Οι πέντε καλές συνήθειες που μας χαρίζουν 12 χρόνια ζωής!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

«Έξις δευτέρα φύσις εστί» έλεγε ο Αριστοτέλης, δηλαδή «η συνήθεια είναι δεύτερη φύση». Δυόμιση χιλιετίες μετά, η επιστήμη έρχεται να τον επιβεβαιώσει για ακόμα μία φορά. Οι συνήθειες που υιοθετούμε, ο λεγόμενος «τρόπος ζωής» που επιλέγουμε, όχι μόνο επηρεάζουν αλλά και οριοθετούν τη ζωή μας.

Μπορούν όμως να μας αφαιρέσουν ή να μας προσθέσουν χρόνια ζωής;

Σύμφωνα με μια νέα διαχρονική έρευνα η οποία διεξαγόταν επί 34 συναπτά έτη με δείγμα 79.000 γυναίκες και 44.300 άνδρες έχει πλέον καταδειχθεί ότι όσο πιο συνεπείς είμαστε στη τήρηση πέντε υγιεινών συνηθειών (lifestyle), τόσο μειώνεται ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου και εξασφαλίζεται η μακροζωία και ευζωία.

Αυτές οι πέντε συνήθειες – οδηγοί σε μια καλύτερη ποιότητα και μεγαλύτερη ποσότητα ζωής είναι:

  • υγιεινή διατροφή – πλήρης ισορροπημένη διατροφή – όχι υπερβολές αλλά όχι και ελλείψεις / στερήσεις διότι ο οργανισμός θυμάται
  • τακτική σωματική άσκηση – 30 λεπτά δραστηριότητας ημερησίως
  • κανονικό βάρος – με Δείκτη Μάζας Σώματος μεταξύ 18.5 και 24.9
  • κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο – ένα ημερησίως για τις γυναίκες, δύο ημερησίως για τους άνδρες
  • αποχή από κάπνισμα – μη καπνιστές

Η ίδια έρευνα έδειξε επίσης πως οι 50άρηδες άνδρες που τηρούν ευλαβικά τις πέντε υγιεινές συνήθειες, εξασφαλίζουν κατά μέσο όρο 12 παραπάνω έτη ζωής, ενώ το όφελος για τις 50άρες γυναίκες είναι ακόμη μεγαλύτερο, φθάνοντας τα 14 έτη.

Τέλος, όσοι τηρούν αυτούς τους πέντε χρυσούς κανόνες τρόπου ζωής, μειώνουν κατά 82% τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις και 65% την πιθανότητα καρκίνου.

«Έξις δευτέρα φύσις εστί» έλεγε ο Αριστοτέλης, δηλαδή «η συνήθεια είναι δεύτερη φύση». Δυόμιση χιλιετίες μετά, η επιστήμη έρχεται να τον επιβεβαιώσει για ακόμα μία φορά. Οι συνήθειες που υιοθετούμε, ο λεγόμενος «τρόπος ζωής» που επιλέγουμε, όχι μόνο επηρεάζουν αλλά και οριοθετούν τη ζωή μας.

Μπορούν όμως να μας αφαιρέσουν ή να μας προσθέσουν χρόνια ζωής;

Σύμφωνα με μια νέα διαχρονική έρευνα η οποία διεξαγόταν επί 34 συναπτά έτη με δείγμα 79.000 γυναίκες και 44.300 άνδρες έχει πλέον καταδειχθεί ότι όσο πιο συνεπείς είμαστε στη τήρηση πέντε υγιεινών συνηθειών (lifestyle), τόσο μειώνεται ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου και εξασφαλίζεται η μακροζωία και ευζωία.

Αυτές οι πέντε συνήθειες – οδηγοί σε μια καλύτερη ποιότητα και μεγαλύτερη ποσότητα ζωής είναι:

  • υγιεινή διατροφή – πλήρης ισορροπημένη διατροφή – όχι υπερβολές αλλά όχι και ελλείψεις / στερήσεις διότι ο οργανισμός θυμάται
  • τακτική σωματική άσκηση – 30 λεπτά δραστηριότητας ημερησίως
  • κανονικό βάρος – με Δείκτη Μάζας Σώματος μεταξύ 18.5 και 24.9
  • κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο – ένα ημερησίως για τις γυναίκες, δύο ημερησίως για τους άνδρες
  • αποχή από κάπνισμα – μη καπνιστές

Η ίδια έρευνα έδειξε επίσης πως οι 50άρηδες άνδρες που τηρούν ευλαβικά τις πέντε υγιεινές συνήθειες, εξασφαλίζουν κατά μέσο όρο 12 παραπάνω έτη ζωής, ενώ το όφελος για τις 50άρες γυναίκες είναι ακόμη μεγαλύτερο, φθάνοντας τα 14 έτη.

Τέλος, όσοι τηρούν αυτούς τους πέντε χρυσούς κανόνες τρόπου ζωής, μειώνουν κατά 82% τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις και 65% την πιθανότητα καρκίνου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ