Αλλαγές στον ΚΟΚ: Στα 30 το όριο ταχύτητας εντός κατοικημένης περιοχής

Χαμηλώνει το όριο ταχύτητας για μετακίνηση εντός κατοικημένων περιοχών σύμφωνα με τον νέο KOK, ο οποίος φέρνει επίσης ηλεκτρονικές βεβαιώσεις και παρακολούθηση παραβάσεων

Σε 5 σημεία-κλειδιά εστιάζονται οι σημαντικές αλλαγές που θα φέρει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Ο νέος Κ.Ο.Κ προβλέπει μείωση του ορίου ταχύτητας εντός κατοικημένης περιοχής στα 30χλμ/ώρα, γεγονός που σύμφωνα με τους ειδικούς του υπουργείου μεταφορών, μειώνει αισθητά τις πιθανότητες θανάσιμου τραυματισμού πεζού καθώς το ποσοστό ανέρχεται σε 10%.  Συγκριτικά, ο κίνδυνος θανάσιμου τραυματισμού με ταχύτητα της τάξεως των 50 χλμ./ώρα, δηλαδή το ήδη υπάρχον όριο, ανέρχεται στο 80%.

Πρέπει να σημειωθεί πως κατά την διάρκεια του πρώτου lockdown ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων είχε καταθέσει πρόταση στην Πολιτεία για την αλλαγή του ορίου ταχύτητας.

Εκτός από το όριο ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών, στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας συμπεριλήφθηκαν και οι παρακάτω αλλαγές:

  • Έμφαση στις παραβάσεις υπερβολικής ταχύτητας, μη χρήσης ζώνης και κράνους, οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών, χρήσης κινητού τηλεφώνου, για τις οποίες προβλέπονται διαβαθμισμένα πρόστιμα και διοικητικές κυρώσεις
  • Διαχωρισμός των παραβάσεων οδηγικής συμπεριφοράς – κατάστασης οχήματος: Δηλαδή για παράβαση οδηγικής συμπεριφοράς, δεν θα «τιμωρείται» το όχημα (π.χ. με αφαίρεση πινακίδων» αλλά ο οδηγός, με ανάλογες προσαρμογές ανά περίπτωση
  • Διασφάλιση επιβολής και είσπραξης προστίμου, με ηλεκτρονικά μέσα
  • Καθιέρωση ηλεκτρονικής διαδικασίας για παρακολούθηση online των παραβάσεων του KOK, από τα μητρώα της οποίας θα εξάγονται δεδομένα οδηγικής συμπεριφοράς και στατιστικών στοιχείων παραβατικότητας.

Τα πέντε σημεία-κλειδιά είναι τα εξής:

  1. Ποιοτικά και αξιόπιστα δεδομένα βασισμένα στο Εθνικό Παρατηρητήριο για την οδική ασφάλεια, που θα ιδρυθεί άμεσα όπως δήλωσε ο κ. Κεφαλογιάννης.
  2. Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030.
  3. Καλλιέργεια της κυκλοφοριακής αγωγής, καθώς από το 2021 θα είναι υποχρεωτικό σε όλες τις σχολικές βαθμίδες το ειδικό μάθημα για την οδική ασφάλεια.
  4. Αποτελεσματικό σύστημα επιβολής κανόνων οδικής κυκλοφορίας, και τέλος
  5. Η Βελτίωση του οδικού δικτύου, καθώς όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, το πρόγραμμα περιλαμβάνει επεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία, σε 2.500 χλμ και 80 οδικούς άξονες.

 

Σε 5 σημεία-κλειδιά εστιάζονται οι σημαντικές αλλαγές που θα φέρει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Ο νέος Κ.Ο.Κ προβλέπει μείωση του ορίου ταχύτητας εντός κατοικημένης περιοχής στα 30χλμ/ώρα, γεγονός που σύμφωνα με τους ειδικούς του υπουργείου μεταφορών, μειώνει αισθητά τις πιθανότητες θανάσιμου τραυματισμού πεζού καθώς το ποσοστό ανέρχεται σε 10%.  Συγκριτικά, ο κίνδυνος θανάσιμου τραυματισμού με ταχύτητα της τάξεως των 50 χλμ./ώρα, δηλαδή το ήδη υπάρχον όριο, ανέρχεται στο 80%.

Πρέπει να σημειωθεί πως κατά την διάρκεια του πρώτου lockdown ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων είχε καταθέσει πρόταση στην Πολιτεία για την αλλαγή του ορίου ταχύτητας.

Εκτός από το όριο ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών, στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας συμπεριλήφθηκαν και οι παρακάτω αλλαγές:

  • Έμφαση στις παραβάσεις υπερβολικής ταχύτητας, μη χρήσης ζώνης και κράνους, οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών, χρήσης κινητού τηλεφώνου, για τις οποίες προβλέπονται διαβαθμισμένα πρόστιμα και διοικητικές κυρώσεις
  • Διαχωρισμός των παραβάσεων οδηγικής συμπεριφοράς – κατάστασης οχήματος: Δηλαδή για παράβαση οδηγικής συμπεριφοράς, δεν θα «τιμωρείται» το όχημα (π.χ. με αφαίρεση πινακίδων» αλλά ο οδηγός, με ανάλογες προσαρμογές ανά περίπτωση
  • Διασφάλιση επιβολής και είσπραξης προστίμου, με ηλεκτρονικά μέσα
  • Καθιέρωση ηλεκτρονικής διαδικασίας για παρακολούθηση online των παραβάσεων του KOK, από τα μητρώα της οποίας θα εξάγονται δεδομένα οδηγικής συμπεριφοράς και στατιστικών στοιχείων παραβατικότητας.

Τα πέντε σημεία-κλειδιά είναι τα εξής:

  1. Ποιοτικά και αξιόπιστα δεδομένα βασισμένα στο Εθνικό Παρατηρητήριο για την οδική ασφάλεια, που θα ιδρυθεί άμεσα όπως δήλωσε ο κ. Κεφαλογιάννης.
  2. Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030.
  3. Καλλιέργεια της κυκλοφοριακής αγωγής, καθώς από το 2021 θα είναι υποχρεωτικό σε όλες τις σχολικές βαθμίδες το ειδικό μάθημα για την οδική ασφάλεια.
  4. Αποτελεσματικό σύστημα επιβολής κανόνων οδικής κυκλοφορίας, και τέλος
  5. Η Βελτίωση του οδικού δικτύου, καθώς όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, το πρόγραμμα περιλαμβάνει επεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία, σε 2.500 χλμ και 80 οδικούς άξονες.

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *