Αύξηση πωλήσεων για την Fix στο εξωτερικό

Τα δύο ελληνόφωνα brands της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, θυγατρικής της Carlsberg, ήταν αυτά που διατήρησαν, λόγω του διψήφιου ποσοστού αύξησης των πωλήσεών της στο εξωτερικό, σε θετικό πρόσημο τον συνολικό όγκο πωλήσεών της την περασμένη χρονιά. Ωστόσο σε επίπεδο αξίας οι πωλήσεις της μειώθηκαν έστω και οριακά ενώ σε επίπεδο αποτελεσμάτων πέρασε σε ζημιές από κέρδη […]

16 Σεπτεμβρίου 2019

του/της Ανδρέας Κούκουρας

Τα δύο ελληνόφωνα brands της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, θυγατρικής της Carlsberg, ήταν αυτά που διατήρησαν, λόγω του διψήφιου ποσοστού αύξησης των πωλήσεών της στο εξωτερικό, σε θετικό πρόσημο τον συνολικό όγκο πωλήσεών της την περασμένη χρονιά. Ωστόσο σε επίπεδο αξίας οι πωλήσεις της μειώθηκαν έστω και οριακά ενώ σε επίπεδο αποτελεσμάτων πέρασε σε ζημιές από κέρδη που ήταν στη χρήση του 2017.

Πέρυσι, χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας η εταιρεία υλοποίησε επενδύσεις 7,319 εκατ. ευρώ, οι πωλήσεις της σε όγκο αυξήθηκαν κατά 1,6% με τον τζίρο της σε αξία να υποχωρεί στα 147,834 εκατ. ευρώ από 148,438 εκατ. ευρώ που ήταν το 2017. Εξ αυτών τα 53,311 εκατ. ευρώ για το 2018 και 53,598 εκατ. ευρώ το 2017 αφορούσαν την καταβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.

Εν αντιθέσει με τη μεγάλη εικόνα, οι εξαγωγές της οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 7% του τζίρου της “έτρεξαν” με ρυθμό αύξησης 17% ωθούμενες από τα brands Fix Hellas και Mythos.

Τα λειτουργικά της κέρδη σημείωσαν μείωση 50% κυρίως λόγω της δημιουργίας προβλέψεων για απομείωση ύψους 5,598 εκατ. ευρώ.  Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε ζημιές 107.095 ευρώ από κέρδη 5,862 εκατ. ευρώ και τα μετά από φόρους σε ζημιές 954.972 ευρώ από κέρδη 2,288 εκατ. ευρώ.

Στις αρχές του 2018 πραγματοποιήθηκε η πλήρης εξαγορά της εταιρείας από τον όμιλο Carlsberg που κατέχει πλέον το 100% του μετοχικού κεφαλαίου. Πέρυσι, εκτός από την ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της σε μπύρα, ενίσχυσε την γκάμα των προϊόντων της με το λανσάρισμα της νέας γεύσης καρπούζι από το σήμα του Somersby, ενώ προχώρησε σε επένδυση στην εγκατάσταση νέας γραμμής παραγωγής για την τεχνολογία DraughtMaster. Διεύρυνση χαρτοφυλακίου προϊόντων περιλαμβάνει και η εφετινή χρονιά. Συνολικά το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιέχει 14 τοπικά και διεθνή εμπορικά σήματα.

Κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς η εταιρείας ήρθε σε συμφωνία με τη ΔΕΗ με αποτέλεσμα να μηδενίσει την πρόβλεψη ύψους 1,65 εκατ. ευρώ που αφορούσε επιπλέον χρεώσεις για την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος στο εργοστάσιο της Ριτσώνας καθώς οι οποίες χρεώσεις τιμολογήθηκαν και αποπληρώθηκαν.

Ο συνολικός δανεισμός στις 31/12/2018 ανερχόταν σε 79,266 εκατ. ευρώ –σ.σ. 105,046 εκατ. ευρώ το 2017-, με τον μέσο όρο του επιτοκίου δανεισμού να διαμορφώνεται σε 8,91% από 7,71%. Στο τέλος της περασμένης χρονιάς η εταιρεία έλαβε ενδοομιλικό δάνειο 17 εκατ. ευρώ με διαχειριστή τον όμιλο και ημερομηνία λήξεως την 27η Δεκεμβρίου του 2022.

Σε ότι αφορά τον αριθμό του προσωπικού της από 501 άτομα το 2017 μειώθηκε σε 490 πέρυσι, ενώ τα λειτουργικά της έξοδα αυξήθηκαν σε 17,3 εκατ. ευρώ από 13,99 εκατ. ευρώ με τη μεγαλύτερη αύξηση να καταγράφεται στα ενδοομιλικά έξοδα/έσοδα και στις αμοιβές τρίτων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

29 Μαρτίου 2024