Ψηφίστηκε η ίδρυση της «Αμφικτυονία ΑΕ» από το Δημοτικό Συμβούλιο Λαμιέων (φωτογραφίες)

0

Οι τοποθετήσεις του Δημάρχου και της αντιπολίτευσης – Λίγα λόγια για το καταστατικό – Τι άλλο συζητήθηκε και ψηφίστηκε – Νέο Δημοτικό Συμβούλιο την Τετάρτη 27 Μαΐου.

Την έγκριση της ίδρυσης του Αναπτυξιακού Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης με διακριτικό τίτλο «Αμφικτυονία ΑΕ», ψήφισε το Δημοτικό Συμβούλιο Λαμιέων το βράδυ της Παρασκευής 22 Μαΐου. Έντονες οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης για τη διαδικασία ψήφισης και για το τι προβλέπει το καταστατικό και η οικονομοτεχνική μελέτη Βιωσιμότητας.

Ρεπορτάζ: Παύλος Σφέτσας

Μετά από μια περίοδο απαγορευτικού, λόγω της εμφάνισης του κορωνοϊού, συνεδριάσεων διά περιφοράς και τηλεδιασκέψεων, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι επέστρεψαν στην αίθουσα συνεδριάσεων της οδού Αινιάνων. Όχι όλοι, καθώς όσοι το επιθυμούσαν είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν μέσω τηλεδιάσκεψης, όπως οι κ.κ. Σταυρογιάννης, Κυριακάκης και Στάικος. Απών ο εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης, Γιώργος Δελιχάς. Έτσι, στην αίθουσα τηρήθηκαν από τους παρόντες οι αποστάσεις μεταξύ τους.

Το θέμα που κυριάρχησε της συνεδρίασης ήταν η έγκριση οικονομοτεχνικής μελέτης Βιωσιμότητας, η έγκριση του καταστατικού, η έγκριση σύστασης και έγκριση συμμετοχής του Δήμου Λαμιέων στη σύσταση Αναπτυξιακού Οργανισμού των Δήμων Λαμιέων, Αμφίκλειας – Ελάτειας, Δομοκού, Μακρακώμης και Στυλίδας, με την επωνυμία «Αμφικτυονίες Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης Ανώνυμη Εταιρεία» και διακριτικό τίτλο «ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΕΣ Α.Ε.».

Αρχικά, τον λόγο πήρε η Μαρία Αντωνίου – Σιούτα για να θέσει διαδικαστικό ζήτημα, ζητώντας να συζητηθεί το θέμα σε άλλο Συμβούλιο και όχι κεκλεισμένων των θυρών, γιατί είναι πολύ σημαντικό. Δεν μπορεί να συμμετέχουν οι εργαζόμενοι, ώστε να εκφράσουν την άποψή τους, ενώ -όπως είπε- έτσι προχωρά η ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών του Δήμου.

Ο Δήμαρχος, Θύμιος Καραΐσκος, ξεκαθάρισε πως «σε καμία απολύτως περίπτωση δεν θίγονται οι εργαζόμενοι, τους οποίους στηρίζουμε. Είναι ένα αναπτυξιακό εργαλείο, για τη σύσταση του οποίου μας παρέχει τη δυνατότητα ο νόμος. Δεν έχει καμία απολύτως σχέση με ιδιωτικοποίηση».

Η πρόσκληση του Προέδρου δίνει τη δυνατότητα είτε φυσικής συμμετοχής, είτε με τηλεδιάσκεψη, συνεπώς η δυνατότητα έκφρασης του καθενός Συμβούλου υπάρχει, τόνισε. «Είμαστε υποχρεωμένοι να κινηθούμε στα πλαίσια που βάζει ο συγκεκριμένος νόμος. Μέχρι 31/12/2020 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η σύσταση της εταιρείας, η οποία δεν είναι μια απλή διαδικασία», συμπλήρωσε.

Όπως εξήγησε, στη συζήτηση που προηγήθηκε εδώ και έναν μήνα με τους άλλους Δήμους, οι οποίοι θα συμμετάσχουν στον Οργανισμό, κατέληξαν ότι θα πρέπει να προηγηθεί ο μεγαλομέτοχος στην απόφαση του ΔΣ, πριν τις σχετικές συνεδριάσεις των υπολοίπων. Αναβολή της συνεδρίασης προκαλεί δυσχέρεια στη συνεργασία με τους άλλους Δήμους, καθώς θα πάει πίσω τη διαδικασία και θα αναβάλουν τα ΔΣ και οι υπόλοιποι Δήμοι.

Βασικό, είπε επίσης είναι η στελέχωση. Το επόμενο διάστημα θα βγει πρόσκληση για το Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», γι’ αυτό «θα πρέπει να είμαστε γρήγοροι για να είμαστε διεκδικητικοί», σημείωσε ο κ. Καραΐσκος.

Η τοποθέτηση του Δημάρχου

Έτσι, το αίτημα αναβολής απορρίφθηκε κι ο Δήμαρχος προχώρησε στην τοποθέτησή του. «Το θέμα που συζητάμε είναι πολύ σημαντικό γιατί έχει πάρα πολλές διαστάσεις. Η τοπική ανάπτυξη προϋποθέτει μια ευρεία συμμετοχική διαδικασία», τόνισε μεταξύ άλλων.

Ο υπό σύσταση Οργανισμός θα αποτελέσει το νέο επίπεδο σύνδεσης και υποβοήθησης των Δήμων που συμμετέχουν. Στη βάση ενός κοινού στόχου, λειτουργώντας συνεργατικά με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους κοινωνικούς κι οικονομικούς εταίρους της περιοχής μας. Με την τεχνογνωσία της, την οργανωτική δομή, το έμπειρο στελεχιακό δυναμικό της, ο νέος Αναπτυξιακός Οργανισμός θα συμβάλλει μακροπρόθεσμα στην ορθολογική επιλογή των στόχων, των μεθόδων και τον τρόπο της προώθησης και επίτευξης της τοπικής ανάπτυξης. Θα εξασφαλίσει μακροπρόθεσμα την ευχέρεια σχεδιασμού και υλοποίησης ενός ρεαλιστικού και βιώσιμου στρατηγικού σχεδίου τοπικής ανάπτυξης, σημείωσε ο κ. Καραΐσκος.

Όπως εξήγησε, θα επιφέρει σημαντικά αποτελέσματα στην τοπική οικονομία. Θα αυξηθεί η απασχόληση των επιχειρήσεων και παράλληλα θα μειωθεί η ανεργία, θα εισαχθεί καινοτομία στο παραγωγικό σύστημα των Δήμων, θα ενθαρρύνει την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, θα αναδείξει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα, θα αξιοποιηθούν πόροι και θα αναδειχθεί και αξιοποιηθεί η πολιτιστική κληρονομιά και ταυτότητα, θα βελτιωθεί και θα αναδειχτεί το αστικό περιβάλλον, θα ενισχυθεί η Πολιτική Προστασία και θα εκσυγχρονιστούν οι κοινωνικές δομές.

«Ο Αναπτυξιακός Οργανισμός λειτουργώντας παράλληλα ως μια σύγχρονη μονάδα της Αυτοδιοίκησης, που θα εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και θα προτάσσει την κοινωνική της χρησιμότητα, θα συμβάλλει και η ίδια υπό σύσταση ΑΕ στην ενίσχυση της τοπικής μας οικονομίας, με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ευκαιριών επένδυσης στους Δήμους μετόχους. Θα αποτελέσει βραχίονα των Δήμων και των υπηρεσιών τους», πρόσθεσε.

Αναλυτικότερα, μεταξύ άλλων σημείωσε: «Ο αναπτυξιακός οργανισμός ο οποίος οραματιζόμαστε και τον οποίο καταθέτουμε σήμερα (σ.σ. 22/5) μπροστά σας, είναι ένας βραχίονας δημόσιου ενδιαφέροντος, αφού μετέχουν Δήμοι και μόνο Δήμοι και συγχρόνως είναι ένα συμπληρωματικό εργαλείο στα χέρια της τοπικής αυτοδιοίκησης για να προλάβει τις εξελίξεις.

Είναι ένα εργαλείο ευέλικτο που θα μπορεί μέσα σε σύντομο χρόνο, να απαντά στα κρίσιμα, διασφαλίζοντας συγχρόνως στο δημόσιο χαρακτήρα της λειτουργίας του, διασφαλίζοντας τη λογοδοσία, διασφαλίζοντας τη διαφάνεια, διασφαλίζοντάς τη σπουδαιότητα και την αποτελεσματικότητα που πρέπει να έχει.

Ο Αναπτυξιακός Οργανισμός και έτσι όπως το καταθέτουμε με το σχέδιο του καταστατικού, πέρα από την αντιπροσωπευτικότητα την οποία έχει, πρέπει να έχει μια ισχυρή οικονομική βάση για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις προκλήσεις, να παράγει έργο και το κυριότερο να παράγει αποτελέσματα.

Θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα μικρότερο σχήμα. Τι είπαμε εμείς λοιπόν. Είπαμε ότι θέλουμε αποτέλεσμα και είπαμε ότι θα πρέπει για μια πενταετία να έχουμε εξασφαλισμένα τα πάντα για να αποδώσει τα μέγιστα. Θέλουμε μελέτες, θέλουμε παρεμβάσεις, θέλουμε εκτέλεση έργων, θέλουμε και τι δεν θέλουμε εκεί που δε φτάνει δηλαδή η τοπική αυτοδιοίκηση ή εκεί που έχει κορεστεί να παρεμβαίνουμε άμεσα και να προχωράμε.

Ως τέτοιο εργαλείο οραματιζόμαστε και βεβαίως φιλοδοξούμε, εκεί να μεταφέρουμε έμπειρο δυναμικό από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, το οποίο και θα μπορέσει όλη αυτή την εμπειρία να την δώσει σε ένα καινούργιο δυναμικό, το οποίο θα έχει ταχύτητες και αποτελεσματικότητα.

Θα πω και ένα παράδειγμα βεβαίως για όλους αυτούς που πιθανόν θα ήθελαν να πούνε ότι τα ποσά που θα διαθέσει ο Δήμος Λαμίας είναι πολλά. Να πω ότι μόνο στην κοινωφελή επιχείρηση ο Δήμος της Λαμίας διαθέτει από 200.000 έως 300.000 ευρώ κάθε χρόνο. Και πρόκειται για μια κοινωφελή επιχείρηση με συγκεκριμένα πράγματα. Καλά κάνει και τα διαθέτει. Το ίδιο διαθέτει και στο ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης.

Δεν αξίζει τον κόπο όμως, για κάτι μεγαλύτερο να προλάβουμε τις εξελίξεις για να ωριμάσουμε έργα, για να κάνουμε διαγωνισμούς, για να έχουμε αποτέλεσμα να επενδύσουμε τουλάχιστον τα ίδια χρήματα ή και λιγότερα;  Μιλάμε για μια πενταετία.

Ο Δήμος της Λαμίας δεν είναι ένας οργανισμός που έχει αποστολή να συγκεντρώνει χρήματα και τα τοποθετεί παραγωγικά στις τράπεζες. Θεωρούμε ότι οι καταθέσεις για τους Δημόσιους Οργανισμούς είναι ό,τι πιο αντιπαραγωγικό υπάρχει. Ο Δήμος χρειάζεται να επενδύει στην ώρα τους τα χρήματα, να έχει αποτέλεσμα και να συμβάλει στην ανάπτυξη μιας περιοχής είτε με νέα έργα και παρεμβάσεις είτε με σχέδια και βελτιώσεις.

Έχουμε δει και πολλές Αναπτυξιακές να φυτοζωούν και να χρειάζονται κατ’  έτος αυξήσεις κεφαλαίου για να μην κλείσουν. Απορρίπτουμε αυτά τα μοντέλα. Δεν είναι τυχαίο ότι ξεκινήσαμε πολύ νωρίς να ετοιμάσουμε τη μελέτη, το σχέδιο καταστατικού, αφού βεβαίως ο νόμος μας επιτρέπει κάτι τέτοιο.  Άλλωστε ο νόμος δεν κλείνει παρά μόνο δυο μήνες ζωής περίπου.

Μέσα σ’ αυτό το διάστημα είχαμε τις επαφές με τους υπόλοιπους Δημάρχους και όπως γίνεται κατανοητό υπήρξαν γρήγορες και αποτελεσματικές λύσεις για όλους μας. Επιδιώξαμε να είναι το σύνολο των Δήμων σ’ αυτό το σκηνικό. Κάποιοι Δήμαρχοι δεν θέλησαν σ’ αυτή τη φάση για τους δικούς τους λόγους, οι οποίοι είναι κατανοητοί και σεβαστοί.

Σε κάθε περίπτωση, είναι οξύμωρο να μιλάμε για χρήματα που δεν πρόκειται να διατεθούν όλα σε μία χρονιά. Μέχρι τότε έχουμε το περιθώριο να δούμε και την αποτελεσματικότητα και να έχουμε ή να μην έχουμε χειροπιαστά αποτελέσματα.

Εκείνο που θέλω να σας πω, είναι ότι αυτό που έχουμε κατά νου είναι να απαντήσουμε σε όλες τις προκλήσεις, όσο και αν κάτι τέτοιο είναι κουραστικό.

Δεν είναι απλά και μόνο να φτιάξουμε ένα φορέα που θα έχει διαχειριστική επάρκεια και θα μπαίνει ως ενδιάμεσος φορέας. Δεν κάνουμε ένα μεταπρατικό σχήμα, κάνουμε μια προέκταση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με ό,τι αυτό σημαίνει για αυτή.

Οι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί αποτελούν βάση τόσο για τη μελέτη, ωρίμανση και διαχείριση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι τοπικές κοινωνίες, όσο και για την αξιοποίηση αναπτυξιακών και χρηματοδοτικών εργαλείων. Μια ολοκληρωμένη στρατηγική ανάπτυξης αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην οικονομική βιωσιμότητα, την αειφόρο ανάπτυξη, την εκπαίδευση και γενικότερα τη γνώση, εξειδίκευση, καθώς και στη συνοχή και ανανέωση των κοινωνικών δομών και υπηρεσιών.

Η σημερινή Δημοτική Αρχή έχει θέσει ψηλά στις προτεραιότητές της ένα αειφόρο μοντέλο ανάπτυξης. Ένα μοντέλο που μέσα από ευρύτατες συνεργασίες, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα της περιοχής μας και σύγχρονες μεθοδολογίες, θέλει να επιτύχει το ύψιστο λειτουργικό αποτέλεσμα για τους δημότες του Δήμου μας και τους κατοίκους της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας».

Οι θέσεις της αντιπολίτευσης

Με αρκετά τεχνικά προβλήματα και διακοπές μεταδόθηκε η τοποθέτηση του πρώην Δημάρχου και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Νίκου Σταυρογιάννη. Λίγα απ’ όσα καταφέραμε να καταλάβουμε ότι ανέφερε, είναι τα εξής: «Για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα θα έπρεπε να έχουν προηγηθεί επαφές με όλες τις πλευρές του ΔΣ. Επί της αρχής η παράταξή μας δεν μπορεί να είναι αντίθετη με τους Αναπτυξιακούς Οργανισμούς. Δεν είπε ο Δήμαρχος πως πολλές Αναπτυξιακές πήραν τον δρόμο προς τη δικαιοσύνη. Το μόνο που έκαναν πολλές φορές ήταν να λειτουργούν ως ενδιάμεσοι φορείς για έργα».

Μίλησε για «βιασύνη» από τη Δημοτική Αρχή κι απευθυνόμενος στον Δήμαρχο σημείωσε ότι «μίλησες για μια σύγχρονη μονάδα της Αυτοδιοίκησης». Χαρακτήρισε «τεράστιο ποσό» τα δύο εκατ. του μετοχικού κεφαλαίου και «πολλά τα χρήματα των δημοτών μας. 1.600.000, όταν δεν έχει δώσει κανένα εχέγγυο έναρξης λειτουργίας» και πρόσθεσε πως «πάσχει πολλαπλώς η οικονομικοτεχνική μελέτη».

Κλείνοντας, ξεκαθάρισε ότι «δεν το ψηφίζουμε», καθώς σαν παράταξη είναι «κάθετα αντίθετοι με αυτό το κεφάλαιο. Όχι με αυτόν τον τρόπο και με το τεράστιο αυτό ποσό».

Ο Παναγιώτης Στασινός επισήμανε πως «μας απασχόλησε η εισήγηση στο Λαμία στο Κέντρο και ο νόμος που ψηφίστηκε στη Βουλή. Είναι αλήθεια ότι οι υπηρεσίες πολλών Δήμων είναι υποστελεχωμένες. Είδαμε ότι στην ουσία διαφώνησαν στη Βουλή για τη σχέση εργασίας των εργαζόμενων μέσα σ’ αυτόν τον Οργανισμό. Υπάρχει άσκηση αποφασιστικών αρμοδιοτήτων από προσωπικό, το οποίο έχει σχέση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Ο συνδυασμός μας και προεκλογικά και στον διάλογο με τους πολίτες πάντα πρόκρινε τον δημόσιο χαρακτήρα τέτοιων υπηρεσιών.

Η στελέχωση των υπηρεσιών θα έπρεπε να γίνεται ανάλογα με τις ανάγκες που υπάρχουνε, με μόνιμες προσλήψεις. Ως συνδυασμός έχουμε σκοπό να προκρίνουμε τη δική μας ξεχωριστή νοοτροπία. Από καθαρά ιδεολογική και πολιτική σκοπιά, τη συγκεκριμένη εισήγηση δεν μπορούμε να την ψηφίσουμε», ανέφερε.

Απ’ την πλευρά της, η Μαρία Αντωνίου – Σιούτα τόνισε πως το σχετικό νομοσχέδιο «κατατέθηκε αιφνιδιαστικά, χωρίς στοιχειώδη διαβούλευση, χωρίς συζήτηση στα Περιφερειακά και Δημοτικά Συμβούλια, χωρίς η κοινωνία να το ξέρει». Παράλληλα, επισήμανε πως καταργεί, αναστέλλει, ακυρώνει και τροποποιεί πλήθος διατάξεων δικλείδων ασφαλείας για την προστασία των ΟΤΑ. Συνεχίζονται, πρόσθεσε, οι προγραμματικές συμβάσεις, οι απευθείας αναθέσεις, οι ιδιωτικοποιήσεις, ενώ σημαντικά κομμάτια αρμοδιοτήτων περνούν στους ιδιώτες.

«Στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με Ανώνυμες Εταιρείες, που αποκόβονται απ’ τη λειτουργία των Δήμων. Αντί να απαιτούμε οι Δήμοι να ενισχύονται με τα θεσμοθετημένα κονδύλια, να στελεχώνονται με το αναγκαίο, κατάλληλο προσωπικό, στο όνομα του δήθεν ρεαλισμού, ότι έχουμε προβλήματα, προωθούν τις Αναπτυξιακές», συνέχισε.

«Η ουσία είναι ότι είναι ένα ακόμη βήμα ιδιωτικοποίησης, απαξίωσης των ΔΣ και περαιτέρω αποξένωσης των πολιτών», είπε και πρόσθεσε πως «στο καταστατικό διαβάσαμε ότι θα είναι μια αντικατάσταση των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου. Στήνεται ένας παράλληλος μηχανισμός λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Το είπατε κι εσείς με άλλον τρόπο».

Επισήμανε ότι το κόστος θα είναι τεράστιο και το προσωπικό ορισμένου χρόνου. «Η ανάθεση διαδικασιών κι αρμοδιοτήτων αποτελεί για μας καθαρή μορφή ιδιωτικοποίησης της μορφής του Δήμου. Τα υπαρκτά προβλήματα της στελέχωσης, της δυσλειτουργίας δεν λύνονται με ιδιωτικοποιήσεις και ΑΕ, αλλά με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας», σημείωσε.

«Στο καταστατικό δεν υπάρχει σχεδόν κανένα πεδίο που να μην αναφέρεται η υποβάθμιση των λειτουργιών του Δήμου. Είναι διάχυτη η σύμπλευση με τους ιδιώτες κι η μετατροπή της Αυτοδιοίκησης σε επιχειρηματία. Μας κάνει εντύπωση η δυνατότητα να μπορεί η Εταιρεία να λειτουργεί καταστήματα και παραρτήματα στην ημεδαπή και την αλλοδαπή. Το Διοικητικό Συμβούλιο αποφασίζει σχεδόν για τα πάντα», πρόσθεσε.

Όσον αφορά τη διαχρονική καταξίωση των Αναπτυξιακών, τόνισε ότι «έχουμε παραδείγματα και στην περιοχή μας απαξίωσης, διασπάθισης δημοσίου χρήματος και φόρτωσαν χρέη σε Δήμους και Περιφέρειες».

Επιπλέον, συνέχισε λέγοντας: «Βλέπουμε ΣΔΙΤ, επιχειρηματικότητα, αυτές τις περιβόητες μοχλεύσεις. Όσον αφορά τις εργασιακές σχέσεις, μόνιμοι θα είναι μόνο τα ανώτερα στελέχη, ενώ οι υπόλοιποι θα είναι ορισμένου χρόνου και με συμβάσεις έργου».

Κλείνοντας, χαρακτήρισε «μεγάλο» το μετοχικό κεφάλαιο των δύο εκατ., το οποίο δεν δικαιολογείται από την οικονομοτεχνική μελέτη. «Θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε με 500 χιλ. Αυτά τα χρήματα δεν θα λείψουν απ’ τον Δήμο; Δεν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για δράσεις που θα ελέγχονται απ το Δημοτικό Συμβούλιο;» αναρωτήθηκε, ξεκαθαρίζοντας ότι η παράταξή της δεν θα δώσει θετική ψήφο.

Έπειτα, τον λόγο πήρε ο Θωμάς Στάικος, ο οποίος σημείωσε πως μέχρι σήμερα έγινε μία συνεδρίαση δια περιφοράς και δύο τηλεδιασκέψεις. «Θα μπορούσε η Δημοτική Αρχή να μας ενημερώσει ότι προχωρά σ’ αυτή την ενέργεια και να γίνει ένας διάλογος με τις παρατάξεις, γιατί είναι μείζονος σημασίας αυτό το ζήτημα».

Στη συνέχεια, υπενθύμισε πως «είχαμε δηλώσει ως παράταξη προεκλογικά ότι δεν μας αρέσουν οι δήμαρχοι που είναι Υπουργοί Οικονομικών. Τώρα έχουμε κι ένα καινούριο είδος, των Δημάρχων που λειτουργούν ως Co Fund και μάλιστα fund δημοσίου χρήματος. Ούτε αυτό το είδος μας αρέσει. Δεν έχω πρόβλημα με τα Fund, αλλά αυτά διαχειρίζονται ιδιωτικό χρήμα όχι δημόσιο», είπε, επισημαίνοντας πως η συνεννόηση είναι το πλέον βασικό για να υπάρξει διαφάνεια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Αναφερόμενος στη μελέτη, αναρωτήθηκε: «Πως προέκυψαν τα ποσοστά των Δήμων; Το χρονοδιάγραμμα δίνει έναν μήνα για τους ελέγχους του Οργανισμού. Αυτό σημαίνει ότι τα στελέχη είναι έτοιμα ν’ αναλάβουν και με ποια διαδικασία; Έχουμε βρει και κτίριο; Το 2021 διπλασιάζονται οι αμοιβές. Είναι λογικό αυτό; Στα έσοδα, αναφέρεται ότι γενικώς και αορίστως θα πάρουμε επιχειρησιακά σχέδια».

Επιπλέον, τόνισε ότι είναι «πολλά τα θολά σημεία, ιδίως στα έσοδα» και διέκρινε «μια απίστευτη βιασύνη να προχωρήσουμε σ’ αυτό». Παράλληλα, ξεκαθάρισε πως «δεν έχουμε καμιά αντίθεση με την ιδιωτική πρωτοβουλία, όμως εδώ μιλάμε για χρήματα των δημοτών, αφετέρου εμείς ως ΟΤΑ πρέπει να τα χειριζόμαστε με σύνεση και με τρόπο αποτελεσματικό προς όφελος των δημοτών».

Κλείνοντας, τόνισε πως «το θέμα της απαξίωσης των υπηρεσιών θα φανεί στην πράξη. Θεσμικά με ενοχλεί να απαξιώνεται ο θεσμός στον οποίο συμμετάσχω. Υπήρξε πλήρης απαξίωση με την μεθόδευση που έγινε. Δεν περίμενα ποτέ πως στην Ελλάδα του 2020, σε έναν απ’ τους μεγαλύτερους Δήμους της χώρας δεν θα υπήρχε η βούληση τουλάχιστον για συνεννόηση κι η συνέργεια σε τόσο σημαντικά ζητήματα», δηλώνοντας πως για πρακτικούς, ουσιαστικούς και πολιτικούς λόγους «δεν ψηφίζουμε».

Τους προβληματισμούς και τις αντιρρήσεις τους εξέφρασαν επίσης οι Σύμβουλοι, Νίκος Πάπουτσας, Γιώργος Παπανικολάου, καθώς και ο Βασίλης Κυριακάκης, ο οποίος τόνισε ότι πρόκειται για ένα θέμα που αλλάζει τη φυσιογνωμία του Δήμου. «Θα το χρεωθεί η παράταξή σας κι εσείς προσωπικά που το φέρνετε Παρασκευή και γνωρίζατε ότι θα υπάρχουν απουσίες, γι’ αυτό και σκόπιμα φέρατε αυτό το θέμα εν τη απουσία των περισσότερων δημοσιογράφων. Για να μην τοποθετηθούν εργαζόμενοι, πολίτες και φορείς», σημείωσε και κάλεσε τον Δήμαρχο να το αποσύρει.

Η απάντηση του Δημάρχου

Απαντώντας σε όλα όσα ακούστηκαν, ο Θύμιος Καραΐσκος, ανέφερε πως «άλλες απόψεις δημιουργούν προβληματισμό και άλλες με χαρακτηρισμούς οι οποίες είναι εκτός της λειτουργίας του ΔΣ και δεν εκφράζουν ούτε τον Δήμαρχο, ούτε τη Δημοτική αρχή».

Ξεκαθάρισε πως σέβεται την ιδεολογική αντίθεση της παράταξης του κ. Στασινού στον νόμο και συνέχισε λέγοντας –μεταξύ άλλων- για την οικονομοτεχνική μελέτη: «Δεν είναι ούτε προϋπολογισμός, ούτε επιχειρησιακό πλάνο. Εκδίδεται, εγκρίνεται από το ΔΣ σαν προαπαιτούμενο της σύστασης. Την εκπονήσαμε για να μην έχουμε τίποτε εν κρυπτώ και να μην δώσουμε το δικαίωμα σε κάποιους να μιλούν για μεθόδευση. Θα μπορούσαμε να αποφύγουμε τη μελέτη, όμως δεν το κάναμε».

Μιλώντας για την ουσία της, ανέφερε πως «θέλουμε να αποδείξουμε ότι αυτή η εταιρεία θα είναι βιώσιμη. Ως προαπαιτούμενο θα ελεγχθεί και θα εγκριθεί από την Αποκεντρωμένη, αν πληροί τις προϋποθέσεις του νόμου. Είναι μεθόδευση που έχουμε γρήγορα αντανακλαστικά; Θα κατηγορηθούμε για το ότι την κάναμε σε ένα μήνα; Αυτό είναι μεθόδευση; Μεθόδευση θα ήταν να μην την κάνουμε. Υπάρχει ζήτημα να γίνει ένα έργο του Δήμου και να μην έρθει για έγκριση στο ΔΣ; Ποιος θα το ελέγξει; Που είναι το κρυπτό; Για όλα υπάρχει έλεγχος. Δεν θα έρθουν τα πεπραγμένα, οι ισολογισμοί τους στο ΔΣ;»

Αναφερόμενος στον Νίκο Σταυρογιάννη, είπε πως έχει δίκιο για την υποστελέχωση των Υπηρεσιών, οι οποίες «δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Νομίζετε ότι μ’ αυτές τις Υπηρεσίες και υπερπροσπάθειες θα είμαστε έτοιμοι να υποβάλλουμε προτάσεις στο «Αντώνης Τρίτσης»; Να είμαστε ώριμοι από άποψη μελετών; Το αποτέλεσμα θα κρίνει αν πάμε βήματα μπροστά τον Δήμο ή τον αφήνουμε στάσιμο».

Έπειτα, για το κεφάλαιο είπε πως είναι «στοιχείο της βιωσιμότητας της εταιρείας. Οι μετοχές είναι περιουσία του Δήμου και προσδοκούμε να μείνει αναλλοίωτη. Πάμε στο υπουργείο και λέμε ‘έχουμε αυτόν τον Οργανισμό, φέρτε μας προγράμματα’. Έχουμε μια οικονομική κρίση. Είμαστε έτοιμοι ως Δήμος να αντιμετωπίσουμε το αβέβαιο αυτό μέλλον; Πιο παραγωγικά θα είναι τα χρήματα στην τράπεζα απ’ το να τα επενδύσουμε;»

Για το εν κρυπτώ σ’ αυτή τη συνεδρίαση του ΔΣ ξεκαθάρισε ότι «οι εισηγήσεις των θεμάτων είναι στην ώρα τους και φεύγουν μαζί με την πρόσκληση, για να είναι ενημερωμένος ο κάθε Δημοτικός Σύμβουλος, για να μπορούμε να έχουμε ανοιχτό δημοκρατικό διάλογο».

Όσον αφορά την αναβολή του θέματος, τόνισε και πάλι ότι «οποιαδήποτε καθυστέρηση είναι σε βάρος της προόδου του τόπου μας. Οι άλλοι Δήμοι το φέρνουν στα δικά τους ΔΣ. Συμφώνησαν να προηγηθεί ο μεγαλομέτοχος. Χρειάζεται να έχουμε σεβασμό στους άλλους μετόχους».

Έντονη ήταν η αντίδραση της αντιπολίτευσης κατά την ψήφιση του θέματος, αφού οι παρατάξεις τόνισαν ότι θέλει απόλυτη πλειοψηφία επί του συνόλου και όχι επί των παρόντων. Χρειαζόταν δλδ. 21 ψήφους, τη στιγμή που ο Δήμαρχος διαθέτει 20 και με δεδομένη τη διαφοροποίηση του κ. Στασινού, το θέμα δεν θα περνούσε. Κατά τη συζήτηση με τον κ. Πάπουτσα νωρίτερα, ο Δήμαρχος πάντως είχε διευκρινίσει ότι διορθώνει την εισήγηση αναφορικά με τους συμμετέχοντες, το οποίο έγινε «απόλυτη πλειοψηφία επί των παρόντων» κι αυτό ήταν που έκανε την παράταξη ειδικά του κ. Κυριακάκη να μιλήσει για μεθόδευση.

Λίγα λόγια για το καταστατικό

Έδρα της Εταιρείας ορίζεται ο Δήμος Λαμιέων. Η Εταιρεία δύναται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου να ιδρύσει υποκαταστήματα, παραρτήματα, γραφεία διαχειρίσεως ή άλλες μορφές δευτερεύουσας εγκατάστασης,  οπουδήποτε στην ημεδαπή ή αλλοδαπή ή να καταργήσει τυχόν υφιστάμενα. Τα καθήκοντα, τις αρμοδιότητες, την έκταση της δικαιοδοσίας και τους τρόπους γενικά της λειτουργίας τους καθορίζει το Διοικητικό Συμβούλιο με την απόφαση της ίδρυσής τους ή με μεταγενέστερες  αποφάσεις.

Η διάρκειά της ορίζεται στα 50 χρόνια και μπορεί να παρατείνεται με απόφαση της ΓΣ των μετόχων, που λαμβάνεται με αυξημένη απαρτία και πλειοψηφία πριν τη λήξη της.

Το μετοχικό κεφάλαιο ορίζεται σε δύο εκατομμύρια ευρώ και διαιρείται σε 20.000 κοινές δεσμευμένες ονομαστικές μετοχές, έκαστης ονομαστικής αξίας 100 ευρώ. Ο Δήμος Λαμιέων αναλαμβάνει 16.000 μετοχές, καλύπτοντας το ποσό του 1.600.000 ευρώ, ενώ οι υπόλοιποι Δήμοι αναλαμβάνουν από 1.000 μετοχές, καλύπτοντας το ποσό των 100.000 ευρώ.

Οι ιδρυτές μέτοχοι αναλαμβάνουν την υποχρέωση να καταβάλλουν άμεσα και με τη νόμιμη σύσταση της εταιρείας ποσοστό 25% του ποσού της εισφοράς τους στο αρχικό κεφάλαιο με μετρητά, ήτοι ο Δήμος Λαμιέων 400.000 ευρώ και οι υπόλοιποι από 25.000 ευρώ, σε ειδικό λογαριασμό της εταιρείας.

Εντός των επομένων τριών ετών από τη σύσταση της εταιρείας, οι ιδρυτές – μέτοχοι αναλαμβάνουν την υποχρέωση να καταβάλλουν κατ’ έτος ποσοστό 25% του ποσού της εισφοράς τους στο αρχικό κεφάλαιο με μετρητά, ήτοι ο Δήμος Λαμιέων ποσό τετρακοσίων χιλιάδων 400.000 ευρώ, και οι υπόλοιποι από 25.000 ευρώ, στον ειδικό λογαριασμό της εταιρείας, ούτως ώστε να καλυφθεί το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου.

Οι μετοχές δεν εισάγονται στο Χρηματιστήριο Αξιών. Η δέσμευση εκτείνεται και στις μετοχές που θα εκδοθούν μεταγενέστερα λόγω αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας.

Την εταιρεία διοικεί το Διοικητικό Συμβούλιο που αποτελείται από έντεκα συμβούλους, μετόχους ή μη. Οι σύμβουλοι είναι πάντοτε επανεκλέξιμοι και ελεύθερα ανακλητοί.

Το άλλο συζητήθηκε και ψηφίστηκε

Όσοι παραγωγοί λαϊκών αγορών δεν συμμετέχουν στην κεντρική λαϊκή αγορά του Σαββάτου, θα συμμετάσχουν σ’ αυτή που δημιουργείται στην οδό Σμύρνης, για όσο διάστημα διαρκούν τα μέτρα για τις λαϊκές αγορές λόγω κορωνοϊού.

«Την επόμενη εβδομάδα θα οριστούν οι ημερομηνίες και θα ανακοινωθούν οι εγγραφές στους Παιδικούς Σταθμούς του Δήμου Λαμιέων», όπως ανακοίνωσε σχετικά ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Παναγιώτης Στασινός.

Ο κ. Στασινός έθεσε ακόμη το θέμα μεταφοράς του Μουσείου Εθνικής Αντίστασης σε κεντρικότερο σημείο, κάτι που ζήτησε το Διοικητικό Συμβούλιο σε συνάντηση μαζί του. Ο Δήμαρχος απάντησε πως βρίσκεται σε συνεννόηση με την αρμόδια Αντιδήμαρχο, Αμαλία Ποντίκα, για να δοθεί προσωρινή έως και μόνιμη λύση μεταστέγασης.

Ομόφωνα ψηφίστηκε το ψήφισμα της «Παρέμβασης Πολιτών για τη Λαμία» σχετικά με τα αιολικά πάρκα στα βουνά του Δήμου.

Αναλυτικά το ψήφισμα αναφέρει:

Ψηφίστηκε από τη Βουλή, εν μέσω πανδημίας και μόνο με τις ψήφους της πλειοψηφίας το περιβαλλοντικό νομοσχέδιο.

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος αγνόησε τις αντιδράσεις όλων των Περιβαλλοντικών Οργανώσεων της χώρας, τις αρνητικές τοποθετήσεις των συγκλήτων των Πανεπιστημίων Αιγαίου, Θεσσαλίας, του ΓΕΩΤΕΕ κ.α. και προχώρησε στην ψήφιση του.

Ο νέος νόμος

  • Παραβιάζει Συνταγματικές διατάξεις(άρθρο 24), ευρωπαϊκές οδηγίες και Διεθνείς Συμβάσεις.
  • Καταργεί την ουσία της προστασίας των περιοχών Natura 2000 και προωθεί ακόμα μεταλλευτικές δραστηριότητες και εξορύξεις υδρογονανθράκων σε περιοχές προστασίας της φύσης.
  • Προωθεί την αλόγιστη επέκταση των βιομηχανικών ΑΠΕ, κυρίως δε, αιολικών πάρκων, που έχουν ήδη προκαλέσει υποβάθμιση του περιβάλλοντος και οικονομική επιβάρυνση των καταναλωτών για την εξασφάλιση υπερκερδών των επενδυτών.
  • Επιτρέπει την καταστροφή του περιβάλλοντος μέσω της υπεραπλούστευσης των περιβαλλοντικών δανειοδοτήσεων, εκχωρώντας τον έλεγχο των μελετών ( ΜΠΕ ) σε ιδιώτες και επιβάλλοντας ασφυκτικές προθεσμίες για τη γνωμοδότηση των υπηρεσιών.
  • Νομιμοποιεί τα αυθαίρετα εντός δασικών εκτάσεων και κατά περίπτωση εντος υγροτόπων και ρεμάτων.
  • Εκθέτει σε κίνδυνο τις προστατευόμενες περιοχές καταργώντας την αυτοτέλεια των Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών (ΦΔΠΠ).Υποβαθμίζονται οι ΦΔΠΠ που ήταν ανεξάρτητοι επιστημονικοί /περιβαλλοντικοί φορείς, επόπτευαν τις προστατευόμενες περιοχές και γνωμοδοτούσαν για τα σχέδια διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών και δραστηριότητες μέσα σε αυτές. Δημιουργεί μια δύσκαμπτη διαχείριση, υποβαθμίζοντας τους και αυξάνοντας την έκταση των περιοχών που εποπτεύουν. Οι αρμοδιότητες τους συγκεντρώνονται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, καταργώντας την αυτοτέλεια τους.

Το ΔΣ του Δήμου Λαμιέων

  • Εκφράζει την αντίθεση του στο νέο αντιπεριβαλλοντικό νόμο. Εκφράζει την αντίθεση του στην εγκατάσταση 5 αιολικών πάρκων, με 37 ανεμογεννήτριες ,ύψους 120 μέτρων, στην περιοχή της Οίτης, σε απόσταση αναπνοής από τον πυρήνα του Εθνικού Δρυμού και της Ζώνης Ειδικής Προστασίας του Δικτύου «Natura 2000».
  • Εκφράζει την αντίθεση του στην ουσιαστική υποβάθμιση και υπονόμευση του Φορέα Εθνικού Δρυμού της Οίτης, της κοιλάδας του Σπερχειού και του Μαλιακού Κόλπου, με έδρα το Δήμο Λαμιέων (Λουτρά Ύπατης). Με το νέο νόμο συγχωνεύεται με τον Φορέα Εθνικού Δρυμού Παρνασσού, με έδρα την Αμφίκλεια και λειτουργούν πλέον υπο το καθεστώς των εποπτευομένων από το κράτος ανεξάρτητων ΝΠΙΔ, ως ενιαία Μονάδα Διαχείρισης Εθνικών Πάρκων Παρνασσού, Οίτης και Προστατευόμενων Περιοχών Ανατολικής Στέρεας Ελλάδας, που αποτελεί Τμήμα ενός κεντρικού ΝΠΙΔ. Πάρα το ότι ο Δήμος Λαμιέων είναι η πρωτεύουσα και ο ασύγκριτα μεγαλύτερος δήμος ολόκληρης της περιφερειακής ενότητας Φθιώτιδας και φιλοξενεί όλες τις Υπηρεσίες, αλλά και η πόλη της Λαμίας είναι πρωτεύουσα της Περιφέρειας Στερεάς, εν τούτοις ως  έδρα της νέας Μονάδας ορίζεται η Αμφίκλεια, ενώ ο μέχρι τώρα Φορέας με έδρα το Δήμο Λαμιέων μετατρέπεται σε Παράρτημα . Επιπρόσθετα η έδρα του Φορέα της Οίτης βρίσκεται γεωγραφικά στο κέντρο περίπου της περιοχής ευθύνης της νέας  συγχωνευμένης Μονάδας αφού οι περιοχές που καλύπτει εκτείνονται ήδη από τον Τυμφρηστό (Βελούχι) μέχρι το Καλλίδρομο, ενώ η Αμφίκλεια βρίσκεται ανατολικότερα όλης της περιοχής και συνεπώς η μετακίνηση προς δυτικές περιοχές είναι σχεδόν απαγορευτική. Η απομάκρυνση της έδρας από τη Λάμια βάζει σε κίνδυνο και τη λειτουργία των Κέντρων Ενημέρωσης της Παύλιανης και της Υπάτης και ακυρώνει τις προσπάθειες για την αξιοποίηση και αναβάθμιση του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας και της ευρύτερης περιοχής. Επισημαίνουμε την εύλογη ανησυχία μας ότι αυτή είναι μια στοχευμένη παρέμβαση που σκοπό έχει να  διευκολύνει το σχεδιασμό των αιολικών πάρκων στην Οίτη αφού ο Φορέας είχε αρνητική θέση.

Είναι καθήκον του ΔΣ η προάσπιση του Δημόσιου συμφέροντος και του φυσικού μας πλούτου.

Το ΔΣ δηλώνει προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν πρόκειται να συναινέσει στην υποβάθμιση της περιοχής μας.

Θα προστατέψει με κάθε μέσο την Οίτη!

 Τέλος το ΔΣ του Δήμου Λαμιέων στηρίζει ομόφωνα την πορεία αλληλεγγύης που διοργανώνουν στην Οίτη την Κυριακή 24 Μαΐου 2020,φορείς και οργανώσεις με σύνθημα: «ΟΧΙ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΟΙΤΗ, ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΟΙΤΗΣ»

Νέο Δημοτικό Συμβούλιο την Τετάρτη

Νέα συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με τους ίδιους όρους (κεκλεισμένων των θυρών και μέσω τηλεδιάσκεψης) θα λάβει χώρα την Τετάρτη 27 Μαΐου στις 19:00, στην αίθουσα της οδού Αινιάνων.

Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης

ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

  1. Αναμόρφωση του Προϋπολογισμού του Δήμου τρέχοντος έτους και Τροποποίηση του Τεχνικού Προγράμματος με εισηγητή τον Δήμαρχο.
  2. Περί «Λήψης μέτρων ελάφρυνσης επιχειρήσεων που επλήγησαν από τον κορωνοϊό – COVID 19 με εισηγητή τον Δήμαρχο.
  3. Σύναψη σύμβασης παροχής υπηρεσιών συγκοινωνιακού έργου μεταξύ Δήμου Λαμιέων & «Αστικού Κτελ Λαμίας Α.Ε» με εισηγητή τον Δήμαρχο.

ΘΕΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ & ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

  1. Δημιουργία ΚΕΠ Υγείας (Κέντρο Πρόληψης για την Υγεία) στο Δήμομας και ετήσια συντήρηση για το Λογισμικό του ΚΕΠ Υγείας και τις επιπλέον Υπηρεσίες με εισηγητή τον Αντιδήμαρχο Παναγιώτη Στασινό.

ΘΕΜΑΤΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ

  1. Σύσταση Επιτροπής Οριστικής Παραλαβής του Έργου: «Βελτίωση Όψεων Δημοτικών Κτιρίων» με εισηγητή τον Δήμαρχο.

Κοινοποίηση.

Αφήστε μια απάντηση