Το Δημοτικό Σχολείο Ωρεών παραμένει πιστό στο «ραντεβού των διακρίσεων»

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το εξαθέσιο Δημοτικό Σχολείο Ωρεών πρωτοπορεί, συμμετέχοντας σε πανελλαδικούς διαγωνισμούς, ξεχωρίζοντας ανάμεσα σε σχολεία από κάθε περιφέρεια της χώρας, κάνοντας περήφανους μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Τελευταία του διάκριση ήταν η απονομή του τίτλου του «Διακριθέντα

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το εξαθέσιο Δημοτικό Σχολείο Ωρεών πρωτοπορεί, συμμετέχοντας σε πανελλαδικούς διαγωνισμούς, ξεχωρίζοντας ανάμεσα σε σχολεία από κάθε περιφέρεια της χώρας, κάνοντας περήφανους μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Τελευταία του διάκριση ήταν η απονομή του τίτλου του «Διακριθέντα Εκπαιδευτικού» στην διευθύντρια του σχολείου κα Χριστούλα Τσελίκα.

Ρεπορτάζ: Γιάννης Ανυφαντής

Το δέντρο της γνώσης στην είσοδο του Δημοτικού Σχολείου

«Εικοσιτέσσερις εκπαιδευτικοί διακριθήκαμε για το έργο μας και βραβευτήκαμε από την κα Διαμαντοπούλου, που ως πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής μας απένειμε τον τίτλο των «Διακριθέντων Εκπαιδευτικών»», δηλώνει στα «ΣΤΕΡΕΑ ΝΕΑ» η εκπαιδευτικός. Η βράβευση αυτή δεν είναι η μοναδική. Έρχεται ως επιστέγασμα των προσπαθειών της διευθύντριας τα τελευταία τρία χρόνια να αποκτήσει το σχολείο μία ταυτότητα. Μία ταυτότητα που, όπως υπογραμμίζει η ίδια, είναι δύσκολο να διαμορφωθεί καθώς «το κάθε σχολείο έχει την κουλτούρα του». «Ο χρόνος που απαιτείται είναι αμέτρητος, αλλά το αποτέλεσμα σε αποζημιώνει», προσθέτει η ίδια.

Ο λαχανόκηπος του σχολείου

Η κα Τσελίκα ήταν μία από τις 24 εκπαιδευτικούς που βραβεύτηκαν σε όλη τη χώρα για το έργο τους. Η συνάδελφός τους κα Έλενα Αναστασίου, νηπιαγωγός από το Κατάκολο Ηλείας ήταν για φέτος η «Εκπαιδευτικός της χρονιάς». Εκτός από την παραπάνω υποψηφιότητα, το σχολείο των Ωρεών συμμετείχε στα Education Leader Awards και με τον «Κήπο Αειφορίας» που έχει στηθεί στον προαύλιο χώρο του. «Είχαμε λαχανόκηπο όπου φυτέψαμε μαρούλια, κουνουπίδια, παντζάρια, σε σχήμα σαλιγκαριού αλλά και χελώνας και τα φροντίσαμε μαζί με τα παιδιά. Υπάρχει και ένα δεύτερο κομμάτι, εκείνο του ανθόκηπου ο οποίος εμπλουτίζεται και προχωράει καθ’όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού», τονίζει η κα Τσελίκα που δύο φορές την εβδομάδα βρίσκεται στο σχολείο προκειμένου να κάνει, όπως λέει η ίδια, «τις δουλειές του κηπουρού».

Αν και ο «Κήπος της Αειφορίας» δεν διακρίθηκε στα φετινά βραβεία, τα παιδιά έμαθαν πολλά μέσα από την βιωματική διαδικασία περιποίησής του. «Οι μαθητές έφαγαν λαχανικά όπως μαρούλια, κουνουπίδια και μπρόκολα. Το ζητούμενο δεν ήταν μόνο η καλλιέργεια, αλλά ένα συνολικό project με θεωρητικό κομμάτι. Μιλήσαμε για την διατροφική αξία των λαχανικών, την τροφική πυραμίδα και πως τοποθετούμε τις τροφές, κάνοντας παράλληλα πάρα πολλές παρασκευές και κατασκευές», προσθέτει η εκπαιδευτικός. «Φέτος φτιάξαμε σπανακόπιτα, που μοιράσαμε σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου», υπογραμμίζει.

Ο διαγωνισμός για την καλύτερη φωλιά πουλιών

Ανάλογες πρακτικές βιωματικής μάθησης ακολουθούνται από πέρυσι, όταν το Δημοτικό Σχολείο Ωρεών τιμήθηκε με το βραβείο μπρονζέ στο διαγωνισμό Education Leader Awards για την «αυλή των χρωμάτων και των αρωμάτων» που η διευθύντρια επιμελήθηκε για το σχολείο. «Πέρυσι φτιάξαμε σαπούνι με τα παιδιά, κηραλοιφές, καραμέλες για το λαιμό. Είμαι λάτρης της βιωματικής μάθησης», επισημαίνει η κα Τσελίκα.

Τα τελευταία τρία χρόνια, το σχολείο συμμετέχει με διαφορετικές δράσεις σε εκπαιδευτικούς διαγωνισμούς. Μέσα από τις διδακτικές ώρες της ευέλικτης ζώνης, η διευθύντρια επιλέγει κάθε σχολική χρονιά συγκεκριμένα περιβαλλοντικά και πολιτιστικά προγράμματα που υλοποιεί. Το σχολικό έτος 2018 – 2019 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο διαγωνισμός πρωτότυπης γλάστρας, όπου οι μαθητές έφτιαξαν ο καθένας τη δική του κατασκευή, με τη βράβευση της καλύτερης γλάστρας να γίνεται εντός του σχολείου. Παρομοίως την προηγούμενη χρονιά, έγινε διαγωνισμός φωλιάς για τα πουλιά. Εκεί ήταν σημαντική η συμβολή των γονέων, την οποία η κα Τσελίκα κρίνει απαραίτητη «στον βαθμό που τους επιτρέπεται. «Προσπαθώ με αυτές τις δραστηριότητες να εμπλέξω όλη τη σχολική κοινότητα», τονίζει η ίδια.

Η κα Τσελίκα βραβεύεται για το Δημοτικό Σχολείο Ωρεών στο διαγωνισμό Education Leader Awards

Ο «χορός των βραβείων» ξεκίνησε για το Δημοτικό Σχολείο Ωρεών δύο χρόνια πριν, το σχολικό έτος 2017 – 2018. Τότε είχε την πρώτη και μάλλον μία από τις πιο σημαντικές διακρίσεις του, καθώς συγκαταλέχθηκε ανάμεσα στα δέκα σχολεία σε όλη την Ελλάδα, που διακρίθηκαν για τους κήπους τους. «Στο πλαίσιο του διαγωνισμού για το έργο OSOS που πραγματοποίησε το ΙΕΚ σε συνεργασία με την Ελληνογερμανική Αγωγή, κληθήκαμε να παρευρεθούμε στο θερινό σχολείο στο Ρέθυμνο, όπου παρουσιάστηκαν οι δέκα καλύτεροι σχολικοί κήποι σε όλη την Ελλάδα», υπογραμμίζει η κα Τσελίκα. Στο διαγωνισμό διακρίθηκαν τέσσερα Δημοτικά Σχολεία, δύο Νηπιαγωγεία, ενώ τα υπόλοιπα ήταν από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. «Ήμασταν το μοναδικό σχολείο από την Εύβοια. Μας ρωτούσαν αν είμασταν ιδιωτικό ή πρότυπο σχολείο. Το Δημοτικό Σχολείο Ωρεών έγινε γνωστό μέχρι την Κρήτη», πρόσθεσε η ίδια.

Η Πολιτεία στάθηκε από την πρώτη στιγμή αρωγός στην προσπάθεια του σχολείου να καινοτομήσει. «Την πρώτη χρονιά έκανα ένα αίτημα στον Δήμο να μας χορηγήσει κομποστοποιητή. Πράγματι ο Δήμος ανταποκρίθηκε αμέσως», υπογραμμίζει η κα Τσελίκα. Ανάλογη ήταν και η συμβολή της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, που μέχρι σήμερα έχει χρηματοδοτήσει πολλές από τις περιβαλλοντικές εκδρομές του σχολείου. «Η Περιφέρεια χρηματοδότησε πέρυσι την εκδρομή στο ΚΠΕ Μακρινίτσας, ενώ το 2018 ήμασταν ένα από τα επτά σχολεία σε όλη την Εύβοια που πήρε επιχορήγηση και τα παιδιά πραγματοποίησαν εκδρομή στην Παύλιανη Φθιώτιδας», τονίζει η ίδια. Αν και οι μαθητές ήταν διστακτικοί στην αρχή απέναντι στο καινούργιο, καθ’ ότι «είχαν μάθει στην ώρα της ευέλικτης ζώνης να βρίσκονται έξω στο προαύλιο και να παίζουν», γρήγορα ενθουσιάστηκαν με τη διαδικασία ενασχόλησης με το περιβάλλον. «Όταν μπήκαν στην όλη διαδικασία χάρηκαν και απήλαυσαν τα αποτελέσματα των κόπων τους. Αυτό με χαροποίησε περισσότερο από όλα. Όταν καταφέρνεις να μιλήσεις στην καρδιά των παιδιών», τονίζει η κα Τσελίκα.

O ανθόκηπος του Δημοτικού Σχολείου Ωρεών

Μία ακόμη διάκριση που έρχεται να προστεθεί στις βραβεύσεις του Δημοτικού Σχολείου Ωρεών, είναι η υποψηφιότητά του για την «Πράσινη Σημαία». Με αυτό τον τρόπο το σχολείο θα ενταχθεί στο δίκτυο των οικολογικών εκπαιδευτηρίων. Ωστόσο, για να διατηρηθεί αυτός ο τίτλος, είναι κατανοητό πως, οι περιβαλλοντικές δράσεις θα πρέπει να επαναλαμβάνονται κάθε σχολική χρονιά. «Το σχολείο πρέπει να είναι εργαστήρι χαράς και δημιουργίας. Τα παιδιά πρέπει να προσεγγίζουν τη γνώση με χαρά. Να ξεφεύγουν από την παραδοσιακή διδασκαλία, να αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους, τις ιδιαίτερες κλίσεις τους και συγχρόνως να χαίρονται σε αυτό το ταξίδι τους», επισήμανε η διευθύντρια του σχολείου.

*Από την έντυπη έκδοση του Σαββατοκύριακου

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το εξαθέσιο Δημοτικό Σχολείο Ωρεών πρωτοπορεί, συμμετέχοντας σε πανελλαδικούς διαγωνισμούς, ξεχωρίζοντας ανάμεσα σε σχολεία από κάθε περιφέρεια της χώρας, κάνοντας περήφανους μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Τελευταία του διάκριση ήταν η απονομή του τίτλου του «Διακριθέντα Εκπαιδευτικού» στην διευθύντρια του σχολείου κα Χριστούλα Τσελίκα.

Ρεπορτάζ: Γιάννης Ανυφαντής

Το δέντρο της γνώσης στην είσοδο του Δημοτικού Σχολείου

«Εικοσιτέσσερις εκπαιδευτικοί διακριθήκαμε για το έργο μας και βραβευτήκαμε από την κα Διαμαντοπούλου, που ως πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής μας απένειμε τον τίτλο των «Διακριθέντων Εκπαιδευτικών»», δηλώνει στα «ΣΤΕΡΕΑ ΝΕΑ» η εκπαιδευτικός. Η βράβευση αυτή δεν είναι η μοναδική. Έρχεται ως επιστέγασμα των προσπαθειών της διευθύντριας τα τελευταία τρία χρόνια να αποκτήσει το σχολείο μία ταυτότητα. Μία ταυτότητα που, όπως υπογραμμίζει η ίδια, είναι δύσκολο να διαμορφωθεί καθώς «το κάθε σχολείο έχει την κουλτούρα του». «Ο χρόνος που απαιτείται είναι αμέτρητος, αλλά το αποτέλεσμα σε αποζημιώνει», προσθέτει η ίδια.

Ο λαχανόκηπος του σχολείου

Η κα Τσελίκα ήταν μία από τις 24 εκπαιδευτικούς που βραβεύτηκαν σε όλη τη χώρα για το έργο τους. Η συνάδελφός τους κα Έλενα Αναστασίου, νηπιαγωγός από το Κατάκολο Ηλείας ήταν για φέτος η «Εκπαιδευτικός της χρονιάς». Εκτός από την παραπάνω υποψηφιότητα, το σχολείο των Ωρεών συμμετείχε στα Education Leader Awards και με τον «Κήπο Αειφορίας» που έχει στηθεί στον προαύλιο χώρο του. «Είχαμε λαχανόκηπο όπου φυτέψαμε μαρούλια, κουνουπίδια, παντζάρια, σε σχήμα σαλιγκαριού αλλά και χελώνας και τα φροντίσαμε μαζί με τα παιδιά. Υπάρχει και ένα δεύτερο κομμάτι, εκείνο του ανθόκηπου ο οποίος εμπλουτίζεται και προχωράει καθ’όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού», τονίζει η κα Τσελίκα που δύο φορές την εβδομάδα βρίσκεται στο σχολείο προκειμένου να κάνει, όπως λέει η ίδια, «τις δουλειές του κηπουρού».

Αν και ο «Κήπος της Αειφορίας» δεν διακρίθηκε στα φετινά βραβεία, τα παιδιά έμαθαν πολλά μέσα από την βιωματική διαδικασία περιποίησής του. «Οι μαθητές έφαγαν λαχανικά όπως μαρούλια, κουνουπίδια και μπρόκολα. Το ζητούμενο δεν ήταν μόνο η καλλιέργεια, αλλά ένα συνολικό project με θεωρητικό κομμάτι. Μιλήσαμε για την διατροφική αξία των λαχανικών, την τροφική πυραμίδα και πως τοποθετούμε τις τροφές, κάνοντας παράλληλα πάρα πολλές παρασκευές και κατασκευές», προσθέτει η εκπαιδευτικός. «Φέτος φτιάξαμε σπανακόπιτα, που μοιράσαμε σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου», υπογραμμίζει.

Ο διαγωνισμός για την καλύτερη φωλιά πουλιών

Ανάλογες πρακτικές βιωματικής μάθησης ακολουθούνται από πέρυσι, όταν το Δημοτικό Σχολείο Ωρεών τιμήθηκε με το βραβείο μπρονζέ στο διαγωνισμό Education Leader Awards για την «αυλή των χρωμάτων και των αρωμάτων» που η διευθύντρια επιμελήθηκε για το σχολείο. «Πέρυσι φτιάξαμε σαπούνι με τα παιδιά, κηραλοιφές, καραμέλες για το λαιμό. Είμαι λάτρης της βιωματικής μάθησης», επισημαίνει η κα Τσελίκα.

Τα τελευταία τρία χρόνια, το σχολείο συμμετέχει με διαφορετικές δράσεις σε εκπαιδευτικούς διαγωνισμούς. Μέσα από τις διδακτικές ώρες της ευέλικτης ζώνης, η διευθύντρια επιλέγει κάθε σχολική χρονιά συγκεκριμένα περιβαλλοντικά και πολιτιστικά προγράμματα που υλοποιεί. Το σχολικό έτος 2018 – 2019 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο διαγωνισμός πρωτότυπης γλάστρας, όπου οι μαθητές έφτιαξαν ο καθένας τη δική του κατασκευή, με τη βράβευση της καλύτερης γλάστρας να γίνεται εντός του σχολείου. Παρομοίως την προηγούμενη χρονιά, έγινε διαγωνισμός φωλιάς για τα πουλιά. Εκεί ήταν σημαντική η συμβολή των γονέων, την οποία η κα Τσελίκα κρίνει απαραίτητη «στον βαθμό που τους επιτρέπεται. «Προσπαθώ με αυτές τις δραστηριότητες να εμπλέξω όλη τη σχολική κοινότητα», τονίζει η ίδια.

Η κα Τσελίκα βραβεύεται για το Δημοτικό Σχολείο Ωρεών στο διαγωνισμό Education Leader Awards

Ο «χορός των βραβείων» ξεκίνησε για το Δημοτικό Σχολείο Ωρεών δύο χρόνια πριν, το σχολικό έτος 2017 – 2018. Τότε είχε την πρώτη και μάλλον μία από τις πιο σημαντικές διακρίσεις του, καθώς συγκαταλέχθηκε ανάμεσα στα δέκα σχολεία σε όλη την Ελλάδα, που διακρίθηκαν για τους κήπους τους. «Στο πλαίσιο του διαγωνισμού για το έργο OSOS που πραγματοποίησε το ΙΕΚ σε συνεργασία με την Ελληνογερμανική Αγωγή, κληθήκαμε να παρευρεθούμε στο θερινό σχολείο στο Ρέθυμνο, όπου παρουσιάστηκαν οι δέκα καλύτεροι σχολικοί κήποι σε όλη την Ελλάδα», υπογραμμίζει η κα Τσελίκα. Στο διαγωνισμό διακρίθηκαν τέσσερα Δημοτικά Σχολεία, δύο Νηπιαγωγεία, ενώ τα υπόλοιπα ήταν από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. «Ήμασταν το μοναδικό σχολείο από την Εύβοια. Μας ρωτούσαν αν είμασταν ιδιωτικό ή πρότυπο σχολείο. Το Δημοτικό Σχολείο Ωρεών έγινε γνωστό μέχρι την Κρήτη», πρόσθεσε η ίδια.

Η Πολιτεία στάθηκε από την πρώτη στιγμή αρωγός στην προσπάθεια του σχολείου να καινοτομήσει. «Την πρώτη χρονιά έκανα ένα αίτημα στον Δήμο να μας χορηγήσει κομποστοποιητή. Πράγματι ο Δήμος ανταποκρίθηκε αμέσως», υπογραμμίζει η κα Τσελίκα. Ανάλογη ήταν και η συμβολή της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, που μέχρι σήμερα έχει χρηματοδοτήσει πολλές από τις περιβαλλοντικές εκδρομές του σχολείου. «Η Περιφέρεια χρηματοδότησε πέρυσι την εκδρομή στο ΚΠΕ Μακρινίτσας, ενώ το 2018 ήμασταν ένα από τα επτά σχολεία σε όλη την Εύβοια που πήρε επιχορήγηση και τα παιδιά πραγματοποίησαν εκδρομή στην Παύλιανη Φθιώτιδας», τονίζει η ίδια. Αν και οι μαθητές ήταν διστακτικοί στην αρχή απέναντι στο καινούργιο, καθ’ ότι «είχαν μάθει στην ώρα της ευέλικτης ζώνης να βρίσκονται έξω στο προαύλιο και να παίζουν», γρήγορα ενθουσιάστηκαν με τη διαδικασία ενασχόλησης με το περιβάλλον. «Όταν μπήκαν στην όλη διαδικασία χάρηκαν και απήλαυσαν τα αποτελέσματα των κόπων τους. Αυτό με χαροποίησε περισσότερο από όλα. Όταν καταφέρνεις να μιλήσεις στην καρδιά των παιδιών», τονίζει η κα Τσελίκα.

O ανθόκηπος του Δημοτικού Σχολείου Ωρεών

Μία ακόμη διάκριση που έρχεται να προστεθεί στις βραβεύσεις του Δημοτικού Σχολείου Ωρεών, είναι η υποψηφιότητά του για την «Πράσινη Σημαία». Με αυτό τον τρόπο το σχολείο θα ενταχθεί στο δίκτυο των οικολογικών εκπαιδευτηρίων. Ωστόσο, για να διατηρηθεί αυτός ο τίτλος, είναι κατανοητό πως, οι περιβαλλοντικές δράσεις θα πρέπει να επαναλαμβάνονται κάθε σχολική χρονιά. «Το σχολείο πρέπει να είναι εργαστήρι χαράς και δημιουργίας. Τα παιδιά πρέπει να προσεγγίζουν τη γνώση με χαρά. Να ξεφεύγουν από την παραδοσιακή διδασκαλία, να αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους, τις ιδιαίτερες κλίσεις τους και συγχρόνως να χαίρονται σε αυτό το ταξίδι τους», επισήμανε η διευθύντρια του σχολείου.

*Από την έντυπη έκδοση του Σαββατοκύριακου

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Μία Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *