Χρ. Σταϊκούρας: «Στο τέλος του 2025 η χώρα θα διαθέτει ένα εκτενέστερο και ανθεκτικότερο σύστημα υποδομών»

Άρθρο Υπουργού ΥΜΕ στα Παραπολιτικά

4 Ιανουαρίου 2025

του/της Newsroom

Το 2024 εγκαινιάσθηκαν μεγάλα έργα υποδομών και σημειώθηκε ουσιαστική πρόοδος σε πολλές από τις δράσεις που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών στις μεταφορές.

Ενδεικτικά, παραδόθηκαν στην κοινωνία, το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία, ο κεντρικός οδικός άξονας της Λέσβου και σημαντικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, ενώ ξεκίνησε, μετά από πολλά χρόνια, η ανανέωση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Σε αυτό το πλαίσιο, από το σύνολο των στόχων που έχουν τεθεί για το 2025, τρεις από τους βασικούς είναι οι παρακάτω:

1ον: Ολοκλήρωση και πρόοδος πολλών έργων μεγάλης κλίμακας σε όλη τη χώρα.

  • Η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά.
  • Η περάτωση του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου.
  • Η κατασκευή του Flyover στη Θεσσαλονίκη.
  • Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, όπου η πρόοδος ξεπερνά το 40%.
  • Η κατασκευή του ΒΟΑΚ στα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και η συμβασιοποίηση του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο.
  • Η κατασκευή του τμήματος του Ε65 που υπολείπεται μέχρι την Εγνατία Οδό.
  • Η διάνοιξη των σηράγγων από τους δύο μετροπόντικες της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.

2ον: Μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Η ανάταξη και ο εκσυγχρονισμός του ελληνικού Σιδηροδρόμου, απαιτεί συστηματική, επίμονη και μακροχρόνια προσπάθεια.

Τίθενται, λοιπόν, σε εφαρμογή:

  • Το σχέδιο δράσης για την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρόμων, σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
  • Η Οργανωτική Μεταρρύθμιση του Σιδηροδρομικού Τομέα, με νέο, ενιαίο, σύγχρονο δημόσιο φορέα.
  • Η συμμετοχή της Ελλάδας στους νέους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς διαδρόμους.

Προς αυτή την κατεύθυνση, έχουν εξασφαλισθεί, για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες, ευρωπαϊκοί πόροι ύψους 1,5 δισ. ευρώ για:

  • την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Στερεάς Ελλάδας,
  • την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στη Μακεδονία,
  • την κατασκευή νέας γραμμής που συνδέει το λιμάνι της Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, και
  • την αναβάθμιση του προαστιακού σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης.

3ον: Ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων.

Στην Αθήνα:

  • Κυκλοφορούν ήδη περίπου 400 νέα – κυρίως ηλεκτρικά – οχήματα.
  • Αναμένονται συνολικά 950 έως τον Ιούλιο του 2025.

Στη Θεσσαλονίκη:

  • Κυκλοφορούν ήδη 110 νέα, ηλεκτρικά λεωφορεία.
  • 54 λεωφορεία αντικατέστησαν παλαιότερα.
  • 159 νεότερα λεωφορεία, εκ των οποίων 42 εντελώς καινούργια, θα αντικαταστήσουν παλαιότερα.

Έτσι, από το νέο έτος, το 50% των λεωφορείων στη συμπρωτεύουσα θα είναι καινούργια οχήματα.

Προβλέπεται επίσης, η προκήρυξη νέου διαγωνισμού για επιπλέον λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και στις δύο πόλεις.

Επιπλέον, προσελήφθησαν 190 οδηγοί στον ΟΑΣΘ και δρομολογούνται προσλήψεις 190 οδηγών και στην ΟΣΥ για την υποστήριξη του συγκοινωνιακού έργου, ενώ έχει ενισχυθεί και το προσωπικό στον έλεγχο εισιτηρίων.

Η υλοποίηση αυτών των δράσεων αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ώστε, στο τέλος του 2025, η χώρα να διαθέτει ένα εκτενέστερο, ανθεκτικότερο και εκσυγχρονισμένο σύστημα υποδομών και μεταφορών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ