Δημιουργία των πρώτων υδατοδρομίων σε Αιγαίο και Ιόνιο

Τα πρώτα δίκτυα υδατοδρομίων στο Ιόνιο, τις Σποράδες και ίσως από Τήνο και Πάτμο προς Αττική είναι πιο κοντά από ποτέ. Μετά από την ψήφιση του σχετικού νόμου στο προσεχές διάστημα, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για να ξεκινήσουν επιτέλους δυναμικά

Τα πρώτα δίκτυα υδατοδρομίων στο Ιόνιο, τις Σποράδες και ίσως από Τήνο και Πάτμο προς Αττική είναι πιο κοντά από ποτέ. Μετά από την ψήφιση του σχετικού νόμου στο προσεχές διάστημα, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για να ξεκινήσουν επιτέλους δυναμικά οι διαδικασίες για την δημιουργία των εν λόγω υδατοδρομίων.

Ο επικεφαλής της Hellenic Seaplanes, Νίκος Χαραλάμπους, τονίζει ότι είναι σε συζητήσεις με τις μαρίνες της Αττικής και το λιμάνι του Πειραιά ώστε να επιτραπεί η δημιουργία κάποιου ειδατοδρομίου που θα αποτελέσει συνδετικό κρίκο με τα λιμάνια της Τήνου και της Πάτμου, ώστε να μπορέσουν τα υδροπλάνα να κινηθούν και προς αυτή την κατεύθυνση

«Στοχεύουμε την περιοχή του Φαλήρου, θέλουμε ένα υδατοδρόμιο μικρό, άμεσα, μέχρι να γίνει το Μητροπολιτικό Υδατοδρόμιο το οποίο καθυστερεί. Είμαστε σε επαφές με όλες τις μαρίνες της Αττικής για να μπορεί να φεύγει 1-2 υδροπλάνα, για να συνδέσουμε την Αττική με Τήνο και Πάτμο. Αν δεν τα καταφέρουμε, εξετάζουμε και το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος σαν επιλογή».

Η Hellenic Seaplanes έχει αναλάβει 15 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα, μαζί με την εταιρεία Mple, και κάποια από αυτά μπορούν να είναι έτοιμα μέχρι το καλοκαίρι. «Πάτμος, Τήνος, Σκόπελος, Αλόνησος, Σκύρος, είναι τα υδατοδρόμια που μπορούν αν όλα πάνε καλά, να είναι από το σύνολο όσων εμείς έχουμε αναλάβει»

«Για το υδατοδρόμιο στην Τήνο έχουν ολοκληρωθεί οι προσφορές και ξεκινάει άμεσα η κατασκευή του, το ίδιο και στη Σκύρο ενώ σε όλα προσπαθούμε να τα προχωρήσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται» δήλωσε ο κ. Χαραλάμπους.

Σύμφωνα με τη mononews, με τον νέο νόμο αν και επανέρχεται η δυνατότητα ιδιοκτησίας στον ιδιώτη, ήδη έχουν δοθεί οι άδειες ίδρυσης στα Λιμενικά Ταμεία και τις Περιφέρειες, αλλά πλέον αν θέλουν μπορούν να κάνουν παραχωρήσεις σε ιδιώτες.

Για να ξεκινήσει το όμως αυτο το εγχείρημα, χρειάζονται επενδυτές, και για να γίνει αυτό θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες κατασκευής και αδειοδότησης σε όσο περισσότερα υδατοδρόμια γίνεται.

Οι εταιρείες Ελληνικά Υδατοδρόμια και Hellenic Seaplanes, οι Περιφέρειες και Λιμενικά Ταμεία, κάνουν σκληρές προσπάθειες ώστε να ξεκινήσουν τα υδροπλάνα να πετούν από το καλοκαίρι του 2020. Σήμερα έχουν πάρει άδεια 3 υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς, και Πάτρα και ακολουθούν δεκάδες άλλα που βρίσκονται σε διάφορα στάδια στη διαδικασία αδειοδότησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες το νομοσχέδιο που είναι προς ψήφιση αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της στήριξης της κυβέρνησης στην αγορά των υδροπλάνων, αφού πλέον ανοίγει ο δρόμος και μπορούν να προχωρήσουν γρήγορα οι αδειοδοτήσεις.

Για να πετάξουν σε μια περιοχή υδροπλάνα απαιτείται ένα δίκτυο τουλάχιστον 5-8 υδατοδρομίων. Για φέτος ο στόχος είναι κάποιες πρώτες πιλοτικές πτήσεις αλλά προβλέπεται ότι θα αναπτυχθεί ουσιαστικά το 2021.

Τα πρώτα δίκτυα υδατοδρομίων στο Ιόνιο, τις Σποράδες και ίσως από Τήνο και Πάτμο προς Αττική είναι πιο κοντά από ποτέ. Μετά από την ψήφιση του σχετικού νόμου στο προσεχές διάστημα, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για να ξεκινήσουν επιτέλους δυναμικά οι διαδικασίες για την δημιουργία των εν λόγω υδατοδρομίων.

Ο επικεφαλής της Hellenic Seaplanes, Νίκος Χαραλάμπους, τονίζει ότι είναι σε συζητήσεις με τις μαρίνες της Αττικής και το λιμάνι του Πειραιά ώστε να επιτραπεί η δημιουργία κάποιου ειδατοδρομίου που θα αποτελέσει συνδετικό κρίκο με τα λιμάνια της Τήνου και της Πάτμου, ώστε να μπορέσουν τα υδροπλάνα να κινηθούν και προς αυτή την κατεύθυνση

«Στοχεύουμε την περιοχή του Φαλήρου, θέλουμε ένα υδατοδρόμιο μικρό, άμεσα, μέχρι να γίνει το Μητροπολιτικό Υδατοδρόμιο το οποίο καθυστερεί. Είμαστε σε επαφές με όλες τις μαρίνες της Αττικής για να μπορεί να φεύγει 1-2 υδροπλάνα, για να συνδέσουμε την Αττική με Τήνο και Πάτμο. Αν δεν τα καταφέρουμε, εξετάζουμε και το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος σαν επιλογή».

Η Hellenic Seaplanes έχει αναλάβει 15 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα, μαζί με την εταιρεία Mple, και κάποια από αυτά μπορούν να είναι έτοιμα μέχρι το καλοκαίρι. «Πάτμος, Τήνος, Σκόπελος, Αλόνησος, Σκύρος, είναι τα υδατοδρόμια που μπορούν αν όλα πάνε καλά, να είναι από το σύνολο όσων εμείς έχουμε αναλάβει»

«Για το υδατοδρόμιο στην Τήνο έχουν ολοκληρωθεί οι προσφορές και ξεκινάει άμεσα η κατασκευή του, το ίδιο και στη Σκύρο ενώ σε όλα προσπαθούμε να τα προχωρήσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται» δήλωσε ο κ. Χαραλάμπους.

Σύμφωνα με τη mononews, με τον νέο νόμο αν και επανέρχεται η δυνατότητα ιδιοκτησίας στον ιδιώτη, ήδη έχουν δοθεί οι άδειες ίδρυσης στα Λιμενικά Ταμεία και τις Περιφέρειες, αλλά πλέον αν θέλουν μπορούν να κάνουν παραχωρήσεις σε ιδιώτες.

Για να ξεκινήσει το όμως αυτο το εγχείρημα, χρειάζονται επενδυτές, και για να γίνει αυτό θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες κατασκευής και αδειοδότησης σε όσο περισσότερα υδατοδρόμια γίνεται.

Οι εταιρείες Ελληνικά Υδατοδρόμια και Hellenic Seaplanes, οι Περιφέρειες και Λιμενικά Ταμεία, κάνουν σκληρές προσπάθειες ώστε να ξεκινήσουν τα υδροπλάνα να πετούν από το καλοκαίρι του 2020. Σήμερα έχουν πάρει άδεια 3 υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς, και Πάτρα και ακολουθούν δεκάδες άλλα που βρίσκονται σε διάφορα στάδια στη διαδικασία αδειοδότησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες το νομοσχέδιο που είναι προς ψήφιση αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της στήριξης της κυβέρνησης στην αγορά των υδροπλάνων, αφού πλέον ανοίγει ο δρόμος και μπορούν να προχωρήσουν γρήγορα οι αδειοδοτήσεις.

Για να πετάξουν σε μια περιοχή υδροπλάνα απαιτείται ένα δίκτυο τουλάχιστον 5-8 υδατοδρομίων. Για φέτος ο στόχος είναι κάποιες πρώτες πιλοτικές πτήσεις αλλά προβλέπεται ότι θα αναπτυχθεί ουσιαστικά το 2021.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *