«Έφυγε» από τη ζωή ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος

Αντιμέτωπος με σοβαρά προβλήματα υγείας, μετά τη μεγάλη ταλαιπωρία που υπέστη εξαιτίας της απαγωγής του  προ δεκαετίας, «έφυγε» από τη ζωή ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος, σε ηλικία 84 ετών. Η είδηση έγινε γνωστή μέσω ανάρτησης στα social media της οικογένειας του εκλιπόντος: «Μετά, από πολύχρονη μάχη, ξεκίνησε το τελευταίο του και μεγαλύτερο ταξίδι. Ολοκλήρωσε την […]

5 Φεβρουαρίου 2019

του/της Newsroom

Αντιμέτωπος με σοβαρά προβλήματα υγείας, μετά τη μεγάλη ταλαιπωρία που υπέστη εξαιτίας της απαγωγής του  προ δεκαετίας, «έφυγε» από τη ζωή ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος, σε ηλικία 84 ετών.

Η είδηση έγινε γνωστή μέσω ανάρτησης στα social media της οικογένειας του εκλιπόντος:
«Μετά, από πολύχρονη μάχη, ξεκίνησε το τελευταίο του και μεγαλύτερο ταξίδι. Ολοκλήρωσε την επίγεια πορεία του, εν ειρήνη, στο σπίτι του, έχοντας, όπως επιθυμούσε στο πλευρό του, τη σύζυγό του, τα παιδιά του και τα εγγόνια του. Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου, την Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2019 και θα ακολουθήσει η ταφή, στον Οικογενειακό τάφο, στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών».

Ο Περικλής Παναγόπουλος που έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό εξαιτίας της απαγωγής του τον Ιανουάριο του 2009, ωστόσο θεωρείται ο θεμελιωτής της σύγχρονης Ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς υπήρξε εκείνος που με τις κινήσεις του και τις αποφάσεις του άλλαξε για πάντα το προφίλ της ακτοπλοΐας της χώρας, πρώτα στις γραμμές του εξωτερικού και ακολούθως στις γραμμές του εσωτερικού.
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1935. Από μαθητής ακόμη εργάζονταν (στις διακοπές του) στα κρουαζιερόπλοια της Home Lines του Ομίλου Ευγενίδη, ενώ ο Ευγένιος Ευγενίδης ήταν ο άνθρωπος εκείνος που τον τράβηξε κοντά του, αναλαμβάνοντας κατά κάποιο τρόπο την επιμέλεια του.
Φοίτησε στη Σχολή Ecole Superiense de Commerce της Ελβετίας, από όπου πήρε το πτυχίο του και αμέσως εργάστηκε στη Home Lines. Ο θάνατος του Ευγένιου Ευγενίδη, το 1954, τον βρίσκει να εργάζεται ως εκπαιδευόμενος σε εταιρία του ομίλου στο Λονδίνο και το 1955 μετακομίζει στα κεντρικά γραφεία της Home Lines στη Γένοβα, όπου εργάστηκε σε όλα τα τμήματά της αποκτώντας έτσι μια πλούσια εμπειρία στη διαχείριση των ναυτιλιακών εταιριών.
Δέκα χρόνια αργότερα, το 1965, και έχοντας περάσει από τις περισσότερες διευθυντικές θέσεις της Home Lines σε διάφορα σημεία του πλανήτη, αποφασίζει να εγκαταλείψει τον Όμιλο Ευγενίδη και έτσι φτάνει για πρώτη φορά στον Πειραιά προκειμένου να αναλάβει γενικός διευθυντής της εταιρίας κρουαζιεροπλοίων Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπη Κιοσέογλου.
Έξι χρόνια αργότερα, το 1971, αποχωρεί από τη Sun Line με σκοπό να δημιουργήσει για πρώτη φορά δική του εταιρία. Έτσι ιδρύεται η εταιρία– φαινόμενο Royal Cruise Line.
Το 1989 πουλά την εταιρία του και ιδρύει την Magna Marine Inc., η οποία δραστηριοποιήθηκε στη διαχείριση φορτηγών πλοίων.
Το 1994 ίδρυσε την Superfast Ferries παραγγέλνοντας δύο πλοία, τα οποία σκόπευε να δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας. Τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Αύγουστο του 1999 αποκτά τον έλεγχο του 38,8% των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αυξάνει το ποσοστό του σε 48,8% αποκτώντας και τον πλήρη έλεγχο της εταιρίας που μετονομάσθηκε σε Blue Star Ferries.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

17 Απριλίου 2024
17 Απριλίου 2024