“Ως Ενωτική Περιφερειακή Κίνηση πριν την έναρξη της συζήτησης των θεμάτων του Περιφερειακού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024 εκφράσαμε τον αποτροπιασμό μας για τις νέες αποκαλύψεις για την μονταζιέρα στα Τέμπη και για την προσπάθεια συγκάλυψης από την Νέα Δημοκρατία του εγκλήματος που
συνταράσσει την ελληνική, αλλά και την ευρωπαϊκή κοινωνία.
Τα αθώα θύματα, αλλά και οι οικογένειες τους ζητούν απαντήσεις και καμμιά παρασιώπηση δεν πρόκειται να
τελεσφορήσει!
Επίσης δηλώσαμε πως στεκόμαστε στο πλευρό των εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ που δίνουν τον δίκαιο αγώνα τους και καταγγέλλουμε τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις που οδηγούν στο ξεπούλημα της μεγαλύτερης μεταλλευτικής βιομηχανίας παραγωγής σιδηρονικελίου στην ΕΕ, με ορυκτό πλούτο μεγαλύτερο των 20 δις. Είμαστε απέναντι στην επιλογή της κυβέρνησης να χαρίσει «τα ασημικά του κράτους» και να μετατρέψει έμπειρους μεταλλεργάτες και
μεταλλωρύχους σε υγειονομικούς υπάλληλους για να καλύψει προσωρινά την γύμνια της στην υποστελέχωση του ΕΣΥ.
Τέλος το νέο σκάνδαλο τύπου Cambridge Analytica, με την αποκάλυψή στης χρήσης ευαίσθητων προσωπικών μας δεδομένων από το Μέγαρο Μάξιμου για πολίτικες καμπάνιες, δείχνει ότι το βαρέλι δεν έχει πάτο στην υπόθεση του “email gate Μισέλ Ασημακοπούλου”. Μόνη λύση η προκήρυξη εκλογών με την παρουσία διεθνών παρατηρητών και την συνδρομή των ευρωπαϊκών θεσμών.
Μεταφορές Μαθητών
Για άλλη μια χρονιά επαναλαμβάνονται τα ίδια προβλήματα με τη μεταφορά μαθητών. Το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει την τελευταία δεκαετία (ΚΥΑ 24001/2013 που αντικαταστάθηκε από την ΚΥΑ 50025/2018 και η οποία τροποποιήθηκε με την ΚΥΑ 53173/2022 και τελευταία την ΚΥΑ 680/4-1-2023), δυστυχώς δεν έχει φέρει αποτέλεσμα και αυτό διότι όλες οι παραπάνω Υ.Α έχουν ένα κοινό παρονομαστή, ότι η ικανοποίηση του δικαιώματος των παιδιών μας για δωρεάν μεταφορά προς και από το σχολείο τους εξαρτάται από το αν συμφέρει ή όχι την κάθε ιδιωτική επιχείρηση να συμμετέχει στην εκάστοτε διαγωνιστική διαδικασία και τελικά να αναλάβει ή όχι κάποιο δρομολόγιο (π.χ τα ταξί κλπ).
Ως αποτέλεσμα αυτών, πολλά δρομολόγια να βγαίνουν άγονα. Επιπλέον καλούμαστε σήμερα να αποζημιώσουμε πολίτες που έκαναν δαπάνη που δικαιούνται από το προηγούμενο σχολικό έτος.
Επαναλάβαμε τις προτάσεις μας:
1. Δημιουργία ενιαίου Περιφερειακού φορέα για αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών που εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες, στα σχολεία τους με κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, με μόνιμους εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδηγούς.
2. Ενίσχυση των Οικονομικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας με το απαιτούμενο μόνιμο προσωπικό, προκειμένου να επισπευσθούνε οι διαγωνιστικές διαδικασίες και οι αποζημιώσεις.
3. Χορήγηση σε όλους τους μαθητές δωρεάν ΕΜΔ για τα ΜΜΜ, ανεξάρτητα από τη χιλιομετρική απόσταση κατοικίας – σχολείου.
4. Προσλήψεις του απαιτούμενου διοικητικού προσωπικού στα σχολεία, προκειμένου να διεκπεραιώνονται οι διαδικασίες που άπτονται της μεταφοράς μαθητών.
ΟΠΑΣΤΕ
Αναφέραμε ότι και μόνο το γεγονός ότι σήμερα έρχεται ως θέμα η τροποποίηση του συγκεκριμένου οργανισμού δεν το θεωρούμε τυχαίο. Άλλωστε πολλές φορές μέχρι τώρα έχουμε θέσει το θέμα σε όλα τα επίπεδα και έχουμε θέσει θέμα νομιμότητας της συγκεκριμένης επιχείρησης με όποια νομική υπόσταση έχει.
Στην εισήγησή του ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης αναφέρει ότι υπάρχει έγγραφο «Παρακολούθηση συμμόρφωσης τακτικού διαχειριστικού ελέγχου Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας» της Δημοσιονομικής Υπηρεσίας τακτικού διαχειριστικού ελέγχου Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, άρα έχει προηγηθεί διαχειριστικός έλεγχος και δεν μας έχει γνωστοποιηθεί το αποτέλεσμα του ελέγχου ούτε λάβαμε γνώση για να τοποθετηθούμε. Μας το ανέφεραν για πρώτη φορά, μέχρι σήμερα δεν μας είχαν αναφέρει τίποτα για το θέμα αυτό. Τι λέει ο διαχειριστικός έλεγχος; Από πότε το λέει; Πότε έγινε; Τι περιθώριο είχε για συμμόρφωση; Γιατί τόσο καιρό μας εμπαίζεται; Ποια τα ευρήματα; Πως μας καλείται να ψηφίσουμε όταν δεν γνωρίζουμε τι λέει;
Εκτός αυτού με βάση την εισήγηση παύει ο μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας και μετατρέπεται σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου. Με αυτή την απόφαση οδηγείται τον ΟΠΑΣΤΕ σε λύση και εκκαθάριση με βάση το Ν. 3852/2010. Σημειώνουμε ότι εμείς και καταψηφίσαμε και θα προσφύγουμε κατά των αποφάσεων της Περιφέρειας για να κριθεί τελικά τι ισχύει και τι όχι.
Εγκατάσταση μέσων σήμανσης και σηματοδότησης
Καταγγείλαμε περιστατικό που συνέβη στις 15/02/2024. Άνθρωποι ιδιωτικής τεχνικής εταιρείας προέβησαν σε εργασίες που αφορούσαν στην εγκατάσταση μέσων σήμανσης (απαγόρευση της κυκλοφορίας – φεκ 3769/Β΄/26-10-2017) κατά μήκος παλαιάς εθνικής οδού Λαμίας – Δομοκού. Στο περιστατικό αυτό βρέθηκε ο Περιφερειακός μας σύμβουλος κος Αγγελακόπουλος Απόστολος.
Ζητήσαμε ενημέρωση από την Περιφερειακή Αρχή για τα παρακάτω:
1. Γνωρίζεται την τεχνική εταιρεία η οποία προέβη στις παραπάνω ενέργειες;
2. Υπήρξε έγγραφη επικοινωνία μεταξύ Υπουργείου και Περιφέρειας και ιδιώτη για την παραχώρηση άδειας εργασιών στον τρίτο; Αν υπάρχει τέτοιο e-mail παρακαλώ να μας γνωστοποιηθεί εδώ στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
3. Υπήρξε κλήση της αστυνομίας, στο πλαίσιο του αυτοφώρου για τους συγκεκριμένους υπαλλήλους της ιδιωτικής εταιρείας; Ποια ήταν η εξέλιξη;
4. Προτίθεται η Περιφερειακή Αρχή να υλοποιήσει το αίτημα του συνδικάτου και όσων δραστηριοποιούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα είτε για Δ.Χ είτε ΙΧ Φορτηγά αυτοκίνητα για άρση της απαγόρευσης διέλευσης βαρέων οχημάτων άνω των 3.5 τόνων εντός της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και σε συνεννόηση με τις όμορες Περιφέρειες;
5. Θα υλοποιηθεί η δέσμευση του Αντιπεριφερειάρχη κου. Ευάγγελου Κούκουζα για συνάντηση του Συνδικάτου και της Περιφέρειας με την Υφυπουργό Μεταφορών ώστε να συζητηθούν τα προβλήματα που ανακύπτουν από την απαγόρευση διέλευσης των βαρέων οχημάτων άνω των 3,5 τόνων στις παραπάνω οδούς, σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα;
6. Να μας ενημερώσουν για την πορεία του αιτήματος σχετικά με την ένταξη των ΦΔΧ φορτηγών στο ΕΣΠΑ 2021-27.
Οικονομικά Θέματα
Κατά την διάρκεια της συζήτησης για την 1η αναμόρφωσης του προϋπολογισμού, αλλά και την έγκριση της τριμηνιαίας έκθεσης για το Δ τρίμηνο του 2023, καταγγείλαμε πως η Περιφερειακή Αρχή ψηφίζει και εκτελεί προϋπολογισμούς χωρίς όραμα, μη αναπτυξιακούς, προς εξυπηρέτηση λίγων και όχι του συνόλου των πολιτών της Στερεάς Ελλάδας.
Για παράδειγμα φέραμε κωδικούς όπως αυτόν που αφορά τις δαπάνες βουλευτικών εκλογών που ήταν πάνω 4,5 εκ. ευρώ! Επίσης αναδείξαμε πως η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας εισπράττει πάνω από 1 εκ. ευρώ από τον παρελθόντα οργανισμό Κωπαϊδας και τόσα χρόνια δεν έχουν γίνει έργα υποδομής κτλ (ανταποδοτικός χαρακτήρας τέλους).
Επίσης καλεστήκαμε να ψηφίσουμε τον ισολογισμό του 2019! Είναι πραγματικά οξύμωρο να καλείται το Περιφερειακό Συμβούλιο του 2024 να ψηφίσει τον ισολογισμό του 2019, κάτι που αναδεικνύει την δυσλειτουργία της Περιφερειακής Αρχής. Επίσης ζητήσαμε εξηγήσεις για τα επιμέρους ζητήματα (6 συνολικά) που θίγει ο ορκωτός λογιστής και διατυπώνει τις επιφυλάξεις του.
Τέλος μας ζητήθηκε η έγκριση των πρακτικών της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων (21-12-2021) της Ανώνυμης Εταιρείας, ΒΟΙΩΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ, ΗΣΙΟΔΟΣ Α.Ε-Β.Α.Ε.Π.Α.Ε και η κάλυψη των δαπανών. Μια εταιρεία που η εκκαθάρισή της ξεκίνησε το 2013 και τελείωσε το 2021! Μια εταιρεία που έκλεισε με συνολική ζημία πάνω από 800.000 ευρώ και μόνο στην περίοδο της εκκαθάρισης με πάνω από 60.000 ευρώ! Εννοείται πως και τα 4 θέματα οικονομικού ενδιαφέροντος τα
καταψηφίσαμε.
Ψήφιση Κανονισμών Λειτουργίας των Επιτροπών Περιβάλλοντος – Χωρικού Σχεδιασμού και Εργασίας – Κοινωνικής Μέριμνας της ΠΣΕ
Στα θέματα της κατάθεσης προς ψήφισης των Κανονισμών Λειτουργίας των αποφασιστικών επιτροπών της ΠΣΕ τονίσαμε την βασική αρχή για μας, αυτή της διαφάνειας και της συμμετοχής των πολιτών. Τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά επίδικα, που θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε στην Στερεά Ελλάδα είναι μεγάλα και οι πολίτες οφείλουν, έγκαιρα και με απόλυτη πληροφόρηση να γνωρίζουν τις αποφάσεις που λαμβάνονται σε αυτές τις
επιτροπές.
Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Σ.Μ.Π.Ε.) του Περιφερειακού Σχεδίου για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή (ΠεΣΠΚΑ) Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας
Αναφορικά με τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, καθώς αυτή θα καθορίσει μια σειρά από έργα και παρεμβάσεις τόσο σε φυσικά μονοπώλια, σε βασικούς στρατηγικούς παραγωγικούς τομείς όσο και σε θέματα προστασίας και διαχείρισης φυσικών πόρων στο Στερεοελλαδίτικο τοπίο, εγείραμε την ανάγκη της συμμετοχικότητας της κάθε τοπικής κοινωνίας σύμφωνα με τους διεθνείς ορισμούς και κανόνες της βιώσιμης ανάπτυξης.
Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι με διαδικασίες που δήθεν προασπίζονται το δημόσιο συμφέρον και καθορίζονται ως στρατηγικές επενδύσεις για το εθνικό οικονομικό όφελος, μπορούν να προωθούνται με fast track διαδικασίες φαραωνικά έργα αποψίλωσης των δασών, εγκατάστασης ΒΑΠΕ, τετραγωνικών χιλιομέτρων φωτοβολταϊκών και υδατοκαλλιεργειών – για να μην μιλήσουμε για τα ΧΥΤΒΑ-ΧΥΤΒΕΑ της Τανάγρας – αλλάζοντας τον οικονομικό, κοινωνικό, περιβαλλοντικό και πολιτιστικό χαρακτήρα της κάθε περιοχής όπου θα εγκαθίστανται και μάλιστα αμετάκλητα.
Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Σ.Μ.Π.Ε.) του Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα Κύμης
Τέλος αναφορικά με το πολυπόθητο αναπτυξιακό έργο ύψους 11 εκατ. Ευρώ για το λιμάνι της Κύμης, τονίσαμε ότι είναι καλοδεχούμενο αν και δεν υπάρχει συνολικό master plan και φυσικά δεν υπάρχει ακόμη ένας αξιόπιστος δρόμος. Άραγε από πού θα περνούν τα τριαξονικά φορτηγά για να φορτώσουν σε ένα τέτοιου μεγέθους αναμενόμενο εμπορικό λιμάνι; Επιπλέον κρούσαμε τον κώδωνα του κινδύνου ότι δεν πρέπει μια τέτοια επένδυση να
εκχωρηθεί στο τέλος σε ιδιώτη.”