Σύσσωμο «ΟΧΙ» από το Δ.Σ. Λαμίας στην κατάργηση του 4ου Γυμνασίου και Λυκείου

Υιοθετήθηκε ομόφωνα το ψήφισμα των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Γυμνασίου και 4ου Λυκείου Λαμίας, καθώς και της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας, και σήμερα αποστέλλεται αρμοδίως

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Ομόφωνα υιοθετήθηκε από το δημοτικό συμβούλιο Λαμιέων της Τετάρτης 21 Απριλίου το ψήφισμα των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Γυμνασίου και 4ου Λυκείου Λαμίας, καθώς και της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας, για το κλείσιμο των δύο σχολικών μονάδων και τη μετατροπή τους σε πρότυπα – πειραματικά.

Όπως αναφέρεται στο ψήφισμα που θα σταλεί σήμερα ως ομόφωνο από το Δ.Σ. στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, πέρσι, εν μέσω της πρώτης καραντίνας, η κυβέρνηση ψήφισε τον νόμο για τα πρότυπα – πειραματικά, όπου αλλοιώνει τον σκοπό των πειραματικών μετατρέποντάς τα σε πρότυπα με μόνες διαφορές μια τυπική διασύνδεσή τους με τα πανεπιστήμια και την κλήρωση των μαθητών, ενώ στον ίδιο νόμο δίνει το δικαίωμα στον διευθυντή εκπαίδευσης να προτείνει -χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των συλλόγων διδασκόντων- ποιες σχολικές μονάδες θα μετατραπούν (- καταργηθούν) σε πρότυπα πειραματικά.

Αυτή τη δυνατότητα χρησιμοποίησαν οι διευθύνσεις εκπαίδευσης της Φθιώτιδας, με αποτέλεσμα στη δευτεροβάθμια να προτείνονται να μετατραπούν – καταργηθούν το 4ο Γυμνάσιο και το 4ο Λύκειο Λαμίας. Ο νόμος αυτός δεν έχει καμία αναφορά σε κοινωνικούς φορείς και δεν δίνει κανένα λόγο στον εκάστοτε δήμο, ο οποίος θα διαχειριστεί και τη λειτουργία του πρότυπου – πειραματικού.

Όμως δεν έχει καταργηθεί ο νόμος 1566/1985 (άρθρο 50) όπου στις αρμοδιότητες της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (ΔΕΠ) αναφέρονται οι μεταβολές στις σχολικές μονάδες (ίδρυση, κατάργηση, μεταφορά κτλ.), ούτε η αρμοδιότητα του Δημοτικού Συμβουλίου να αποφασίζει μετά από εισήγηση της ΔΕΠ. Επιπλέον, ακόμα και αν δεν προβλέπεται τα πρότυπα – πειραματικά να βρίσκονται στην αρμοδιότητα του δήμου, προβλέπεται για τα σχολεία που θέλουν να καταργήσουν και η γνώμη του δήμου δεν έχει ζητηθεί.

Η κατάργηση των σχολικών μονάδων σημαίνει:

Για τους μαθητές

  • απομάκρυνση από το φυσικό και οικείο χώρο του σχολείου που φοιτούν αδιαφορώντας για τους συναισθηματικούς και παιδαγωγικούς δεσμούς που έχουν δημιουργήσει με συμμαθητές και καθηγητές
  • μετακινήσεις σε σχολείο απομακρυσμένο από τον τόπο κατοικίας τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται (χρόνο μετακίνησης, ψυχολογική επιβάρυνση, οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους)
  • Επιβάρυνση της ήδη βεβαρυμμένης ψυχολογίας των παιδιών εξαιτίας του κλίματος της πανδημίας, σε μια χρονική περίοδο που στη λυκειακή βαθμίδα ετοιμάζονται για τις πανελλήνιες εξετάσεις.

Για τους γονείς:

  • πρόσθετο άγχος να βρουν σχολείο που θα φιλοξενεί τα παιδιά τους
  • προσπάθεια εύρεσης τρόπων για να μην μετακινούνται αλλάζοντας δύο και τρία λεωφορεία για να πάνε στο νέο σχολείο , αφού τα όμορα σχολεία δεν μπορούν να δεχθούν διπλάσιους μαθητές.
  • Χωρισμός των παιδιών τους σε διαφορετικά σχολεία
  • Για τα παιδιά που δεν έχουν γονείς να τα φροντίσουν όπως τα παιδιά του Ορφανοτροφείου θηλέων, που φοιτούν στα δύο αυτά σχολεία και θα αναγκαστούν να μετακινηθούν μακριά από το χώρο διαμονής τους.

Για τους εκπαιδευτικούς:

  • βίαιη αλλαγή των εργασιακών σχέσεων με την κατάργηση 50 τουλάχιστον οργανικών θέσεων που πήραν κατόπιν χρόνων υπηρεσίας σε απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές.
  • διαρκής ομηρία υπεραριθμίας σ’ αυτούς τους εκπαιδευτικούς και ουσιαστικό πάγωμα των οργανικών υπηρεσιακών μεταβολών (πάντα προηγείται ο υπεράριθμος στις τοποθετήσεις) για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του νομού.
  • μείωση διορισμών, ελαστικές σχέσεις εργασίας, κατάργηση δικαιωμάτων κτλ.

Η μετατροπή υφιστάμενων σχολικών μονάδων σε πειραματικά με αυτόν τον τρόπο και αυτή τη λογική σημαίνει επίσης:

  • Λογική αυταρχισμού και παράκαμψη του Συλλόγου Διδασκόντων. Οποιαδήποτε σημαντική αλλαγή σε ένα σχολείο δεν νοείται να γίνεται ερήμην των εκπαιδευτικών, που καλούνται σε κάθε περίπτωση να παίξουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε ενδεχόμενες νέες δραστηριότητες.
  • Αδιαφάνεια και έλλειψη ενημέρωσης και δημόσιας διαβούλευσης
  • Κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων, σχολεία πολλών ταχυτήτων
  • Κατάργηση γεωγραφικών ορίων και ανακατανομή του μαθητικού δυναμικού
  • Κατάργηση των σχολείων της γειτονιάς
  • Κοινωνικός διαχωρισμός των μαθητών

Απαιτείται να σταματήσει η διαδικασία μετατροπής – κατάργησης οποιασδήποτε σχολικής μονάδας σε πρότυπο – πειραματικό. Ουσιαστικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και όχι αποφάσεις από μονοπρόσωπα όργανα, διορισμένα και κατά συνέπεια ευάλωτα από την κάθε κυβέρνηση. Να μην καταργηθούν το 4ο Γυμνάσιο και το 4ο Λύκειο Λαμίας καθώς και οποιοδήποτε άλλο μπορεί εναλλακτικά να μπει στο στόχαστρο της «αριστείας».

Στη συνεδρίαση συμμετείχε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας, Δημήτρης Προύσαλης, ο οποίος ανέφερε ότι αντί να βοηθάει η κυβέρνηση να λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες, «πετάει μια μάσκα και ένα αντισηπτικό και τίποτε άλλο. Έχει άλλες ιδεοληψίες που θέλει να λύσει». Ο κ. Προύσαλης στάθηκε στην έλλειψη διαλόγου και διαβούλευσης, κάνοντας λόγο για «προτυποποίηση και των πειραματικών» με στόχο τα σχολεία τριών ταχυτήτων σε κάθε πόλη. Κλείνοντας ζήτησε τη στήριξη του Σώματος με μια απόφαση που θα στηρίζει τα αιτήματά τους, να πάρουν πίσω την εισήγησή τους και να γίνει ουσιαστικός διάλογος. Μια απόφαση που θα είναι απέναντι σ’ αυτές τις επιβουλές.

Όλοι οι επικεφαλής των παρατάξεων στάθηκαν στο πλευρό της τοπικής κοινωνίας η οποία θα αντιμετωπίσει πρόβλημα, αν εφαρμοστούν όσα ο νόμος επιτάσσει, τονίζοντας την έλλειψη διαλόγου και την αγνόηση της τοπικής αυτοδιοίκησης, μιας και η αυτοδιοίκηση είναι αρμόδια για την κατάργηση ή τη δημιουργία μιας σχολικής μονάδας.

Ο δήμος αξιοποιεί και τις 13 προσκλήσεις χρηματοδότησης από το «Αντώνης Τρίτσης»

Και στις 13 προσκλήσεις χρηματοδότησης από το «Αντώνης Τρίτσης» συμμετέχει ο δήμος Λαμιέων, αφού προετοίμασε μελέτες προϋπολογισμού 110.000.000 ευρώ, όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος.

Αναλυτικά όσα παρουσίασε ο Θύμιος Καραΐσκος:

  1. Ανακαίνιση και εκσυγχρονισμός εσωτερικών κι εξωτερικών δικτύων ύδρευσης, προϋπολογισμού 9.300.000 ευρώ της Δ.Ε. Λαμίας, Ροδίτσας, Μεγάλης Βρύσης και Σταυρού. Δίκτυα με ηλικία μεγαλύτερη των 100 ετών. Αντικατάσταση τμημάτων εξωτερικών υδραγωγείων στις Τ.Κ. Λιανοκλαδίου, Στύρφακας, Καστανιάς, Λουτρών Υπάτης, Μεξιατών, Θερμοπυλών, Ζηλευτού, Συκάς, Φραντζή, Καλαμακίου, Δίβρης, Μοσχοχωρίου, Νέου Κρικέλλου, Γοργοποτάμου, Αργυροχωρίου και στους οικισμούς Αλεπόσπιτων, Μαγούλας, Αμαλώτας, προϋπολογισμού 6.960.000 ευρώ. Αντικατάσταση όλων των υδρομέτρων με νέα ψηφιακά, προϋπολογισμού 24.400.000 ευρώ.
  2. Κατασκευή δικτύων αποχέτευσης σε περιαστικούς οικισμούς όπως η Ηράκλεια, το Μοσχοχώρι, το Νέο Κρίκελλο, οι Βαρδάτες, ο Γοργοπόταμος, τα Ζακαίικα, το Κόμμα, η Δαμάστα, η Αγριλιά, η Λυγαριά, το Κωσταλέξη, οι Κομποτάδες, οι Μεξιάτες, το Αργυροχώρι, το Αμούρι και η Υπάτη, προϋπολογισμού 17.100.000 ευρώ.
  3. Ενεργειακή εξοικονόμηση με την προμήθεια και εγκατάσταση ευφυών συστημάτων διαχείρισης ενέργειας στις υποδομές πόσιμου νερού και αποχέτευσης, αλλά και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού σταθμού ισχύος 2MW (μεγαβάτ), συνολικού προϋπολογισμού 6.600.000 ευρώ.
  4. Διαχείριση στερεών αποβλήτων με την εφαρμογή ενός προγράμματος ευρείας εφαρμογής της διαλογής στην πηγή, που συνδυάζει γωνιές ανακύκλωσης, υπογειοποιημένους κάδους και όλο τον αναγκαίο εξοπλισμό, προϋπολογισμού 6.000.000 ευρώ.
  5. Στην αγροτική οδοποιία βελτιώνεται η προσβασιμότητα σε περισσότερα από 50χλμ. αγροτικών δρόμων στις Δ.Ε. Γοργοποτάμου, Λαμίας, Λιανοκλαδίου και Υπάτης, προϋπολογισμού 9.200.000 €
  6. Στην αστική ανάπλαση μελετήθηκε και υποβλήθηκε για χρηματοδότηση νέα παρέμβαση, προϋπολογισμού 11.500.000 ευρώ για τη νότια Λαμία που περικλείεται στις οδούς Αθηνών – Κύπρου και Καλυβίων, με ευρεία αστική ανάπλαση, δίκτυο ποδηλατοδρόμων, πεζοδιαδρομές και κυκλικούς κόμβους.
  7. Στο κτιριακό απόθεμα με την ανέγερση του νέου Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Φθιώτιδας, επιλύοντας οριστικά το χρόνιο πρόβλημα στέγασης των παιδιών με ιδιαίτερες ανάγκες, προϋπολογισμού 6.000.000 ευρώ.
  8. Στον ψηφιακό μετασχηματισμό με έναν συνδυασμό λύσεων για έξυπνο αστικό εξοπλισμό, ευφυή συστήματα διαχείρισης γης, ύδατος και ενέργειας, επέκταση διαδικτυακών συναλλαγών και καινοτόμα συστήματα εικονικών περιηγήσεων, προϋπολογισμού 1.400.000 ευρώ.
  9. Στις κοινωνικές υποδομές, με τη χρηματοδότηση μελέτης ενός νέου πολυχώρου στέγασης όλων των κοινωνικών δομών του δήμου, στη συμβολή των οδών Παπαμαύρου και Γιαννιτσιώτη, προϋπολογισμού 480.000 €
  10. Στις αθλητικές υποδομές, με τη μελέτη ενός νέου σύγχρονου – κλειστού προπονητηρίου στον χώρο του νέου Σταδίου Καμαρίτσας, για την ασφαλή και ποιοτική άθληση των πολιτών, προϋπολογισμού 570.000 ευρώ.
  11. Στις δομές εκπαίδευσης, με τη μελέτη των απαιτούμενων εργασιών επισκευής εσωτερικών κι εξωτερικών χώρων, καθώς και όλων των μηχανολογικών και ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων, προϋπολογισμού 2.400.000 ευρώ.
  12. Στην αντισεισμική προστασία, με τη μελέτη πρωτοβάθμιου προσεισμικού ελέγχου για τα σχολικά κτίρια, προϋπολογισμού 100.000 ευρώ.
  13. Στην ηλεκτροκίνηση με την προμήθεια πέντε μικρών επιβατηγών και πέντε μεσαίων λεωφορείων, προϋπολογισμού 2.600.000 ευρώ.

Παράλληλα, ο κ. Καραΐσκος επισήμανε την αναστήλωση της ιστορικής γέφυρας στην Αλαμάνα, προϋπολογισμού 2.400.000 ευρώ και την πρόσφατη έγκριση χρηματοδότησης προϋπολογισμού 2.600.000 ευρώ, για τη δημιουργία ενός νέου σύγχρονου Διαδημοτικού Πάρκου Ζωοφιλίας στο πλαίσιο του Προγράμματος «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ», τονίζοντας πως «αυτές οι μελέτες και τα έργα είναι μια μεγάλη προίκα για τον δήμο μας».

Δείτε σχετικά:

Δήμος Λαμιέων – Πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης

Ικανοποίηση για την επιστροφή του Ράλλυ Ακρόπολις

Η επιστροφή του Ράλλυ Ακρόπολις στον τόπο του σκόρπισε ικανοποίηση και στις παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου, οι οποίες επισήμαναν το θετικό πρόσημο που προσδίδει η διοργάνωση ενός τέτοιους γεγονότος στην περιοχή. Εκτός της Λαϊκής Συσπείρωσης, με τον Γιώργο Δελιχά να ζητά να χαμηλώσουν οι τόνοι, καθώς δεν θα συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη.

Όλοι οι επικεφαλής δεν παρέλειψαν να εκφράσουν τα θερμά τους συλλυπητήρια για τον χαμό των τριών συμπολιτών μας, του Γιώργου Ρηγάκη, του Δημήτρη Ρίζου και του Χρήστου Ράπτη, οι δύο εκ των οποίων υπηρέτησαν και την αυτοδιοίκηση.

Ομόφωνα υιοθετήθηκε από το δημοτικό συμβούλιο Λαμιέων της Τετάρτης 21 Απριλίου το ψήφισμα των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Γυμνασίου και 4ου Λυκείου Λαμίας, καθώς και της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας, για το κλείσιμο των δύο σχολικών μονάδων και τη μετατροπή τους σε πρότυπα – πειραματικά.

Όπως αναφέρεται στο ψήφισμα που θα σταλεί σήμερα ως ομόφωνο από το Δ.Σ. στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, πέρσι, εν μέσω της πρώτης καραντίνας, η κυβέρνηση ψήφισε τον νόμο για τα πρότυπα – πειραματικά, όπου αλλοιώνει τον σκοπό των πειραματικών μετατρέποντάς τα σε πρότυπα με μόνες διαφορές μια τυπική διασύνδεσή τους με τα πανεπιστήμια και την κλήρωση των μαθητών, ενώ στον ίδιο νόμο δίνει το δικαίωμα στον διευθυντή εκπαίδευσης να προτείνει -χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των συλλόγων διδασκόντων- ποιες σχολικές μονάδες θα μετατραπούν (- καταργηθούν) σε πρότυπα πειραματικά.

Αυτή τη δυνατότητα χρησιμοποίησαν οι διευθύνσεις εκπαίδευσης της Φθιώτιδας, με αποτέλεσμα στη δευτεροβάθμια να προτείνονται να μετατραπούν – καταργηθούν το 4ο Γυμνάσιο και το 4ο Λύκειο Λαμίας. Ο νόμος αυτός δεν έχει καμία αναφορά σε κοινωνικούς φορείς και δεν δίνει κανένα λόγο στον εκάστοτε δήμο, ο οποίος θα διαχειριστεί και τη λειτουργία του πρότυπου – πειραματικού.

Όμως δεν έχει καταργηθεί ο νόμος 1566/1985 (άρθρο 50) όπου στις αρμοδιότητες της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (ΔΕΠ) αναφέρονται οι μεταβολές στις σχολικές μονάδες (ίδρυση, κατάργηση, μεταφορά κτλ.), ούτε η αρμοδιότητα του Δημοτικού Συμβουλίου να αποφασίζει μετά από εισήγηση της ΔΕΠ. Επιπλέον, ακόμα και αν δεν προβλέπεται τα πρότυπα – πειραματικά να βρίσκονται στην αρμοδιότητα του δήμου, προβλέπεται για τα σχολεία που θέλουν να καταργήσουν και η γνώμη του δήμου δεν έχει ζητηθεί.

Η κατάργηση των σχολικών μονάδων σημαίνει:

Για τους μαθητές

  • απομάκρυνση από το φυσικό και οικείο χώρο του σχολείου που φοιτούν αδιαφορώντας για τους συναισθηματικούς και παιδαγωγικούς δεσμούς που έχουν δημιουργήσει με συμμαθητές και καθηγητές
  • μετακινήσεις σε σχολείο απομακρυσμένο από τον τόπο κατοικίας τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται (χρόνο μετακίνησης, ψυχολογική επιβάρυνση, οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους)
  • Επιβάρυνση της ήδη βεβαρυμμένης ψυχολογίας των παιδιών εξαιτίας του κλίματος της πανδημίας, σε μια χρονική περίοδο που στη λυκειακή βαθμίδα ετοιμάζονται για τις πανελλήνιες εξετάσεις.

Για τους γονείς:

  • πρόσθετο άγχος να βρουν σχολείο που θα φιλοξενεί τα παιδιά τους
  • προσπάθεια εύρεσης τρόπων για να μην μετακινούνται αλλάζοντας δύο και τρία λεωφορεία για να πάνε στο νέο σχολείο , αφού τα όμορα σχολεία δεν μπορούν να δεχθούν διπλάσιους μαθητές.
  • Χωρισμός των παιδιών τους σε διαφορετικά σχολεία
  • Για τα παιδιά που δεν έχουν γονείς να τα φροντίσουν όπως τα παιδιά του Ορφανοτροφείου θηλέων, που φοιτούν στα δύο αυτά σχολεία και θα αναγκαστούν να μετακινηθούν μακριά από το χώρο διαμονής τους.

Για τους εκπαιδευτικούς:

  • βίαιη αλλαγή των εργασιακών σχέσεων με την κατάργηση 50 τουλάχιστον οργανικών θέσεων που πήραν κατόπιν χρόνων υπηρεσίας σε απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές.
  • διαρκής ομηρία υπεραριθμίας σ’ αυτούς τους εκπαιδευτικούς και ουσιαστικό πάγωμα των οργανικών υπηρεσιακών μεταβολών (πάντα προηγείται ο υπεράριθμος στις τοποθετήσεις) για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του νομού.
  • μείωση διορισμών, ελαστικές σχέσεις εργασίας, κατάργηση δικαιωμάτων κτλ.

Η μετατροπή υφιστάμενων σχολικών μονάδων σε πειραματικά με αυτόν τον τρόπο και αυτή τη λογική σημαίνει επίσης:

  • Λογική αυταρχισμού και παράκαμψη του Συλλόγου Διδασκόντων. Οποιαδήποτε σημαντική αλλαγή σε ένα σχολείο δεν νοείται να γίνεται ερήμην των εκπαιδευτικών, που καλούνται σε κάθε περίπτωση να παίξουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε ενδεχόμενες νέες δραστηριότητες.
  • Αδιαφάνεια και έλλειψη ενημέρωσης και δημόσιας διαβούλευσης
  • Κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων, σχολεία πολλών ταχυτήτων
  • Κατάργηση γεωγραφικών ορίων και ανακατανομή του μαθητικού δυναμικού
  • Κατάργηση των σχολείων της γειτονιάς
  • Κοινωνικός διαχωρισμός των μαθητών

Απαιτείται να σταματήσει η διαδικασία μετατροπής – κατάργησης οποιασδήποτε σχολικής μονάδας σε πρότυπο – πειραματικό. Ουσιαστικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και όχι αποφάσεις από μονοπρόσωπα όργανα, διορισμένα και κατά συνέπεια ευάλωτα από την κάθε κυβέρνηση. Να μην καταργηθούν το 4ο Γυμνάσιο και το 4ο Λύκειο Λαμίας καθώς και οποιοδήποτε άλλο μπορεί εναλλακτικά να μπει στο στόχαστρο της «αριστείας».

Στη συνεδρίαση συμμετείχε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας, Δημήτρης Προύσαλης, ο οποίος ανέφερε ότι αντί να βοηθάει η κυβέρνηση να λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες, «πετάει μια μάσκα και ένα αντισηπτικό και τίποτε άλλο. Έχει άλλες ιδεοληψίες που θέλει να λύσει». Ο κ. Προύσαλης στάθηκε στην έλλειψη διαλόγου και διαβούλευσης, κάνοντας λόγο για «προτυποποίηση και των πειραματικών» με στόχο τα σχολεία τριών ταχυτήτων σε κάθε πόλη. Κλείνοντας ζήτησε τη στήριξη του Σώματος με μια απόφαση που θα στηρίζει τα αιτήματά τους, να πάρουν πίσω την εισήγησή τους και να γίνει ουσιαστικός διάλογος. Μια απόφαση που θα είναι απέναντι σ’ αυτές τις επιβουλές.

Όλοι οι επικεφαλής των παρατάξεων στάθηκαν στο πλευρό της τοπικής κοινωνίας η οποία θα αντιμετωπίσει πρόβλημα, αν εφαρμοστούν όσα ο νόμος επιτάσσει, τονίζοντας την έλλειψη διαλόγου και την αγνόηση της τοπικής αυτοδιοίκησης, μιας και η αυτοδιοίκηση είναι αρμόδια για την κατάργηση ή τη δημιουργία μιας σχολικής μονάδας.

Ο δήμος αξιοποιεί και τις 13 προσκλήσεις χρηματοδότησης από το «Αντώνης Τρίτσης»

Και στις 13 προσκλήσεις χρηματοδότησης από το «Αντώνης Τρίτσης» συμμετέχει ο δήμος Λαμιέων, αφού προετοίμασε μελέτες προϋπολογισμού 110.000.000 ευρώ, όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος.

Αναλυτικά όσα παρουσίασε ο Θύμιος Καραΐσκος:

  1. Ανακαίνιση και εκσυγχρονισμός εσωτερικών κι εξωτερικών δικτύων ύδρευσης, προϋπολογισμού 9.300.000 ευρώ της Δ.Ε. Λαμίας, Ροδίτσας, Μεγάλης Βρύσης και Σταυρού. Δίκτυα με ηλικία μεγαλύτερη των 100 ετών. Αντικατάσταση τμημάτων εξωτερικών υδραγωγείων στις Τ.Κ. Λιανοκλαδίου, Στύρφακας, Καστανιάς, Λουτρών Υπάτης, Μεξιατών, Θερμοπυλών, Ζηλευτού, Συκάς, Φραντζή, Καλαμακίου, Δίβρης, Μοσχοχωρίου, Νέου Κρικέλλου, Γοργοποτάμου, Αργυροχωρίου και στους οικισμούς Αλεπόσπιτων, Μαγούλας, Αμαλώτας, προϋπολογισμού 6.960.000 ευρώ. Αντικατάσταση όλων των υδρομέτρων με νέα ψηφιακά, προϋπολογισμού 24.400.000 ευρώ.
  2. Κατασκευή δικτύων αποχέτευσης σε περιαστικούς οικισμούς όπως η Ηράκλεια, το Μοσχοχώρι, το Νέο Κρίκελλο, οι Βαρδάτες, ο Γοργοπόταμος, τα Ζακαίικα, το Κόμμα, η Δαμάστα, η Αγριλιά, η Λυγαριά, το Κωσταλέξη, οι Κομποτάδες, οι Μεξιάτες, το Αργυροχώρι, το Αμούρι και η Υπάτη, προϋπολογισμού 17.100.000 ευρώ.
  3. Ενεργειακή εξοικονόμηση με την προμήθεια και εγκατάσταση ευφυών συστημάτων διαχείρισης ενέργειας στις υποδομές πόσιμου νερού και αποχέτευσης, αλλά και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού σταθμού ισχύος 2MW (μεγαβάτ), συνολικού προϋπολογισμού 6.600.000 ευρώ.
  4. Διαχείριση στερεών αποβλήτων με την εφαρμογή ενός προγράμματος ευρείας εφαρμογής της διαλογής στην πηγή, που συνδυάζει γωνιές ανακύκλωσης, υπογειοποιημένους κάδους και όλο τον αναγκαίο εξοπλισμό, προϋπολογισμού 6.000.000 ευρώ.
  5. Στην αγροτική οδοποιία βελτιώνεται η προσβασιμότητα σε περισσότερα από 50χλμ. αγροτικών δρόμων στις Δ.Ε. Γοργοποτάμου, Λαμίας, Λιανοκλαδίου και Υπάτης, προϋπολογισμού 9.200.000 €
  6. Στην αστική ανάπλαση μελετήθηκε και υποβλήθηκε για χρηματοδότηση νέα παρέμβαση, προϋπολογισμού 11.500.000 ευρώ για τη νότια Λαμία που περικλείεται στις οδούς Αθηνών – Κύπρου και Καλυβίων, με ευρεία αστική ανάπλαση, δίκτυο ποδηλατοδρόμων, πεζοδιαδρομές και κυκλικούς κόμβους.
  7. Στο κτιριακό απόθεμα με την ανέγερση του νέου Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Φθιώτιδας, επιλύοντας οριστικά το χρόνιο πρόβλημα στέγασης των παιδιών με ιδιαίτερες ανάγκες, προϋπολογισμού 6.000.000 ευρώ.
  8. Στον ψηφιακό μετασχηματισμό με έναν συνδυασμό λύσεων για έξυπνο αστικό εξοπλισμό, ευφυή συστήματα διαχείρισης γης, ύδατος και ενέργειας, επέκταση διαδικτυακών συναλλαγών και καινοτόμα συστήματα εικονικών περιηγήσεων, προϋπολογισμού 1.400.000 ευρώ.
  9. Στις κοινωνικές υποδομές, με τη χρηματοδότηση μελέτης ενός νέου πολυχώρου στέγασης όλων των κοινωνικών δομών του δήμου, στη συμβολή των οδών Παπαμαύρου και Γιαννιτσιώτη, προϋπολογισμού 480.000 €
  10. Στις αθλητικές υποδομές, με τη μελέτη ενός νέου σύγχρονου – κλειστού προπονητηρίου στον χώρο του νέου Σταδίου Καμαρίτσας, για την ασφαλή και ποιοτική άθληση των πολιτών, προϋπολογισμού 570.000 ευρώ.
  11. Στις δομές εκπαίδευσης, με τη μελέτη των απαιτούμενων εργασιών επισκευής εσωτερικών κι εξωτερικών χώρων, καθώς και όλων των μηχανολογικών και ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων, προϋπολογισμού 2.400.000 ευρώ.
  12. Στην αντισεισμική προστασία, με τη μελέτη πρωτοβάθμιου προσεισμικού ελέγχου για τα σχολικά κτίρια, προϋπολογισμού 100.000 ευρώ.
  13. Στην ηλεκτροκίνηση με την προμήθεια πέντε μικρών επιβατηγών και πέντε μεσαίων λεωφορείων, προϋπολογισμού 2.600.000 ευρώ.

Παράλληλα, ο κ. Καραΐσκος επισήμανε την αναστήλωση της ιστορικής γέφυρας στην Αλαμάνα, προϋπολογισμού 2.400.000 ευρώ και την πρόσφατη έγκριση χρηματοδότησης προϋπολογισμού 2.600.000 ευρώ, για τη δημιουργία ενός νέου σύγχρονου Διαδημοτικού Πάρκου Ζωοφιλίας στο πλαίσιο του Προγράμματος «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ», τονίζοντας πως «αυτές οι μελέτες και τα έργα είναι μια μεγάλη προίκα για τον δήμο μας».

Δείτε σχετικά:

Δήμος Λαμιέων – Πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης

Ικανοποίηση για την επιστροφή του Ράλλυ Ακρόπολις

Η επιστροφή του Ράλλυ Ακρόπολις στον τόπο του σκόρπισε ικανοποίηση και στις παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου, οι οποίες επισήμαναν το θετικό πρόσημο που προσδίδει η διοργάνωση ενός τέτοιους γεγονότος στην περιοχή. Εκτός της Λαϊκής Συσπείρωσης, με τον Γιώργο Δελιχά να ζητά να χαμηλώσουν οι τόνοι, καθώς δεν θα συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη.

Όλοι οι επικεφαλής δεν παρέλειψαν να εκφράσουν τα θερμά τους συλλυπητήρια για τον χαμό των τριών συμπολιτών μας, του Γιώργου Ρηγάκη, του Δημήτρη Ρίζου και του Χρήστου Ράπτη, οι δύο εκ των οποίων υπηρέτησαν και την αυτοδιοίκηση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ