Θ. Ζεμπίλης: Μέτρα στήριξης για τον κλάδο των ΤΑΧΙ

Ο συγκεκριμένος κλάδος χρειάζεται ελαφρύνσεις προκειμένου να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες  

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Ο Βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τους επαγγελματικούς κλάδους που έχουν υποστεί ζημία από τα μέτρα προστασίας για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της πανδημίας. Στο πλαίσιο αυτό έχει ενημερωθεί από το Σωματείο Ταξί και Ραδιοταξί Χαλκίδας και τον πρόεδρο του κ. Ν. Κακάλια για τα οικονομικά και θεσμικά ζητήματα, που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Προς την κατεύθυνση αυτή, ο Βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης κατέθεσε σήμερα ερώτηση προς τους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα και Υποδομών & Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, με την οποία ζητά να ληφθούν μέτρα στήριξης για τον κλάδο των ΤΑΧΙ, που έχει υποστεί ανεπανόρθωτη οικονομική ζημία. Πιο συγκεκριμένα, ο Βουλευτής αναφέρει στην ερώτησή του:

«Τα μέτρα προστασίας για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της πανδημίας έχουν περιορίσει σημαντικά την οικονομική και κοινωνική ζωή. Μεταξύ των κλάδων που έχουν υποστεί ανεπανόρθωτη ζημία είναι και ο κλάδος των ΤΑΞΙ, το μεταφορικό αντικείμενο των οποίων έχει μειωθεί σε ποσοστό που υπερβαίνει το 80%. Ενώ λοιπόν από τη μία μεριά τα έσοδα των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ μειώνονται δραστικά λόγω των περιοριστικών μέτρων, από την άλλη τα έξοδα τους αυξάνονται λόγω του κόστους καθαρισμού και απολύμανσης των οχημάτων και των μέτρων προφύλαξης οδηγών και επιβατών. Επιπλέον, πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας ότι η μία βάρδια TAXI, εκ των δύο, επί της ουσίας έχει καταργηθεί λόγω της επιβληθείσας απαγόρευσης κυκλοφορίας. Χαρακτηριστικά, στην πόλη της Χαλκίδας για χρονικό διάστημα που υπερβαίνει τον ένα μήνα η κυκλοφορία των πολιτών επιτρέπεται μόνο τις ώρες από  05.00 μέχρι και 18.00 (τελευταία 19.00). Πρέπει να συνεκτιμηθεί περαιτέρω ότι για μακρά χρονική περίοδο επιτρεπόταν η μεταφορά μόνο ενός επιβάτη, γεγονός που καθιστούσε για μεγάλη κατηγορία πληθυσμού το ΤΑΧΙ απαγορευτικό ως μεταφορικό μέσο.

Στον κλάδο των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων απασχολούνται περίπου 38.000 ιδιοκτήτες, οι οποίοι είναι αντιμέτωποι με τεράστια οικονομικά προβλήματα και ανασφάλεια για την επόμενη ημέρα. Ο συγκεκριμένος κλάδος χρειάζεται ενίσχυση μέσω μέτρων στήριξης και ελαφρύνσεων προκειμένου να ανταπεξέλθουν των δυσκολιών.

Με βάση αυτό το πλαίσιο, ερωτούνται οι Υπουργοί:

  1. Υπάρχει πρόνοια να ενταχθούν τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ΤΑΞΙ στις πληττόμενες επιχειρήσεις και σε προγράμματα οικονομικής στήριξης, όπως είναι το επίδομα ειδικού σκοπού των 800 ευρώ;
  2. Υπάρχει το περιθώριο να αρθεί ο περιορισμός για τα μέλη της ίδιας οικογένειας που διαβιούν στην ίδια οικία, ώστε να χρησιμοποιούν κοινό ΤΑΞΙ;
  3. Μπορεί να εξεταστεί η επέκταση του μειωμένου ΦΠΑ 13% πέρα από τον Απρίλιο του 2021 που ορθά μειώθηκε από το 24% στο 13% για την περίοδο της πανδημίας;
  4. Υπάρχει πρόβλεψη για ένταξη των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ σε ευρωπαϊκά προγράμματα προκειμένου να καλυφθεί μέρος των εισφορών τους;
  5. Σχεδιάζεται η οικονομική ενίσχυση του κλάδου με την μορφή αποζημίωσης των δεσμευμένων θέσεων (περιορισμός στα άτομα που μεταφέρουν τα ΤΑΧΙ), όπως συνέβη με τα ΚΤΕΛ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τα λεωφορεία των τουριστικών επιχειρήσεων οδικών μεταφορών;
  6. Εξετάζεται, η δυνατότητα επιδότησης για την αντικατάσταση του ΕΔΧ ΤΑΞΙ με καινούργιο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με περιβαλλοντικό πρότυπο εκπομπής καυσαερίων ΕURO6, καθώς και των ταξιμέτρων και ταμειακών μηχανών που πρέπει να αντικατασταθούν στο τρέχον έτος;».

Ο Βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τους επαγγελματικούς κλάδους που έχουν υποστεί ζημία από τα μέτρα προστασίας για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της πανδημίας. Στο πλαίσιο αυτό έχει ενημερωθεί από το Σωματείο Ταξί και Ραδιοταξί Χαλκίδας και τον πρόεδρο του κ. Ν. Κακάλια για τα οικονομικά και θεσμικά ζητήματα, που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Προς την κατεύθυνση αυτή, ο Βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης κατέθεσε σήμερα ερώτηση προς τους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα και Υποδομών & Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, με την οποία ζητά να ληφθούν μέτρα στήριξης για τον κλάδο των ΤΑΧΙ, που έχει υποστεί ανεπανόρθωτη οικονομική ζημία. Πιο συγκεκριμένα, ο Βουλευτής αναφέρει στην ερώτησή του:

«Τα μέτρα προστασίας για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της πανδημίας έχουν περιορίσει σημαντικά την οικονομική και κοινωνική ζωή. Μεταξύ των κλάδων που έχουν υποστεί ανεπανόρθωτη ζημία είναι και ο κλάδος των ΤΑΞΙ, το μεταφορικό αντικείμενο των οποίων έχει μειωθεί σε ποσοστό που υπερβαίνει το 80%. Ενώ λοιπόν από τη μία μεριά τα έσοδα των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ μειώνονται δραστικά λόγω των περιοριστικών μέτρων, από την άλλη τα έξοδα τους αυξάνονται λόγω του κόστους καθαρισμού και απολύμανσης των οχημάτων και των μέτρων προφύλαξης οδηγών και επιβατών. Επιπλέον, πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας ότι η μία βάρδια TAXI, εκ των δύο, επί της ουσίας έχει καταργηθεί λόγω της επιβληθείσας απαγόρευσης κυκλοφορίας. Χαρακτηριστικά, στην πόλη της Χαλκίδας για χρονικό διάστημα που υπερβαίνει τον ένα μήνα η κυκλοφορία των πολιτών επιτρέπεται μόνο τις ώρες από  05.00 μέχρι και 18.00 (τελευταία 19.00). Πρέπει να συνεκτιμηθεί περαιτέρω ότι για μακρά χρονική περίοδο επιτρεπόταν η μεταφορά μόνο ενός επιβάτη, γεγονός που καθιστούσε για μεγάλη κατηγορία πληθυσμού το ΤΑΧΙ απαγορευτικό ως μεταφορικό μέσο.

Στον κλάδο των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων απασχολούνται περίπου 38.000 ιδιοκτήτες, οι οποίοι είναι αντιμέτωποι με τεράστια οικονομικά προβλήματα και ανασφάλεια για την επόμενη ημέρα. Ο συγκεκριμένος κλάδος χρειάζεται ενίσχυση μέσω μέτρων στήριξης και ελαφρύνσεων προκειμένου να ανταπεξέλθουν των δυσκολιών.

Με βάση αυτό το πλαίσιο, ερωτούνται οι Υπουργοί:

  1. Υπάρχει πρόνοια να ενταχθούν τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ΤΑΞΙ στις πληττόμενες επιχειρήσεις και σε προγράμματα οικονομικής στήριξης, όπως είναι το επίδομα ειδικού σκοπού των 800 ευρώ;
  2. Υπάρχει το περιθώριο να αρθεί ο περιορισμός για τα μέλη της ίδιας οικογένειας που διαβιούν στην ίδια οικία, ώστε να χρησιμοποιούν κοινό ΤΑΞΙ;
  3. Μπορεί να εξεταστεί η επέκταση του μειωμένου ΦΠΑ 13% πέρα από τον Απρίλιο του 2021 που ορθά μειώθηκε από το 24% στο 13% για την περίοδο της πανδημίας;
  4. Υπάρχει πρόβλεψη για ένταξη των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ σε ευρωπαϊκά προγράμματα προκειμένου να καλυφθεί μέρος των εισφορών τους;
  5. Σχεδιάζεται η οικονομική ενίσχυση του κλάδου με την μορφή αποζημίωσης των δεσμευμένων θέσεων (περιορισμός στα άτομα που μεταφέρουν τα ΤΑΧΙ), όπως συνέβη με τα ΚΤΕΛ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τα λεωφορεία των τουριστικών επιχειρήσεων οδικών μεταφορών;
  6. Εξετάζεται, η δυνατότητα επιδότησης για την αντικατάσταση του ΕΔΧ ΤΑΞΙ με καινούργιο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με περιβαλλοντικό πρότυπο εκπομπής καυσαερίων ΕURO6, καθώς και των ταξιμέτρων και ταμειακών μηχανών που πρέπει να αντικατασταθούν στο τρέχον έτος;».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ