«Ελληνικά Υδατοδρόμια» : Έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον παρά το «πάγωμα» της πανδημίας

Παρά τις καθυστερήσεις που φέρνει σαν συνέπεια η πανδημία και τα αυστηρά lockdown, το ενδιαφέρον για την λειτουργία υδατοδρομίων παραμένει έντονο, όπως φαίνεται από τα επενδυτικά σχέδια, που προχωρούν σε επίπεδο αδειοδοτήσεων καθώς και από τις επενδύσεις ξένων εταιρειών.

Παρά τις καθυστερήσεις που φέρνει σαν συνέπεια η πανδημία και τα αυστηρά lockdown, το ενδιαφέρον για την λειτουργία υδατοδρομίων παραμένει έντονο, όπως φαίνεται από τα επενδυτικά σχέδια, που προχωρούν σε επίπεδο αδειοδοτήσεων καθώς και από τις επενδύσεις ξένων εταιρειών.

Πρόσφατα, γερμανική εταιρεία εισήλθε στο μετοχικό σχήμα της εταιρείας “Ελληνικά Υδατοδρόμια” αγοράζοντας το ποσοστό που είχε ο όμιλος Ελλάκτωρ, μέσω της θυγατρικής του Άκτωρ Facility Management. H εξαγορά έγινε από την κυπριακή εταιρεία “Αxionair Limited”, η οποία μετά από αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που πραγματοποιήθηκε πλέον κατέχει το 55% της “Ελληνικά Υδατοδρόμια”.

Οι εταιρείες Ελληνικά Υδατοδρόμια και Hellenic Seaplanes, που “τρέχουν” τις εξελίξεις, έχουν ως στόχο στην πενταετία να λειτουργούν συνολικά στην χώρα μας 150 υδατοδρόμια. Πρόκειται για ένα σχέδιο που αναμένεται να φέρει επενδύσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ στην πενταετία μέσω της κατασκευής των υποδομών, της αγοράς τουλάχιστον 20 αεροσκαφών, αλλά και της δημιουργίας σχολής εκπαίδευσης πιλότων υδροπλάνων.

Αξίζει να αναφερθεί, πως πρόκειται για μία από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται ενεργά στην αδειοδότηση αλλά και την λειτουργία υδατοδρομίων με στόχο να δημιουργηθεί ένα οικονομικά βιώσιμο δίκτυο σε όλη την Ελλάδα.

Η αρχή θα γίνει από το Ιόνιο, ενδεχομένως και μέσα στο 2021 αν και τα πάντα εξαρτώνται από την πορεία της πανδημίας, καθώς σήμερα αδειοδοτημένα είναι μόνο τα υδατοδρόμια Κέρκυρας, Παξών και Πατρών. Αρκετά ακόμη βρίσκονται σε διαδικασία αδειοδότησης π.χ. σε Κεφαλονιά, Λευκάδα, Ιθάκη, Ζάκυνθο κ.α. Μάλιστα, την προηγούμενη εβδομάδα κατατέθηκαν και οι τεχνικοί φάκελοι για τις άδειες ίδρυσης των Υδατοδρομίων στα Διαπόντια Νησιά (Ερείκουσα, Οθωνοί, Μαθρακί), με ανάδοχο εταιρεία και πάλι την “Ελληνικά Υδατοδρόμια”.

Σταθερά βήματα προς την αδειοδότηση κάνουν και τα 30 υδατοδρόμια του Νοτίου Αιγαίου καθώς συμπληρώνονται οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και μελετών θορύβου για τα νησιά: Μύκονος, Κύθνος, Σίκινος, Σέριφος, Δονούσα, Ανάφη, Χάλκη, Σύμη , Τήλος, Κάρπαθος, Καστελόριζο, Αγαθονήσι, Νίσυρος, Αστυπάλαια, Πάρο, Κω, Μήλο, Σύρο, Κάλυμνο, Λειψοί, Λέρο, Ίος και Κάσος. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι αδειοδοτικοί φάκελοι των νησιών Δονούσα, Αγαθονήσι, Σύμη και Ανάφη.

 

Παρά τις καθυστερήσεις που φέρνει σαν συνέπεια η πανδημία και τα αυστηρά lockdown, το ενδιαφέρον για την λειτουργία υδατοδρομίων παραμένει έντονο, όπως φαίνεται από τα επενδυτικά σχέδια, που προχωρούν σε επίπεδο αδειοδοτήσεων καθώς και από τις επενδύσεις ξένων εταιρειών.

Πρόσφατα, γερμανική εταιρεία εισήλθε στο μετοχικό σχήμα της εταιρείας “Ελληνικά Υδατοδρόμια” αγοράζοντας το ποσοστό που είχε ο όμιλος Ελλάκτωρ, μέσω της θυγατρικής του Άκτωρ Facility Management. H εξαγορά έγινε από την κυπριακή εταιρεία “Αxionair Limited”, η οποία μετά από αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που πραγματοποιήθηκε πλέον κατέχει το 55% της “Ελληνικά Υδατοδρόμια”.

Οι εταιρείες Ελληνικά Υδατοδρόμια και Hellenic Seaplanes, που “τρέχουν” τις εξελίξεις, έχουν ως στόχο στην πενταετία να λειτουργούν συνολικά στην χώρα μας 150 υδατοδρόμια. Πρόκειται για ένα σχέδιο που αναμένεται να φέρει επενδύσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ στην πενταετία μέσω της κατασκευής των υποδομών, της αγοράς τουλάχιστον 20 αεροσκαφών, αλλά και της δημιουργίας σχολής εκπαίδευσης πιλότων υδροπλάνων.

Αξίζει να αναφερθεί, πως πρόκειται για μία από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται ενεργά στην αδειοδότηση αλλά και την λειτουργία υδατοδρομίων με στόχο να δημιουργηθεί ένα οικονομικά βιώσιμο δίκτυο σε όλη την Ελλάδα.

Η αρχή θα γίνει από το Ιόνιο, ενδεχομένως και μέσα στο 2021 αν και τα πάντα εξαρτώνται από την πορεία της πανδημίας, καθώς σήμερα αδειοδοτημένα είναι μόνο τα υδατοδρόμια Κέρκυρας, Παξών και Πατρών. Αρκετά ακόμη βρίσκονται σε διαδικασία αδειοδότησης π.χ. σε Κεφαλονιά, Λευκάδα, Ιθάκη, Ζάκυνθο κ.α. Μάλιστα, την προηγούμενη εβδομάδα κατατέθηκαν και οι τεχνικοί φάκελοι για τις άδειες ίδρυσης των Υδατοδρομίων στα Διαπόντια Νησιά (Ερείκουσα, Οθωνοί, Μαθρακί), με ανάδοχο εταιρεία και πάλι την “Ελληνικά Υδατοδρόμια”.

Σταθερά βήματα προς την αδειοδότηση κάνουν και τα 30 υδατοδρόμια του Νοτίου Αιγαίου καθώς συμπληρώνονται οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και μελετών θορύβου για τα νησιά: Μύκονος, Κύθνος, Σίκινος, Σέριφος, Δονούσα, Ανάφη, Χάλκη, Σύμη , Τήλος, Κάρπαθος, Καστελόριζο, Αγαθονήσι, Νίσυρος, Αστυπάλαια, Πάρο, Κω, Μήλο, Σύρο, Κάλυμνο, Λειψοί, Λέρο, Ίος και Κάσος. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι αδειοδοτικοί φάκελοι των νησιών Δονούσα, Αγαθονήσι, Σύμη και Ανάφη.

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *