Κοινό e-pass για τους αυτοκινητόδρομους στην Ελλάδα

Σε διαδικασία δοκιμής βρίσκονται οι εταιρείες για την δημιουργία ενός πομποδέκτη σε όλους τους αυτοκινητόδρομους και τα διόδια της χώρας. Με την προτροπή των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Ψηφιακής Πολιτικής, οι επτά αυτοκινητόδρομοι της χώρας, συμπεριλαμβανομένης και της Εγνατίας Οδού, πραγματοποιούν διαβούλευση για την τοποθέτηση ενός κοινού  πομποδέκτη, με την ίδια υπάρχουσα χρέωση των διοδίων. Συγκεκριμένα, εάν κάποιος […]

10 Ιουνίου 2020

του/της Newsroom

Σε διαδικασία δοκιμής βρίσκονται οι εταιρείες για την δημιουργία ενός πομποδέκτη σε όλους τους αυτοκινητόδρομους και τα διόδια της χώρας.

Με την προτροπή των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Ψηφιακής Πολιτικής, οι επτά αυτοκινητόδρομοι της χώρας, συμπεριλαμβανομένης και της Εγνατίας Οδού, πραγματοποιούν διαβούλευση για την τοποθέτηση ενός κοινού  πομποδέκτη, με την ίδια υπάρχουσα χρέωση των διοδίων.

Συγκεκριμένα, εάν κάποιος διαθέτει το e-pass της Αττικής Οδού και περνάει από τον οδικό άξονα Αντίρριο –Γιάννενα της Νέας Οδού που συγκροτεί μία διαφορετική παραχώρηση, τότε όπως αναφέρεται στο newmoney.gr to διερχόμενο όχημα θα πληρώσει στην Νέα Οδό το αντίτιμο του διοδίου και η Νέα Οδός το 2,1% των χρημάτων που πήρε από τον πομποδέκτη της Αττικής Οδού. Η οικονομική συμφωνία υπολογίζεται περίπου στο 1,5%.

Η συμφωνία αφορά δύο ομάδες. Στην πρώτη ανήκουν η Αττική Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η Ολυμπία Οδός, ο Μορέας, εταιρείες που είχαν αναπτύξει το ίδιο σύστημα που είναι βασισμένο στο λογισμικό της Καναδικής ΙΒΙ. Στην δεύτερη ομάδα συγκαταλέγονται  η Γέφυρα, η Νέα Οδός και η Κεντρική Οδός (με τις  δύο τελευταίες να συγκαταλέγονται στον όμιλο της ΤΕΡΝΑ), με λογισμικό μιας άλλης καναδικής εταιρείας.

Προς το παρόν γίνονται  έλεγχοι ώστε τα συστήματα να καταφέρουν να επικοινωνούν μεταξύ τους αποτελεσματικά και εν τέλη να επιτευχθεί η χρήση ενός καθολικού πομποδέκτη για όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

Πηγή: newmoney.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

29 Μαρτίου 2024