Προχωράει η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος

Αρχίζει να κινείται ο διαγωνισμός για την κατασκευή του έργου

Κατατέθηκε από το υπουργείο Υποδομών η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος με αποτέλεσμα να αρχίζει να κινείται ο διαγωνισμός για την κατασκευή του έργου, έπειτα από σχεδόν τέσσερα χρόνια ανταγωνιστικού διαλόγου με τους τρεις υποψηφίους ομίλους.

Στο διαγωνισμό για την υλοποίηση της ζεύξης μέσω σύμβασης παραχώρησης συμμετέχουν η ΤΕΡΝΑ, η Μυτιληναίος και η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών, το έργο θα έχει κατασκευαστική διάρκεια πέντε χρόνια και προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ. Η περιβαλλοντική μελέτη του έργου περιλαμβάνει το οδικό τμήμα σύνδεσης του Ανισόπεδου Κόμβου του Περάματος με τη Λεωφόρο Σχιστού συνολικού μήκους 4,5 χιλιομέτρων, ώστε να παρακάμπτεται ο Δήμος Περάματος, την υποθαλάσσια ζεύξη με Οδική Σήραγγα μήκους ενός χιλιομέτρου από το Πέραμα έως το νησί του Αγίου Γεωργίου και τo οδικό τμήμα από το νησί του Αγίου Γεωργίου μέχρι το νησί της Σαλαμίνας και τις οδικές συνδέσεις με την πόλη.

Η υποθαλάσσια σήραγγα θα αποτελείται από εννέα προκατασκευασμένα τμήματα που θα κατασκευάζονται σε ειδική δεξαμενή και στη συνέχεια θα βυθίζονται στην τελική τους θέση.

Η υποθαλάσσια ζεύξη πρόκειται να αντικαταστήσει ένα από τα πλέον αποδοτικά πορθμεία της Ευρώπης μεταξύ του Περάματος και της Σαλαμίνας καθώς εκτός από τους κατοίκους εξυπηρετούνται καθημερινά και οι εργαζόμενοι στο ναύσταθμο του Πολεμικού Ναυτικού.

Ο όμιλος που θα κατασκευάσει την υποθαλάσσια σήραγγα θα εισπράττει διόδια για την περίοδο παραχώρησης. Το έργο είχε προκηρυχθεί με αρχική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών τον Ιούλιο του 2012, αλλά έκτοτε είχαν δοθεί πολλές παρατάσεις και έχει υπάρξει πλήθος αλλαγών στα τεύχη του διαγωνισμού με τελευταίες τις τροποποιήσεις που έγιναν φέτος.

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης  δήλωσε σχετικά: «Ένα έργο δύσκολο, για το οποίο δούλεψαν συστηματικά οι Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, ένα έργο εξαιρετικά περίπλοκο, που έχει πραγματικά περάσει από ‘‘40 κύματα’’, μετά από πολλά χρόνια μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης, με την καθοδήγηση του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή.

Το έργο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί θα αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως, την ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αλλά και της Σαλαμίνας.  Από τη μία πλευρά θα αποσυμφορήσει σε μεγάλο βαθμό το Πέραμα και από την άλλη θα αναβαθμίσει την ίδια τη νήσο της Σαλαμίνας, καλύπτοντας με ταχύτητα και ασφάλεια τις χιλιάδες καθημερινές μετακινήσεις από και προς  αυτήν».

Κατατέθηκε από το υπουργείο Υποδομών η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος με αποτέλεσμα να αρχίζει να κινείται ο διαγωνισμός για την κατασκευή του έργου, έπειτα από σχεδόν τέσσερα χρόνια ανταγωνιστικού διαλόγου με τους τρεις υποψηφίους ομίλους.

Στο διαγωνισμό για την υλοποίηση της ζεύξης μέσω σύμβασης παραχώρησης συμμετέχουν η ΤΕΡΝΑ, η Μυτιληναίος και η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών, το έργο θα έχει κατασκευαστική διάρκεια πέντε χρόνια και προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ. Η περιβαλλοντική μελέτη του έργου περιλαμβάνει το οδικό τμήμα σύνδεσης του Ανισόπεδου Κόμβου του Περάματος με τη Λεωφόρο Σχιστού συνολικού μήκους 4,5 χιλιομέτρων, ώστε να παρακάμπτεται ο Δήμος Περάματος, την υποθαλάσσια ζεύξη με Οδική Σήραγγα μήκους ενός χιλιομέτρου από το Πέραμα έως το νησί του Αγίου Γεωργίου και τo οδικό τμήμα από το νησί του Αγίου Γεωργίου μέχρι το νησί της Σαλαμίνας και τις οδικές συνδέσεις με την πόλη.

Η υποθαλάσσια σήραγγα θα αποτελείται από εννέα προκατασκευασμένα τμήματα που θα κατασκευάζονται σε ειδική δεξαμενή και στη συνέχεια θα βυθίζονται στην τελική τους θέση.

Η υποθαλάσσια ζεύξη πρόκειται να αντικαταστήσει ένα από τα πλέον αποδοτικά πορθμεία της Ευρώπης μεταξύ του Περάματος και της Σαλαμίνας καθώς εκτός από τους κατοίκους εξυπηρετούνται καθημερινά και οι εργαζόμενοι στο ναύσταθμο του Πολεμικού Ναυτικού.

Ο όμιλος που θα κατασκευάσει την υποθαλάσσια σήραγγα θα εισπράττει διόδια για την περίοδο παραχώρησης. Το έργο είχε προκηρυχθεί με αρχική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών τον Ιούλιο του 2012, αλλά έκτοτε είχαν δοθεί πολλές παρατάσεις και έχει υπάρξει πλήθος αλλαγών στα τεύχη του διαγωνισμού με τελευταίες τις τροποποιήσεις που έγιναν φέτος.

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης  δήλωσε σχετικά: «Ένα έργο δύσκολο, για το οποίο δούλεψαν συστηματικά οι Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, ένα έργο εξαιρετικά περίπλοκο, που έχει πραγματικά περάσει από ‘‘40 κύματα’’, μετά από πολλά χρόνια μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης, με την καθοδήγηση του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή.

Το έργο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί θα αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως, την ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αλλά και της Σαλαμίνας.  Από τη μία πλευρά θα αποσυμφορήσει σε μεγάλο βαθμό το Πέραμα και από την άλλη θα αναβαθμίσει την ίδια τη νήσο της Σαλαμίνας, καλύπτοντας με ταχύτητα και ασφάλεια τις χιλιάδες καθημερινές μετακινήσεις από και προς  αυτήν».

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *