Κώστας Καραγιάννης: «Επιδιώκουμε να γίνουμε καλύτεροι και να υποστηρίξουμε ακόμη περισσότερο τους επιχειρηματίες μας…»

Συνέντευξη στην Ελισάβετ Πολύζου   Οι συμμετοχές των επιχειρήσεων της Στερεάς Ελλάδας στις διεθνείς εκθέσεις, αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο σταθερά από το 2016, χάρις στην εξωστρέφεια που επιδεικνύει η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. O Αντιπεριφερειάρχης Εξωστρέφειας και Επιχειρηματικότητας , κος

Συνέντευξη στην Ελισάβετ Πολύζου

 

Οι συμμετοχές των επιχειρήσεων της Στερεάς Ελλάδας στις διεθνείς εκθέσεις, αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο σταθερά από το 2016, χάρις στην εξωστρέφεια που επιδεικνύει η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. O Αντιπεριφερειάρχης Εξωστρέφειας και Επιχειρηματικότητας , κος Κώστας Καραγιάννης, παρά το βεβαρημένο πρόγραμμά  μας συνάντησε με τους συνεργάτες του και μας μίλησε με πάθος για το πόσο ανταγωνιστική μπορεί να γίνει στο άμεσο μέλλον η Περιφέρεια Στερεάς.

 

ΣΝ: Τι περιλαμβάνει το ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο δράσεων και ενεργειών της ΠΣ  για το 2020;

ΚΚ: Όλες οι ενέργειες της ΠΣΤΕ έχουν ως οδηγό τη Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης (RIS3). Χαρακτηριστικά αναφέρω την Αγροδιατροφή και τη Βιομηχανία της Εμπειρίας, δηλαδή τον τουρισμό και τον πολιτισμό. Για εμάς, στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, η RIS3, δεν είναι απλά ένα έγγραφο. Αντίθετα, αποτελεί αρωγό σε κάθε προσπάθεια βελτίωσης του παραγωγικού μοντέλου της Περιφέρειάς μας.

Διαρκής στόχος μας αποτελεί η ενδυνάμωση της υγιούς επιχειρηματικότητας που στηρίζεται

  • στην τεχνολογία και στην καινοτομία, όπως για παράδειγμα είναι η έξυπνη γεωργία, και
  • στη διάδοση της υψηλής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών τόσοδιαπεριφερειακά όσο και σε διεθνές επίπεδο.

Αυτό βέβαια δεν αποκλείει κάποια άλλη πρωτοβουλία που μπορεί να αναλάβει η ΠΣΤΕ. Και αυτό γιατί, οι ανάγκες μεταβάλλονται στο χώρο και εξελίσσονται στο χρόνο. Οι ισορροπίες δεν είναι στατικές. Η Αυτοδιοίκηση συνεχώς παρακολουθεί τις εξελίξεις και διαμορφώνει τη στρατηγική της δείχνοντας ευελιξία και προσαρμοστικότητα. Μιλάμε δηλαδή για δυναμικά συστήματα τα οποία απαιτούν γρήγορα αντανακλαστικά.

ΣΝ: Πιο αναλυτικά, το πλάνο συμμετοχής της ΠΣ στις εκθέσεις του εξωτερικού;

ΚΚ: Αυτό είναι ένα μεγάλο στοίχημα για εμάς. Οι εκθέσεις του εξωτερικού! Επιτρέψτε μου να ξεκαθαρίσω κάτι από την αρχή. Οι διεθνείς αγορές είναι απαιτητικές από τη φύση τους.

Εξ ορισμού, o ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Κατά συνέπεια, με οργάνωση και συντονισμό ανθρώπινων και τεχνικών πόρων έχει προγραμματιστεί η συμμετοχή της ΠΣΤΕ σε 13 εκθέσεις του εξωτερικού. Προσπαθούμε να έχουμε παρουσία σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές όπως στην Αμερική, στην Ευρώπη, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Εκεί, που τα προϊόντα μας θα μπορέσουν να κατακτήσουν μια θέση στο ράφι των αγορών- στόχων και οι επιχειρηματίες μας θα δουν τους κόπους τους να δικαιώνονται. Εκεί, που οι επιχειρηματίες μας μέσα από τις επαγγελματικές συναντήσεις που θα έχουν θα λειάνουν το έδαφος για επωφελείς συνεργασίες και εμπορικές συμφωνίες. Σε όλη αυτή την προσπάθεια που ξεκίνησε το 2016, αποκτήθηκε τεχνογνωσία και υιοθετήσαμε στην πράξη την έννοια της συνεχούς βελτίωσης. Επιδιώκουμε να γίνουμε καλύτεροι και να υποστηρίξουμε ακόμη περισσότερο τους επιχειρηματίες μας να στραφούν στο εξωτερικό εμπόριο με μακροχρόνια και σταθερά οφέλη. Για τους ίδιους. Για την κοινωνία μας. Πιστέψτε με το αξίζουν!

ΣΝ: Ποια έκθεση ξεχωρίζετε από τις εκθέσεις της Ελλάδας και γιατί;

ΚΚ: Για να μην κρυβόμαστε και για να είμαστε ειλικρινείς, η έκθεση τροφίμων και ποτών

FOODEXPO & OENOTELIA αποτελεί την πιο δημοφιλή έκθεση. Η έκθεση FOODEXPO αποτελεί αν θέλετε, αν όχι τη μεγαλύτερη, μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις σε αριθμό συμμετοχών επιχειρήσεων και σε επισκεψιμότητα δυνητικών πελατών.

Παράλληλα, είναι μια έκθεση που επιμελώς οι επιχειρηματίες της Περιφέρειάς μας, μας ζητούν να συμμετέχουμε. Και από που το συμπεραίνουμε αυτό;

Από το υλικό ανατροφοδότησης που λαμβάνουμε από τα ερωτηματολόγια αποτίμησης της συμμετοχής της ΠΣΤΕ στις εκθέσεις. Ανταποκρινόμενοι στα κελεύσματα των καιρών δεν θα μπορούσαμε να απουσιάζουμε από μια τέτοια έκθεση.

Μαζί με τους καθ αυτού φορείς της επιχειρηματικότητας, που είναι τα Επιμελητήρια της Περιφέρειάς μας, για πρώτη φορά σε μια μεγάλη έκθεση όπως είναι η FOODEXPO & OENOTELIA 2020 συντονίζουμε τις προσπάθειές μας, μοιραζόμαστε τις ίδιες ανησυχίες αν θέλετε, προκειμένου να εξασφαλίσουμε από κοινού την επιτυχημένη προβολή των προϊόντων που παράγονται από τους επιχειρηματίες μας. Αλλά είναι και κάτι ακόμη. Για να μιλάμε με πρακτικούς όρους. Μία επιχείρηση που έχει τη δυνατότητα να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μια τέτοιας έκθεσης, δημιουργεί με την αξία της τις προϋποθέσεις για ένα μεγαλύτερο και πιο απαιτητικό εγχείρημα στο εξωτερικό.

Η έκθεση FOODEXPO & OENOTELIA συγκεντρώνει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που συναντά κανείς στις μεγάλες εκθέσεις του εξωτερικού. Σε τέτοιου είδους εκθέσεις, όπως γνωρίζουν καλά οι παραγωγοί μας, χρειάζεται ένας συνδυασμός προϋποθέσεων για να αυξήσουν τις πιθανότητες μιας καλής εμπορικής συμφωνίας.

Υψηλή ποιότητα προϊόντων, ικανές ποσότητες να στηρίξουν μια μεγάλη παραγγελία, επαναληψιμότητα παραγγελίας και ικανή ρευστότητα στην ποσότητα χρήματος που απαιτείται.

Γίνεται αντιληπτό λοιπόν το ειδικό βάρος της έκθεσης αυτής. Όμως, σε καμία περίπτωση δεν αμελούμε τις υπόλοιπες εκθέσεις. Με την ίδια προσοχή και ευθύνη συμμετέχουμε σε όλες τις υπόλοιπες εκθέσεις με κύριο στόχο τη ενίσχυση της προσπάθειας των επιχειρηματιών μας να δομήσουν σταθερές συνεργασίες.

ΣΝ: Το ποσοστό των επιχειρήσεων που επωφελούνται δεν είναι όμοιο με το ποσοστότων επιχειρήσεων που συμπληρώνουν τα ερωτηματολόγια αποτίμησης- λόγω ηλεκτρονικού αναλφαβητισμού; πως θα το περιορίσετε αυτό;

ΚΚ: Κοιτάξτε να δείτε.

Τα ερωτηματολόγια είναι εργαλεία για να διερευνήσουμε τις προτιμήσεις των επιχειρηματιών μας και να ανατροφοδοτήσουμε στη συνέχεια την προσπάθειά μας σε σχέση με την εκθεσιακή πολιτική που θα ακολουθήσουμε. Για να είμαι ειλικρινής δε νομίζω ότι πρόκειται για θέμα ψηφιακού αναλφαβητισμού. Άλλωστε στη σημερινή εποχή, όλοι μας, περισσότερο ή λιγότερο, χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο και τις νέες τεχνολογίες.

Γεγονός που επιβεβαιώνεται από τον αριθμό των συμπληρωμένων ερωτηματολογίων που επιστρέφονται μετά το πέρας των εκθέσεων. Σε πολλές περιπτώσεις φτάνει το 80%. Όμως, ανεξάρτητα από αυτό θα ήθελα να σας πω το εξής…

Τα στελέχη μας δεν επαφίονται μόνο στο ερωτηματολόγιο. Εκτός από τη γνώση και την εμπειρία τους, η φυσική παρουσία και η ενεργητική συμμετοχή τους σε όλα τα στάδια της υλοποίησης του εκθεσιακού πλάνου δίνουν τη δυνατότητα να συνομιλούν με τους επιχειρηματίες, συμμετέχοντες και επισκέπτες, και να αφουγκράζονται τις ανάγκες και να αντιλαμβάνονται τις προτιμήσεις τους. Συζητούν μαζί τους, ανταλλάσσουν απόψεις και ερωτώνται σε πραγματικό χρόνο για το τι μπορεί να βελτιωθεί.

Επιπρόσθετα, οι φάσεις υλοποίησης της εκθεσιακής πολιτικής εξ ορισμού επιτρέπουν τη διαπροσωπική επικοινωνία με τους επιχειρηματίες ακριβώς για να αποκωδικοποιήσουμε τις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους. Οι εκθέσεις δεν είναι μια απλή, απρόσωπη διαδικασία. Αντίθετα, εφαρμόζονται επικοινωνιακές πολιτικές και τεχνικές μάρκετινγκ για τη βελτιστοποίηση της προσπάθειάς μας. Καταλαβαίνετε λοιπόν τις διαφορετικές προσεγγίσεις που χρησιμοποιούμε προκειμένου να σταθούμε με ευθύνη και συνέπεια στον επιχειρηματία-πολίτη και στον πολίτη-άνθρωπο.

ΣΝ: Θα μπορούσατε να μας ενημερώσετε για τη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής στο φετινό σας πρόγραμμα; Γίνεται αποκλειστικά διαδικτυακά; Υπάρχουν κριτήρια επιλογής;

ΚΚ: Η διαδικασία για να συμμετέχει κάποιος επιχειρηματίας της Περιφέρειάς μας σε κάποια έκθεση είναι απλή. Καταρχήν γνωστοποιείται στον Τύπο, δίνεται στη δημοσιότητα, το εκθεσιακό πλάνο της χρονιάς με τις ημερομηνίες και τον τόπο διεξαγωγής των εκθέσεων.

Δεν επαναπαυόμαστε όμως μόνο εκεί. Το εκθεσιακό πλάνο της ΠΣΤΕ αποστέλλεται και στα email επικοινωνίας των επιχειρηματιών που έχουν έρθει είτε σε επικοινωνία μαζί μας είτε τα στελέχη μας έχουν ψάξει και έχουν βρει στο μέτρο του δυνατού τους επιχειρηματίες της Περιφέρειάς μας. Επιδιώκουμε τη μέγιστη δυνατή δημοσιοποίηση του εκθεσιακού πλάνου της ΠΣΤΕ έτσι ώστε όλοι οι ενδιαφερόμενο να είναι σε θέση να λάβουν την απόφασή τους για το αν επιθυμούν να συμμετέχουν.

Προσωπικά, εγώ ο ίδιος, και λόγω της ιδιότητας μου ως Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας και Εξωστρέφειας, αλλά και ως επιχειρηματίας, προτρέπω όλους τους επιχειρηματίες να έρθουν μαζί μας σε κάποια έκθεση του ενδιαφέροντός τους. Είναι μια εμπειρία που κανείς δεν ξέρει πότε μπορεί να τον ωφελήσει.

Στη συνέχεια, έγκαιρα, και σε πρόσφορο χρόνο, δημοσιοποιείται η κάθε πρόσκληση και αίτηση συμμετοχής για κάθε μία έκθεση ξεχωριστά. Η αίτηση συμμετοχής από τους επιχειρηματίες, γίνεται με αποστολή email ή με αποστολή φαξ στα στοιχεία επικοινωνίας που αναφέρει κάθε φορά η πρόσκληση για την αντίστοιχη έκθεση. Αυτό γίνεται για λόγους οργάνωσης και συντονισμού, έτσι ώστε να αποφευχθούν παρεξηγήσεις και παρερμηνείες.

Η πρόσκληση και η αίτηση συμμετοχής, συνοδεύονται από υποστηρικτικό και ενημερωτικό υλικό όπως κάτοψη του χώρου που θα καταλάβει η ΠΣΤΕ, διαθέσιμα τετραγωνικά για κάθε εκθέτη, τυχόν παροχές κ.λπ. έτσι ώστε να υπάρχει ολοκληρωμένη εικόνα.

Τώρα όσο αναφορά στα κριτήρια. Επιδιώκουμε και θέλουμε ο χώρος της ΠΣΤΕ να είναι ομοιόμορφος χωρίς να περιορίζουμε την αυτονομία του κάθε εκθέτη στην προβολή των προϊόντων του.

Ζητούμε από τους συμμετέχοντες να υπακούουν στις υποδείξεις των διοργανωτών έτσι ώστε να διευκολυνθεί η δική τους προσπάθεια. Ενθαρρύνουμε τους συμμετέχοντες να παρευρίσκονται σε σεμινάρια κατάρτισης για την προώθηση των προϊόντων τους ιδιαίτερα στις εκθέσεις του εξωτερικού.

Κατά συνέπεια, μια σειρά από τέτοιες διαδικασίες διευκολύνουν το έργο μας, αλλά κυρίως ενισχύουν την επαγγελματική παρουσία των συμμετεχόντων. Αυτό όμως που έχει ιδιαίτερη σημασία και ενδεχομένως κινητροδοτεί το δυνητικό συμμετέχοντα είναι η οικονομική ενίσχυση που προσφέρει η ΠΣΤΕ. Η ΠΣΤΕ ενισχύει οικονομικά ένα σημαντικό μέρος της συνολικής συμμετοχής, και όπου αυτό είναι εφικτό ενισχύει και το 100% της συμμετοχής.

Προσπαθούμε να διευκολύνουμε με συνετό και υπεύθυνο τρόπο το διαπεριφερειακό και εξωτερικό εμπόριο. Μέχρι στιγμής, τα πεπραγμένα, τα μετρήσιμα αποτελέσματα αλλά και ο βαθμός ικανοποίησης των επιχειρηματιών μετά από κάθε αποστολή, μας δικαιώνει και μας γεμίζει με περισσότερη ευθύνη για τη συνέχιση της προσπάθειάς μας

ΣΝ: Τι προσδοκά η ΠΣ με το φετινό σχεδιασμό για την τοπική επιχειρηματική κοινότητα;

ΚΚ: Μόνιμος και διαρκής μας στόχος είναι η ενίσχυση της βιώσιμης και υγιούς επιχειρηματικότητας. Το εκθεσιακό πλάνο αντανακλά σε μεγάλο βαθμό την προσπάθεια αυτή. Εμπορικές συμφωνίες κλείνονται, ανάγκη για μεγαλύτερη, εντατικότερη και ποιοτικότερη παραγωγή δημιουργείται.

Με τον τρόπο αυτό επιδιώκουμε,

  • Τη δημιουργία ζήτησης
  • Τη δημιουργία σταθερών θέσεων εργασίας και τη μείωση της ανεργίας
  • Τη δημιουργία εισοδήματος και την ενδυνάμωση της συνοχής των τοπικών κοινωνιών.

Κυρίως όμως, θέλουμε παράλληλα με την ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας λόγω αύξησης των εξαγωγών ή και των εμπορικών συμφωνιών να στείλουμε ένα μήνυμα αισιοδοξίας στους νέους Ανθρώπους να μην εγκαταλείψουν τον τόπο τους.

Πιο συγκεκριμένα, οι εκθέσεις προσφέρουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να κατακτήσουν νέα μερίδια αγοράς. Να αποκομίσουν μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη. Να παράγουν περισσότερο. Να ενσωματώσουν νέες τεχνολογίες. Να καινοτομήσουν. Όλος αυτό ο κύκλος, μπορεί και πρέπει να ενισχυθεί με τη δημιουργία καλά αλειβόμενων θέσεων εργασίας στις οποίες θα απασχοληθούν οι νέοι της Περιφέρειάς μας.

Και για του λόγου το αληθές. Σκεφτείτε στην αντίθετη κατεύθυνση.

Υποθέστε ότι το 2020 δεν πραγματοποιείται καμία εμπορική έκθεση παγκοσμίως.

Ποιες θα ήταν οι συνέπειες στην οικονομία, και όχι μόνο, κάθε Χώρας;

Ας κάνουμε την ίδια υπόθεση σε μικρότερη κλίμακα.

Πρώτα σε επίπεδο Χώρας, Σε επίπεδο Περιφέρειας;

Αν δεν πραγματοποιηθεί καμία έκθεση τι θα συμβεί;

Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν την οικονομία που παράγουν οι ίδιες οι εκθέσεις καθώς και τη ζήτηση που διαμορφώνουν σε προϊόντα και υπηρεσίες. Κατά συνέπεια, η ΠΣΤΕ δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από μεγάλα εκθεσιακά γεγονότα που μόνο θετικά οφέλη αποφέρουν.

ΣΝ: Θα θέλατε να μας μεταφέρετε ένα παράδειγμα “καλής πρακτικής” μιας συγκεκριμένης επιχείρησης της περιοχής που δίνει το παρόν στις εν λόγω εκθέσεις;

ΚΚ: Επιτρέψτε μου να υιοθετήσω έναν άλλο όρο.

Αυτόν της απλής πρακτικής, που υποστηρίζει όλες εκείνες τις προσπάθειες που απαιτούνται για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Στο κάλο αποτέλεσμα. Στην καλή πρακτική. Τα παραδείγματα είναι πολλά. Οι επιχειρηματίες:

  • που ενσωμάτωσαν νέες και κυρίως έξυπνες τεχνολογίες,
  • που ελαχιστοποίησαν τους παράγοντες που αύξαναν το κόστος παραγωγής των προϊόντων τους άσκοπα,
  • που στράφηκαν με έρευνα αγοράς σε νέες αγορές και συχνά σε λιγότερο ορατές στους ανταγωνιστές τους τα κατάφεραν.

Οι εκθέσεις προσφέρουν ευκαιρίες δικτύωσης και διασύνδεσης μεταξύ ομοειδών επιχειρήσεων. Προσφέρουν τη δυνατότητα της διαπροσωπικής επαφής. Παρέχουν την ευκαιρία για ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων σε πραγματικό χρόνο. Παρέχουν την ευκαιρία για τη διερεύνηση προθέσεων μεταξύ επιχειρηματιών. Όλα αυτά από μόνα τους, συνθέτουν ένα παραγωγικό περιβάλλον που δίνει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να αναπτύξουν την καλή για αυτούς επιχειρηματική πρακτική. Και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας τα υποστηρίζει όλα αυτά. Έμπρακτα και συνετά.

 

ΣΝ: Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να επικοινωνήσετε στους τοπικούς επιχειρηματίες που δεν έχουν καθόλου συμμετοχές σε ανάλογες εκθέσεις

ΚΚ: Το μήνυμα, ή καλύτερα την προτροπή που θα ήθελα να απευθύνω στους επιχειρηματίες της Περιφέρειάς μας είναι να ενημερώνονται για τις δράσεις επιχειρηματικότητας και εξωστρέφειας που συστηματικά πραγματοποιεί η ΠΣΤΕ. Να μη διστάζουν να συμμετέχουν σε αυτές ενεργά. Με φυσική παρουσία, με προτάσεις, με προτροπές. Οι εκθέσεις είναι μια συνεχόμενη διαδικασία. Συνεχώς εμπλουτίζεται και ανανεώνεται. Θέλουμε όλους τους επιχειρηματίες μας να συμμετέχουν και να επωφελούνται. Αυτό μας γεμίζει με ευχαρίστηση και ακόμη μεγαλύτερη διάθεση και ευθύνη να προγραμματίζουμε και να υλοποιούμε αντίστοιχες δράσεις. Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο.

Δείτε αναλυτικά το Εκθεσιακό Πλάνο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για το 2020:

ΕΚΘΕΣΙΑΚΟ ΠΛΑΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2020

Συνέντευξη στην Ελισάβετ Πολύζου

 

Οι συμμετοχές των επιχειρήσεων της Στερεάς Ελλάδας στις διεθνείς εκθέσεις, αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο σταθερά από το 2016, χάρις στην εξωστρέφεια που επιδεικνύει η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. O Αντιπεριφερειάρχης Εξωστρέφειας και Επιχειρηματικότητας , κος Κώστας Καραγιάννης, παρά το βεβαρημένο πρόγραμμά  μας συνάντησε με τους συνεργάτες του και μας μίλησε με πάθος για το πόσο ανταγωνιστική μπορεί να γίνει στο άμεσο μέλλον η Περιφέρεια Στερεάς.

 

ΣΝ: Τι περιλαμβάνει το ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο δράσεων και ενεργειών της ΠΣ  για το 2020;

ΚΚ: Όλες οι ενέργειες της ΠΣΤΕ έχουν ως οδηγό τη Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης (RIS3). Χαρακτηριστικά αναφέρω την Αγροδιατροφή και τη Βιομηχανία της Εμπειρίας, δηλαδή τον τουρισμό και τον πολιτισμό. Για εμάς, στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, η RIS3, δεν είναι απλά ένα έγγραφο. Αντίθετα, αποτελεί αρωγό σε κάθε προσπάθεια βελτίωσης του παραγωγικού μοντέλου της Περιφέρειάς μας.

Διαρκής στόχος μας αποτελεί η ενδυνάμωση της υγιούς επιχειρηματικότητας που στηρίζεται

  • στην τεχνολογία και στην καινοτομία, όπως για παράδειγμα είναι η έξυπνη γεωργία, και
  • στη διάδοση της υψηλής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών τόσοδιαπεριφερειακά όσο και σε διεθνές επίπεδο.

Αυτό βέβαια δεν αποκλείει κάποια άλλη πρωτοβουλία που μπορεί να αναλάβει η ΠΣΤΕ. Και αυτό γιατί, οι ανάγκες μεταβάλλονται στο χώρο και εξελίσσονται στο χρόνο. Οι ισορροπίες δεν είναι στατικές. Η Αυτοδιοίκηση συνεχώς παρακολουθεί τις εξελίξεις και διαμορφώνει τη στρατηγική της δείχνοντας ευελιξία και προσαρμοστικότητα. Μιλάμε δηλαδή για δυναμικά συστήματα τα οποία απαιτούν γρήγορα αντανακλαστικά.

ΣΝ: Πιο αναλυτικά, το πλάνο συμμετοχής της ΠΣ στις εκθέσεις του εξωτερικού;

ΚΚ: Αυτό είναι ένα μεγάλο στοίχημα για εμάς. Οι εκθέσεις του εξωτερικού! Επιτρέψτε μου να ξεκαθαρίσω κάτι από την αρχή. Οι διεθνείς αγορές είναι απαιτητικές από τη φύση τους.

Εξ ορισμού, o ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Κατά συνέπεια, με οργάνωση και συντονισμό ανθρώπινων και τεχνικών πόρων έχει προγραμματιστεί η συμμετοχή της ΠΣΤΕ σε 13 εκθέσεις του εξωτερικού. Προσπαθούμε να έχουμε παρουσία σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές όπως στην Αμερική, στην Ευρώπη, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Εκεί, που τα προϊόντα μας θα μπορέσουν να κατακτήσουν μια θέση στο ράφι των αγορών- στόχων και οι επιχειρηματίες μας θα δουν τους κόπους τους να δικαιώνονται. Εκεί, που οι επιχειρηματίες μας μέσα από τις επαγγελματικές συναντήσεις που θα έχουν θα λειάνουν το έδαφος για επωφελείς συνεργασίες και εμπορικές συμφωνίες. Σε όλη αυτή την προσπάθεια που ξεκίνησε το 2016, αποκτήθηκε τεχνογνωσία και υιοθετήσαμε στην πράξη την έννοια της συνεχούς βελτίωσης. Επιδιώκουμε να γίνουμε καλύτεροι και να υποστηρίξουμε ακόμη περισσότερο τους επιχειρηματίες μας να στραφούν στο εξωτερικό εμπόριο με μακροχρόνια και σταθερά οφέλη. Για τους ίδιους. Για την κοινωνία μας. Πιστέψτε με το αξίζουν!

ΣΝ: Ποια έκθεση ξεχωρίζετε από τις εκθέσεις της Ελλάδας και γιατί;

ΚΚ: Για να μην κρυβόμαστε και για να είμαστε ειλικρινείς, η έκθεση τροφίμων και ποτών

FOODEXPO & OENOTELIA αποτελεί την πιο δημοφιλή έκθεση. Η έκθεση FOODEXPO αποτελεί αν θέλετε, αν όχι τη μεγαλύτερη, μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις σε αριθμό συμμετοχών επιχειρήσεων και σε επισκεψιμότητα δυνητικών πελατών.

Παράλληλα, είναι μια έκθεση που επιμελώς οι επιχειρηματίες της Περιφέρειάς μας, μας ζητούν να συμμετέχουμε. Και από που το συμπεραίνουμε αυτό;

Από το υλικό ανατροφοδότησης που λαμβάνουμε από τα ερωτηματολόγια αποτίμησης της συμμετοχής της ΠΣΤΕ στις εκθέσεις. Ανταποκρινόμενοι στα κελεύσματα των καιρών δεν θα μπορούσαμε να απουσιάζουμε από μια τέτοια έκθεση.

Μαζί με τους καθ αυτού φορείς της επιχειρηματικότητας, που είναι τα Επιμελητήρια της Περιφέρειάς μας, για πρώτη φορά σε μια μεγάλη έκθεση όπως είναι η FOODEXPO & OENOTELIA 2020 συντονίζουμε τις προσπάθειές μας, μοιραζόμαστε τις ίδιες ανησυχίες αν θέλετε, προκειμένου να εξασφαλίσουμε από κοινού την επιτυχημένη προβολή των προϊόντων που παράγονται από τους επιχειρηματίες μας. Αλλά είναι και κάτι ακόμη. Για να μιλάμε με πρακτικούς όρους. Μία επιχείρηση που έχει τη δυνατότητα να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μια τέτοιας έκθεσης, δημιουργεί με την αξία της τις προϋποθέσεις για ένα μεγαλύτερο και πιο απαιτητικό εγχείρημα στο εξωτερικό.

Η έκθεση FOODEXPO & OENOTELIA συγκεντρώνει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που συναντά κανείς στις μεγάλες εκθέσεις του εξωτερικού. Σε τέτοιου είδους εκθέσεις, όπως γνωρίζουν καλά οι παραγωγοί μας, χρειάζεται ένας συνδυασμός προϋποθέσεων για να αυξήσουν τις πιθανότητες μιας καλής εμπορικής συμφωνίας.

Υψηλή ποιότητα προϊόντων, ικανές ποσότητες να στηρίξουν μια μεγάλη παραγγελία, επαναληψιμότητα παραγγελίας και ικανή ρευστότητα στην ποσότητα χρήματος που απαιτείται.

Γίνεται αντιληπτό λοιπόν το ειδικό βάρος της έκθεσης αυτής. Όμως, σε καμία περίπτωση δεν αμελούμε τις υπόλοιπες εκθέσεις. Με την ίδια προσοχή και ευθύνη συμμετέχουμε σε όλες τις υπόλοιπες εκθέσεις με κύριο στόχο τη ενίσχυση της προσπάθειας των επιχειρηματιών μας να δομήσουν σταθερές συνεργασίες.

ΣΝ: Το ποσοστό των επιχειρήσεων που επωφελούνται δεν είναι όμοιο με το ποσοστότων επιχειρήσεων που συμπληρώνουν τα ερωτηματολόγια αποτίμησης- λόγω ηλεκτρονικού αναλφαβητισμού; πως θα το περιορίσετε αυτό;

ΚΚ: Κοιτάξτε να δείτε.

Τα ερωτηματολόγια είναι εργαλεία για να διερευνήσουμε τις προτιμήσεις των επιχειρηματιών μας και να ανατροφοδοτήσουμε στη συνέχεια την προσπάθειά μας σε σχέση με την εκθεσιακή πολιτική που θα ακολουθήσουμε. Για να είμαι ειλικρινής δε νομίζω ότι πρόκειται για θέμα ψηφιακού αναλφαβητισμού. Άλλωστε στη σημερινή εποχή, όλοι μας, περισσότερο ή λιγότερο, χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο και τις νέες τεχνολογίες.

Γεγονός που επιβεβαιώνεται από τον αριθμό των συμπληρωμένων ερωτηματολογίων που επιστρέφονται μετά το πέρας των εκθέσεων. Σε πολλές περιπτώσεις φτάνει το 80%. Όμως, ανεξάρτητα από αυτό θα ήθελα να σας πω το εξής…

Τα στελέχη μας δεν επαφίονται μόνο στο ερωτηματολόγιο. Εκτός από τη γνώση και την εμπειρία τους, η φυσική παρουσία και η ενεργητική συμμετοχή τους σε όλα τα στάδια της υλοποίησης του εκθεσιακού πλάνου δίνουν τη δυνατότητα να συνομιλούν με τους επιχειρηματίες, συμμετέχοντες και επισκέπτες, και να αφουγκράζονται τις ανάγκες και να αντιλαμβάνονται τις προτιμήσεις τους. Συζητούν μαζί τους, ανταλλάσσουν απόψεις και ερωτώνται σε πραγματικό χρόνο για το τι μπορεί να βελτιωθεί.

Επιπρόσθετα, οι φάσεις υλοποίησης της εκθεσιακής πολιτικής εξ ορισμού επιτρέπουν τη διαπροσωπική επικοινωνία με τους επιχειρηματίες ακριβώς για να αποκωδικοποιήσουμε τις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους. Οι εκθέσεις δεν είναι μια απλή, απρόσωπη διαδικασία. Αντίθετα, εφαρμόζονται επικοινωνιακές πολιτικές και τεχνικές μάρκετινγκ για τη βελτιστοποίηση της προσπάθειάς μας. Καταλαβαίνετε λοιπόν τις διαφορετικές προσεγγίσεις που χρησιμοποιούμε προκειμένου να σταθούμε με ευθύνη και συνέπεια στον επιχειρηματία-πολίτη και στον πολίτη-άνθρωπο.

ΣΝ: Θα μπορούσατε να μας ενημερώσετε για τη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής στο φετινό σας πρόγραμμα; Γίνεται αποκλειστικά διαδικτυακά; Υπάρχουν κριτήρια επιλογής;

ΚΚ: Η διαδικασία για να συμμετέχει κάποιος επιχειρηματίας της Περιφέρειάς μας σε κάποια έκθεση είναι απλή. Καταρχήν γνωστοποιείται στον Τύπο, δίνεται στη δημοσιότητα, το εκθεσιακό πλάνο της χρονιάς με τις ημερομηνίες και τον τόπο διεξαγωγής των εκθέσεων.

Δεν επαναπαυόμαστε όμως μόνο εκεί. Το εκθεσιακό πλάνο της ΠΣΤΕ αποστέλλεται και στα email επικοινωνίας των επιχειρηματιών που έχουν έρθει είτε σε επικοινωνία μαζί μας είτε τα στελέχη μας έχουν ψάξει και έχουν βρει στο μέτρο του δυνατού τους επιχειρηματίες της Περιφέρειάς μας. Επιδιώκουμε τη μέγιστη δυνατή δημοσιοποίηση του εκθεσιακού πλάνου της ΠΣΤΕ έτσι ώστε όλοι οι ενδιαφερόμενο να είναι σε θέση να λάβουν την απόφασή τους για το αν επιθυμούν να συμμετέχουν.

Προσωπικά, εγώ ο ίδιος, και λόγω της ιδιότητας μου ως Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας και Εξωστρέφειας, αλλά και ως επιχειρηματίας, προτρέπω όλους τους επιχειρηματίες να έρθουν μαζί μας σε κάποια έκθεση του ενδιαφέροντός τους. Είναι μια εμπειρία που κανείς δεν ξέρει πότε μπορεί να τον ωφελήσει.

Στη συνέχεια, έγκαιρα, και σε πρόσφορο χρόνο, δημοσιοποιείται η κάθε πρόσκληση και αίτηση συμμετοχής για κάθε μία έκθεση ξεχωριστά. Η αίτηση συμμετοχής από τους επιχειρηματίες, γίνεται με αποστολή email ή με αποστολή φαξ στα στοιχεία επικοινωνίας που αναφέρει κάθε φορά η πρόσκληση για την αντίστοιχη έκθεση. Αυτό γίνεται για λόγους οργάνωσης και συντονισμού, έτσι ώστε να αποφευχθούν παρεξηγήσεις και παρερμηνείες.

Η πρόσκληση και η αίτηση συμμετοχής, συνοδεύονται από υποστηρικτικό και ενημερωτικό υλικό όπως κάτοψη του χώρου που θα καταλάβει η ΠΣΤΕ, διαθέσιμα τετραγωνικά για κάθε εκθέτη, τυχόν παροχές κ.λπ. έτσι ώστε να υπάρχει ολοκληρωμένη εικόνα.

Τώρα όσο αναφορά στα κριτήρια. Επιδιώκουμε και θέλουμε ο χώρος της ΠΣΤΕ να είναι ομοιόμορφος χωρίς να περιορίζουμε την αυτονομία του κάθε εκθέτη στην προβολή των προϊόντων του.

Ζητούμε από τους συμμετέχοντες να υπακούουν στις υποδείξεις των διοργανωτών έτσι ώστε να διευκολυνθεί η δική τους προσπάθεια. Ενθαρρύνουμε τους συμμετέχοντες να παρευρίσκονται σε σεμινάρια κατάρτισης για την προώθηση των προϊόντων τους ιδιαίτερα στις εκθέσεις του εξωτερικού.

Κατά συνέπεια, μια σειρά από τέτοιες διαδικασίες διευκολύνουν το έργο μας, αλλά κυρίως ενισχύουν την επαγγελματική παρουσία των συμμετεχόντων. Αυτό όμως που έχει ιδιαίτερη σημασία και ενδεχομένως κινητροδοτεί το δυνητικό συμμετέχοντα είναι η οικονομική ενίσχυση που προσφέρει η ΠΣΤΕ. Η ΠΣΤΕ ενισχύει οικονομικά ένα σημαντικό μέρος της συνολικής συμμετοχής, και όπου αυτό είναι εφικτό ενισχύει και το 100% της συμμετοχής.

Προσπαθούμε να διευκολύνουμε με συνετό και υπεύθυνο τρόπο το διαπεριφερειακό και εξωτερικό εμπόριο. Μέχρι στιγμής, τα πεπραγμένα, τα μετρήσιμα αποτελέσματα αλλά και ο βαθμός ικανοποίησης των επιχειρηματιών μετά από κάθε αποστολή, μας δικαιώνει και μας γεμίζει με περισσότερη ευθύνη για τη συνέχιση της προσπάθειάς μας

ΣΝ: Τι προσδοκά η ΠΣ με το φετινό σχεδιασμό για την τοπική επιχειρηματική κοινότητα;

ΚΚ: Μόνιμος και διαρκής μας στόχος είναι η ενίσχυση της βιώσιμης και υγιούς επιχειρηματικότητας. Το εκθεσιακό πλάνο αντανακλά σε μεγάλο βαθμό την προσπάθεια αυτή. Εμπορικές συμφωνίες κλείνονται, ανάγκη για μεγαλύτερη, εντατικότερη και ποιοτικότερη παραγωγή δημιουργείται.

Με τον τρόπο αυτό επιδιώκουμε,

  • Τη δημιουργία ζήτησης
  • Τη δημιουργία σταθερών θέσεων εργασίας και τη μείωση της ανεργίας
  • Τη δημιουργία εισοδήματος και την ενδυνάμωση της συνοχής των τοπικών κοινωνιών.

Κυρίως όμως, θέλουμε παράλληλα με την ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας λόγω αύξησης των εξαγωγών ή και των εμπορικών συμφωνιών να στείλουμε ένα μήνυμα αισιοδοξίας στους νέους Ανθρώπους να μην εγκαταλείψουν τον τόπο τους.

Πιο συγκεκριμένα, οι εκθέσεις προσφέρουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να κατακτήσουν νέα μερίδια αγοράς. Να αποκομίσουν μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη. Να παράγουν περισσότερο. Να ενσωματώσουν νέες τεχνολογίες. Να καινοτομήσουν. Όλος αυτό ο κύκλος, μπορεί και πρέπει να ενισχυθεί με τη δημιουργία καλά αλειβόμενων θέσεων εργασίας στις οποίες θα απασχοληθούν οι νέοι της Περιφέρειάς μας.

Και για του λόγου το αληθές. Σκεφτείτε στην αντίθετη κατεύθυνση.

Υποθέστε ότι το 2020 δεν πραγματοποιείται καμία εμπορική έκθεση παγκοσμίως.

Ποιες θα ήταν οι συνέπειες στην οικονομία, και όχι μόνο, κάθε Χώρας;

Ας κάνουμε την ίδια υπόθεση σε μικρότερη κλίμακα.

Πρώτα σε επίπεδο Χώρας, Σε επίπεδο Περιφέρειας;

Αν δεν πραγματοποιηθεί καμία έκθεση τι θα συμβεί;

Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν την οικονομία που παράγουν οι ίδιες οι εκθέσεις καθώς και τη ζήτηση που διαμορφώνουν σε προϊόντα και υπηρεσίες. Κατά συνέπεια, η ΠΣΤΕ δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από μεγάλα εκθεσιακά γεγονότα που μόνο θετικά οφέλη αποφέρουν.

ΣΝ: Θα θέλατε να μας μεταφέρετε ένα παράδειγμα “καλής πρακτικής” μιας συγκεκριμένης επιχείρησης της περιοχής που δίνει το παρόν στις εν λόγω εκθέσεις;

ΚΚ: Επιτρέψτε μου να υιοθετήσω έναν άλλο όρο.

Αυτόν της απλής πρακτικής, που υποστηρίζει όλες εκείνες τις προσπάθειες που απαιτούνται για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Στο κάλο αποτέλεσμα. Στην καλή πρακτική. Τα παραδείγματα είναι πολλά. Οι επιχειρηματίες:

  • που ενσωμάτωσαν νέες και κυρίως έξυπνες τεχνολογίες,
  • που ελαχιστοποίησαν τους παράγοντες που αύξαναν το κόστος παραγωγής των προϊόντων τους άσκοπα,
  • που στράφηκαν με έρευνα αγοράς σε νέες αγορές και συχνά σε λιγότερο ορατές στους ανταγωνιστές τους τα κατάφεραν.

Οι εκθέσεις προσφέρουν ευκαιρίες δικτύωσης και διασύνδεσης μεταξύ ομοειδών επιχειρήσεων. Προσφέρουν τη δυνατότητα της διαπροσωπικής επαφής. Παρέχουν την ευκαιρία για ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων σε πραγματικό χρόνο. Παρέχουν την ευκαιρία για τη διερεύνηση προθέσεων μεταξύ επιχειρηματιών. Όλα αυτά από μόνα τους, συνθέτουν ένα παραγωγικό περιβάλλον που δίνει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να αναπτύξουν την καλή για αυτούς επιχειρηματική πρακτική. Και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας τα υποστηρίζει όλα αυτά. Έμπρακτα και συνετά.

 

ΣΝ: Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να επικοινωνήσετε στους τοπικούς επιχειρηματίες που δεν έχουν καθόλου συμμετοχές σε ανάλογες εκθέσεις

ΚΚ: Το μήνυμα, ή καλύτερα την προτροπή που θα ήθελα να απευθύνω στους επιχειρηματίες της Περιφέρειάς μας είναι να ενημερώνονται για τις δράσεις επιχειρηματικότητας και εξωστρέφειας που συστηματικά πραγματοποιεί η ΠΣΤΕ. Να μη διστάζουν να συμμετέχουν σε αυτές ενεργά. Με φυσική παρουσία, με προτάσεις, με προτροπές. Οι εκθέσεις είναι μια συνεχόμενη διαδικασία. Συνεχώς εμπλουτίζεται και ανανεώνεται. Θέλουμε όλους τους επιχειρηματίες μας να συμμετέχουν και να επωφελούνται. Αυτό μας γεμίζει με ευχαρίστηση και ακόμη μεγαλύτερη διάθεση και ευθύνη να προγραμματίζουμε και να υλοποιούμε αντίστοιχες δράσεις. Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο.

Δείτε αναλυτικά το Εκθεσιακό Πλάνο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για το 2020:

ΕΚΘΕΣΙΑΚΟ ΠΛΑΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2020

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *