Στάση αναμονής για τον τουρισμό τηρούν τα λιμάνια της Στερεάς

Μουδιασμένη εμφανίζεται η κίνηση στα λιμάνια της Στερεάς τον Ιούνιο, με την πλειοψηφία των λιμεναρχών να ελπίζουν σε καλύτερες ημέρες τους ερχόμενους καλοκαιρινούς μήνες. Αρμόδιοι που μίλησαν στα «ΣΤΕΡΕΑ ΝΕΑ» εξέφρασαν συγκρατημένη αισιοδοξία για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, καθώς τα δύο τελευταία τριήμερα παρατηρήθηκε μία μικρή αύξηση της επιβατικότητας. Ρεπορτάζ: Γιάννης Ανυφαντής «Η πληρότητα […]

6 Ιουλίου 2020

του/της Newsroom

Μουδιασμένη εμφανίζεται η κίνηση στα λιμάνια της Στερεάς τον Ιούνιο, με την πλειοψηφία των λιμεναρχών να ελπίζουν σε καλύτερες ημέρες τους ερχόμενους καλοκαιρινούς μήνες. Αρμόδιοι που μίλησαν στα «ΣΤΕΡΕΑ ΝΕΑ» εξέφρασαν συγκρατημένη αισιοδοξία για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, καθώς τα δύο τελευταία τριήμερα παρατηρήθηκε μία μικρή αύξηση της επιβατικότητας.

Ρεπορτάζ: Γιάννης Ανυφαντής

«Η πληρότητα είναι ακόμα πολύ χαμηλή», δήλωσε ο κ. Βασίλης Δεληγιάννης, πλοιοκτήτης των φέρυ μποτ που πραγματοποιούν το δρομολόγιο Ερέτριας – Ωρωπού. «Το προηγούμενο τριήμερο (Παρασκευή – Σάββατο – Κυριακή), υπήρξε πληρότητα της τάξης του 40-50% από της 6.00 το απόγευμα έως τις 9.00 το βράδυ», πρόσθεσε ο ίδιος, τονίζοντας πως τις υπόλοιπες ημέρες της εβδομάδας η κίνηση είναι αναιμική. Σύμφωνα με το αρμόδιο Λιμεναρχείο της περιοχής, η τουριστική κίνηση είναι σταδιακά αυξανόμενη, ιδιαίτερα μετά από το Τριήμερο του Αγίου Πνεύματος. Σύμφωνα με τον κ. Δεληγιάννη, που δραστηριοποιείται και στο λιμάνι της Αιδηψού, η κίνηση είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με το λιμάνι της Ερέτριας. Σε τηλεφωνική επικοινωνία των «ΣΤΕΡΕΩΝ ΝΕΩΝ» με το αρμόδιο λιμεναρχείο, μας ενημέρωσαν πως δεν υπήρχαν έως αυτή τη στιγμή στατιστικά στοιχεία της επιβατικής κίνησης.

Λιμάνι Ερέτριας

Αν και διανύουμε της πρώτες ημέρες του Ιουλίου, η τουριστική κίνηση από το λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου στη Φθιώτιδα απουσιάζει, καθώς «αγνοούνται» τα επιβατηγά πλοία. Όπως επισήμαναν στα «ΣΤΕΡΕΑ ΝΕΑ» αρμόδιοι του Λιμεναρχείου της περιοχής, τα δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν από τις 8 Ιουλίου, με τις ενδιαφερόμενες ακτοπλοϊκές εταιρείες να έχουν πραγματοποιήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες. «Δεν έχει γίνει ακόμα τα συμβούλιο που θα εγκρίνει το δρομολόγιο», δήλωσε στην εφημερίδα εργαζόμενος του Λιμεναρχείου.

Στη Σκύρο, το Τριήμερο του Αγίου Πνεύματος αποτέλεσε το ξεκίνημα της τουριστικής σεζόν για το φετινό καλοκαίρι, με την επισκεψιμότητα στο νησί να εμφανίζεται συνεχώς αυξανόμενη. «Κατά μέσο όρο έχουμε 240 – 260 επιβάτες στο δρομολόγιό μας για τη Σκύρο», δήλωσε στα «ΣΤΕΡΕΑ ΝΕΑ» εκπρόσωπος της ακτοπλοϊκής εταιρείας Skyros Shipping Co. Σύμφωνα με το νέο πρωτόκολλο για την αποφυγή μετάδοσης του κορωνοϊού, η πληρότητα του πλοίου δεν πρέπει να ξεπερνά του 60%, κάτι που αποτυπώνεται σε περίπου 360 επιβάτες (η χωρητικότητα του πλοίου είναι 600 επιβάτες). «Υπάρχει μία τάση αύξησης, αναμένουμε να δούμε την κίνηση το επόμενο διάστημα», πρόσθεσε ο ίδιος. Η εταιρεία Skyros Shipping Co πραγματοποιεί καθημερινά δρομολόγια από το λιμάνι της Κύμης προς τη Σκύρο, ενώ από το Σάββατο 4 Ιουλίου, ξεκίνησαν ακτοπλοϊκές συνδέσεις και προς τις βόρειες Σποράδες, με τις κρατήσεις να προσεγγίζουν τα 200 άτομα. Το δρομολόγιο Κύμης – Β. Σποράδων πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα.

Λιμάνι Λιναριάς Σκύρου, Φωτογραφία από το Λιμενικό Ταμείο

Το περασμένο Σαββατοκύριακο, έγινε επανέναρξη της ημερήσιας κρουαζιέρας από το Πευκί της Εύβοιας προς τις Β. Σποράδες, με την κίνηση να είναι προς το παρόν υποτονική. Στη Φωκίδα, το πλοίο «Παναγία Τρυπητή» ξεκινά το δρομολόγιο Αίγιο – Άγιος Νικόλαος από τις 15 Ιουλίου, αφού βρέθηκε η οικονομική «φόρμουλα» για την πραγματοποίηση της σύνδεσης υπό τις νέες συνθήκες. Το φεριμπότ θα εκτελεί 4 δρομολόγια την ημέρα, από νωρίς το πρωί έως τις πρώτες βραδινές ώρες, όχι όμως ως «άγονη» γραμμή, με ενδιάμεση υποχρεωτική στάση στο νησί Τριζόνια.

Παράλληλα, συνεχίζεται σταθερά η πολιτική της ενδυνάμωσης του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας που ξεκίνησε πέρυσι με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη για την σύνδεση τόσο της ηπειρωτικής Ελλάδας με τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, όσο και η σύνδεση των νησιωτικών περιφερειών μεταξύ τους.

Ειδικότερα το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) το οποίο συνεδρίασε την περασμένη Τετάρτη υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής κ. Ευάγγελου Κυριαζόπουλου, γνωμοδότησε ομόφωνα θετικά για σειρά νέων άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών, οι οποίες από τον Νοέμβριο θα ενισχύσουν το ήδη υπάρχον δίκτυο, καθώς επίσης και για σειρά επιπλέον ακτοπλοϊκών συνδέσεων οι οποίες από τις αρχές Ιουλίου θα βελτιώσουν την επικοινωνία των νησιών.

Αναλυτικότερα για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο που ξεκινά την 1η Νοεμβρίου προκηρύσσονται νέες άγονες γραμμές που θα συνδέσουν τις Κυκλάδες με την Εύβοια, το Βόρειο Αιγαίο με την Θεσσαλονίκη και την Κρήτη με τα Δωδεκάνησα, προσφέροντας διαπεριφερειακή επικοινωνία προς όφελος των τοπικών κοινωνιών των νησιών.

Λιμάνι Αγίου Κωνσταντίνου, Φθιώτιδα

Σε ότι αφορά τη Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, το ΣΑΣ γνωμοδότησε ομόφωνα για την τρέχουσα περίοδο (αρχές Ιουλίου – τέλος Αυγούστου), για την ετήσια ελεύθερη δρομολόγηση επιβατηγού πλοίου στη γραμμή σύνδεσης του Αγίου Κωνσταντίνου με τις Σποράδες καθώς και για την έκτακτη ελεύθερη δρομολόγηση από Άγιο Κωνσταντίνο για Σποράδες και Μαντούδι Εύβοιας.

Από την 1η Νοεμβρίου προκηρύσσεται η άγονη γραμμή που θα συνδέει την Κάρυστο με τις Κυκλάδες (δρομολόγιο Κάρυστος – Άνδρος -Τήνος – Σύρος).

*Από την έντυπη έκδοση του Σαββατοκύριακου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

28 Μαρτίου 2024