Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας: Φέρνει 8 σημαντικά έργα για τις μεταφορές

Το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0»

Πολύ σημαντικά ποσά από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα απορροφηθούν από τον τομέα Μεταφορών της χώρας με στόχο την βελτίωση σημαντικών τομέων. Ειδικότερα, 8 νέα έργα προϋπολογισμού άνω του 1,7 δις. ευρώ πρόκειται να απορροφηθούν από αυτοκινητόδρομους, ηλεκτροκίνηση, οδική ασφάλεια και απλοποίηση διαδικασιών για τους πολίτες μέσω των οποίων το κράτος αναμένει να κινητοποιήσει σημαντικά επιπρόσθετα ιδιωτικά κεφάλαια.

Για την υλοποίηση του Σχεδίου η Ελλάδα ζητά το σύνολο των πόρων που μπορεί να λάβει στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Δηλαδή 17,8 δις ευρώ επιδοτήσεις και 12,7 δις ευρώ δάνεια.

Με χρήση των μέσων αυτών και αξιοποιώντας τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης για την προώθηση ιδιωτικών επενδύσεων, το «Ελλάδα 2.0» επιδιώκει να κινητοποιήσει συνολικούς επενδυτικούς πόρους 57 δις ευρώ.

220 εκατ. ευρώ στην Ηλεκτροκίνηση

Η μετάβαση σε ένα πράσινο και βιώσιμο σύστημα μεταφορών αποτελεί βασική προτεραιότητα για την Ελλάδα. Οι δράσεις που περιλαμβάνονται στον άξονα προωθούν την ηλεκτροκίνηση, μέσω της εγκατάστασης περισσότερων από 8.600 σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την επικράτεια και της αύξησης των ηλεκτρικών οχημάτων, μέσω της παροχής κινήτρων για την αντικατάσταση των υπαρχόντων οχημάτων με ηλεκτρικά. Επιπλέον ο άξονας προωθεί επενδύσεις που στοχεύουν στη δημιουργία βιομηχανικών μονάδων καινοτόμας πράσινης τεχνολογίας ενώ εισάγει μεταρρυθμίσεις που επιτρέπουν την εγκατάσταση και τη λειτουργία εξοπλισμού φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (ΗΟ).

Η ηλεκτροκίνηση συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και ευνοεί τη διείσδυση ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα. Εξυπηρετεί επίσης τρεις στόχους του EU Taxonomy Regulation και συγκεκριμένα τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής, τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία, καθώς και την πρόληψη και τον έλεγχο της μόλυνσης του περιβάλλοντος. Επιπλέον, οι δράσεις του συγκεκριμένου άξονα προωθούν την ψηφιακή μετάβαση εισάγοντας το σχεδιασμό και την εφαρμογή νέων τεχνολογιών και υποστηρίζοντας την καινοτομία.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί στρατηγική επιλογή για την Ευρώπη και την χώρα μας για λόγους περιβάλλοντος, ανταγωνιστικότητας, μείωσης της εξάρτησης από εισαγόμενα καύσιμα και του υψηλού κόστους συντήρησης των αστικών λεωφορείων. Επιδοτείται με το πρόγραμμα αυτό η δημιουργία σταθμών φόρτισης για ηλεκτροκίνητα οχήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα (αεροδρόμια, εθνικές οδοί, σταθμοί εξυπηρέτησης οχημάτων, πρατήρια καυσίμων κ.λπ.). Προωθείται η αντικατάσταση μέρους του στόλου των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικά λεωφορεία και επιδοτείται η αντικατάσταση των παλαιών ρυπογόνων ταξί με ηλεκτρικά. Ο προϋπολογισμός αυτής της δράσης φτάνει τα 220 εκατ. ευρώ.

Έργα 5G ύψους 130 εκατ. ευρώ σε έξι αυτοκινητοδρόμους

Έργα για την ανάπτυξη υποδομής wireless δικτύου 5G σε 6 ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους (2.011 χιλιόμετρα) προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σύμφωνα με το σχέδιο το συγκεκριμένο έργο θα οδηγήσει σε νέες επενδύσεις στην συνδεδεμένη και αυτόνομη κινητικότητα και στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας της χώρας. Ο προϋπολογισμός του έργου αγγίζει τα 130 εκατ. ευρώ.

Στόχος είναι η εγκατάσταση υποδομών οπτικών ινών σε κτίρια, η ανάπτυξη δικτύων 5G που θα καλύπτουν τους μεγάλους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, η διασφάλιση μετάβασης σε γρήγορες ευρυζωνικές διασυνδέσεις για απομακρυσμένα νησιά μέσω υποθαλάσσιων καλωδίων, αλλά και η αξιοποίηση των διαστημικών τεχνολογιών και εφαρμογών και η ενσωμάτωσή τους στην εθνική οικονομία με σκοπό την παροχή ασφαλών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.

450 εκατ. ευρώ για την Οδική Ασφάλεια

Το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας περιλαμβάνει και έργα αποκατάστασης και επισκευής επικίνδυνων οδοστρωμάτων σε όλη την Επικράτεια προκειμένου να βελτιωθεί το επίπεδο λειτουργίας αλλά και η ασφάλεια των οδικών μεταφορών. Το πρόγραμμα μειώνει τους κινδύνους οδικών ατυχημάτων και τις συνέπειές τους (απώλειες ζωής, τραυματισμοί, αναπηρίες) και έχει θετικές αναπτυξιακές επιπτώσεις, ιδίως στις περιοχές με υψηλή φόρτιση του οδικού δικτύου -λόγω τουρισμού- στη διάρκεια των θερινών μηνών. Ο Προϋπολογισμός ανέρχεται σε  450 εκατ. ευρώ.

Αυτοκινητόδρομος Κ. Ελλάδος  Ε-65

Ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Τρίκαλα – Γρεβενά – Εγνατία Οδός συνολικού μήκους 70,47 χλμ. με την κατασκευή του βόρειου τμήματός του, ο οποίος συνδέει την Κεντρική Ελλάδα με τη Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία και φέρνει ταυτόχρονα πιο κοντά ολόκληρη τη νότια Ελλάδα με τα βόρεια σύνορά μας και την Ευρώπη. Ο προϋπολογισμός φτάνει τα 452 εκατ. ευρώ.

 Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης

Επένδυση στην κατασκευή του ΒΟΑΚ που θα συνδέσει τις 4 μεγάλες πόλεις της Κρήτης αναβαθμίζοντας την οδική ασφάλεια στην μεγαλύτερη τουριστική περιοχή της χώρας και εκσυγχρονίζοντας το νησί. Η επένδυση θα βελτιώσει θα κινητοποιήσει πολλές επιπλέον περιφερειακές επενδύσεις. Προϋπολογισμός έργου στα 427 εκατ. ευρώ.

Ηλεκτρονικά Διόδια

Ανάπτυξη ενός αξιόπιστου, οικονομικού και φιλικού στους χρήστες διαλειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων για όλη την Ελλάδα. Το έργο αναπτύσσει ένα δίκαιο και διαφανή μηχανισμό χρέωσης για όλους τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων, βελτιώνει το επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρουν (διαθεσιμότητα διαφορετικών επιλογών για αυτόματες ηλεκτρονικές πληρωμές) και δημιουργεί πολλαπλές οικονομίες στην λειτουργία τους. Προϋπολογισμός 65 εκατ. ευρώ.

Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Υποδομών – Μεταφορών

Εγκατάσταση υπερσύγχρονου πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης χαρτοφυλακίου έργων και περιουσιακών στοιχείων στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έτσι ώστε να παρέχονται ακριβείς πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τα στάδια όλων των εκτελούμενων έργων. Το έργο θα αυξήσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα των υποδομών της χώρας. Ο Προϋπολογισμός είναι 10 εκατ. ευρώ.

Απλοποίηση διαδικασιών υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών

Ψηφιακή αναβάθμιση των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών απλοποιώντας παράλληλα τις διαδικασίες μεταβιβάσεων οχημάτων, έκδοσης και ανανέωσης αδειών οδήγησης, διαχείρισης των εξετάσεων οδήγησης κα. Στόχος η μείωση της γραφειοκρατίας, η αύξηση της διαφάνειας και η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων στους πολίτες υπηρεσιών. Ο προϋπολογισμός είναι 1 εκατ. ευρώ.

Πολύ σημαντικά ποσά από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα απορροφηθούν από τον τομέα Μεταφορών της χώρας με στόχο την βελτίωση σημαντικών τομέων. Ειδικότερα, 8 νέα έργα προϋπολογισμού άνω του 1,7 δις. ευρώ πρόκειται να απορροφηθούν από αυτοκινητόδρομους, ηλεκτροκίνηση, οδική ασφάλεια και απλοποίηση διαδικασιών για τους πολίτες μέσω των οποίων το κράτος αναμένει να κινητοποιήσει σημαντικά επιπρόσθετα ιδιωτικά κεφάλαια.

Για την υλοποίηση του Σχεδίου η Ελλάδα ζητά το σύνολο των πόρων που μπορεί να λάβει στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Δηλαδή 17,8 δις ευρώ επιδοτήσεις και 12,7 δις ευρώ δάνεια.

Με χρήση των μέσων αυτών και αξιοποιώντας τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης για την προώθηση ιδιωτικών επενδύσεων, το «Ελλάδα 2.0» επιδιώκει να κινητοποιήσει συνολικούς επενδυτικούς πόρους 57 δις ευρώ.

220 εκατ. ευρώ στην Ηλεκτροκίνηση

Η μετάβαση σε ένα πράσινο και βιώσιμο σύστημα μεταφορών αποτελεί βασική προτεραιότητα για την Ελλάδα. Οι δράσεις που περιλαμβάνονται στον άξονα προωθούν την ηλεκτροκίνηση, μέσω της εγκατάστασης περισσότερων από 8.600 σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την επικράτεια και της αύξησης των ηλεκτρικών οχημάτων, μέσω της παροχής κινήτρων για την αντικατάσταση των υπαρχόντων οχημάτων με ηλεκτρικά. Επιπλέον ο άξονας προωθεί επενδύσεις που στοχεύουν στη δημιουργία βιομηχανικών μονάδων καινοτόμας πράσινης τεχνολογίας ενώ εισάγει μεταρρυθμίσεις που επιτρέπουν την εγκατάσταση και τη λειτουργία εξοπλισμού φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (ΗΟ).

Η ηλεκτροκίνηση συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και ευνοεί τη διείσδυση ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα. Εξυπηρετεί επίσης τρεις στόχους του EU Taxonomy Regulation και συγκεκριμένα τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής, τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία, καθώς και την πρόληψη και τον έλεγχο της μόλυνσης του περιβάλλοντος. Επιπλέον, οι δράσεις του συγκεκριμένου άξονα προωθούν την ψηφιακή μετάβαση εισάγοντας το σχεδιασμό και την εφαρμογή νέων τεχνολογιών και υποστηρίζοντας την καινοτομία.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί στρατηγική επιλογή για την Ευρώπη και την χώρα μας για λόγους περιβάλλοντος, ανταγωνιστικότητας, μείωσης της εξάρτησης από εισαγόμενα καύσιμα και του υψηλού κόστους συντήρησης των αστικών λεωφορείων. Επιδοτείται με το πρόγραμμα αυτό η δημιουργία σταθμών φόρτισης για ηλεκτροκίνητα οχήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα (αεροδρόμια, εθνικές οδοί, σταθμοί εξυπηρέτησης οχημάτων, πρατήρια καυσίμων κ.λπ.). Προωθείται η αντικατάσταση μέρους του στόλου των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικά λεωφορεία και επιδοτείται η αντικατάσταση των παλαιών ρυπογόνων ταξί με ηλεκτρικά. Ο προϋπολογισμός αυτής της δράσης φτάνει τα 220 εκατ. ευρώ.

Έργα 5G ύψους 130 εκατ. ευρώ σε έξι αυτοκινητοδρόμους

Έργα για την ανάπτυξη υποδομής wireless δικτύου 5G σε 6 ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους (2.011 χιλιόμετρα) προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σύμφωνα με το σχέδιο το συγκεκριμένο έργο θα οδηγήσει σε νέες επενδύσεις στην συνδεδεμένη και αυτόνομη κινητικότητα και στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας της χώρας. Ο προϋπολογισμός του έργου αγγίζει τα 130 εκατ. ευρώ.

Στόχος είναι η εγκατάσταση υποδομών οπτικών ινών σε κτίρια, η ανάπτυξη δικτύων 5G που θα καλύπτουν τους μεγάλους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, η διασφάλιση μετάβασης σε γρήγορες ευρυζωνικές διασυνδέσεις για απομακρυσμένα νησιά μέσω υποθαλάσσιων καλωδίων, αλλά και η αξιοποίηση των διαστημικών τεχνολογιών και εφαρμογών και η ενσωμάτωσή τους στην εθνική οικονομία με σκοπό την παροχή ασφαλών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.

450 εκατ. ευρώ για την Οδική Ασφάλεια

Το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας περιλαμβάνει και έργα αποκατάστασης και επισκευής επικίνδυνων οδοστρωμάτων σε όλη την Επικράτεια προκειμένου να βελτιωθεί το επίπεδο λειτουργίας αλλά και η ασφάλεια των οδικών μεταφορών. Το πρόγραμμα μειώνει τους κινδύνους οδικών ατυχημάτων και τις συνέπειές τους (απώλειες ζωής, τραυματισμοί, αναπηρίες) και έχει θετικές αναπτυξιακές επιπτώσεις, ιδίως στις περιοχές με υψηλή φόρτιση του οδικού δικτύου -λόγω τουρισμού- στη διάρκεια των θερινών μηνών. Ο Προϋπολογισμός ανέρχεται σε  450 εκατ. ευρώ.

Αυτοκινητόδρομος Κ. Ελλάδος  Ε-65

Ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Τρίκαλα – Γρεβενά – Εγνατία Οδός συνολικού μήκους 70,47 χλμ. με την κατασκευή του βόρειου τμήματός του, ο οποίος συνδέει την Κεντρική Ελλάδα με τη Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία και φέρνει ταυτόχρονα πιο κοντά ολόκληρη τη νότια Ελλάδα με τα βόρεια σύνορά μας και την Ευρώπη. Ο προϋπολογισμός φτάνει τα 452 εκατ. ευρώ.

 Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης

Επένδυση στην κατασκευή του ΒΟΑΚ που θα συνδέσει τις 4 μεγάλες πόλεις της Κρήτης αναβαθμίζοντας την οδική ασφάλεια στην μεγαλύτερη τουριστική περιοχή της χώρας και εκσυγχρονίζοντας το νησί. Η επένδυση θα βελτιώσει θα κινητοποιήσει πολλές επιπλέον περιφερειακές επενδύσεις. Προϋπολογισμός έργου στα 427 εκατ. ευρώ.

Ηλεκτρονικά Διόδια

Ανάπτυξη ενός αξιόπιστου, οικονομικού και φιλικού στους χρήστες διαλειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων για όλη την Ελλάδα. Το έργο αναπτύσσει ένα δίκαιο και διαφανή μηχανισμό χρέωσης για όλους τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων, βελτιώνει το επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρουν (διαθεσιμότητα διαφορετικών επιλογών για αυτόματες ηλεκτρονικές πληρωμές) και δημιουργεί πολλαπλές οικονομίες στην λειτουργία τους. Προϋπολογισμός 65 εκατ. ευρώ.

Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Υποδομών – Μεταφορών

Εγκατάσταση υπερσύγχρονου πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης χαρτοφυλακίου έργων και περιουσιακών στοιχείων στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έτσι ώστε να παρέχονται ακριβείς πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τα στάδια όλων των εκτελούμενων έργων. Το έργο θα αυξήσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα των υποδομών της χώρας. Ο Προϋπολογισμός είναι 10 εκατ. ευρώ.

Απλοποίηση διαδικασιών υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών

Ψηφιακή αναβάθμιση των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών απλοποιώντας παράλληλα τις διαδικασίες μεταβιβάσεων οχημάτων, έκδοσης και ανανέωσης αδειών οδήγησης, διαχείρισης των εξετάσεων οδήγησης κα. Στόχος η μείωση της γραφειοκρατίας, η αύξηση της διαφάνειας και η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων στους πολίτες υπηρεσιών. Ο προϋπολογισμός είναι 1 εκατ. ευρώ.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *