Ανοίγει ο δρόμος για δημιουργία υδατοδρομίου στη Χαλκίδα

Το έργο του υδατοδρομίου περιλαμβάνει χερσαίες και πλωτές εγκαταστάσεις καθώς και νοητές, υδάτινες επιφάνειες

13 Μαΐου 2023

του/της Βασω Δημητράντζου

Πράσινο φως άναψε για τη δημιουργία υδατοδρομίου στη Χαλκίδα.

Πιο συγκεκριμένα δόθηκε η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για την δημιουργία υδατοδρομίου λιμένα Χαλκίδας, στον όρμο Αγίου Στεφάνου, με φορέα ίδρυσης του υδατοδρομίου, τον Οργανισμό Λιμένων Νομού Ευβοίας (Ο.Λ.Ν.Ε.) Α.Ε.

Το έργο του υδατοδρομίου περιλαμβάνει χερσαίες και πλωτές εγκαταστάσεις καθώς και νοητές, υδάτινες επιφάνειες.

Χερσαία υποδομή

Οι χερσαίες εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου προτείνεται να χωροθετηθούν στο ΟΤ4, στο τμήμα δηλαδή της ΧΖΛ Χαλκίδας που βρίσκεται στον όρμο του Αγ. Στεφάνου. Περιλαμβάνουν και στεγασμένους χώρους και υπαίθριους.

1. Ο επιβατικός σταθμός (κτίριο Α7 δύο όγκων), εμβαδού 450 τ.μ. και ύψους 3,0 μ., που συντίθεται από δύο επιμέρους κτίρια ίσης περίπου επιφάνειας (225 τ.μ. έκαστο), που υπερκαλύπτει τις ελάχιστες απαιτήσεις του Άρθρου 3, πργ. 2β του Ν. 4568/2018 (προηγούμενος νόμος υδατοδρομίων) για τις κτιριακές εγκαταστάσεις, προκειμένου να διασφαλίζεται επαρκές επίπεδο εξυπηρέτησης επιβατών. Ο χώρος ανάμεσά τους αποτελεί το διάδρομο εισόδου – εξόδου του κοινού στην εγκατάσταση του υδατοδρομίου. Εντός των δύο αυτών κτιρίων θα λαμβάνουν χώρα οι απαιτούμενες λειτουργίες εξυπηρέτησης του πτητικού έργου (άφιξη – αναχώρηση – αναμονή επιβατών και οικείων τους, έλεγχος εισιτηρίων, έλεγχος και φύλαξη αποσκευών και φορτίων) ενώ θα υπάρχουν επιπλέον χώροι υγιεινής, γραφεία διοίκησης, αποθηκευτικοί χώροι κλπ. Ο επιβατικός σταθμός θα ανεγερθεί με τη μέθοδο της προκατασκευής (βιομηχανικό κτίριο μεταλλικού σκελετού).

Ουσιαστικά, μετά τη διαμόρφωση της συνολικής επιφάνειας της ΧΖΛ που θα υποδεχτεί τις εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου (καθαιρέσεις υφιστάμενων πρόχειρων κατασκευών, συμπίεση φυτικής γης, τσιμεντοστρώσεις, ασφαλτοστρώσεις, κατασκευή κρηπιδωμάτων κλπ.), θα συναρμολογηθεί επί τόπου και θα καταλάβει τη θέση του στο χώρο χωρίς να λάβουν χώρα αξιόλογες εργασίες εκσκαφής θεμελιώσεως ούτε οικοδόμησης με την έννοια της χρήσης σκυροδεμάτων. Οι κατασκευές αυτού του τύπου είναι ιδιαίτερα διαδεδομένες παγκοσμίως καθώς προσφέρουν ταχύτητα υλοποίησης, ασφάλεια κατασκευής, προσαρμογή στα ζητούμενα αισθητικά πρότυπα, βιοκλιματικό και αντισεισμικό σχεδιασμό, ποικίλες δυνατότητες εσωτερικής διαρρύθμισης, μικρή παραγωγή αποβλήτων ενώ, τέλος, μπορούν εύκολα ν’ αποξηλωθούν σε περίπτωση παύσης λειτουργίας του έργου.

2. Κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος (εστίαση – αναψυχή) (κτίριο Β7), εμβαδού 450 τ.μ. και ύψους 5,0 μ., που θ’ αναπτυχθεί στη νοτιοανατολική γωνία του ΟΤ4 και θα διαθέτει και εξωτερικό χώρο για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων. Όσον αφορά στον τρόπο κατασκευής, θα είναι της ίδιας λογικής (κι αισθητικής) με τον επιβατικό σταθμό.

3. Κλειστό υπόστεγο συντήρησης υδροπλάνων (κτίριο Γ7), εμβαδού 1.000 τ.μ. και ύψους 10,0 μ., εντός του οποίου θα υπάρχουν χώροι συντήρησης – επισκευής υδροπλάνων, τεχνικής υποστήριξης, αίθουσες εκπαίδευσης, γραφεία προσωπικού, χώροι υγιεινής,  αποθηκευτικοί χώροι κλπ. Όσον αφορά στον τρόπο κατασκευής, θα είναι της ίδιας λογικής (κι αισθητικής) με τον επιβατικό σταθμό και το κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Υπαίθριοι χώροι:

1. Χώρος επισκευής και εναπόθεσης (στάθμευσης) υδροπλάνων, εμβαδού 2.300 τ.μ., επί του οποίου θα σταθμεύουν τα υδροπλάνα πριν ή μετά την επισκευή – συντήρησή τους. Ο χώρος αυτός θα είναι περιφραγμένος για προφανείς λόγους.

2. Χώρος στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων και ταξί, εμβαδού 2.300 τ.μ. και 250 τ.μ. αντίστοιχα. Οι χώροι αυτοί προορίζονται για την εξυπηρέτηση των επιβατών και των οικείων τους καθώς και για τους χρήστες των υπηρεσιών του καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος

πηγη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

28 Μαρτίου 2024