Χρ. Σταϊκούρας: Η Νέα Αττική Οδός είναι πραγματικότητα – Τα οφέλη

Μείωση διοδίων, απαλλαγή από την καταβολή τους για ΙΧ που ανήκουν σε άτομα με αναπηρία

7 Οκτωβρίου 2024

του/της Θεοφανία Μίγκου

«Εδώ και μία μέρα, η Αττική Οδός συνεχίζει να λειτουργεί, με επιτυχία, υπό νέο Παραχωρησιούχο» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Ο κ. Σταϊκούρας χαρακτήρισε  το εγχείρημα αλλαγής παραχωρησιούχου σε εν λειτουργία αυτοκινητόδρομο «εξαιρετικά δύσκολο, περίπλοκο και πρωτόγνωρο, με πολλές οικονομικές, νομικές, νομοθετικές, επιχειρησιακές και λειτουργικές πτυχές».

«Για να επιτευχθεί αυτό, που για πολλούς ήταν εξαιρετικά δύσκολο έως αδύνατο, εργάστηκαν πολλοί, μεθοδικά, αθόρυβα και συστηματικά και, όπως αποδεικνύεται, αποτελεσματικά. Γι’ αυτό τον λόγο, θέλω να ευχαριστήσω τους δύο Παραχωρησιούχους για τη συνεργασία μεταξύ τους, καθώς και με το Υπουργείο. Θέλω να ευχαριστήσω τους συνεργάτες μου, τις υπηρεσίες του Υπουργείου, το ΤΑΙΠΕΔ και τους Συμβούλους για την πολύτιμη βοήθειά τους. Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω τους συναδέλφους Βουλευτές, όλων των Κομμάτων, για τον εξαιρετικά γόνιμο και εποικοδομητικό διάλογο που είχαμε, επί ένα τριήμερο, στο Βουλή, κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την Κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης» πρόσθεσε.

Από την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος, η ψύχραιμη αποτίμηση καταδεικνύει ότι τα άμεσα οφέλη για την οικονομία, την κοινωνία και τις θέσεις εργασίας είναι σημαντικά.

Την περασμένη Παρασκευή, το Ελληνικό Δημόσιο εισέπραξε 3,27 δισ. ευρώ, ενώ ο Παραχωρησιούχος θα αποδίδει, ετησίως, στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 9,3% (και όχι 7,5% που ήταν οι αρχικές εκτιμήσεις) επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου.

Όλοι οι εργαζόμενοι παραμένουν στις θέσεις τους, αφού η Νέα Αττική Οδός διασφάλισε την εργασία τους.

Από χθες, επίσης, υπάρχουν και άμεσα οφέλη για τους πολίτες, τα οποία διαπιστώνουν κατά τις διελεύσεις τους.

• 1ον. Μείωση των διοδίων, από τα 2,8 στα 2,5 ευρώ.

• 2ον. Μόνιμη απαλλαγή, για πρώτη φορά στην ιστορία της Αττικής Οδού, από την καταβολή διοδίων σε επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν κατά πλήρη ή μη κυριότητα σε άτομα με αναπηρία.

Επιβεβαιώνεται, συνεπώς, ότι και στην Ελλάδα η συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα μπορεί να είναι ωφέλιμη και για τις δύο πλευρές. Αυτό είναι σημαντικό για τους πολίτες, ιδιαίτερα τους πιο αδύναμους οικονομικά, οι οποίοι πρέπει να είναι στον πυρήνα της στόχευσης των πολιτικών μας. Και αποδεικνύεται ότι μπορούμε να πετύχουμε πολλά, αν εργαστούμε, όλοι μας, με υπευθυνότητα και μεθοδικότητα».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

9 Νοεμβρίου 2024