Αθώος ο Χρήστος Βερελής και τα ενενήντα τρόλεϊ ΜΑΝ

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Εννέα χρόνια χρειάστηκε η Δικαιοσύνη, ώστε να επέλθει η απαλλαγή του πρώην υπουργού Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, Χρήστου Βερελή και άλλων 47 ατόμων, για την υπόθεση της προμήθειας 90 τρόλεϊ, στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Η υπόθεση, γνωστή ως “υπόθεση ΜΑΝ”, ξεκίνησε με αφορμή δημοσιεύματα του Τύπου που αναφέρθηκαν σε έρευνες της γερμανικής δικαιοσύνης, η οποία με αιφνιδιαστικές κινήσεις προσπάθησε να συλλέξει στοιχεία, για το αν η γερμανική εταιρεία είχε διακινήσει μαύρο χρήμα σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Ανάμεσα στα πολιτικά πρόσωπα, στην ίδια υπόθεση είχαν εμπλακεί και ονόματα ανώτατων δικαστικών λειτουργών που μετείχαν σε επιτροπές κατά το νόμο, από το Ελεγκτικό Συνέδριο, αλλά και δημόσιων λειτουργών. Μόνον για δύο μη πολιτικά πρόσωπα υπήρξε χωρισμός της υπόθεσης, καθώς βρέθηκαν στους λογαριασμούς τους μικρά ποσά έως εκατό χιλιάδες ευρώ και παραπέμφθηκαν σε δίκη.

Το Συμβούλιο Εφετών της Αθήνας έκλεισε τελικά την υπόθεση, με το υπ’ αριθμόν 1548, του 2018 βούλευμά του. Μάλιστα για τον κ. Βερελή, ο οποίος είχε παραιτηθεί τότε από το βουλευτικό του αξίωμα για λόγους ευθιξίας, αναγνωρίστηκε το δικαίωμα να παραστεί ως πολιτικώς ενάγων στην υπόθεση διεκδικώντας αποζημίωση.

Να τονίσουμε πως ο κ. Βερελής είχε παραιτηθεί από το βουλευτικό του αξίωμα για λόγους ευθιξίας, ήδη από τις 9 Μαΐου 2009, με αφορμή την εν λόγω αγορά και τη γνωστή ως “υπόθεση MAN”. Από τη διερεύνηση της υπόθεσης, η οποία ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2011, δεν είχε προκύψει ευθύνη υπουργού.

Να υπογραμμίσουμε ότι από τις πολύχρονες έρευνες της δικαιοσύνης, εντοπίστηκε ποσό 1.932.598.ευρώ με αποδέκτες εταιρεία συμβούλων, για το οποίο τελικώς δεν προέκυψαν στοιχεία για παράνομες πληρωμές, καθώς η εταιρία πράγματι είχε συμβληθεί ως σύμβουλος στην προμήθεια των 90 τρόλεϊ από τη MΑΝ, την υλοποίηση της οποίας ανέλαβε τότε η ελληνική εταιρεία ΕΛΒΟ.

Επίσης από τη δικαστική έρευνα εντοπίστηκε ποσό 774.999, για τα οποία έγινε δεκτό ότι ήταν έκπτωση εκ μέρους της γερμανικής εταιρίας προς την ΕΛΒΟ. Για όλα αυτά τα ποσά έγινε συστηματική έρευνα και όπως αναφέρεται στο βούλευμα “από τα στοιχεία που συνελέγησαν δεν προέκυψε καταβολή χρηματικών ποσών σε κάποιο από τα εμπλεκόμενα στην υπόθεση πρόσωπα”.

 

Εννέα χρόνια χρειάστηκε η Δικαιοσύνη, ώστε να επέλθει η απαλλαγή του πρώην υπουργού Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, Χρήστου Βερελή και άλλων 47 ατόμων, για την υπόθεση της προμήθειας 90 τρόλεϊ, στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Η υπόθεση, γνωστή ως “υπόθεση ΜΑΝ”, ξεκίνησε με αφορμή δημοσιεύματα του Τύπου που αναφέρθηκαν σε έρευνες της γερμανικής δικαιοσύνης, η οποία με αιφνιδιαστικές κινήσεις προσπάθησε να συλλέξει στοιχεία, για το αν η γερμανική εταιρεία είχε διακινήσει μαύρο χρήμα σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Ανάμεσα στα πολιτικά πρόσωπα, στην ίδια υπόθεση είχαν εμπλακεί και ονόματα ανώτατων δικαστικών λειτουργών που μετείχαν σε επιτροπές κατά το νόμο, από το Ελεγκτικό Συνέδριο, αλλά και δημόσιων λειτουργών. Μόνον για δύο μη πολιτικά πρόσωπα υπήρξε χωρισμός της υπόθεσης, καθώς βρέθηκαν στους λογαριασμούς τους μικρά ποσά έως εκατό χιλιάδες ευρώ και παραπέμφθηκαν σε δίκη.

Το Συμβούλιο Εφετών της Αθήνας έκλεισε τελικά την υπόθεση, με το υπ’ αριθμόν 1548, του 2018 βούλευμά του. Μάλιστα για τον κ. Βερελή, ο οποίος είχε παραιτηθεί τότε από το βουλευτικό του αξίωμα για λόγους ευθιξίας, αναγνωρίστηκε το δικαίωμα να παραστεί ως πολιτικώς ενάγων στην υπόθεση διεκδικώντας αποζημίωση.

Να τονίσουμε πως ο κ. Βερελής είχε παραιτηθεί από το βουλευτικό του αξίωμα για λόγους ευθιξίας, ήδη από τις 9 Μαΐου 2009, με αφορμή την εν λόγω αγορά και τη γνωστή ως “υπόθεση MAN”. Από τη διερεύνηση της υπόθεσης, η οποία ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2011, δεν είχε προκύψει ευθύνη υπουργού.

Να υπογραμμίσουμε ότι από τις πολύχρονες έρευνες της δικαιοσύνης, εντοπίστηκε ποσό 1.932.598.ευρώ με αποδέκτες εταιρεία συμβούλων, για το οποίο τελικώς δεν προέκυψαν στοιχεία για παράνομες πληρωμές, καθώς η εταιρία πράγματι είχε συμβληθεί ως σύμβουλος στην προμήθεια των 90 τρόλεϊ από τη MΑΝ, την υλοποίηση της οποίας ανέλαβε τότε η ελληνική εταιρεία ΕΛΒΟ.

Επίσης από τη δικαστική έρευνα εντοπίστηκε ποσό 774.999, για τα οποία έγινε δεκτό ότι ήταν έκπτωση εκ μέρους της γερμανικής εταιρίας προς την ΕΛΒΟ. Για όλα αυτά τα ποσά έγινε συστηματική έρευνα και όπως αναφέρεται στο βούλευμα “από τα στοιχεία που συνελέγησαν δεν προέκυψε καταβολή χρηματικών ποσών σε κάποιο από τα εμπλεκόμενα στην υπόθεση πρόσωπα”.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ