Drink Wine Day ή Ημέρα Κρασιού σήμερα 18 Φεβρουαρίου

Tο κρασί έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για την ζωή του ανθρώπου.

Παρά το γεγονός πως η 18η Φεβρουαρίου θεωρείται Παγκόσμια Ημέρα κατανάλωσης Κρασιού θα ήταν κρίμα να γιορτάζεται μόνο μία φορά το χρόνο. Πιθανότατα αυτή η μέρα αποτελεί μία μικρή υπενθύμιση για να πιει κάποιος ένα ποτήρι κρασί.

Εξάλλου, το κρασί έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για την ζωή του ανθρώπου. Είναι αποδεδειγμένο μέσα από έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί όλα αυτά τα χρόνια, όσοι πίνουν τακτικά κρασί μειώνουν αισθητά το ρίσκο για οποιαδήποτε καρδιολογική και όχι μόνο ασθένεια. Το κρασί βοηθά στην αποφυγή ύπαρξης διαβήτη τύπου ΙΙ, συγκεκριμένων ειδών καρκίνου, καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού. Σημειωτέων πως  βοηθά στην μείωση της κακής χοληστερόλης (LDL), ανεβάζοντας παράλληλα την καλή (HDL).

Το κρασί είναι μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής

Κατά τη διάρκεια της 4ης έκθεσης τροφίμων και ποτών ΕΞΠΟΤΡΟΦ, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 27-30 Ιανουαρίου 2017, παρουσιάστηκαν τα συστατικά του κρασιού με στόχο την ανάδειξη της διατροφικής του αξίας, ως μέρος της Μεσογειακής διατροφής.

Το γνωστό σε όλους μας κρασί ήταν ήδη διαδεδομένο από τους Αρχαίους Έλληνες, οι οποίοι λάτρευαν το Θεό Διόνυσο… ως «Θεό του κρασιού», ενώ ο Ιπποκράτης το χρησιμοποιούσε ως θεραπευτικό μέσο. Στις μέρες μας αποτελεί μια συνήθη επιλογή ποτού, είτε στην έξοδο, είτε ως συνοδευτικό ενός γεύματος στο σπίτι αλλά και στο μαγείρεμα.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, τι περιέχει το κρασί και σε ποια συστατικά αποδίδονται τα οφέλη στην υγεία;

Πρόκειται λοιπόν, για ένα οινοπνευματώδες ποτό, το οποίο προέρχεται από τη ζύμωση των σταφυλιών. Ανάλογα με τη διαδικασία της ζύμωσης που ακολουθείται (με τα στερεά στοιχεία του κρασιού ή όχι) παίρνει και το χρώμα του, λευκό ή κόκκινο. Κατά το μεγαλύτερό του ποσοστό αποτελείται από νερό (~80%), ενώ τα υπόλοιπα συστατικά του είναι αλκοόλ (~11-13%) και μη αλκοολικά στοιχεία.

Οι θεραπευτικές του ιδιότητες αποδίδονται κυρίως στα μη αλκοολικά στοιχεία που περιέχει και ιδιαίτερα στις πολυφαινόλες, φυτικές ενώσεις με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Μερικά παραδείγματα αυτών είναι: η ρεσβερατρόλη, οι ανθοκυανίνες, οι κατεχίνες και οι ταννίνες και βρίσκονται σε αυξημένη ποσότητα στη φλούδα και το σπόρο των σταφυλιών. Αυτός είναι και ο λόγος που μεγαλύτερη είναι η περιεκτικότητά τους στο κόκκινο κρασί, του οποίου η παραγωγική διαδικασία περιλαμβάνει και την παραμονή των στερεών αυτών στοιχείων.

«Οίνος ευφραίνει καρδίαν»; Ίσως όχι μόνο…

Το 1992, έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία, έδειξε ότι οι Γάλλοι παρόλο που κατανάλωναν αυξημένες ποσότητες κορεσμένου λίπους, όπως και άλλες χώρες, παρουσίασαν χαμηλότερο ποσοστό εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων, ενώ παράλληλα έπιναν κρασί πιο τακτικά συγκριτικά με τις χώρες αυτές!

Πληθώρα ερευνών μετέπειτα, προσπάθησαν να εξηγήσουν το Γαλλικό αυτό παράδοξο… και έχουν καταλήξει στο ότι η κατανάλωση κρασιού, κυρίως μέσα από τις πολυφαινόλες που περιέχει, μπορεί να:

  • Μειώσει τη θνησιμότητα των καρδιαγγειακών νοσημάτων
  • Προστατεύσει ενάντια στον κίνδυνο του μυοκαρδίου
  • Αυξήσει την καλή χοληστερόλη (HDL)
  • Εμποδίσει την οξείδωση της κακής χοληστερόλης (LDL)
  • Εμποδίσει την ανάπτυξη και διαφοροποίηση καρκινικών κυττάρων

Ποια είναι η θέση του σε μια ισορροπημένη διατροφή;

Το κρασί δικαίως, είναι μέρος της Μεσογειακής διατροφής. Μέσα σε ένα ισορροπημένο πλάνο διατροφής, με μέγιστο 1 ποτήρι για τις γυναίκες και 2 ποτήρια για τους άντρες την ημέρα, λαμβάνετε όλα αυτά τα συστατικά που βοηθούν στην υγεία της καρδιάς σας. Προσοχή σε όλους σε αυτό το σημείο γιατί πραγματικά αναφερόμαστε σε μικρές ποσότητες λήψης κρασιού, καθώς η υπέρμετρη κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να έχει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.

Πηγή: MedNutrition.gr

https://www.mednutrition.gr/portal/lifestyle/systaseis-diatrofis/15024-to-krasi-einai-meros-mias-isorropimenis-diatrofis

Παρά το γεγονός πως η 18η Φεβρουαρίου θεωρείται Παγκόσμια Ημέρα κατανάλωσης Κρασιού θα ήταν κρίμα να γιορτάζεται μόνο μία φορά το χρόνο. Πιθανότατα αυτή η μέρα αποτελεί μία μικρή υπενθύμιση για να πιει κάποιος ένα ποτήρι κρασί.

Εξάλλου, το κρασί έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για την ζωή του ανθρώπου. Είναι αποδεδειγμένο μέσα από έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί όλα αυτά τα χρόνια, όσοι πίνουν τακτικά κρασί μειώνουν αισθητά το ρίσκο για οποιαδήποτε καρδιολογική και όχι μόνο ασθένεια. Το κρασί βοηθά στην αποφυγή ύπαρξης διαβήτη τύπου ΙΙ, συγκεκριμένων ειδών καρκίνου, καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού. Σημειωτέων πως  βοηθά στην μείωση της κακής χοληστερόλης (LDL), ανεβάζοντας παράλληλα την καλή (HDL).

Το κρασί είναι μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής

Κατά τη διάρκεια της 4ης έκθεσης τροφίμων και ποτών ΕΞΠΟΤΡΟΦ, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 27-30 Ιανουαρίου 2017, παρουσιάστηκαν τα συστατικά του κρασιού με στόχο την ανάδειξη της διατροφικής του αξίας, ως μέρος της Μεσογειακής διατροφής.

Το γνωστό σε όλους μας κρασί ήταν ήδη διαδεδομένο από τους Αρχαίους Έλληνες, οι οποίοι λάτρευαν το Θεό Διόνυσο… ως «Θεό του κρασιού», ενώ ο Ιπποκράτης το χρησιμοποιούσε ως θεραπευτικό μέσο. Στις μέρες μας αποτελεί μια συνήθη επιλογή ποτού, είτε στην έξοδο, είτε ως συνοδευτικό ενός γεύματος στο σπίτι αλλά και στο μαγείρεμα.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, τι περιέχει το κρασί και σε ποια συστατικά αποδίδονται τα οφέλη στην υγεία;

Πρόκειται λοιπόν, για ένα οινοπνευματώδες ποτό, το οποίο προέρχεται από τη ζύμωση των σταφυλιών. Ανάλογα με τη διαδικασία της ζύμωσης που ακολουθείται (με τα στερεά στοιχεία του κρασιού ή όχι) παίρνει και το χρώμα του, λευκό ή κόκκινο. Κατά το μεγαλύτερό του ποσοστό αποτελείται από νερό (~80%), ενώ τα υπόλοιπα συστατικά του είναι αλκοόλ (~11-13%) και μη αλκοολικά στοιχεία.

Οι θεραπευτικές του ιδιότητες αποδίδονται κυρίως στα μη αλκοολικά στοιχεία που περιέχει και ιδιαίτερα στις πολυφαινόλες, φυτικές ενώσεις με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Μερικά παραδείγματα αυτών είναι: η ρεσβερατρόλη, οι ανθοκυανίνες, οι κατεχίνες και οι ταννίνες και βρίσκονται σε αυξημένη ποσότητα στη φλούδα και το σπόρο των σταφυλιών. Αυτός είναι και ο λόγος που μεγαλύτερη είναι η περιεκτικότητά τους στο κόκκινο κρασί, του οποίου η παραγωγική διαδικασία περιλαμβάνει και την παραμονή των στερεών αυτών στοιχείων.

«Οίνος ευφραίνει καρδίαν»; Ίσως όχι μόνο…

Το 1992, έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία, έδειξε ότι οι Γάλλοι παρόλο που κατανάλωναν αυξημένες ποσότητες κορεσμένου λίπους, όπως και άλλες χώρες, παρουσίασαν χαμηλότερο ποσοστό εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων, ενώ παράλληλα έπιναν κρασί πιο τακτικά συγκριτικά με τις χώρες αυτές!

Πληθώρα ερευνών μετέπειτα, προσπάθησαν να εξηγήσουν το Γαλλικό αυτό παράδοξο… και έχουν καταλήξει στο ότι η κατανάλωση κρασιού, κυρίως μέσα από τις πολυφαινόλες που περιέχει, μπορεί να:

  • Μειώσει τη θνησιμότητα των καρδιαγγειακών νοσημάτων
  • Προστατεύσει ενάντια στον κίνδυνο του μυοκαρδίου
  • Αυξήσει την καλή χοληστερόλη (HDL)
  • Εμποδίσει την οξείδωση της κακής χοληστερόλης (LDL)
  • Εμποδίσει την ανάπτυξη και διαφοροποίηση καρκινικών κυττάρων

Ποια είναι η θέση του σε μια ισορροπημένη διατροφή;

Το κρασί δικαίως, είναι μέρος της Μεσογειακής διατροφής. Μέσα σε ένα ισορροπημένο πλάνο διατροφής, με μέγιστο 1 ποτήρι για τις γυναίκες και 2 ποτήρια για τους άντρες την ημέρα, λαμβάνετε όλα αυτά τα συστατικά που βοηθούν στην υγεία της καρδιάς σας. Προσοχή σε όλους σε αυτό το σημείο γιατί πραγματικά αναφερόμαστε σε μικρές ποσότητες λήψης κρασιού, καθώς η υπέρμετρη κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να έχει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.

Πηγή: MedNutrition.gr

https://www.mednutrition.gr/portal/lifestyle/systaseis-diatrofis/15024-to-krasi-einai-meros-mias-isorropimenis-diatrofis

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *