Ν. Σέρρας Δίρφυς: Νέα προϊόντα κι επενδύσεις-Σε θετική τροχιά το αναπτυξιακό πλάνο της εταιρείας νερού

Το ξεκίνημα και το όραμα

14 Φεβρουαρίου 2023

του/της Θεοφανία Μίγκου

Σε αναπτυξιακή τροχιά κινείται η Δίρφυς από τη Στενή Ευβοίας, καθώς όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος Νικόλαος Σέρρας, η εταιρεία ετοιμάζεται να λανσάρει γυάλινη συσκευασία, μαστιχόνερο κι ένα ακόμη καινοτόμο προϊόν μέσα στο 2023.

Μετά από το δύσκολο δρόμο της εξυγίανσης, οι επενδύσεις αποτελούν το όραμα του επικεφαλής και μεγαλομετόχου της Δίρφυς, όπως δήλωσε ο ίδιος, σε εκπροσώπους του Τύπου, στο πλαίσιο ξενάγησης του εργοστασίου στη Στενή Ευβοίας, που πραγματοποιήθηκε στο περιθώριο εκδήλωσης για την κοπή της βασιλόπιτας από την πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ.

Το 2022 αποτέλεσε ικανοποιητική χρονιά, καθώς η εταιρεία πέτυχε ανάπτυξη της τάξης του 30%. Ειδικότερα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν στα 9 εκατ. ευρώ, έναντι 6,5 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο, η κερδοφορία ήταν οριακή, καθώς η εταιρεία απορρόφησε τα υψηλά κόστη ενέργειας, συσκευασίας και μεταφορών.  Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Σέρρας, οι τιμές στα υλικά διπλασιάστηκαν, ενώ ακόμα μεγαλύτερες ήταν οι αυξήσεις στο κόστος ρεύματος.

Το ξεκίνημα και το όραμα

Το κρυστάλλινο νερό Δίρφυς, αναβλύζει από τις φυσικές πηγές της ομώνυμης οροσειράς που εκτείνεται στα κεντροανατολικά της Εύβοιας.  Η ιστορία του ξεκινάει από το 1980, όταν ο Κώστας Γερακίνης ίδρυσε την εταιρεία, εμφιαλώνοντας με επιτυχία το «πολύτιμο» νερό. Η ανοδική πορεία της εταιρείας ανεκόπη με το θάνατο του ιδρυτή της, περνώντας πλέον στο επόμενο στάδιο το 2007, όταν ο Παναγιώτης Νίκας, της ομώνυμης αλλαντοβιομηχανίας, εξαγόρασε τη Δίρφυς, με ένα όραμα, να την καταστήσει πρωταγωνίστρια στον κλάδο της.  Προς αυτή την κατεύθυνση υλοποίησε υπεραισιόδοξες επενδύσεις που στη διετία 2007 με 2009 ίσως και να ξεπέρασαν τα 13 εκατ. ευρώ, όταν οι ανάγκες του εργοστασίου μπορούσαν την εποχή εκείνη να καλυφθούν και με 7 εκατ. ευρώ.  Το όραμα του Παναγιώτη Νίκα, δεν υλοποιήθηκε όπως ο ίδιος το ανέμενε, καθώς τον πρόλαβε η οικονομική κρίση, η οποία όχι μόνο ανέστειλε παραγγελίες και έσοδα, αλλά έκοψε κατακόρυφα κάποιες συνεργασίες με λιανέμπορους που κι αυτοί βρέθηκαν στη δίνη της κρίσης.

Η δύσκολη περίοδος

Ο Ν. Σέρρας, σημαντικό μέλος της οικογένειας Δίρφυς, από την περίοδο των γενναίων επενδύσεων του Παναγιώτη Νίκα, ήταν ο άνθρωπος που αρχικά ηγήθηκε της παραγωγής του εργοστασίου κι αυτός που πίστεψε στις προοπτικές της εταιρείας, αποφασισμένος να την βγάλει από τη δεινή θέση στην οποία είχε περιπέσει, στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Η πρώτη προσπάθεια του να χαράξει σχέδιο εξυγίανσης, με την έγκριση του Π. Νίκα και την αποδοχή των τραπεζών, στέφθηκε με επιτυχία.  Η επιτυχημένη στρατηγική του Ν. Σέρρα και η διαπραγματευτική του ικανότητα με τις τράπεζες, ήταν οι κινήσεις που οδήγησαν τον Π. Νίκα στην απόφαση να του μεταβιβάσει το 51% της εταιρείας όπως κι έπραξε. Ακολούθησε συμφωνία με τις τράπεζες για διευθέτηση των δανειακών υποχρεώσεων, που σε κάποια στιγμή είχαν «εκτοξευτεί» σε ανησυχητικά νούμερα της τάξης των 8 εκατ. ευρώ.

Οι αισιόδοξες προοπτικές

Το στοίχημα του Νίκου Σέρρα να οδηγήσει τη Δίρφυς σε νέα αναπτυξιακή τροχιά, πέτυχε, καθώς η σχέση δανεισμού – πωλήσεων βαίνει διαρκώς καλύτερη (ήδη από το 110% έχει μειωθεί στο 40%) ενώ η επόμενη μέρα, φαντάζει ακόμα καλύτερη, καθώς στο μετοχικό κεφάλαιο της Δίρφυς, μετά από πλειστηριασμό, εισήλθε η εταιρεία αναψυκτικών Λουξ της οικογένειας Μαρλαφέκα, η οποία απέκτησε το 42,34% από τη Νίκας Συμμετοχών, έναντι 1,2 εκατ. ευρώ. Το υπόλοιπο 7% του μετοχικού κεφαλαίου εξακολουθούν να κατέχουν οι παλαιοί μικρομέτοχοι, από την περίοδο που η εταιρεία ανήκε στον ιδρυτή της Κ. Γερακίνη.  Σήμερα η εταιρεία έχει ανακτήσει πλήρως την αξιοπιστία της στην αγορά και το νερό Δίρφυς αποτελεί ένα ανταγωνιστικό και πολλά υποσχόμενο προϊόν. Την προηγούμενη χρονιά η εταιρεία ολοκλήρωσε μια σημαντική επένδυση της τάξης των 3 εκατ. ευρώ, που αφορούσε σε νέα γραμμή εμφιάλωσης.  Για το μέλλον, η διοίκηση χαράσσει νέο επενδυτικό πρόγραμμα, δρομολογώντας για την ερχόμενη χρονιά την ενίσχυση της γκάμας, με καινοτόμα προϊόντα,  που την καθιστούν σύγχρονη κι ανταγωνιστική στο περιβάλλον της.

ΠΗΓΗ : NEWSIT

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

24 Απριλίου 2024