H Mondelez “πολιορκεί” την Chipita

Η εξαγορά ναυάγησε στις "καθυστερήσεις" το 2018

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Αναθέρμανση στο “φλερτ” ανάμεσα στη Mondelez και την Chipita αναφορικά με την εξαγορά της δεύτερης από την πρώτη, φαίνεται πως έχει προκύψει το τελευταίο διάστημα, αν και δεν είναι κάτι που αφορά άμεσα το Χρηματιστήριο Αθηνών. Οι τιμές του χρηματιστηρίου το τελευταίο διάστημα είναι ανοδικές, με τις τιμές να φτάνουν έως και τις 900 μονάδες, δημιουργώντας έτσι εύφορο έδαφος για την οικονομία και τις αγορές.

Παρά το γεγονός πως η εξαγορά της Chipita είχε ναυαγήσει στις “καθυστερήσεις” το 2018 από την αμερικανική πολυεθνική Mondelez, όμως από τα τέλη Μαρτίου φαίνεται πως οι συζητήσεις μεταξύ των δύο εμπλεκόμενων επιχειρήσεων έχουν αναθερμανθεί για τα καλά. Η Αμερικάνοι άλλωστε δεν κρύβουν το ενδιαφέρον τους για την απόκτηση της ελληνικής εταιρείας η οποία συγκαταλέγεται στις μεγαλύτερες στον χώρο του σνακ παγκοσμίως.

Από την αρχή του χρόνου η αμερικάνικη πολυεθνική έχει δείξει τις άγριες διαθέσεις της, που δεν είναι άλλες από το να καλύψει γεωγραφικά και προϊοντικά κενά. Μόλις την 5η ημέρα του νέου έτους εξαγόρασε την Hu Master Holding, μια ανερχόμενη σοκολατοβιομηχανία στις ΗΠΑ που είχε ξεκινήσει ως οικογενειακή 10 χρόνια νωρίτερα.

Επόμενος στόχος ήταν η εξαγορά της αυστραλέζικης Gourmet Food Holding η οποία δραστηριοποιείται στα σνακ και στα μπισκότα, έχοντας σημαντικό κομμάτι της “πίτας” τόσο στην Αυστραλία όσο και τη Νέα Ζηλανδία. Αυτή η κίνηση έκανε την Mondelez να αποκτήσει δυναμική πρόσβαση σε ένα διευρυμένο δίκτυο πωλήσεων και καταναλωτών το οποίο μέχρι πρότινος δεν κατείχε.

Με δυνατό χαρτοφυλάκιο σήματα όπως τα μπισκότα Oreo και belVita, επόμενο της βήμα είναι η αναζήτηση ισχυρών παικτών οι οποίοι θα μπορούν να της προσφέρουν άμεσο τζίρο από τα δικά τους σήματα αλλά και περαιτέρω αύξηση των μεριδίων στην ευρύτερη κατηγορία των σνακ. Παρά το μέγεθος της δεν αφήνει έξω τα μικρά δίκτυα λιανικής πώλησης τα οποία είχαν “κατακτηθεί” από τις εταιρείες τις οποίες αγοράζει ώστε να μπορέσει να τοποθετήσει και εκεί τα διεθνή brand της.

Αναφορικά με την Chipita αγορά στόχος αποτελεί η Ανατολική Ευρώπη όπου και κυριαρχεί με τα κρουασάν της, όμως η αμερικάνικη εταιρεία δεν παραβλέπει πως η Chipita έχει καταφέρει να έχει παρουσία σε 56 συνολικά χώρες, μέσα από 14 μονάδες παραγωγής και 11 εμπορικά γραφεία. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής εταιρείας τα οποία και είδαν στην Mondelez, είναι ότι στο χαρτοφυλάκιο της διαθέτει πιο προσιτές προς τους καταναλωτές προτάσεις από τις αντίστοιχες δικές της.

Τι θα κάνουν οι μέτοχοι της Chipita

Το ενδιαφέρον της Mondelez παρουσιάζεται από τις πηγές ως δεδομένο και πλέον το μπαλάκι βρίσκεται στην άλλη πλευρά. Η αποτυχία στην πρώτη προσπάθεια δεν φαίνεται να έχει δημιουργήσει προβλήματα μεταξύ των εμπλεκομένων. Ο αμερικανικός κολοσσός συνεχίζει να διατηρεί άριστες σχέσεις με τον βασικό μέτοχο της Chipita, το γκρουπ Olayan καθώς παραμένουν συνέταιροι στην Σαουδική Αραβία (Mondelez Arabia) ενώ και ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος τήρησε την υπόσχεση και υπό την καθοδήγηση του η Chipita στο μεσοδιάστημα αύξησε τζίρους και κέρδη και πραγματοποίησε επιστροφή κεφαλαίου που σίγουρα “γλύκανε” τους μετόχους.

Η πανδημία μπορεί να απέκοψε την συνεχώς ανοδική πορεία της Chipita που στις δύο τελευταίες χρήσεις είχε σταθεροποιηθεί σε πωλήσεις άνω του μισού δις. ευρώ όμως μεσοπραθοπρόθεσμα η τάση δείχνει συνέχιση των θετικών μεγεθών. Αυτό το γνωρίζουν και οι δύο πλευρές και όλα δείχνουν ότι η Mondelez θα πρέπει καταθέσει μία σαφώς καλύτερη προσφορά από την προηγούμενη για να καταφέρει να κάμψει τις αντιρρήσεις κυρίως του ιδρυτή της Chipita.

 

Αναθέρμανση στο “φλερτ” ανάμεσα στη Mondelez και την Chipita αναφορικά με την εξαγορά της δεύτερης από την πρώτη, φαίνεται πως έχει προκύψει το τελευταίο διάστημα, αν και δεν είναι κάτι που αφορά άμεσα το Χρηματιστήριο Αθηνών. Οι τιμές του χρηματιστηρίου το τελευταίο διάστημα είναι ανοδικές, με τις τιμές να φτάνουν έως και τις 900 μονάδες, δημιουργώντας έτσι εύφορο έδαφος για την οικονομία και τις αγορές.

Παρά το γεγονός πως η εξαγορά της Chipita είχε ναυαγήσει στις “καθυστερήσεις” το 2018 από την αμερικανική πολυεθνική Mondelez, όμως από τα τέλη Μαρτίου φαίνεται πως οι συζητήσεις μεταξύ των δύο εμπλεκόμενων επιχειρήσεων έχουν αναθερμανθεί για τα καλά. Η Αμερικάνοι άλλωστε δεν κρύβουν το ενδιαφέρον τους για την απόκτηση της ελληνικής εταιρείας η οποία συγκαταλέγεται στις μεγαλύτερες στον χώρο του σνακ παγκοσμίως.

Από την αρχή του χρόνου η αμερικάνικη πολυεθνική έχει δείξει τις άγριες διαθέσεις της, που δεν είναι άλλες από το να καλύψει γεωγραφικά και προϊοντικά κενά. Μόλις την 5η ημέρα του νέου έτους εξαγόρασε την Hu Master Holding, μια ανερχόμενη σοκολατοβιομηχανία στις ΗΠΑ που είχε ξεκινήσει ως οικογενειακή 10 χρόνια νωρίτερα.

Επόμενος στόχος ήταν η εξαγορά της αυστραλέζικης Gourmet Food Holding η οποία δραστηριοποιείται στα σνακ και στα μπισκότα, έχοντας σημαντικό κομμάτι της “πίτας” τόσο στην Αυστραλία όσο και τη Νέα Ζηλανδία. Αυτή η κίνηση έκανε την Mondelez να αποκτήσει δυναμική πρόσβαση σε ένα διευρυμένο δίκτυο πωλήσεων και καταναλωτών το οποίο μέχρι πρότινος δεν κατείχε.

Με δυνατό χαρτοφυλάκιο σήματα όπως τα μπισκότα Oreo και belVita, επόμενο της βήμα είναι η αναζήτηση ισχυρών παικτών οι οποίοι θα μπορούν να της προσφέρουν άμεσο τζίρο από τα δικά τους σήματα αλλά και περαιτέρω αύξηση των μεριδίων στην ευρύτερη κατηγορία των σνακ. Παρά το μέγεθος της δεν αφήνει έξω τα μικρά δίκτυα λιανικής πώλησης τα οποία είχαν “κατακτηθεί” από τις εταιρείες τις οποίες αγοράζει ώστε να μπορέσει να τοποθετήσει και εκεί τα διεθνή brand της.

Αναφορικά με την Chipita αγορά στόχος αποτελεί η Ανατολική Ευρώπη όπου και κυριαρχεί με τα κρουασάν της, όμως η αμερικάνικη εταιρεία δεν παραβλέπει πως η Chipita έχει καταφέρει να έχει παρουσία σε 56 συνολικά χώρες, μέσα από 14 μονάδες παραγωγής και 11 εμπορικά γραφεία. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής εταιρείας τα οποία και είδαν στην Mondelez, είναι ότι στο χαρτοφυλάκιο της διαθέτει πιο προσιτές προς τους καταναλωτές προτάσεις από τις αντίστοιχες δικές της.

Τι θα κάνουν οι μέτοχοι της Chipita

Το ενδιαφέρον της Mondelez παρουσιάζεται από τις πηγές ως δεδομένο και πλέον το μπαλάκι βρίσκεται στην άλλη πλευρά. Η αποτυχία στην πρώτη προσπάθεια δεν φαίνεται να έχει δημιουργήσει προβλήματα μεταξύ των εμπλεκομένων. Ο αμερικανικός κολοσσός συνεχίζει να διατηρεί άριστες σχέσεις με τον βασικό μέτοχο της Chipita, το γκρουπ Olayan καθώς παραμένουν συνέταιροι στην Σαουδική Αραβία (Mondelez Arabia) ενώ και ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος τήρησε την υπόσχεση και υπό την καθοδήγηση του η Chipita στο μεσοδιάστημα αύξησε τζίρους και κέρδη και πραγματοποίησε επιστροφή κεφαλαίου που σίγουρα “γλύκανε” τους μετόχους.

Η πανδημία μπορεί να απέκοψε την συνεχώς ανοδική πορεία της Chipita που στις δύο τελευταίες χρήσεις είχε σταθεροποιηθεί σε πωλήσεις άνω του μισού δις. ευρώ όμως μεσοπραθοπρόθεσμα η τάση δείχνει συνέχιση των θετικών μεγεθών. Αυτό το γνωρίζουν και οι δύο πλευρές και όλα δείχνουν ότι η Mondelez θα πρέπει καταθέσει μία σαφώς καλύτερη προσφορά από την προηγούμενη για να καταφέρει να κάμψει τις αντιρρήσεις κυρίως του ιδρυτή της Chipita.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ