Αλλαγές σε τέλη ταξινόμησης και τέλη κυκλοφορίας: Πόσα θα πληρώσουμε;

Η αλλαγή των συντελεστών του Τέλους Ταξινόμησης αλλά και των Τελών Κυκλοφορίας είναι επιτακτική εξαιτίας της εφαρμογής του νέου προτύπου μέτρησης CO2 από την 1η Μαρτίου. Η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει ήδη για την έναρξη ισχύος του νέου πρότυπου μέτρησης εκπομπών CO2 που ονομάζεται WLTP και η κυβέρνηση βάζει τις τελευταίες της πινελιές στο νομοσχέδιο […]

27 Ιανουαρίου 2020

του/της Newsroom

Η αλλαγή των συντελεστών του Τέλους Ταξινόμησης αλλά και των Τελών Κυκλοφορίας είναι επιτακτική εξαιτίας της εφαρμογής του νέου προτύπου μέτρησης CO2 από την 1η Μαρτίου.

Η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει ήδη για την έναρξη ισχύος του νέου πρότυπου μέτρησης εκπομπών CO2 που ονομάζεται WLTP και η κυβέρνηση βάζει τις τελευταίες της πινελιές στο νομοσχέδιο που θα αλλάξει τους συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αλλά και τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Όπως έχει δημοσιεύσει αποκλειστικά το Newauto.gr οι αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης θα ωφελήσουν τόσο τα καινούρια όσο και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα καθώς τα μεν πρώτα θα έρχονται με πιο πλούσιο εξοπλισμό ενώ τα δεύτερα θα έρχονται πιο καινούρια μεταχειρισμένα και θα σταματήσει επιτέλους η Ελλάδα θα αποτελεί την «χωματερή» της Ευρώπης.

Επίσης καταβάλλονται έντονες προσπάθειες να μειωθεί το Τέλος Ταξινόμησης στα υβριδικά αυτοκίνητα που αυτή τη στιγμή επιβαρύνονται με Τέλος Ταξινόμησης ίσο με το 50% που επιβάλλεται στα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Αναλυτικά λοιπόν οι αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr τόσο νέους συντελεστές όσο και ποσά ενώ επίσης στο τραπέζι των διαβουλεύσεων έχουν πέσει και άλλες προτάσεις που όμως δεν έχουν προχωρήσει όπως επιβολή Τέλους Ταξινόμησης 1 ευρώ ανά κυβικό ή υπολογισμός με την ιπποδύναμη, ή να αφαιρεθεί εντελώς η Αξία Λιανικής προ Φόρων από τον υπολογισμό του Τέλους Ταξινόμησης.

Ωστόσο η μεγάλη αλλαγή στο Τέλος Ταξινόμησης θα αφορά στην αλλαγή του τρόπου υπολογισμού καθώς μέχρι σήμερα αν η Αξία Λιανικής ενός οχήματος υπερέβαινε έστω και ένα ευρώ το όριο που αφορούσε σε κάποιο συγκεκριμένο συντελεστή τότε ολόκληρο το ποσό φορολογούνταν με τον αμέσως υψηλότερο συντελεστή με αποτέλεσμα το κόστος να αυξάνεται δραματικά.

Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή αφορά στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα καθώς αναμένεται να καταργηθούν οι υποκατηγορίες στις οδηγίες ρύπων Euro οπότε ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης θα είναι κοινός για όλα τα οχήματα Euro6, Εuro5 ή παλαιότερα.

Στα υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλα εξετάζεται να μειωθεί περαιτέρω το Τέλος Ταξινόμησης στο 25% από το 50% που είναι σήμερα. Σε αυτό το σημείο είναι πολύ πιθανό να δούμε τη μείωση του Τέλους Ταξινόμησης στο 25% σε οχήματα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων έως 40.000 ευρώ που πρόσφατα είδαμε και στην φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων.

Οι αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης

Ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης άλλαξε για τελευταία φορά στο 2016 και οι δασμοί σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, για όσα καινούρια ή εισαγόμενα μεταχειρισμένα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η Ιουνίου 2016, θα υπολογίζονται σύμφωνα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων αλλά και τις εκπομπές CO2. Αν η Αξία Λιανικής προ Φόρων κάποιου οχήματος ξεπερνούσε το ποσό που όριζε κάποιος συντελεστής τότε το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζονταν με τον αμέσως υψηλότερο συντελεστή ο οποίος επιβάλλονταν σε ολόκληρο το ποσό.

Παράδειγμα: Με το νέο προοδευτικό σύστημα το Τέλος Ταξινόμησης σε ένα όχημα με Αξία Λιανικής 14.010 ευρώ για τις πρώτες 14.000 ευρώ θα υπολογιστεί με 4% ενώ για τα υπόλοιπα 10 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογιστεί με ένα νέο συντελεστή ο οποίος θα κυμαίνεται σε 25%.

Ειδικότερα Το Τέλος Ταξινόμησης για το υπερβάλλον ποσό πάνω από 14.001 ευρώ έως και 17.000 ευρώ θα υπολογίζεται σε συντελεστή 25%.

Για το επιπλέον ποσό από 17.001 έως 20.000 ευρώ ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης θα ανέρχεται σε 60%.

Για το επιπλέον ποσό από τις 20.001 έως τις 25.000 ευρώ ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης θα κυμαίνεται σε 75%.

Τέλος στα αυτοκίνητα με Αξία Λιανικής προ Φόρων άνω των 25.001 ευρώ ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης για το υπερβάλλον ποσό θα ανέρχεται σε 30%.

Υπάρχει και ακόμη μία πρόταση σύμφωνα με την οποία θα προστεθεί ακόμη ένας συντελεστής 45% που θα αφορά σε Αξίες Λιανικής προ Φόρων από 15.000 έως 16.000 ευρώ.

Παράλληλα τα ποσοστά του Τέλους Ταξινόμησης θα αυξάνονται σε ποσοστό 10% για κάθε επιπλέον 20 γραμμάρια CO2 για οχήματα με εκπομπές από 120 γρ. CO2 και άνω.

Δηλαδή αν κάποιο όχημα έχει Αξία Λιανικής προ Φόρων 19.500 ευρώ και εκπομπές 121 γρ. CO2, με το νέο σύστημα το Τέλος Ταξινόμησης οι πρώτες 14.000 ευρώ θα υπολογιστούν με συντελεστή 4% (780 ευρώ) οι επόμενες 3.000 ευρώ θα υπολογιστούν με συντελεστή 25% προσαυξημένο κατά 10% λόγω εκπομπών CO2, δηλαδή ο συντελεστής θα ανέλθει σε 27,5% (825 ευρώ), ενώ οι τελευταίες 2.500 ευρώ θα υπολογιστούν επίσης με συντελεστή 60% προσαυξημένο επίσης κατά 10%, δηλαδή ο συντελεστής θα ανέλθει σε 66% (1.650 ευρώ). Το συνολικός κόστος εκτελωνισμού θα είναι σε 3.255 ευρώ.

Με το παλιό σύστημα το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογίζονταν με συντελεστή 24%, ο οποίος προσαυξάνεται με ποσοστό 10% λόγω ρύπων επί του συνόλου της Αξίας Λιανικής προ Φόρων με αποτέλεσμα το κόστος εκτελωνισμού να ξεπερνά τις 5.000 ευρώ…

Με λίγα λόγια ο εισαγωγικός δασμός θα μειωθεί στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο κατά 1.745 ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

28 Μαρτίου 2024