Πανελλήνιες 2020 – Μη αναμενόμενο το θέμα της έκθεσης, σαφείς διατυπώσεις σε αρχαία και μαθηματικά

Δύσκολο το θέμα της έκθεσης, σαφώς διατυπωμένα τα αρχαία ελληνικά και τα μαθηματικά, ήταν σύμφωνα με καθηγητές τα φετινά θέματα των Πανελλήνιων Εξετάσεων. Τα «ΣΤΕΡΕΑ ΝΕΑ» επικοινώνησαν με καθηγητές της Χαλκίδας, που σχολίασαν τα φετινά θέματα. ΕΚΘΕΣΗ «Το θέμα

Δύσκολο το θέμα της έκθεσης, σαφώς διατυπωμένα τα αρχαία ελληνικά και τα μαθηματικά, ήταν σύμφωνα με καθηγητές τα φετινά θέματα των Πανελλήνιων Εξετάσεων. Τα «ΣΤΕΡΕΑ ΝΕΑ» επικοινώνησαν με καθηγητές της Χαλκίδας, που σχολίασαν τα φετινά θέματα.

ΕΚΘΕΣΗ

«Το θέμα της έκθεσης ήταν μη αναμενόμενο. Θεωρώ ότι ήταν ένα θέμα αναχρονιστικό γιατί αφορούσε το βιβλίο το οποίο τα παιδιά δεν έχουν πλέον καμία σχέση, οπότε τους ζητούσαν πράγματα τα οποία δεν είχαν να κάνουν με την βιωματική τους εμπειρία», δήλωσε στα «ΣΤΕΡΕΑ ΝΕΑ» ο φιλόλογος και ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου «ΤΟ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ», Γιώργος Φόρτης. «Η διατύπωση ήταν ασαφώς διατυπωμένη, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά στο δεύτερο ερώτημα να πέσουν εκτός θέματος. Δεν ήταν εύκολο για κανέναν», πρόσθεσε ο ίδιος.

Σε ότι αφορά το ποίημα του Τίτου Πατρίκιου, που συμπεριλήφθηκε στα κείμενα που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, ο κ. Φόρτης τονίζει ότι δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολο.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

«Κλιμακούμενης δυσκολίας και σαφώς διατυπωμένα», κρίνει τα φετινά θέματα των Μαθηματικών ο μαθηματικός στο φροντιστήριο «Μεθοδικό», Νίκος Ξεφτεράκης. «Κάποιος που ήταν καλά προετοιμασμένος μπορούσε να προσεγγίσει και να ξεπεράσει το 10», τόνισε ο ίδιος.

Σχετικά με τα θέματα του νέου συστήματος το Β’ Θέμα ήταν βατό, το Γ’ Θέμα είχε σωστή κλιμάκωση ως προς την δυσκολία ενώ το Δ ήταν απαιτητικό και χρειαζόταν πολύ καλή σύνδεση γνωστών εννοιών.

Τα θέματα το παλιού συστήματος ήταν επίσης βατά, καθώς αρκετά ερωτήματα προέρχονταν μέσα από το σχολικό βιβλίο. Το θέμα Β’ είχε βασικές γνώσεις ανάλυσης, το θέμα Γ΄ ήταν πρόβλημα από το σχολικό βιβλίο κλιμακούμενη δυσκολίας ενώ το Δ’ ήταν απαιτητικό για καλά προετοιμασμένους μαθητές.

«Και τα δύο διαγωνίσματα απαιτούσαν γνώσεις προηγούμενων τάξεων του Λυκείου. Από τα πιο σαφώς διατυπωμένα που έχουμε συναντήσει τα τελευταία έτη», υποστήριξε ο κ. Ξεφτεράκης.

ΑΡΧΑΙΑ 

«Το κομμάτι του γνωστού κειμένου ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό, προϋπέθετε πολύ καλή προετοιμασία και βαθιά γνώση του κειμένου και των ερμηνευτικών σχολίων», τόνισε ο κ. Φόρτης. «Το άγνωστο δεν παρουσίαζε ιδιαίτερες δυσκολίες. Ήταν ένα άγνωστο βατό και εξίσου οι ασκήσεις, τόσο οι γραμματικές όσο και οι συντακτικές ήταν σχετικά απλές, δεν είχε δηλαδή ιδιαίτερες παγίδες», επισήμανε.

«Πολλά φροντιστήρια είχαν διδάξει το κείμενο, νομίζω ότι ήταν από τα πιο εύκολα άγνωστα των τελευταίων ετών», υποστήριξε ο ίδιος.

Σήμερα οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ, εξετάζονται στο μάθημα των Μαθηματικών (Άλγεβρα) Γενικής Παιδείας.

Δύσκολο το θέμα της έκθεσης, σαφώς διατυπωμένα τα αρχαία ελληνικά και τα μαθηματικά, ήταν σύμφωνα με καθηγητές τα φετινά θέματα των Πανελλήνιων Εξετάσεων. Τα «ΣΤΕΡΕΑ ΝΕΑ» επικοινώνησαν με καθηγητές της Χαλκίδας, που σχολίασαν τα φετινά θέματα.

ΕΚΘΕΣΗ

«Το θέμα της έκθεσης ήταν μη αναμενόμενο. Θεωρώ ότι ήταν ένα θέμα αναχρονιστικό γιατί αφορούσε το βιβλίο το οποίο τα παιδιά δεν έχουν πλέον καμία σχέση, οπότε τους ζητούσαν πράγματα τα οποία δεν είχαν να κάνουν με την βιωματική τους εμπειρία», δήλωσε στα «ΣΤΕΡΕΑ ΝΕΑ» ο φιλόλογος και ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου «ΤΟ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ», Γιώργος Φόρτης. «Η διατύπωση ήταν ασαφώς διατυπωμένη, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά στο δεύτερο ερώτημα να πέσουν εκτός θέματος. Δεν ήταν εύκολο για κανέναν», πρόσθεσε ο ίδιος.

Σε ότι αφορά το ποίημα του Τίτου Πατρίκιου, που συμπεριλήφθηκε στα κείμενα που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, ο κ. Φόρτης τονίζει ότι δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολο.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

«Κλιμακούμενης δυσκολίας και σαφώς διατυπωμένα», κρίνει τα φετινά θέματα των Μαθηματικών ο μαθηματικός στο φροντιστήριο «Μεθοδικό», Νίκος Ξεφτεράκης. «Κάποιος που ήταν καλά προετοιμασμένος μπορούσε να προσεγγίσει και να ξεπεράσει το 10», τόνισε ο ίδιος.

Σχετικά με τα θέματα του νέου συστήματος το Β’ Θέμα ήταν βατό, το Γ’ Θέμα είχε σωστή κλιμάκωση ως προς την δυσκολία ενώ το Δ ήταν απαιτητικό και χρειαζόταν πολύ καλή σύνδεση γνωστών εννοιών.

Τα θέματα το παλιού συστήματος ήταν επίσης βατά, καθώς αρκετά ερωτήματα προέρχονταν μέσα από το σχολικό βιβλίο. Το θέμα Β’ είχε βασικές γνώσεις ανάλυσης, το θέμα Γ΄ ήταν πρόβλημα από το σχολικό βιβλίο κλιμακούμενη δυσκολίας ενώ το Δ’ ήταν απαιτητικό για καλά προετοιμασμένους μαθητές.

«Και τα δύο διαγωνίσματα απαιτούσαν γνώσεις προηγούμενων τάξεων του Λυκείου. Από τα πιο σαφώς διατυπωμένα που έχουμε συναντήσει τα τελευταία έτη», υποστήριξε ο κ. Ξεφτεράκης.

ΑΡΧΑΙΑ 

«Το κομμάτι του γνωστού κειμένου ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό, προϋπέθετε πολύ καλή προετοιμασία και βαθιά γνώση του κειμένου και των ερμηνευτικών σχολίων», τόνισε ο κ. Φόρτης. «Το άγνωστο δεν παρουσίαζε ιδιαίτερες δυσκολίες. Ήταν ένα άγνωστο βατό και εξίσου οι ασκήσεις, τόσο οι γραμματικές όσο και οι συντακτικές ήταν σχετικά απλές, δεν είχε δηλαδή ιδιαίτερες παγίδες», επισήμανε.

«Πολλά φροντιστήρια είχαν διδάξει το κείμενο, νομίζω ότι ήταν από τα πιο εύκολα άγνωστα των τελευταίων ετών», υποστήριξε ο ίδιος.

Σήμερα οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ, εξετάζονται στο μάθημα των Μαθηματικών (Άλγεβρα) Γενικής Παιδείας.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *