Την πρόοδο των εργασιών του Ε65 επιθεώρησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ο Πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή και μέλη της κυβέρνησης, επισκέφθηκε και το εργοτάξιο της Ξυνιάδας.

1 Φεβρουαρίου 2021

του/της Newsroom

Την πρόοδο των εργασιών του οδικού άξονα Ε65 επιθεώρησε το Σάββατο 30 Ιανουαρίου ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή και μέλη της κυβέρνησης, επισκέφθηκε και το εργοτάξιο της Ξυνιάδας, στην καρδιά του νότιου τμήματος του αυτοκινητόδρομου.

«Είναι μία σπουδαία μέρα σήμερα, όχι μόνο για τα Τρίκαλα, όχι μόνο για τη Δυτική Θεσσαλία, αλλά για τη Δυτική Μακεδονία, για την Ήπειρο, καθώς είμαστε πια στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε, ότι το εμβληματικό αυτό έργο Ε65, θα ολοκληρωθεί. Θα γίνει πράξη ένα όραμα πολλών δεκαετιών. Και αρκεί να κοιτάξει κανείς τον χάρτη, για να διαπιστώσει ότι ο Ε65, είναι ένας δρόμος ο οποίος πατάει πάνω στη σπονδυλική στήλη της Ελλάδας», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

«Η επίσκεψη του Πρωθυπουργού σηματοδοτεί τόσο τις  ευχάριστες εξελίξεις για το βόρειο τμήμα του άξονα, όσο και για την πρόοδο των εργασιών στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου. Από το 13% , σε μόλις ενάμιση χρόνο, η εξέλιξη του έργου έχει φτάσει στο 63%. Έχει ολοκληρωθεί δηλαδή το μισό και πλέον έργο, και έχουν επιταχυνθεί οι ρυθμοί κατά 50%.

Αναμφίβολα, αποτελεί ένα εμβληματικό έργο υποδομής για την Κεντρική Ελλάδα και για την πατρίδα μας, την Φθιώτιδα. Η παράδοση του στο κοινό δε θα διευκολύνει μόνο την μετακίνηση, αλλά θα απελευθερώσει  τις επενδύσεις και θα δώσει μία νέα δυναμική σε μία σειρά από τομείς, όπως ο τουρισμός, οι μεταφορές και το εμπόριο», σημείωσε σχετικά ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιάννης Οικονόμου.

Τα χαρακτηριστικά του αυτοκινητοδρόμου

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, συνολικού μήκους 181,5 χλμ., είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί τελικά με την Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών.

Ο Ε65 κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Ο σχεδιασμός του βασίζεται σε σύγχρονα εθνικά και ευρωπαϊκά πρότυπα, με σεβασμό προς το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, στοχεύοντας στην ασφάλεια και άνεση των χρηστών και στην εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής εξοικονόμησης χρόνου και καυσίμων.

Σήμερα σε λειτουργία βρίσκεται το τμήμα του Ε65 από τον Α/Κ Ξυνιάδας (32,5ο  χλμ.)  έως και τον Α/Κ Τρικάλων (112ο χλμ.). Αυτά τα περίπου 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, σε συνδυασμό με το νέο συνδετήριο κλάδο μήκους 10 χλμ., με τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας, έχουν ήδη δώσει νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, έχει μειωθεί περισσότερο από 30 λεπτά. Στη συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση του τμήματος εργάζονται σήμερα 83 άτομα όλα προερχόμενα βέβαια από τις όμορες περιοχές.

Το Νότιο τμήμα, δηλαδή το τμήμα του Ε65 από την ένωσή του  με τον Α.Θ.Ε. (αρχή έργου E65) έως και τον Α/Κ Ξυνιάδας (32,5ο χλμ.), βρίσκεται  σε φάση κατασκευής. Με την ολοκλήρωσή του, θα μειωθεί περαιτέρω η διάρκεια του ταξιδιού από  Αθήνα σε Τρίκαλα που δεν θα ξεπερνά τις 3 ώρες, από Αθήνα σε Καρδίτσα τις 2 ώρες και 30 λεπτά, ενώ κατά 40 λεπτά θα μειωθεί η διάρκεια του ταξιδιού από  Αθήνα σε Ευρυτανία.  Σύμφωνα με τις σχετικές μελέτες σκοπιμότητας και οικονομικής επίδοσης του έργου, εκτιμάται ότι:

Α) η πρόσθετη ετήσια απασχόληση που προκύπτει από το σύνολο των δαπανών άμεσης απασχόλησης ξεπερνά τα 110 άτομα

Β) η έμμεση απασχόληση που θα δημιουργηθεί από τις ανάγκες για συντήρηση, λειτουργία και υλικά – εξοπλισμό ξεπερνά τις 30 θέσεις εργασίας ετησίως

Το Βόρειο τμήμα, μήκους 70,5 χλμ. ξεκινά από τον Α/Κ Τρικάλων, καταλήγει στην Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών και δύναται να κατασκευαστεί μέσα σε τρία χρόνια. Πρόσφατα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έδωσε το πράσινο φως για τη χρηματοδοτική πρόταση κατασκευής και λειτουργίας του.

Με την ολοκλήρωση του συνόλου του Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια και η χώρα μας θα αποκτήσει σύνδεση με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα. Το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό,  θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, ενώ σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο, το Καρπενήσι θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.

Η διάρκεια των αποστάσεων μετά την ολοκλήρωση του Ε65
Λαμία – Εγνατία Οδός 01:45’ (από 03:15’ σήμερα)
Αθήνα – Γρεβενά 04:00
Αθήνα – Μέτσοβο 04:00
Αθήνα – Καστοριά 04:35’
Αθήνα – Κοζάνη 04:30’
Αθήνα – Καρπενήσι 03:00
Αθήνα – Τρίκαλα <03:00
Αθήνα – Καρδίτσα 02:35’

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

28 Μαρτίου 2024