Φίλος και Εχθρός, ο Ήλιος για τον άνθρωπο!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Έρευνα και Επιμέλεια: Σταματία Παπαμάρκου

Το καλοκαίρι έφθασε και μαζί του και ο καυτός αλλά ωφέλιμος κάποιες φορές, Ήλιος… Είναι σημαντικό να τονίσουμε, ότι ο Ήλιος είναι μία τεράστια σφαίρα από διάφορα αέρια κυρίαρχα των οποίων είναι το υδρογόνο και το ήλιο. Η θερμοκρασία που επικρατεί στον Ήλιο είναι τόσο μεγάλη, ώστε να εξαερώνονται ακόμη και τα μέταλλα. Η ποσότητα ενέργειας που παράγεται είναι απίστευτη. Παρόλα αυτά στον άνθρωπο υπόσχεται να είναι σύμμαχος αλλά και εχθρός… Για παράδειγμα, η βιταμίνη D είναι ένας πολύτιμος σύμμαχος υγείας για όλες τις ηλικίες. Είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη, η οποία συνθέτεται στον οργανισμό, κυρίως μέσω της επίδρασης της υπεριώδους ακτινοβολίας του ήλιου, στο δέρμα μας αλλά προσλαμβάνεται και από την κατανάλωση ορισμένων τροφών, με κύριο ρόλο την σωστή ανάπτυξη των οστών μας και την προαγωγή της υγείας, του σκελετού μας. O οργανισμός προσλαμβάνει τη βιταμίνη D, κυρίως μέσω της σύνθεσής της στο δέρμα μας, με την επίδραση της υπεριώδους ηλιακής ακτινοβολίας. Ο χρόνος έκθεσης στην ηλιακή ακτινοβολία που απαιτείται για τη σύνθεση των απαραίτητων ποσών βιταμίνης D εξαρτάται από την ηλικία, το χρώμα του δέρματος και από τα υποκείμενα προβλήματα υγείας.
Η άλλη λιγότερο σημαντική πηγή βιταμίνης D είναι η πρόσληψη μέσω των τροφών. Λίγες τροφές όμως, είναι πλούσιες σε βιταμίνη D και αυτές είναι ορισμένα «λιπαρά» ψάρια, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, ο τόνος, ο μπακαλιάρος, η πέστροφα, οι σαρδέλες, το μουρουνέλαιο, τα αυγά και το βοδινό συκώτι.

Η «φιλική» διάθεση του ήλιου, κάπου εδώ αλλάζει και γίνεται εχθρική, λόγος γίνεται για την εξωτερική γήρανση. Η εξωτερική γήρανση είναι αποτέλεσμα της χρόνιας έκθεσης σε διάφορα περιβαλλοντολογικά στοιχεία αλλά κυρίως στη μη φιλτραρισμένη έκθεσή μας, στον ήλιο και την υπεριώδη ακτινοβολία του. Ωστόσο, το διψασμένο δέρμα έχει προωθηθεί στη σύγχρονη Δυτική κουλτούρα, ως υγιές και ελκυστικό. Οι ειδικοί βέβαια έχουν άλλη γνώμη, διότι τα απροσδόκητα αποτελέσματα ήταν η αύξηση των επιπέδων, των νεοπλασμάτων του δέρματος, τόσο του μελανώματος όσο και του μη μελανωματικού καρκίνου του δέρματος και η επιτάχυνση των διαδικασιών γήρανσης, του δέρματος.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η χώρα μας είναι από τις πιο ηλιόλουστες της Ευρώπης. Είναι όμως σημαντικό να απολαμβάνουμε τις βόλτες στη λιακάδα είτε το καλοκαιρινό μας μπάνιο στη θάλασσα, προστατευμένοι από τον ήλιο και αφήνοντάς τον να μας δείξει τη «φιλική του διάθεση». Πάμε να διαβάσουμε πώς μπορεί να επιτευχθεί και πρακτικά αυτό…

Οι ακτίνες UVA και UVB διαπερνούν το δέρμα μας και μπορούν να προκαλέσουν εγκαύματα, ειδικά στα άτομα με πιο ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα, πρόωρη γήρανση, βλάβες στα μάτια μας και καρκίνο του δέρματος. Επίσης, πρέπει να μάθουμε τις ώρες κατά τις οποίες ο ήλιος είναι ψηλότερα στον ουρανό και αυτό συμβαίνει από τις δέκα το πρωί μέχρι τις τέσσερις το απόγευμα. Ακόμη, οι ηλιακές ακτίνες είναι πιο δυνατές από το Μάιο μέχρι τον Αύγουστο.

Ωστόσο, σημαντικό είναι σε ημέρες με πολύ δυνατό ήλιο να φοράμε ανοιχτόχρωμα ρούχα, με μακριά και λεπτά υφάσματα, τα οποία έχουν την ικανότητα να μας δροσίζουν. Μάλιστα, βασικό είναι να χρησιμοποιούμε μεγάλες ποσότητες αντηλιακού προσώπου και σώματος, με μεγαλύτερο ή μικρότερο δείκτη προστασίας αναλόγως του φυσικού χρώματος της επιδερμίδας μας. Ένα λάθος βέβαια, το οποίο κάνουμε οι περισσότεροι είναι ότι φοράμε μόνο μια φορά αντηλιακό και μετά δεν ξαναβάζουμε όσο μένουμε κάτω από τον ήλιο, ενώ κανονικά πρέπει να ανανεώνουμε το αντηλιακό κάθε δύο με τρεις ώρες και συχνότερα, εάν το βάλουμε πριν το κολύμπι.

Ολοκληρώνοντας, θα πρέπει να φοράμε πάντα γυαλιά ηλίου, με φακούς καλής ποιότητας, που έχουν τη δυνατότητα, να μπλοκάρουν το 99%, της UVA και UVB ακτινοβολίας και φυσικά ο σκελετός θα πρέπει, να καλύπτει την περιοχή γύρω από τα μάτια μας. Τα γυαλιά ηλίου συνδυάζονται άψογα και με ένα καπέλο! Το καλύτερο το αφήσαμε για το τέλος και ποιο είναι αυτό; Το νερό!

Θα πρέπει λοιπόν, να καταναλώνουμε αρκετές ποσότητες νερού, τόσες ώστε να μην νιώθουμε την εξάντληση του οργανισμού αλλά και τη «δίψα» του δέρματός μας!

Έρευνα και Επιμέλεια: Σταματία Παπαμάρκου

Το καλοκαίρι έφθασε και μαζί του και ο καυτός αλλά ωφέλιμος κάποιες φορές, Ήλιος… Είναι σημαντικό να τονίσουμε, ότι ο Ήλιος είναι μία τεράστια σφαίρα από διάφορα αέρια κυρίαρχα των οποίων είναι το υδρογόνο και το ήλιο. Η θερμοκρασία που επικρατεί στον Ήλιο είναι τόσο μεγάλη, ώστε να εξαερώνονται ακόμη και τα μέταλλα. Η ποσότητα ενέργειας που παράγεται είναι απίστευτη. Παρόλα αυτά στον άνθρωπο υπόσχεται να είναι σύμμαχος αλλά και εχθρός… Για παράδειγμα, η βιταμίνη D είναι ένας πολύτιμος σύμμαχος υγείας για όλες τις ηλικίες. Είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη, η οποία συνθέτεται στον οργανισμό, κυρίως μέσω της επίδρασης της υπεριώδους ακτινοβολίας του ήλιου, στο δέρμα μας αλλά προσλαμβάνεται και από την κατανάλωση ορισμένων τροφών, με κύριο ρόλο την σωστή ανάπτυξη των οστών μας και την προαγωγή της υγείας, του σκελετού μας. O οργανισμός προσλαμβάνει τη βιταμίνη D, κυρίως μέσω της σύνθεσής της στο δέρμα μας, με την επίδραση της υπεριώδους ηλιακής ακτινοβολίας. Ο χρόνος έκθεσης στην ηλιακή ακτινοβολία που απαιτείται για τη σύνθεση των απαραίτητων ποσών βιταμίνης D εξαρτάται από την ηλικία, το χρώμα του δέρματος και από τα υποκείμενα προβλήματα υγείας.
Η άλλη λιγότερο σημαντική πηγή βιταμίνης D είναι η πρόσληψη μέσω των τροφών. Λίγες τροφές όμως, είναι πλούσιες σε βιταμίνη D και αυτές είναι ορισμένα «λιπαρά» ψάρια, όπως ο σολομός, το σκουμπρί, ο τόνος, ο μπακαλιάρος, η πέστροφα, οι σαρδέλες, το μουρουνέλαιο, τα αυγά και το βοδινό συκώτι.

Η «φιλική» διάθεση του ήλιου, κάπου εδώ αλλάζει και γίνεται εχθρική, λόγος γίνεται για την εξωτερική γήρανση. Η εξωτερική γήρανση είναι αποτέλεσμα της χρόνιας έκθεσης σε διάφορα περιβαλλοντολογικά στοιχεία αλλά κυρίως στη μη φιλτραρισμένη έκθεσή μας, στον ήλιο και την υπεριώδη ακτινοβολία του. Ωστόσο, το διψασμένο δέρμα έχει προωθηθεί στη σύγχρονη Δυτική κουλτούρα, ως υγιές και ελκυστικό. Οι ειδικοί βέβαια έχουν άλλη γνώμη, διότι τα απροσδόκητα αποτελέσματα ήταν η αύξηση των επιπέδων, των νεοπλασμάτων του δέρματος, τόσο του μελανώματος όσο και του μη μελανωματικού καρκίνου του δέρματος και η επιτάχυνση των διαδικασιών γήρανσης, του δέρματος.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η χώρα μας είναι από τις πιο ηλιόλουστες της Ευρώπης. Είναι όμως σημαντικό να απολαμβάνουμε τις βόλτες στη λιακάδα είτε το καλοκαιρινό μας μπάνιο στη θάλασσα, προστατευμένοι από τον ήλιο και αφήνοντάς τον να μας δείξει τη «φιλική του διάθεση». Πάμε να διαβάσουμε πώς μπορεί να επιτευχθεί και πρακτικά αυτό…

Οι ακτίνες UVA και UVB διαπερνούν το δέρμα μας και μπορούν να προκαλέσουν εγκαύματα, ειδικά στα άτομα με πιο ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα, πρόωρη γήρανση, βλάβες στα μάτια μας και καρκίνο του δέρματος. Επίσης, πρέπει να μάθουμε τις ώρες κατά τις οποίες ο ήλιος είναι ψηλότερα στον ουρανό και αυτό συμβαίνει από τις δέκα το πρωί μέχρι τις τέσσερις το απόγευμα. Ακόμη, οι ηλιακές ακτίνες είναι πιο δυνατές από το Μάιο μέχρι τον Αύγουστο.

Ωστόσο, σημαντικό είναι σε ημέρες με πολύ δυνατό ήλιο να φοράμε ανοιχτόχρωμα ρούχα, με μακριά και λεπτά υφάσματα, τα οποία έχουν την ικανότητα να μας δροσίζουν. Μάλιστα, βασικό είναι να χρησιμοποιούμε μεγάλες ποσότητες αντηλιακού προσώπου και σώματος, με μεγαλύτερο ή μικρότερο δείκτη προστασίας αναλόγως του φυσικού χρώματος της επιδερμίδας μας. Ένα λάθος βέβαια, το οποίο κάνουμε οι περισσότεροι είναι ότι φοράμε μόνο μια φορά αντηλιακό και μετά δεν ξαναβάζουμε όσο μένουμε κάτω από τον ήλιο, ενώ κανονικά πρέπει να ανανεώνουμε το αντηλιακό κάθε δύο με τρεις ώρες και συχνότερα, εάν το βάλουμε πριν το κολύμπι.

Ολοκληρώνοντας, θα πρέπει να φοράμε πάντα γυαλιά ηλίου, με φακούς καλής ποιότητας, που έχουν τη δυνατότητα, να μπλοκάρουν το 99%, της UVA και UVB ακτινοβολίας και φυσικά ο σκελετός θα πρέπει, να καλύπτει την περιοχή γύρω από τα μάτια μας. Τα γυαλιά ηλίου συνδυάζονται άψογα και με ένα καπέλο! Το καλύτερο το αφήσαμε για το τέλος και ποιο είναι αυτό; Το νερό!

Θα πρέπει λοιπόν, να καταναλώνουμε αρκετές ποσότητες νερού, τόσες ώστε να μην νιώθουμε την εξάντληση του οργανισμού αλλά και τη «δίψα» του δέρματός μας!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ