Κορωνοϊός, Επιστήμη, Εκκλησία και Κράτος…

Facebook
Twitter
Email
Εκτύπωση

Ρεπορτάζ και Επιμέλεια: Σταματία Παπαμάρκου

Καθώς ερχόταν, συστήθηκε και το όνομα αυτού: «Κορωνοϊός», μιλούν για πανδημία, για την γρήγορη εξάπλωσή του, άλλοι πάλι είπαν πώς οι Κινέζοι ήταν οι πραγματικοί αίτιοι και πως οι διατροφικές τους συνήθειες ήταν ο κύριος λόγος της δημιουργίας του και διάφορα αλλά σενάρια που «πέφτουν» στο τραπέζι, χωρίς να είναι πιστοποιημένα. Σημασία πλέον, δεν έχει το πώς και το γιατί αλλά τα μέτρα πρόληψης, προστασίας και προφύλαξης που θα πρέπει όλοι μαζί να λάβουμε και εν συνεχεία να εφαρμόσουμε. Ωστόσο,σε όλους τους πολίτες, ανά τον κόσμο και πιο συγκεκριμένα στη χώρα μας, που η παρουσία του έχει γίνει αισθητή, γεννήθηκαν πολλά ερωτήματα… Και οι  απαντήσεις μας, αν όχι όλες, αυτές που σίγουρα είναι μείζονος σημασίας βρίσκονται παρακάτω…

Αρχικά, συναντήσαμε τη Συντονίστρια – Διευθύντρια, Κέντρου Υγείας Αταλάντης, κ. Μαίρη Γεωργοπούλου και μας μίλησε αναλυτικά για τα μέτρα προφύλαξης, για τις ευπαθείς ομάδες, για τον ίδιο τον ίο και για την αντιμετώπισή του.

Τι είναι ο κορωνοϊός και ποια τα μέτρα προφύλαξης

Είναι ένας καινούργιος ιός που πρωτοεμφανίστηκε στην Κίνα, είναι κάτι συναφές με τον ιό της γρίπης, συγκαταλέγεται σε άλλη κατηγορία βέβαια είναι ένας καινούργιος ιός τον οποίο δεν ξέρουμε, δεν τον έχουμε μελετήσει και τώρα ξεκινάνε κάποια επιδημιολογικά στοιχεία και γίνονται πάρα πολλές έρευνες για να βρεθεί το εμβόλιο, το οποίο δεν έχει βρεθεί ακόμη. Σαν καινούργιος ιός που μεταλλάσσεται, όπως όλοι οι ιοί αυτής της κατηγορίας. Γι’ αυτό λοιπόν είναι λίγο πιο δύσκολο να μελετηθεί και να βρεθεί το αντίδοτο. Για παράδειγμα, στον ιό της γρίπης συναντάμε αναπνευστική δυσχέρεια και αναπτύσσονται προβλήματα από το αναπνευστικό σύστημα και ο ιός της γρίπης μας απασχολεί κάθε χρόνο και έχουμε αρκετά θύματα. Αντίστοιχα και ο κορωνοϊός με το μόνο πρόβλημα, ότι είναι ένας καινούργιος ιός, ο οποίος δεν ξέρουμε αν θα συμπεριφερθεί όπως συμπεριφέρονται όλοι οι ιοί. Ούτως ώστε, περιμένουμε να δούμε αν με την αύξηση της θερμοκρασίας που είναι και η ελπίδα για τον ελληνικό πληθυσμό, δηλαδή μιλάμε για τις τιμές, 25oC έως 27oC με τις οποίες και καταστρέφεται. Και θέλουμε να δούμε ποια η συμπεριφορά του κάτω από αυτές τις συνθήκες. Η ελπίδα για τον ελληνικό πληθυσμό αυτή τη στιγμή θα πρέπει να είναι η αύξηση της θερμοκρασίας, για να μην έχουμε τα ίδια κρούσματα με την Ιταλία. Βέβαια, στην Ιταλία υπήρχαν και πολλοί θάνατοι, ανεξάρτητα με την Ελλάδα που προσπαθούμε με κάθε τρόπο να προλάβουμε τα πολύ χειρότερα.

Ενημερωνόμαστε καθημερινά και εμείς από τον ΕΟΔΥ από την Επιτροπή των λοιμωξιολόγων στο Υπουργείο και παίρνουμε τις αντίστοιχες οδηγίες για τα μέτρα πρόληψης και προστασίας. Το θετικό είναι ότι στο Δήμο Λοκρών, δεν έχουμε κάποιο κρούσμα, κάποιο περιστατικό δηλαδή που να έχει επιβεβαιωθεί για κορωνοϊό. Αλλά έχουμε καθημερινά πάρα πολλά εμπύρετα με γριπώδης συνδρομή, το οποίο δεν σημαίνει ότι είναι και κορωνοϊός. Ωστόσο, στα μέτρα προφύλαξης είμαστε πολύ τυπικοί, έχουμε έναν οργανωμένο θάλαμο, όπου ένα ύποπτο κρούσμα τοποθετείται εκτός των εξωτερικών ιατρείων και έχουν δοθεί οδηγίες για την αντιμετώπισή του. Αξίζει να σημειωθεί, ότι καθημερινά στέλνω νοσηλευτές και γιατρούς στα σχολεία και σε διάφορους συλλόγους και μιλάνε στους πολίτες για τα μέτρα που θα πρέπει να λάβουν και αυτοί με τη σειρά τους. Η πρόληψη είναι το πάν και έχουμε ατομική ευθύνη! Θα ήθελα βέβαια και να αναφερθώ σε ένα γεγονός εδώ στην Αταλάντη, που κάποιοι πολίτες, είχαν πρόσφατα ταξιδέψει στο εξωτερικό και βρίσκονταν σε πανικό. Κι όμως έτσι δεν καταφέρνουμε τίποτα, θα έπρεπε να απομονωθούν για ένα διάστημα στο σπίτι τους και τονίζω, προσέχουμε, δεν πάμε για λίγο καιρό σε συναθροίσεις με άλλους, πλένουμε τα χέρια μας, προσέχουμε… Οπότε καταλήγουμε στο ότι θα πρέπει να ακολουθούμε πιστά τους κανόνες υγιεινής και να είμαστε πάντα ψύχραιμοι! Άλλωστε τα μέτρα πρόληψης είναι δρακόντεια. Και συνεχίζω λέγοντας, πως αν κάποιος νιώσει αδιαθεσία, έχει πυρετό, βήχα και οτιδήποτε άλλο συμβουλεύεται τον γιατρό του και μένει για ένα διάστημα στο σπίτι μέχρι να γίνει τελείως καλά. Βέβαια, ευελπιστώ κι εγώ ως εργαστηριακός γιατρός κάποια στιγμή να έρθουν και στην χώρα μας τα Ορολογικά τεστ, τα οποία στην Κίνα ήδη υπάρχουν, που αυτό σημαίνει ότι θα μπορούμε με τον ορό του αίματος να κάνουμε το τεστ και να βρίσκουμε αμέσως ποιος είναι αρνητικός και το αντίθετο.

Οι ηλικίες άνω τω 60 ετών, συγκαταλέγονται στις ευπαθείς ομάδες, διότι συνήθως αυτά τα άτομα έχουν κάποια συνοδά νοσήματα (καρδιά, διαβήτη, αναπνευστικό κ.α.), ενώ ένας υγιής άνθρωπος δεν κινδυνεύει από κάτι. Ουσιαστικά η πρότασή μου για τους ηλικιωμένους είναι μέχρι να περάσει και αυτός ο μήνας, καλό θα είναι να μένουν σπίτι. Τα παιδιά δεν κινδυνεύουν σε τόσο μεγάλο βαθμό, όμως το θέμα είναι ότι θα μεταφέρουν τον ιό στην οικογένεια, στα υπόλοιπα μέλη που εκεί σίγουρα κάποιοι θα είναι πιο ευάλωτοι και δεν θα έχουν το προνόμιο να μπορούν να το ξεπεράσουν με τον ίδιο τρόπο.

Συμπτώματα κορονωϊού: Ξηρός βήχας, αναπνευστική δυσχέρεια και πυρετός, ξεκινάει από 37oC και καταλήγει συνήθως στους 39oC. Άρα: ΞΗΡΟΣ ΒΗΧΑΣ ΚΑΙ ΔΥΣΠΝΟΙΑ.

Πόσο ευσταθούν τα σενάρια για τον κορωνοϊό;

Τη στιγμή που δεν μπορούμε να αποδείξουμε κάτι, όλα είναι στο τραπέζι… Αυτό που συζητήθηκε είναι ότι μεταφέρθηκε από τους Κινέζους και από τις διατροφικές τους συνήθειες, αλλά οι Κινέζοι πάντα τρέφονταν έτσι. Αρά, μπορεί κάτι να ξέφυγε από κάποιο μεγάλο ερευνητικό εργαστήριο και παίρνοντας αυτή τη μορφή κάνει το γύρω του κόσμου… Αλλά, δεν μπορούμε να το αποδείξουμε.

Το εμβόλιο και οι επίφοβοι μήνες μετάδοσης του ιού

Σίγουρα ο Μάρτιος και Απρίλιος είναι από τους μήνες που θα είμαστε σε επιφυλακή και βέβαια εξαρτάται από τον καιρό. Εάν ανεβούν οι θερμοκρασίες εύκολα και έχουμε νωρίς καλοκαίρι, αυτό θα βοηθήσει αρκετά στη γενική  κατάσταση. Η αυξημένη θερμοκρασία καταστρέφει αυτού τους είδους, τους ιούς.Το εμβόλιο είναι θέμα χρόνου να φτιαχτεί αλλά όχι μέσα στο επόμενο δίμηνο. Όμως, πιστεύω ότι μέχρι και τον μήνα Σεπτέμβρη, κάτι θα έχει βρεθεί.

Στη συνέχεια, σε μια κατευθυντήρια, πνευματική και γεμάτη απαντήσεις συζήτηση, συναντάμε τον Πρωτοπρεσβύτερο – Αρχιερατικό Επίτροπο Οπουντίων και Μαλεσίνας, κ. Αθανάσιο Λατσούδη.

Η Θεία Κοινωνία και το Έργο της

Αυτό που θα μπορούσαμε να πούμε με λίγα λόγια βέβαια, γιατί είναι τεράστιο ζήτημα, που μπορεί να γίνει αντικείμενο όχι απλά ημερίδας αλλά ετήσιων συνάξεων, άρα αυτό που θα πούμε για τη Θεία Κοινωνία είναι ότι πρωτίστως είναι το αίτιο της ύπαρξής μας μέσα στην εκκλησία. Η Θεία Ευχαριστία λοιπόν, είναι το κέντρο της μυστηριακής ζωής της εκκλησίας, είναι αυτό που επιθυμεί ο Χριστιανός, να κοινωνήσει των αχράντων μυστηρίων στον ερχομό των μεγάλων εορτών, είναι ο λόγος που προετοιμαζόμαστε με τη νηστεία, είναι ο λόγος που πηγαίνουμε στις Ακολουθίες της Εκκλησίας, είναι ο λόγος που κάνουμε την προετοιμασία της προσευχής, ξεκινώντας από το σπίτι, προκειμένου να λάβουμε τη Θεία Κοινωνία. Η Θεία Κοινωνία αποτελείται από το Σώμα και το Αίμα Του Χριστού, τα οποία έχουν μετατραπεί με την ειδική ευχή που διαβάζεται περίπου στη μέση της Θείας Λειτουργίας, από τον Ιερέα και όπου Ο Θεός Έρχεται εκεί και μετατρέπει τα τίμια Δώρα. Τα Τίμια Δώρα είναι προσφερόμενα από τους ανθρώπους (άρτος, οίνος), τα οποία υπάρχουν ως εξής: ο μεν άρτος στο Άγιο Δισκάριο και ο δε Οίνος στο Άγιο Ποτήριο, αυτά λοιπόν τα ευλογεί ο Ιερέας την ώρα της Θείας Λειτουργίας με ειδική Ευχή και το Άγιο Πνεύμα τα μετατρέπει σε Σώμα και Αίμα Χριστού. Όταν εμείς, οι Ιερείς κοινωνούμε τους Χριστιανούς, λέμε: «Μεταλαμβάνει η δούλη ή ο δούλος του Θεού Σώμα και Αίμα Χριστού», δεν λέμε κάποια άλλη έκφραση, αυτήν την Ιερή στιγμή. Και όλα αυτά δεν είναι μόνο γραμμένα στα ειδικά εκκλησιαστικά εγχειρίδια αλλά υπήρχαν και υπάρχουν απτές αποδείξεις ανθρώπων, οι οποίοι δυσπιστούσαν απέναντι από αυτό το τεράστιο Θέαμα και το τεράστιο θέμα, πιο συγκεκριμένα του αν και κατά πόσο μετατρέπονται το ψωμί και το κρασί σε Σώμα και Αίμα Κυρίου, υπάρχουν άπειρες μαρτυρίες στα γεροντικά, στα βιβλία, τα οποία πλέον υπάρχουν και στο διαδίκτυο που πιστοποιούν και βεβαιώνουν ακριβώς αυτό που κοινωνούν οι πιστοί, στην Ορθόδοξη Εκκλησία, της Ανατολικής Εκκλησίας, είναι όχι ψωμί και κρασί αλλά Σώμα και Αίμα Χριστού.

Η Μετάληψη του Μυστηρίου γίνεται στο τέλος της Θείας Λειτουργίας με το ίδιο Άγιο Ποτήρι, με την ίδια Λαβίδα από τα οποία μεταλαμβάνουν οι πιστοί και με το ίδιο πανάκι σκουπίζονται.

Αυτός, ο πειρασμός που έχει προκύψει στις μέρες μας, δεν είναι ούτε ο πρώτος, ούτε ο τελευταίος αλλά ούτε και πρωτόγνωρο μας είναι. Ο πειρασμός των περι-μεταλείψεων των Θείων Δώρων, υπήρχε και σε άλλες περιπτώσεις, όμως οφείλουμε να ξέρουμε ότι και αυτό αποδεικνύεται περίτρανα και ιστορικά σε όλη τη διάρκεια των χρόνων, μέσα από την παρουσία της Εκκλησίας ότι πότε και κανένας, όχι μόνο ιερέας αλλά και πιστός δεν μετεδόθει κάτι κακό σε αυτόν, (ίωση, ανίατη ασθένεια, λοιμώδης νόσος) κάτι δηλαδή που θα τον βασάνιζε στην υπόλοιπη ζωή του. Εμείς οι Ιερείς θα ήμασταν οι πρώτοι που θα νοσούσαμε αν κάτι κακό συνέβαινε. Υπάρχουν συνάδελφοι ιερείς στα νοσοκομεία που για έτη κοινωνούν ασθενείς με διάφορα νοσήματα και ουδέποτε δεν αναφέρθηκε περιστατικό  και οι ίδιοι διακονούν αυτή τους τη θέση έως τα βαθιά τους γεράματα και δεν έχουν νοσήσει ποτέ.

Αληθινή ιστορία για τη Σπιναλόγκα (το νησί των λεπρών)

Θα ήθελα να τονίσω, ότι εμάς ως Ιερείς δεν μας απασχολεί καν το γεγονός αυτό που έχει δημιουργηθεί, διότι γνωρίζουμε και εξηγούμε, αλλά μας ενδιαφέρει πολύ η υγεία των πιστών μας. Άρα, σε αυτήν την περίοδο που διανύουμε με το θέμα του κορωνοϊού, που όντως είναι ένα πρόβλημα και όντως πρέπει να πάρουμε μέτρα προστασίας αλλά το θέμα της Θείας Κοινωνίας, πρέπει να το αφήσουμε πραγματικά απέξω, δεν πρέπει να μας απασχολεί. Αν βέβαια, υπάρχουν κάποιοι που είναι αντίθετοι ή άθεοι και τους απασχολεί, ο δρόμος είναι ένας να ρωτήσουν και να ενημερωθούν και όλοι εμείς που εκπροσωπούμε την Εκκλησία, είμαστε πάντα εδώ και είμαστε ανοιχτοί στο να εξηγήσουμε και να απαντήσουμε σε όλα. Οπότε καταλήγουμε στο γεγονός του ότι, με την ευχή και την ευλογία του Πνευματικού τους Κοινωνούν Ελεύθερα Όλοι!

Μέτρα προφύλαξης από την Εκκλησία

Συνεχίζω όμως και λέω πώς μας απασχολεί η μετάδοση του ιού γι΄αυτό και η Εκκλησία έχει λάβει τα απαραίτητα μέτρα, έτσι ώστε να μην επεκταθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα, δηλαδή να μην έχουμε εξάπλωση του ιού και ακόμα χειρότερα να μην προέλθουν θάνατοι από αυτόν. Οπότε για χάρη της Θείας Λειτουργίας οι συναθροίσεις μεταξύ ανθρώπων και Ιερέων είναι απαραίτητη γι’ αυτόν τον λόγο οι πιστοί θα πρέπει να έχουν την αίσθηση και την ευθύνη της ατομικής τους καθαριότητας και της προστασίας της υγείας τους αλλά και της υγείας του άμεσου περιβάλλοντος τους. Πρέπει από όλους μας συνολικά, να τηρηθούν οι κανόνες προστασίας. Άλλωστε, το κράτος και οι νοσοκομειακοί φορείς είναι αρμόδιοι για να ενημερώσουν για τα μέτρα προστασίας και σίγουρα όλοι οι υπόλοιποι έχουμε άμεση ευθύνη για την εφαρμογή τους. Η Εκκλησία μας ήδη με προεξέχουσα την Ιερά Σύνοδο έχει δώσει εντολές για τα μέτρα προφύλαξης που πρέπει να ληφθούν και αυτά θα τηρηθούν οπωσδήποτε, επακριβώς, έχουμε περιορίσει την δράση των κατηχητικών σχολείων και των εκδρομών, έχουμε περιορίσει την δράση των συνάξεων για να μην είμαστε οι αίτιοι της εξάπλωσης της νόσου, όμως δεν μπορούμε να αρνηθούμε ότι η παρουσία του Θεού στη ζωή μας είναι αυτή, είναι ο σκοπός μας, είναι η παρηγοριά μας, είναι η χαρά μας και το κέντρο μας!

Προσκυνώ τις εικόνες;

Θα ολοκληρώσω αναλύοντας και άλλο ένα θέμα που έχει δημιουργηθεί με την παρουσία μας στην Εκκλησία και το φίλημα των εικόνων. Πρώτον, στην Εκκλησία δεν μαζευόμαστε για κοινωνικούς ή ιδεολογικούς σκοπούς, για να διαφημίσουμε τα ενδύματά μας, ούτε για να ανταλλάξουμε κάποιες ιδεολογίες αλλά για να προσευχηθούμε, για πνευματικούς λόγους, για Έναν Θεό που Πιστεύουμε και που Υπάρχει και είναι Ο Μόνος Αληθινός, Ο Οποίος πάντοτε μας σκεπάζει και δίνει λύσεις και απαντήσεις σε όλα μας τα προβλήματα, μαζευόμαστε λοιπόν για τη Θεραπεία μας. Οπότε η πλήρη απουσία μας από τη λατρευτική ζωή δεν θα είναι για καλό, απλά θα πρέπει να ερχόμαστε προετοιμασμένοι και να έχουμε πάρει όλα αυτά τα μέτρα προφύλαξης για να μην γίνουμε εμείς η αιτία μετάδοσης αυτού του ιού. Και κατ’ επέκταση το θέμα της προσκυνήσεως των εικόνων, όπως λένε και οι πατέρες η προσκύνηση των εικόνων δεν αφορά ένα άψυχο αντικείμενο (γυαλί, χαρτί κ.α.) αλλά άπτεται του πρωτοτύπου, όταν εμείς προσκυνούμε την εικόνα κάποιου Αγίου είναι σαν να προσκυνούμε τον Ίδιο τον Άγιο, οπότε και εδώ πνευματικά οριοθετώντας τα πράγματα, μπορούμε να βεβαιώσουμε ότι γι’ αυτό προσκυνούμε για την ίαση της ψυχής και του σώματος, όταν ο Ιερέας σταυρώνει τον πιστό με το λαδάκι από το καντήλι του Αγίου λέει: «Εἰς ἴασιν ψυχῆς   καί σώματος»,αρά την Εκκλησία την ενδιαφέρει ο άνθρωπος να είναι και σωματικά υγιής και πνευματικά, γιατί το σώμα είναι το κατηχητήριο της ψυχής! Συνοψίζοντας και ολοκληρώνοντας, λέγω είμαστε σίγουροι ότι η Θεία Λειτουργία, η Θεία Κοινωνία, η Συνάθροιση των πιστών στην Εκκλησία να είναι το Αίτιο της Ίασης και της αποχώρησης της νόσου από την πατρίδα μας και από τον κόσμο όλο, παρά να γίνουμε η αιτία της εξάπλωσής του!

Και με σειρά συναντήσεων ολοκληρώνουμε, με τον Αντιπερεφερειάρχη Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας, Στερεάς Ελλάδας, κ. Κωνσταντίνο Μπακομήτρο, ο οποίος και μας καθησύχασε, τονίζοντάς μας, πώς έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης από τον κορωνοϊό.

Έπειτα, από πρόσφατη σύσκεψη με τον Περιφερειάρχη, κ. Φάνη Σπανό και από τις πολλές επισκέψεις μου σε νοσοκομεία της Περιφέρειάς μας, θα ήθελα να ενημερώσω πώς είναι όλα υπό έλεγχο και δεν υπάρχει κάποιο δείγμα ανησυχίας. Τα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης, εφαρμόζονται κατά γράμμα από όλους τους ειδικούς Υγείας. Επίσης, υπάρχουν ειδικοί θάλαμοι φιλοξενίας σε περίπτωση διαπίστωσης του ίου. Ακόμη, ενημερώνω πώς το ένα κρούσμα που βρέθηκε στο Νομό Ευβοίας, με την κατάλληλη καθοδήγηση αντιμετωπίσθηκε, χωρίς να μετάδοση τον ιό στο οικείο περιβάλλον του. Σύμμαχος μας είναι ο κόσμος, που με την πλήρη εφαρμογή των μέτρων θα αποτρέψει την εξάπλωση του ιού.

 

Ρεπορτάζ και Επιμέλεια: Σταματία Παπαμάρκου

Καθώς ερχόταν, συστήθηκε και το όνομα αυτού: «Κορωνοϊός», μιλούν για πανδημία, για την γρήγορη εξάπλωσή του, άλλοι πάλι είπαν πώς οι Κινέζοι ήταν οι πραγματικοί αίτιοι και πως οι διατροφικές τους συνήθειες ήταν ο κύριος λόγος της δημιουργίας του και διάφορα αλλά σενάρια που «πέφτουν» στο τραπέζι, χωρίς να είναι πιστοποιημένα. Σημασία πλέον, δεν έχει το πώς και το γιατί αλλά τα μέτρα πρόληψης, προστασίας και προφύλαξης που θα πρέπει όλοι μαζί να λάβουμε και εν συνεχεία να εφαρμόσουμε. Ωστόσο,σε όλους τους πολίτες, ανά τον κόσμο και πιο συγκεκριμένα στη χώρα μας, που η παρουσία του έχει γίνει αισθητή, γεννήθηκαν πολλά ερωτήματα… Και οι  απαντήσεις μας, αν όχι όλες, αυτές που σίγουρα είναι μείζονος σημασίας βρίσκονται παρακάτω…

Αρχικά, συναντήσαμε τη Συντονίστρια – Διευθύντρια, Κέντρου Υγείας Αταλάντης, κ. Μαίρη Γεωργοπούλου και μας μίλησε αναλυτικά για τα μέτρα προφύλαξης, για τις ευπαθείς ομάδες, για τον ίδιο τον ίο και για την αντιμετώπισή του.

Τι είναι ο κορωνοϊός και ποια τα μέτρα προφύλαξης

Είναι ένας καινούργιος ιός που πρωτοεμφανίστηκε στην Κίνα, είναι κάτι συναφές με τον ιό της γρίπης, συγκαταλέγεται σε άλλη κατηγορία βέβαια είναι ένας καινούργιος ιός τον οποίο δεν ξέρουμε, δεν τον έχουμε μελετήσει και τώρα ξεκινάνε κάποια επιδημιολογικά στοιχεία και γίνονται πάρα πολλές έρευνες για να βρεθεί το εμβόλιο, το οποίο δεν έχει βρεθεί ακόμη. Σαν καινούργιος ιός που μεταλλάσσεται, όπως όλοι οι ιοί αυτής της κατηγορίας. Γι’ αυτό λοιπόν είναι λίγο πιο δύσκολο να μελετηθεί και να βρεθεί το αντίδοτο. Για παράδειγμα, στον ιό της γρίπης συναντάμε αναπνευστική δυσχέρεια και αναπτύσσονται προβλήματα από το αναπνευστικό σύστημα και ο ιός της γρίπης μας απασχολεί κάθε χρόνο και έχουμε αρκετά θύματα. Αντίστοιχα και ο κορωνοϊός με το μόνο πρόβλημα, ότι είναι ένας καινούργιος ιός, ο οποίος δεν ξέρουμε αν θα συμπεριφερθεί όπως συμπεριφέρονται όλοι οι ιοί. Ούτως ώστε, περιμένουμε να δούμε αν με την αύξηση της θερμοκρασίας που είναι και η ελπίδα για τον ελληνικό πληθυσμό, δηλαδή μιλάμε για τις τιμές, 25oC έως 27oC με τις οποίες και καταστρέφεται. Και θέλουμε να δούμε ποια η συμπεριφορά του κάτω από αυτές τις συνθήκες. Η ελπίδα για τον ελληνικό πληθυσμό αυτή τη στιγμή θα πρέπει να είναι η αύξηση της θερμοκρασίας, για να μην έχουμε τα ίδια κρούσματα με την Ιταλία. Βέβαια, στην Ιταλία υπήρχαν και πολλοί θάνατοι, ανεξάρτητα με την Ελλάδα που προσπαθούμε με κάθε τρόπο να προλάβουμε τα πολύ χειρότερα.

Ενημερωνόμαστε καθημερινά και εμείς από τον ΕΟΔΥ από την Επιτροπή των λοιμωξιολόγων στο Υπουργείο και παίρνουμε τις αντίστοιχες οδηγίες για τα μέτρα πρόληψης και προστασίας. Το θετικό είναι ότι στο Δήμο Λοκρών, δεν έχουμε κάποιο κρούσμα, κάποιο περιστατικό δηλαδή που να έχει επιβεβαιωθεί για κορωνοϊό. Αλλά έχουμε καθημερινά πάρα πολλά εμπύρετα με γριπώδης συνδρομή, το οποίο δεν σημαίνει ότι είναι και κορωνοϊός. Ωστόσο, στα μέτρα προφύλαξης είμαστε πολύ τυπικοί, έχουμε έναν οργανωμένο θάλαμο, όπου ένα ύποπτο κρούσμα τοποθετείται εκτός των εξωτερικών ιατρείων και έχουν δοθεί οδηγίες για την αντιμετώπισή του. Αξίζει να σημειωθεί, ότι καθημερινά στέλνω νοσηλευτές και γιατρούς στα σχολεία και σε διάφορους συλλόγους και μιλάνε στους πολίτες για τα μέτρα που θα πρέπει να λάβουν και αυτοί με τη σειρά τους. Η πρόληψη είναι το πάν και έχουμε ατομική ευθύνη! Θα ήθελα βέβαια και να αναφερθώ σε ένα γεγονός εδώ στην Αταλάντη, που κάποιοι πολίτες, είχαν πρόσφατα ταξιδέψει στο εξωτερικό και βρίσκονταν σε πανικό. Κι όμως έτσι δεν καταφέρνουμε τίποτα, θα έπρεπε να απομονωθούν για ένα διάστημα στο σπίτι τους και τονίζω, προσέχουμε, δεν πάμε για λίγο καιρό σε συναθροίσεις με άλλους, πλένουμε τα χέρια μας, προσέχουμε… Οπότε καταλήγουμε στο ότι θα πρέπει να ακολουθούμε πιστά τους κανόνες υγιεινής και να είμαστε πάντα ψύχραιμοι! Άλλωστε τα μέτρα πρόληψης είναι δρακόντεια. Και συνεχίζω λέγοντας, πως αν κάποιος νιώσει αδιαθεσία, έχει πυρετό, βήχα και οτιδήποτε άλλο συμβουλεύεται τον γιατρό του και μένει για ένα διάστημα στο σπίτι μέχρι να γίνει τελείως καλά. Βέβαια, ευελπιστώ κι εγώ ως εργαστηριακός γιατρός κάποια στιγμή να έρθουν και στην χώρα μας τα Ορολογικά τεστ, τα οποία στην Κίνα ήδη υπάρχουν, που αυτό σημαίνει ότι θα μπορούμε με τον ορό του αίματος να κάνουμε το τεστ και να βρίσκουμε αμέσως ποιος είναι αρνητικός και το αντίθετο.

Οι ηλικίες άνω τω 60 ετών, συγκαταλέγονται στις ευπαθείς ομάδες, διότι συνήθως αυτά τα άτομα έχουν κάποια συνοδά νοσήματα (καρδιά, διαβήτη, αναπνευστικό κ.α.), ενώ ένας υγιής άνθρωπος δεν κινδυνεύει από κάτι. Ουσιαστικά η πρότασή μου για τους ηλικιωμένους είναι μέχρι να περάσει και αυτός ο μήνας, καλό θα είναι να μένουν σπίτι. Τα παιδιά δεν κινδυνεύουν σε τόσο μεγάλο βαθμό, όμως το θέμα είναι ότι θα μεταφέρουν τον ιό στην οικογένεια, στα υπόλοιπα μέλη που εκεί σίγουρα κάποιοι θα είναι πιο ευάλωτοι και δεν θα έχουν το προνόμιο να μπορούν να το ξεπεράσουν με τον ίδιο τρόπο.

Συμπτώματα κορονωϊού: Ξηρός βήχας, αναπνευστική δυσχέρεια και πυρετός, ξεκινάει από 37oC και καταλήγει συνήθως στους 39oC. Άρα: ΞΗΡΟΣ ΒΗΧΑΣ ΚΑΙ ΔΥΣΠΝΟΙΑ.

Πόσο ευσταθούν τα σενάρια για τον κορωνοϊό;

Τη στιγμή που δεν μπορούμε να αποδείξουμε κάτι, όλα είναι στο τραπέζι… Αυτό που συζητήθηκε είναι ότι μεταφέρθηκε από τους Κινέζους και από τις διατροφικές τους συνήθειες, αλλά οι Κινέζοι πάντα τρέφονταν έτσι. Αρά, μπορεί κάτι να ξέφυγε από κάποιο μεγάλο ερευνητικό εργαστήριο και παίρνοντας αυτή τη μορφή κάνει το γύρω του κόσμου… Αλλά, δεν μπορούμε να το αποδείξουμε.

Το εμβόλιο και οι επίφοβοι μήνες μετάδοσης του ιού

Σίγουρα ο Μάρτιος και Απρίλιος είναι από τους μήνες που θα είμαστε σε επιφυλακή και βέβαια εξαρτάται από τον καιρό. Εάν ανεβούν οι θερμοκρασίες εύκολα και έχουμε νωρίς καλοκαίρι, αυτό θα βοηθήσει αρκετά στη γενική  κατάσταση. Η αυξημένη θερμοκρασία καταστρέφει αυτού τους είδους, τους ιούς.Το εμβόλιο είναι θέμα χρόνου να φτιαχτεί αλλά όχι μέσα στο επόμενο δίμηνο. Όμως, πιστεύω ότι μέχρι και τον μήνα Σεπτέμβρη, κάτι θα έχει βρεθεί.

Στη συνέχεια, σε μια κατευθυντήρια, πνευματική και γεμάτη απαντήσεις συζήτηση, συναντάμε τον Πρωτοπρεσβύτερο – Αρχιερατικό Επίτροπο Οπουντίων και Μαλεσίνας, κ. Αθανάσιο Λατσούδη.

Η Θεία Κοινωνία και το Έργο της

Αυτό που θα μπορούσαμε να πούμε με λίγα λόγια βέβαια, γιατί είναι τεράστιο ζήτημα, που μπορεί να γίνει αντικείμενο όχι απλά ημερίδας αλλά ετήσιων συνάξεων, άρα αυτό που θα πούμε για τη Θεία Κοινωνία είναι ότι πρωτίστως είναι το αίτιο της ύπαρξής μας μέσα στην εκκλησία. Η Θεία Ευχαριστία λοιπόν, είναι το κέντρο της μυστηριακής ζωής της εκκλησίας, είναι αυτό που επιθυμεί ο Χριστιανός, να κοινωνήσει των αχράντων μυστηρίων στον ερχομό των μεγάλων εορτών, είναι ο λόγος που προετοιμαζόμαστε με τη νηστεία, είναι ο λόγος που πηγαίνουμε στις Ακολουθίες της Εκκλησίας, είναι ο λόγος που κάνουμε την προετοιμασία της προσευχής, ξεκινώντας από το σπίτι, προκειμένου να λάβουμε τη Θεία Κοινωνία. Η Θεία Κοινωνία αποτελείται από το Σώμα και το Αίμα Του Χριστού, τα οποία έχουν μετατραπεί με την ειδική ευχή που διαβάζεται περίπου στη μέση της Θείας Λειτουργίας, από τον Ιερέα και όπου Ο Θεός Έρχεται εκεί και μετατρέπει τα τίμια Δώρα. Τα Τίμια Δώρα είναι προσφερόμενα από τους ανθρώπους (άρτος, οίνος), τα οποία υπάρχουν ως εξής: ο μεν άρτος στο Άγιο Δισκάριο και ο δε Οίνος στο Άγιο Ποτήριο, αυτά λοιπόν τα ευλογεί ο Ιερέας την ώρα της Θείας Λειτουργίας με ειδική Ευχή και το Άγιο Πνεύμα τα μετατρέπει σε Σώμα και Αίμα Χριστού. Όταν εμείς, οι Ιερείς κοινωνούμε τους Χριστιανούς, λέμε: «Μεταλαμβάνει η δούλη ή ο δούλος του Θεού Σώμα και Αίμα Χριστού», δεν λέμε κάποια άλλη έκφραση, αυτήν την Ιερή στιγμή. Και όλα αυτά δεν είναι μόνο γραμμένα στα ειδικά εκκλησιαστικά εγχειρίδια αλλά υπήρχαν και υπάρχουν απτές αποδείξεις ανθρώπων, οι οποίοι δυσπιστούσαν απέναντι από αυτό το τεράστιο Θέαμα και το τεράστιο θέμα, πιο συγκεκριμένα του αν και κατά πόσο μετατρέπονται το ψωμί και το κρασί σε Σώμα και Αίμα Κυρίου, υπάρχουν άπειρες μαρτυρίες στα γεροντικά, στα βιβλία, τα οποία πλέον υπάρχουν και στο διαδίκτυο που πιστοποιούν και βεβαιώνουν ακριβώς αυτό που κοινωνούν οι πιστοί, στην Ορθόδοξη Εκκλησία, της Ανατολικής Εκκλησίας, είναι όχι ψωμί και κρασί αλλά Σώμα και Αίμα Χριστού.

Η Μετάληψη του Μυστηρίου γίνεται στο τέλος της Θείας Λειτουργίας με το ίδιο Άγιο Ποτήρι, με την ίδια Λαβίδα από τα οποία μεταλαμβάνουν οι πιστοί και με το ίδιο πανάκι σκουπίζονται.

Αυτός, ο πειρασμός που έχει προκύψει στις μέρες μας, δεν είναι ούτε ο πρώτος, ούτε ο τελευταίος αλλά ούτε και πρωτόγνωρο μας είναι. Ο πειρασμός των περι-μεταλείψεων των Θείων Δώρων, υπήρχε και σε άλλες περιπτώσεις, όμως οφείλουμε να ξέρουμε ότι και αυτό αποδεικνύεται περίτρανα και ιστορικά σε όλη τη διάρκεια των χρόνων, μέσα από την παρουσία της Εκκλησίας ότι πότε και κανένας, όχι μόνο ιερέας αλλά και πιστός δεν μετεδόθει κάτι κακό σε αυτόν, (ίωση, ανίατη ασθένεια, λοιμώδης νόσος) κάτι δηλαδή που θα τον βασάνιζε στην υπόλοιπη ζωή του. Εμείς οι Ιερείς θα ήμασταν οι πρώτοι που θα νοσούσαμε αν κάτι κακό συνέβαινε. Υπάρχουν συνάδελφοι ιερείς στα νοσοκομεία που για έτη κοινωνούν ασθενείς με διάφορα νοσήματα και ουδέποτε δεν αναφέρθηκε περιστατικό  και οι ίδιοι διακονούν αυτή τους τη θέση έως τα βαθιά τους γεράματα και δεν έχουν νοσήσει ποτέ.

Αληθινή ιστορία για τη Σπιναλόγκα (το νησί των λεπρών)

Θα ήθελα να τονίσω, ότι εμάς ως Ιερείς δεν μας απασχολεί καν το γεγονός αυτό που έχει δημιουργηθεί, διότι γνωρίζουμε και εξηγούμε, αλλά μας ενδιαφέρει πολύ η υγεία των πιστών μας. Άρα, σε αυτήν την περίοδο που διανύουμε με το θέμα του κορωνοϊού, που όντως είναι ένα πρόβλημα και όντως πρέπει να πάρουμε μέτρα προστασίας αλλά το θέμα της Θείας Κοινωνίας, πρέπει να το αφήσουμε πραγματικά απέξω, δεν πρέπει να μας απασχολεί. Αν βέβαια, υπάρχουν κάποιοι που είναι αντίθετοι ή άθεοι και τους απασχολεί, ο δρόμος είναι ένας να ρωτήσουν και να ενημερωθούν και όλοι εμείς που εκπροσωπούμε την Εκκλησία, είμαστε πάντα εδώ και είμαστε ανοιχτοί στο να εξηγήσουμε και να απαντήσουμε σε όλα. Οπότε καταλήγουμε στο γεγονός του ότι, με την ευχή και την ευλογία του Πνευματικού τους Κοινωνούν Ελεύθερα Όλοι!

Μέτρα προφύλαξης από την Εκκλησία

Συνεχίζω όμως και λέω πώς μας απασχολεί η μετάδοση του ιού γι΄αυτό και η Εκκλησία έχει λάβει τα απαραίτητα μέτρα, έτσι ώστε να μην επεκταθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα, δηλαδή να μην έχουμε εξάπλωση του ιού και ακόμα χειρότερα να μην προέλθουν θάνατοι από αυτόν. Οπότε για χάρη της Θείας Λειτουργίας οι συναθροίσεις μεταξύ ανθρώπων και Ιερέων είναι απαραίτητη γι’ αυτόν τον λόγο οι πιστοί θα πρέπει να έχουν την αίσθηση και την ευθύνη της ατομικής τους καθαριότητας και της προστασίας της υγείας τους αλλά και της υγείας του άμεσου περιβάλλοντος τους. Πρέπει από όλους μας συνολικά, να τηρηθούν οι κανόνες προστασίας. Άλλωστε, το κράτος και οι νοσοκομειακοί φορείς είναι αρμόδιοι για να ενημερώσουν για τα μέτρα προστασίας και σίγουρα όλοι οι υπόλοιποι έχουμε άμεση ευθύνη για την εφαρμογή τους. Η Εκκλησία μας ήδη με προεξέχουσα την Ιερά Σύνοδο έχει δώσει εντολές για τα μέτρα προφύλαξης που πρέπει να ληφθούν και αυτά θα τηρηθούν οπωσδήποτε, επακριβώς, έχουμε περιορίσει την δράση των κατηχητικών σχολείων και των εκδρομών, έχουμε περιορίσει την δράση των συνάξεων για να μην είμαστε οι αίτιοι της εξάπλωσης της νόσου, όμως δεν μπορούμε να αρνηθούμε ότι η παρουσία του Θεού στη ζωή μας είναι αυτή, είναι ο σκοπός μας, είναι η παρηγοριά μας, είναι η χαρά μας και το κέντρο μας!

Προσκυνώ τις εικόνες;

Θα ολοκληρώσω αναλύοντας και άλλο ένα θέμα που έχει δημιουργηθεί με την παρουσία μας στην Εκκλησία και το φίλημα των εικόνων. Πρώτον, στην Εκκλησία δεν μαζευόμαστε για κοινωνικούς ή ιδεολογικούς σκοπούς, για να διαφημίσουμε τα ενδύματά μας, ούτε για να ανταλλάξουμε κάποιες ιδεολογίες αλλά για να προσευχηθούμε, για πνευματικούς λόγους, για Έναν Θεό που Πιστεύουμε και που Υπάρχει και είναι Ο Μόνος Αληθινός, Ο Οποίος πάντοτε μας σκεπάζει και δίνει λύσεις και απαντήσεις σε όλα μας τα προβλήματα, μαζευόμαστε λοιπόν για τη Θεραπεία μας. Οπότε η πλήρη απουσία μας από τη λατρευτική ζωή δεν θα είναι για καλό, απλά θα πρέπει να ερχόμαστε προετοιμασμένοι και να έχουμε πάρει όλα αυτά τα μέτρα προφύλαξης για να μην γίνουμε εμείς η αιτία μετάδοσης αυτού του ιού. Και κατ’ επέκταση το θέμα της προσκυνήσεως των εικόνων, όπως λένε και οι πατέρες η προσκύνηση των εικόνων δεν αφορά ένα άψυχο αντικείμενο (γυαλί, χαρτί κ.α.) αλλά άπτεται του πρωτοτύπου, όταν εμείς προσκυνούμε την εικόνα κάποιου Αγίου είναι σαν να προσκυνούμε τον Ίδιο τον Άγιο, οπότε και εδώ πνευματικά οριοθετώντας τα πράγματα, μπορούμε να βεβαιώσουμε ότι γι’ αυτό προσκυνούμε για την ίαση της ψυχής και του σώματος, όταν ο Ιερέας σταυρώνει τον πιστό με το λαδάκι από το καντήλι του Αγίου λέει: «Εἰς ἴασιν ψυχῆς   καί σώματος»,αρά την Εκκλησία την ενδιαφέρει ο άνθρωπος να είναι και σωματικά υγιής και πνευματικά, γιατί το σώμα είναι το κατηχητήριο της ψυχής! Συνοψίζοντας και ολοκληρώνοντας, λέγω είμαστε σίγουροι ότι η Θεία Λειτουργία, η Θεία Κοινωνία, η Συνάθροιση των πιστών στην Εκκλησία να είναι το Αίτιο της Ίασης και της αποχώρησης της νόσου από την πατρίδα μας και από τον κόσμο όλο, παρά να γίνουμε η αιτία της εξάπλωσής του!

Και με σειρά συναντήσεων ολοκληρώνουμε, με τον Αντιπερεφερειάρχη Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας, Στερεάς Ελλάδας, κ. Κωνσταντίνο Μπακομήτρο, ο οποίος και μας καθησύχασε, τονίζοντάς μας, πώς έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης από τον κορωνοϊό.

Έπειτα, από πρόσφατη σύσκεψη με τον Περιφερειάρχη, κ. Φάνη Σπανό και από τις πολλές επισκέψεις μου σε νοσοκομεία της Περιφέρειάς μας, θα ήθελα να ενημερώσω πώς είναι όλα υπό έλεγχο και δεν υπάρχει κάποιο δείγμα ανησυχίας. Τα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης, εφαρμόζονται κατά γράμμα από όλους τους ειδικούς Υγείας. Επίσης, υπάρχουν ειδικοί θάλαμοι φιλοξενίας σε περίπτωση διαπίστωσης του ίου. Ακόμη, ενημερώνω πώς το ένα κρούσμα που βρέθηκε στο Νομό Ευβοίας, με την κατάλληλη καθοδήγηση αντιμετωπίσθηκε, χωρίς να μετάδοση τον ιό στο οικείο περιβάλλον του. Σύμμαχος μας είναι ο κόσμος, που με την πλήρη εφαρμογή των μέτρων θα αποτρέψει την εξάπλωση του ιού.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ