Δύο δρομολόγια την εβδομάδα για τη γραμμή Κύμη-Χίος-Λέσβος

Χρηματοδοτείται με €2.322.000

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση
Υπό την Προεδρία του Γενικού Γραμματέα Ευάγγελου Κυριαζόπουλου το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής ενέκρινε για το 2022, ως άγονες, 49 γραμμές για επιδότηση. Έτσι, μαζί με τις 26 υφιστάμενες πολυετείς συμβάσεις, η νησιωτική χώρα θα εξυπηρετείται το 2022 με 75 άγονες γραμμές, συνολικού κόστους € 138 εκατ.
Μεταξύ αυτών, για πρώτη φορά, χρηματοδοτείται με € 2.322.000 και η γραμμή ΚΥΜΗ – ΜΕΣΤΑ Χίου – ΣΙΓΡΙ Λέσβου, με 2 δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου, η οποία ενώνει 3 ολοκαίνουργιες λιμενικές εγκαταστάσεις του Κεντρικού & Βορείου Αιγαίου.
Η ακτοπλοϊκή αυτή γραμμή μπορεί να περιορίσει σημαντικά τον χρόνο πρόσβασης και το κόστος στα ακριτικά νησιά της Χίου και της Λέσβου από την Αττική κυρίως δε την χρονοαπόστασή τους από τη βιομηχανική και εμπορική περιοχή του Σχηματαρίου, Οινοφύτων, Αυλίδος κλπ. μέχρι τη Θήβα και τη Λαμία. Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνεται στον εθνικό αναπτυξιακό σχεδιασμό του πρωτοπόρου πολεοδόμου Κωνσταντίνου Δοξιάδη (1913-1975), αλλά και στο Εθνικό Χωροταξικό Πλαίσιο (ΦΕΚ 128/Α/03.07.2008). Σε μια μελλοντική προοπτική, εξομάλυνσης των σχέσεων με την γείτονα χώρα, ο λιμένας της Κύμης, μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στο εμπόριο με τα παράλια της Μικράς Ασίας και κυρίως με την Σμύρνη και το Αϊβαλί.
Η γραμμή ΚΥΜΗ – ΜΕΣΤΑ – ΣΙΓΡΙ εκτός του ότι θα αξιοποιήσει 3 σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις που χρηματοδοτήθηκαν σημαντικά από ενωσιακούς πόρους, θα μειώσει το κόστος του εμπορίου των ακριτικών νησιών του Κεντρικού & Βορείου Αιγαίου καθώς και θα βελτιώσει τον τουρισμό τους.
Σε ότι αφορά την Εύβοια, βελτιώνεται περαιτέρω ο ρόλος της στον ακτοπλοϊκό χάρτη, αξιοποιώντας τον κεντροβαρή γεωγραφικό της ρόλο στο Κεντρικό & Βόρειο Αιγαίο.
Βέβαια, για να ολοκληρωθεί η προοπτική αυτή απαιτείται η βελτίωση των οδικών υποδομών της Εύβοιας και κυρίως η σύνδεση της Χαλκίδας με τον λιμένα της Κύμης, που έχει καθυστερήσει σημαντικά.
Οι 49 ακτοπλοϊκές γραμμές, που χρηματοδοτούνται ως άγονες, θα προκηρυχτούν εντός Ιουλίου του 2021, προκειμένου να λειτουργήσουν από τις από 1/11/2021.
Τέλος, σημειώνεται ότι το ΣΑΣ ενέκρινε και την αύξηση του τιμήματος της υφιστάμενης άγονης γραμμής ΚΥΜΗ – ΣΚΥΡΟΣ κατά 12%, βοηθώντας την ποιοτική εξυπηρέτηση της Σκύρου που εξυπηρετείται χρόνια τώρα από την εταιρία Λαϊκής Βάσης «Σκύρος Ναυτική Εταιρία».
Υπό την Προεδρία του Γενικού Γραμματέα Ευάγγελου Κυριαζόπουλου το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής ενέκρινε για το 2022, ως άγονες, 49 γραμμές για επιδότηση. Έτσι, μαζί με τις 26 υφιστάμενες πολυετείς συμβάσεις, η νησιωτική χώρα θα εξυπηρετείται το 2022 με 75 άγονες γραμμές, συνολικού κόστους € 138 εκατ.
Μεταξύ αυτών, για πρώτη φορά, χρηματοδοτείται με € 2.322.000 και η γραμμή ΚΥΜΗ – ΜΕΣΤΑ Χίου – ΣΙΓΡΙ Λέσβου, με 2 δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου, η οποία ενώνει 3 ολοκαίνουργιες λιμενικές εγκαταστάσεις του Κεντρικού & Βορείου Αιγαίου.
Η ακτοπλοϊκή αυτή γραμμή μπορεί να περιορίσει σημαντικά τον χρόνο πρόσβασης και το κόστος στα ακριτικά νησιά της Χίου και της Λέσβου από την Αττική κυρίως δε την χρονοαπόστασή τους από τη βιομηχανική και εμπορική περιοχή του Σχηματαρίου, Οινοφύτων, Αυλίδος κλπ. μέχρι τη Θήβα και τη Λαμία. Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνεται στον εθνικό αναπτυξιακό σχεδιασμό του πρωτοπόρου πολεοδόμου Κωνσταντίνου Δοξιάδη (1913-1975), αλλά και στο Εθνικό Χωροταξικό Πλαίσιο (ΦΕΚ 128/Α/03.07.2008). Σε μια μελλοντική προοπτική, εξομάλυνσης των σχέσεων με την γείτονα χώρα, ο λιμένας της Κύμης, μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στο εμπόριο με τα παράλια της Μικράς Ασίας και κυρίως με την Σμύρνη και το Αϊβαλί.
Η γραμμή ΚΥΜΗ – ΜΕΣΤΑ – ΣΙΓΡΙ εκτός του ότι θα αξιοποιήσει 3 σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις που χρηματοδοτήθηκαν σημαντικά από ενωσιακούς πόρους, θα μειώσει το κόστος του εμπορίου των ακριτικών νησιών του Κεντρικού & Βορείου Αιγαίου καθώς και θα βελτιώσει τον τουρισμό τους.
Σε ότι αφορά την Εύβοια, βελτιώνεται περαιτέρω ο ρόλος της στον ακτοπλοϊκό χάρτη, αξιοποιώντας τον κεντροβαρή γεωγραφικό της ρόλο στο Κεντρικό & Βόρειο Αιγαίο.
Βέβαια, για να ολοκληρωθεί η προοπτική αυτή απαιτείται η βελτίωση των οδικών υποδομών της Εύβοιας και κυρίως η σύνδεση της Χαλκίδας με τον λιμένα της Κύμης, που έχει καθυστερήσει σημαντικά.
Οι 49 ακτοπλοϊκές γραμμές, που χρηματοδοτούνται ως άγονες, θα προκηρυχτούν εντός Ιουλίου του 2021, προκειμένου να λειτουργήσουν από τις από 1/11/2021.
Τέλος, σημειώνεται ότι το ΣΑΣ ενέκρινε και την αύξηση του τιμήματος της υφιστάμενης άγονης γραμμής ΚΥΜΗ – ΣΚΥΡΟΣ κατά 12%, βοηθώντας την ποιοτική εξυπηρέτηση της Σκύρου που εξυπηρετείται χρόνια τώρα από την εταιρία Λαϊκής Βάσης «Σκύρος Ναυτική Εταιρία».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ