Στα γνώριμα “λημέρια” του Α’Βαθμού Αυτοδιοίκησης ο Γιώργος Ζιώγας

Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια εισόδου του στο νέο Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς, παρά την πρωταθλητική κούρσα ψήφων στο Νομό Βοιωτίας με τον συνδυασμό “Πατρίδα μας η Στερεά”, ο Γιώργος Ζιώγας, πρώην επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας του Δ.Σ. Λεβαδέων αποφάσισε να

Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια εισόδου του στο νέο Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς, παρά την πρωταθλητική κούρσα ψήφων στο Νομό Βοιωτίας με τον συνδυασμό “Πατρίδα μας η Στερεά”, ο Γιώργος Ζιώγας, πρώην επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας του Δ.Σ. Λεβαδέων αποφάσισε να αποδεχτεί την “πολύ τιμητική” πρόταση του νέου Δημάρχου και να αναλάβει την θέση Γενικού Γραμματέα.

Δεδομένης της μακράς αυτοδιοικητικής εμπειρίας του κ.Ζιώγα, σε όλους τους βαθμούς αυτοδιοίκησης, η τοποθέτησή του στην αυξημένης ευθύνης και αρμοδιοτήτων θέση, ήταν προσωπική επιλογή του Δημάρχου Γιάννη Ταγκαλέγκα, όπως άλλωστε δήλωσε και ο ίδιος σε περιφεριφερειακό τηλεοπτικό σταθμό.

Ο Γενικός Γραμματέας προΐσταται αμέσως και μετά τον Δήμαρχο όλων των υπηρεσιών του Δήμου. Ο Γενικός Γραμματέας υποστηρίζει το Δήμαρχο στα διοικητικά του καθήκοντα υλοποιώντας τις αρμοδιότητες που του εκχωρεί ο Δήμαρχος με απόφασή του. Οι αρμοδιότητες αυτές αφορούν κυρίως στο συντονισμό των δημοτικών υπηρεσιών, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται με αποδοτικό τρόπο η αποτελεσματικότητα στην επίτευξη των περιοδικών στόχων και προγραμμάτων που αποφασίζονται από τα πολιτικά όργανα του Δήμου.

Ο ίδιος ο κ.Ζιώγας, διευκρίνισε στο STEREANEWS, κόντρα στην “παραφιλολογία” των ημερών και τα πικρά σχόλια που διακινούνταν εσχάτως στη Βοιωτική πρωτεύουσα, δεν υπήρχε καμία προεκλογική μυστική συνεννόηση ή άλλου τύπου “παζάρια”. 

Η πρόταση του έγινε πολύ πρόσφατα, από τον ίδιο μάλιστα τον κ.Ταγκαλέγκα, την οποία αποδέχθηκε ως πολύ τιμητική και άκρως ενδιαφέρουσα.

Με την τοποθέτησή του στη συγκεκριμένη θέση, όπως σχολίασε ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Λεβαδέων, το ελληνικό Δημόσιο δεν θα επιβαρυνθεί στο ελάχιστο… αντιθέτως μάλλον ωφελημένο θα βγει, αφού αναλαμβάνοντας τα συγκεκριμένα καθήκοντα, έχει προηγουμένως αποποιηθεί τη σύνταξη που δικαιούνταν να λαμβάνει.

Με δημόσια ανακοίνωσή του άλλωστε ο κ.Ζιώγας, διευκρινίζει ότι αναλαμβάνει τη θέση που του εμπιστεύθηκε ο νέος Δήμαρχος Λεβαδέων, με αίσθημα ευθύνης.

Θεωρώ υποχρέωση μου να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο κ. Ιωάννη Ταγκαλέγκα για την εμπιστοσύνη και την τιμή  που έδειξε στο πρόσωπό μου και μου εμπιστεύθηκε τη θέση του Γενικού Γραμματέα Δήμου Λεβαδέων, και τον διαβεβαιώνω ότι θα πράξω το καλύτερο δυνατόν για να φανώ αντάξιος των προσδοκιών του.

Με αίσθημα ευθύνης  θα είμαι στη διάθεση όλων των δημοτικών συμβούλων, των υπηρεσιακών στελεχών, όλων  των εργαζομένων αλλά και των  θεσμικών παραγόντων του Δήμου.

Επιδίωξή μου είναι να υπάρξει μια άριστη συνεργασία, ειλικρινής και εποικοδομητική με στόχο την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου προς όφελος των πολιτών.

Με την ευκαιρία της ορκωμοσίας των αιρετών της Αυτοδιοίκησης  και την ανάληψη των καθηκόντων των , θα ήθελα να  συγχαρώ και να  ευχηθώ καλή και δημιουργική θητεία   στον  Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας κ. Φάνη Σπανό, στους περιφερειακούς  συμβούλους, στους νέους  Δημάρχους της Βοιωτίας, δημοτικούς συμβούλους και τοπικούς προέδρους.

Επίσης, συγχαρητήρια και καλή συνεργασία στους πρώην συναδέλφους μου και συνεργάτες  στην αυτοδιοίκηση  Αντιπεριφερειάρχες κ. Φανή Παπαθωμά και κ. Κώστα Μπακομήτρο  με την ανάληψη των νέων καθηκόντων τους.

 

Δείτε αναλυτικά, τι προβλέπει ο νόμος για τα καθήκοντα του Γενικού Γραμματέα στον εκάστοτε Δήμο.

Αρμοδιότητες Γενικού Γραμματέα

1.Παρέχει οδηγίες, δίνει κατευθύνσεις και, γενικότερα, συντονίζει τις υπηρεσίες του Δήμου κατά την άσκηση του έργου τους, σε συνεργασία με τους αντίστοιχους προϊσταμένους.

2.Μερινά για την επεξεργασία από τις αρμόδιες υπηρεσίες των θεμάτων που είναι προς συζήτηση ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου, της Οικονομικής Επιτροπής, της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και της Εκτελεστικής Επιτροπής σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη ή έχουν ήδη συζητηθεί σε αυτά, καθώς καινα τα υποστηρίζει ενώπιον των ανωτέρω οργάνων, εφόσον κρίνεται απαραίτητο από τον Πρόεδρό τους.

3.Παρακολουθεί τη διαδικασία εφαρμογής των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, της Οικονομικής Επιτροπής, της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και της Εκτελεστικής Επιτροπής από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου, σε συνεργασία με τους καθ’ ύλην αρμοδίους Δ/ντες.

4.Συμμετέχει στις διαδικασίες κατάρτισης του Επιχειρησιακού Σχεδίου και των Ετησίων Προγραμμάτων Δράσης του Δήμου και παρακολουθεί την επίτευξη των περιοδικών στόχων και την υλοποίηση των αντίστοιχων προγραμμάτων που αποφασίζονται από τα πολιτικά όργανα του Δήμου.

5.Μεριμνά για την έγκαιρη ετοιμασία των περιοδικών απολογισμών δράσης του Δήμου σύμφωνα προς τα αντίστοιχα προγράμματα ή τις συγκεκριμένες αποφάσεις και ενημερώνει σχετικά την Εκτελεστική Επιτροπή.

6.Οργανώνει κάθε νέα υπηρεσία που δημιουργείται στο Δήμο και μεριμνά για τη συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικής δράσης των υπηρεσιών του Δήμου, την προσαρμογή της λειτουργίας τους στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και τη βελτίωση της απόδοσης του στελεχικού δυναμικού και των τεχνικών μέσων του Δήμου.

7.Δύναται να συγκαλεί περιοδικά ή κατά περίπτωση Συντονιστικά Συμβούλια στα οποία μετέχουν με εκπροσώπους τους το σύνολο ή μέρος (ανάλογα με ομοιογενή θεματικά αντικείμενα) των υπηρεσιών του Δήμου.

8.Παρακολουθεί τις δραστηριότητες των νομικών προσώπων του Δήμου και συνεργάζεται με τις διοικήσεις τους, ώστε να εξασφαλίζεται η εναρμόνιση των αποτελεσμάτων από την δραστηριοποίησή τους προς τους στόχους του Δήμου.

9.Υπογράφει τις αποφάσεις χορήγησης αδειών με ή χωρίς αποδοχές και μετακίνησης εκτός έδρας στο εσωτερικό και εξωτερικό των υπαλλήλων του Δήμου.

10.Υπογράφει έγγραφα σύμφωνα με τις δικαιοδοσίες που του εκχωρεί ο Δήμαρχος.

11.Αξιολογεί τις περιοδικές,ή όταν απαιτηθούν ποιοτικές και ποσοτικές εκθέσεις μέτρησης και αξιολόγησης του έργου των Διευθύνσεων του Δήμου, από στοιχεία που συγκεντρώνουν οι Διευθυντές που προΐστανται αυτών, συνεπικουρούμενος από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου, ώστε να βρίσκονται στη διάθεση του Δημάρχου και για την βελτιστοποίηση των παρεχομένων Δημοτικών υπηρεσιών.

12.Δύναται να συστήνει ομάδες εργασίας, η να επιλέγει υπαλλήλους Συντονιστές (projectmanagers) ή Υπαλλήλους -Συνδέσμων, κατόπιν υπόδειξης των καθ ύλη αρμοδίων Διευθυντών Διευθύνσεων για τη βέλτιστη εκτέλεση έργων ή προγραμμάτων του Δήμου.

13.Παρακολουθεί την πορεία ωρίμανσης έργων του Επιχειρησιακού Σχεδίου και την αξιοποίηση τοπικών, εθνικών και ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων, μεθόδων και ιδίων πόρων για την ολοκλήρωσή τους.

14.Μεριμνά για τη διασφάλιση ομοιογενοποιησης διαδικασιών, μεθόδων και εντύπων εκτέλεσης του έργου των δημοτικών υπηρεσιών.

15.Μεριμνά ενεργειών και σχεδίου διασφάλισης πρόσβασης και οφέλους των πολιτών από την λειτουργική δημοτική αποκέντρωση και την ηλεκτρονική διακυβέρνηση.

Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια εισόδου του στο νέο Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς, παρά την πρωταθλητική κούρσα ψήφων στο Νομό Βοιωτίας με τον συνδυασμό “Πατρίδα μας η Στερεά”, ο Γιώργος Ζιώγας, πρώην επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας του Δ.Σ. Λεβαδέων αποφάσισε να αποδεχτεί την “πολύ τιμητική” πρόταση του νέου Δημάρχου και να αναλάβει την θέση Γενικού Γραμματέα.

Δεδομένης της μακράς αυτοδιοικητικής εμπειρίας του κ.Ζιώγα, σε όλους τους βαθμούς αυτοδιοίκησης, η τοποθέτησή του στην αυξημένης ευθύνης και αρμοδιοτήτων θέση, ήταν προσωπική επιλογή του Δημάρχου Γιάννη Ταγκαλέγκα, όπως άλλωστε δήλωσε και ο ίδιος σε περιφεριφερειακό τηλεοπτικό σταθμό.

Ο Γενικός Γραμματέας προΐσταται αμέσως και μετά τον Δήμαρχο όλων των υπηρεσιών του Δήμου. Ο Γενικός Γραμματέας υποστηρίζει το Δήμαρχο στα διοικητικά του καθήκοντα υλοποιώντας τις αρμοδιότητες που του εκχωρεί ο Δήμαρχος με απόφασή του. Οι αρμοδιότητες αυτές αφορούν κυρίως στο συντονισμό των δημοτικών υπηρεσιών, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται με αποδοτικό τρόπο η αποτελεσματικότητα στην επίτευξη των περιοδικών στόχων και προγραμμάτων που αποφασίζονται από τα πολιτικά όργανα του Δήμου.

Ο ίδιος ο κ.Ζιώγας, διευκρίνισε στο STEREANEWS, κόντρα στην “παραφιλολογία” των ημερών και τα πικρά σχόλια που διακινούνταν εσχάτως στη Βοιωτική πρωτεύουσα, δεν υπήρχε καμία προεκλογική μυστική συνεννόηση ή άλλου τύπου “παζάρια”. 

Η πρόταση του έγινε πολύ πρόσφατα, από τον ίδιο μάλιστα τον κ.Ταγκαλέγκα, την οποία αποδέχθηκε ως πολύ τιμητική και άκρως ενδιαφέρουσα.

Με την τοποθέτησή του στη συγκεκριμένη θέση, όπως σχολίασε ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Λεβαδέων, το ελληνικό Δημόσιο δεν θα επιβαρυνθεί στο ελάχιστο… αντιθέτως μάλλον ωφελημένο θα βγει, αφού αναλαμβάνοντας τα συγκεκριμένα καθήκοντα, έχει προηγουμένως αποποιηθεί τη σύνταξη που δικαιούνταν να λαμβάνει.

Με δημόσια ανακοίνωσή του άλλωστε ο κ.Ζιώγας, διευκρινίζει ότι αναλαμβάνει τη θέση που του εμπιστεύθηκε ο νέος Δήμαρχος Λεβαδέων, με αίσθημα ευθύνης.

Θεωρώ υποχρέωση μου να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο κ. Ιωάννη Ταγκαλέγκα για την εμπιστοσύνη και την τιμή  που έδειξε στο πρόσωπό μου και μου εμπιστεύθηκε τη θέση του Γενικού Γραμματέα Δήμου Λεβαδέων, και τον διαβεβαιώνω ότι θα πράξω το καλύτερο δυνατόν για να φανώ αντάξιος των προσδοκιών του.

Με αίσθημα ευθύνης  θα είμαι στη διάθεση όλων των δημοτικών συμβούλων, των υπηρεσιακών στελεχών, όλων  των εργαζομένων αλλά και των  θεσμικών παραγόντων του Δήμου.

Επιδίωξή μου είναι να υπάρξει μια άριστη συνεργασία, ειλικρινής και εποικοδομητική με στόχο την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου προς όφελος των πολιτών.

Με την ευκαιρία της ορκωμοσίας των αιρετών της Αυτοδιοίκησης  και την ανάληψη των καθηκόντων των , θα ήθελα να  συγχαρώ και να  ευχηθώ καλή και δημιουργική θητεία   στον  Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας κ. Φάνη Σπανό, στους περιφερειακούς  συμβούλους, στους νέους  Δημάρχους της Βοιωτίας, δημοτικούς συμβούλους και τοπικούς προέδρους.

Επίσης, συγχαρητήρια και καλή συνεργασία στους πρώην συναδέλφους μου και συνεργάτες  στην αυτοδιοίκηση  Αντιπεριφερειάρχες κ. Φανή Παπαθωμά και κ. Κώστα Μπακομήτρο  με την ανάληψη των νέων καθηκόντων τους.

 

Δείτε αναλυτικά, τι προβλέπει ο νόμος για τα καθήκοντα του Γενικού Γραμματέα στον εκάστοτε Δήμο.

Αρμοδιότητες Γενικού Γραμματέα

1.Παρέχει οδηγίες, δίνει κατευθύνσεις και, γενικότερα, συντονίζει τις υπηρεσίες του Δήμου κατά την άσκηση του έργου τους, σε συνεργασία με τους αντίστοιχους προϊσταμένους.

2.Μερινά για την επεξεργασία από τις αρμόδιες υπηρεσίες των θεμάτων που είναι προς συζήτηση ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου, της Οικονομικής Επιτροπής, της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και της Εκτελεστικής Επιτροπής σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη ή έχουν ήδη συζητηθεί σε αυτά, καθώς καινα τα υποστηρίζει ενώπιον των ανωτέρω οργάνων, εφόσον κρίνεται απαραίτητο από τον Πρόεδρό τους.

3.Παρακολουθεί τη διαδικασία εφαρμογής των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, της Οικονομικής Επιτροπής, της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και της Εκτελεστικής Επιτροπής από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου, σε συνεργασία με τους καθ’ ύλην αρμοδίους Δ/ντες.

4.Συμμετέχει στις διαδικασίες κατάρτισης του Επιχειρησιακού Σχεδίου και των Ετησίων Προγραμμάτων Δράσης του Δήμου και παρακολουθεί την επίτευξη των περιοδικών στόχων και την υλοποίηση των αντίστοιχων προγραμμάτων που αποφασίζονται από τα πολιτικά όργανα του Δήμου.

5.Μεριμνά για την έγκαιρη ετοιμασία των περιοδικών απολογισμών δράσης του Δήμου σύμφωνα προς τα αντίστοιχα προγράμματα ή τις συγκεκριμένες αποφάσεις και ενημερώνει σχετικά την Εκτελεστική Επιτροπή.

6.Οργανώνει κάθε νέα υπηρεσία που δημιουργείται στο Δήμο και μεριμνά για τη συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικής δράσης των υπηρεσιών του Δήμου, την προσαρμογή της λειτουργίας τους στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και τη βελτίωση της απόδοσης του στελεχικού δυναμικού και των τεχνικών μέσων του Δήμου.

7.Δύναται να συγκαλεί περιοδικά ή κατά περίπτωση Συντονιστικά Συμβούλια στα οποία μετέχουν με εκπροσώπους τους το σύνολο ή μέρος (ανάλογα με ομοιογενή θεματικά αντικείμενα) των υπηρεσιών του Δήμου.

8.Παρακολουθεί τις δραστηριότητες των νομικών προσώπων του Δήμου και συνεργάζεται με τις διοικήσεις τους, ώστε να εξασφαλίζεται η εναρμόνιση των αποτελεσμάτων από την δραστηριοποίησή τους προς τους στόχους του Δήμου.

9.Υπογράφει τις αποφάσεις χορήγησης αδειών με ή χωρίς αποδοχές και μετακίνησης εκτός έδρας στο εσωτερικό και εξωτερικό των υπαλλήλων του Δήμου.

10.Υπογράφει έγγραφα σύμφωνα με τις δικαιοδοσίες που του εκχωρεί ο Δήμαρχος.

11.Αξιολογεί τις περιοδικές,ή όταν απαιτηθούν ποιοτικές και ποσοτικές εκθέσεις μέτρησης και αξιολόγησης του έργου των Διευθύνσεων του Δήμου, από στοιχεία που συγκεντρώνουν οι Διευθυντές που προΐστανται αυτών, συνεπικουρούμενος από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου, ώστε να βρίσκονται στη διάθεση του Δημάρχου και για την βελτιστοποίηση των παρεχομένων Δημοτικών υπηρεσιών.

12.Δύναται να συστήνει ομάδες εργασίας, η να επιλέγει υπαλλήλους Συντονιστές (projectmanagers) ή Υπαλλήλους -Συνδέσμων, κατόπιν υπόδειξης των καθ ύλη αρμοδίων Διευθυντών Διευθύνσεων για τη βέλτιστη εκτέλεση έργων ή προγραμμάτων του Δήμου.

13.Παρακολουθεί την πορεία ωρίμανσης έργων του Επιχειρησιακού Σχεδίου και την αξιοποίηση τοπικών, εθνικών και ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων, μεθόδων και ιδίων πόρων για την ολοκλήρωσή τους.

14.Μεριμνά για τη διασφάλιση ομοιογενοποιησης διαδικασιών, μεθόδων και εντύπων εκτέλεσης του έργου των δημοτικών υπηρεσιών.

15.Μεριμνά ενεργειών και σχεδίου διασφάλισης πρόσβασης και οφέλους των πολιτών από την λειτουργική δημοτική αποκέντρωση και την ηλεκτρονική διακυβέρνηση.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *