Καμία ανησυχία για τις παρακάμψεις στην Εύβοια και τον Διαγώνιο στη Φωκίδα

Πρόκειται για έργα που είτε είναι σε εξέλιξη η διαγωνιστική τους διαδικασία, είτε έχουν δρομολογηθεί

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Μεγάλα και σημαντικά έργα υποδομής που έχει ανάγκη η Στερεά Ελλάδα δεν εντάχθηκαν στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως οι παρακάμψεις Χαλκίδας – Νέας Αρτάκης – Ψαχνών, Βασιλικού και Αμαρύνθου, καθώς επίσης και ο «Διαγώνιος» Άξονας Φωκίδας.

Τα «ΣΤΕΡΕΑ ΝΕΑ» επικοινώνησαν με τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, Φάνη Σπανό, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι πρόκειται για έργα που είτε είναι σε εξέλιξη η διαγωνιστική τους διαδικασία, είτε έχουν δρομολογηθεί μετά την τελευταία του συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Ρεπορτάζ: Παύλος Σφέτσας

Φωτογραφίες: Βασίλης Χονδρός

Το τι περιλαμβάνει το Σχέδιο Ανάκαμψης παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο της Τετάρτης 23 Ιουνίου 2021 από τον Υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας, ο κ. Σταϊκούρας μίλησε στη σχετική για το θέμα εκδήλωση του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών και ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Υπάρχουν ευρωπαϊκοί κανόνες, οι οποίοι λένε ότι το 57% των χρημάτων πρέπει να πάει σε δύο άξονες, το 37% στην Πράσινη Οικονομία και το 20% στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό. Το υπόλοιπο κομμάτι πάει σε άλλες δράσεις, άρα η κάθε χώρα δεν μπορεί να κάνει ό,τι θέλει. Δεν μπορούμε να πούμε ότι θα κάνουμε δρόμους σε όλη την Ελλάδα. Είχαμε κι άλλους οδικούς άξονες, τους προτείναμε. Απερρίφθησαν. Δύο έγιναν δεκτοί, η ολοκλήρωση του Ε65, το βόρειο κομμάτι, κι ο ΒΟΑΚ, ο Βόρειος Οδικός Άξονας στην Κρήτη. Δεν έγινε δεκτό άλλο έργο, γιατί οι υποδομές δεν είναι κομμάτι της ανάκαμψης και ανθεκτικότητας της οικονομίας. Εκεί θα πρέπει να αξιοποιήσουμε πόρους από άλλες πηγές, π.χ. το ΕΣΠΑ 2021-2027».

Θέση Τροχός – Νταμάρια Ντεγιάννη, εκεί όπου θα ξεκινήσει η παράκαμψη της Χαλκίδας (και φώτο πάνω).

Δρομολογούνται τα έργα στην Εύβοια, σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία του Διαγώνιου της Φωκίδας

Δύο μεγάλα και σημαντικά έργα υποδομής που έχει ανάγκη η Στερεά Ελλάδα δεν εντάχθηκαν στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως προαναφέραμε, δηλαδή οι παρακάμψεις Χαλκίδας – Νέας Αρτάκης – Ψαχνών, Βασιλικού και Αμαρύνθου, καθώς επίσης και ο «Διαγώνιος» Άξονας Φωκίδας.

Καθησυχαστικός εμφανίστηκε σε δηλώσεις του στα «ΣΤΕΡΕΑ ΝΕΑ» ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι πρόκειται για έργα που είτε είναι σε εξέλιξη η διαγωνιστική τους διαδικασία, είτε έχουν δρομολογηθεί μετά την τελευταία του συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Συγκεκριμένα, ρωτήσαμε τον κ. Σπανό: Στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας δεν εντάχθηκαν σημαντικά έργα για την Περιφέρειά μας, όπως ο Διαγώνιος Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο και οι Παρακάμψεις Χαλκίδας, Βασιλικού και Αμαρύνθου. Ο Υπουργός Οικονομικών σημείωσε πως γι’ αυτά «θα πρέπει να αξιοποιήσουμε πόρους από άλλες πηγές, π.χ. το ΕΣΠΑ 2021-2027». Σε ποιο στάδιο υλοποίησης βρισκόμαστε για τα δύο σημαντικά αυτά έργα υποδομής;

Όπως διαβεβαίωσε ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας: «Είναι γνωστές από καιρό οι προτεραιότητες του Σχεδίου Ανάκαμψης και αμέσως μετά την ανακοίνωσή του δρομολογήσαμε την τελευταία μας συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Αχ. Καραμανλή.

Στο πλαίσιο της συνάντησης εργασίας, που είχαμε και σε ότι αφορά τα έργα:

Παράκαμψη Χαλκίδας – Νέας Αρτάκης – Ψαχνών

Ο Υπουργός μας ενημέρωσε ότι τον Ιούλιο ολοκληρώνονται οι μελετητικές προσαρμογές, που θα επιτρέψουν τη χρηματοδότηση από κοινοτικό πρόγραμμα, με στόχο τη δημοπράτηση του έργου στις αρχές του 2022. Ζητήσαμε την επίσπευση των διαδικασιών ωρίμανσης και χρηματοδότησης του αυτοκινητοδρόμου, καθώς αυτός αποτελεί έργο τεράστιας σημασίας και για την υλοποίησή του «δεν περισσεύει πλέον ούτε μέρα», όπως χαρακτηριστικά τονίσαμε. Επίσης, ζητήσαμε να υπάρξει μέριμνα για επαρκές πλάτος απαλλοτρίωσης, ώστε να είναι εφικτή η διαπλάτυνση του αυτοκινητοδρόμου, εφόσον κάτι τέτοιο απαιτηθεί από τον κυκλοφοριακό φόρτο. Πρόταση, η οποία έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό.

Θέση Δοκός, σημείο απ’ όπου θα περνά η παράκαμψη Χαλκίδας.

Παρακάμψεις Βασιλικού και Αμαρύνθου

Ενημερώσαμε τον Υπουργό, ότι στις 25 Μαΐου 2021 – μόλις μία εβδομάδα μετά την εξασφάλιση των σχετικών εγκρίσεων από το Τεχνικό Συμβούλιο του Υπουργείου – η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας αποφάσισε την ενεργοποίηση Τεχνικών Συμβούλων για την επικαιροποίηση των δύο μελετών. Αναλάβαμε εμείς τις μελέτες, ώστε να επισπεύσουμε τις διαδικασίες και να επανέλθουμε το συντομότερο δυνατό στα συναρμόδια Υπουργεία, προς εξεύρεση χρηματοδοτήσεων.

«Διαγώνιος» Άξονας Φωκίδας

– Τμήμα Γραβιά – Βάριανη – Κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη. Το έργο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας με 15.000.000 ευρώ και έχει φορέα υλοποίησης το Υπουργείο Υποδομών, βρίσκεται στη φάση της ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας, με στόχο εντός των επομένων μηνών να υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής.

– Τμήμα Άμφισσα – Βάριανη. Ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την ένταξη του οδικού άξονα στο Τομεακό Πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2021 – 2027.

Τα υπόλοιπα τμήματα «ωριμάζουν» μελετητικά, ώστε μελλοντικώς να δύνανται να ενταχθούν σε χρηματοδοτικά προγράμματα».

Αυτό που απομένει πλέον για τα σημαντικά αυτά έργα είναι η υλοποίηση, ειδικά για την Εύβοια, καθώς για δεκαετίες τώρα οι κάτοικοι ταλαιπωρούνται από τις παλινωδίες και τις υποσχέσεις.

Μεγάλα και σημαντικά έργα υποδομής που έχει ανάγκη η Στερεά Ελλάδα δεν εντάχθηκαν στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως οι παρακάμψεις Χαλκίδας – Νέας Αρτάκης – Ψαχνών, Βασιλικού και Αμαρύνθου, καθώς επίσης και ο «Διαγώνιος» Άξονας Φωκίδας.

Τα «ΣΤΕΡΕΑ ΝΕΑ» επικοινώνησαν με τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, Φάνη Σπανό, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι πρόκειται για έργα που είτε είναι σε εξέλιξη η διαγωνιστική τους διαδικασία, είτε έχουν δρομολογηθεί μετά την τελευταία του συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Ρεπορτάζ: Παύλος Σφέτσας

Φωτογραφίες: Βασίλης Χονδρός

Το τι περιλαμβάνει το Σχέδιο Ανάκαμψης παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο της Τετάρτης 23 Ιουνίου 2021 από τον Υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα.

Το απόγευμα της ίδιας μέρας, ο κ. Σταϊκούρας μίλησε στη σχετική για το θέμα εκδήλωση του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών και ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Υπάρχουν ευρωπαϊκοί κανόνες, οι οποίοι λένε ότι το 57% των χρημάτων πρέπει να πάει σε δύο άξονες, το 37% στην Πράσινη Οικονομία και το 20% στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό. Το υπόλοιπο κομμάτι πάει σε άλλες δράσεις, άρα η κάθε χώρα δεν μπορεί να κάνει ό,τι θέλει. Δεν μπορούμε να πούμε ότι θα κάνουμε δρόμους σε όλη την Ελλάδα. Είχαμε κι άλλους οδικούς άξονες, τους προτείναμε. Απερρίφθησαν. Δύο έγιναν δεκτοί, η ολοκλήρωση του Ε65, το βόρειο κομμάτι, κι ο ΒΟΑΚ, ο Βόρειος Οδικός Άξονας στην Κρήτη. Δεν έγινε δεκτό άλλο έργο, γιατί οι υποδομές δεν είναι κομμάτι της ανάκαμψης και ανθεκτικότητας της οικονομίας. Εκεί θα πρέπει να αξιοποιήσουμε πόρους από άλλες πηγές, π.χ. το ΕΣΠΑ 2021-2027».

Θέση Τροχός – Νταμάρια Ντεγιάννη, εκεί όπου θα ξεκινήσει η παράκαμψη της Χαλκίδας (και φώτο πάνω).

Δρομολογούνται τα έργα στην Εύβοια, σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία του Διαγώνιου της Φωκίδας

Δύο μεγάλα και σημαντικά έργα υποδομής που έχει ανάγκη η Στερεά Ελλάδα δεν εντάχθηκαν στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως προαναφέραμε, δηλαδή οι παρακάμψεις Χαλκίδας – Νέας Αρτάκης – Ψαχνών, Βασιλικού και Αμαρύνθου, καθώς επίσης και ο «Διαγώνιος» Άξονας Φωκίδας.

Καθησυχαστικός εμφανίστηκε σε δηλώσεις του στα «ΣΤΕΡΕΑ ΝΕΑ» ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι πρόκειται για έργα που είτε είναι σε εξέλιξη η διαγωνιστική τους διαδικασία, είτε έχουν δρομολογηθεί μετά την τελευταία του συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Συγκεκριμένα, ρωτήσαμε τον κ. Σπανό: Στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας δεν εντάχθηκαν σημαντικά έργα για την Περιφέρειά μας, όπως ο Διαγώνιος Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο και οι Παρακάμψεις Χαλκίδας, Βασιλικού και Αμαρύνθου. Ο Υπουργός Οικονομικών σημείωσε πως γι’ αυτά «θα πρέπει να αξιοποιήσουμε πόρους από άλλες πηγές, π.χ. το ΕΣΠΑ 2021-2027». Σε ποιο στάδιο υλοποίησης βρισκόμαστε για τα δύο σημαντικά αυτά έργα υποδομής;

Όπως διαβεβαίωσε ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας: «Είναι γνωστές από καιρό οι προτεραιότητες του Σχεδίου Ανάκαμψης και αμέσως μετά την ανακοίνωσή του δρομολογήσαμε την τελευταία μας συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Αχ. Καραμανλή.

Στο πλαίσιο της συνάντησης εργασίας, που είχαμε και σε ότι αφορά τα έργα:

Παράκαμψη Χαλκίδας – Νέας Αρτάκης – Ψαχνών

Ο Υπουργός μας ενημέρωσε ότι τον Ιούλιο ολοκληρώνονται οι μελετητικές προσαρμογές, που θα επιτρέψουν τη χρηματοδότηση από κοινοτικό πρόγραμμα, με στόχο τη δημοπράτηση του έργου στις αρχές του 2022. Ζητήσαμε την επίσπευση των διαδικασιών ωρίμανσης και χρηματοδότησης του αυτοκινητοδρόμου, καθώς αυτός αποτελεί έργο τεράστιας σημασίας και για την υλοποίησή του «δεν περισσεύει πλέον ούτε μέρα», όπως χαρακτηριστικά τονίσαμε. Επίσης, ζητήσαμε να υπάρξει μέριμνα για επαρκές πλάτος απαλλοτρίωσης, ώστε να είναι εφικτή η διαπλάτυνση του αυτοκινητοδρόμου, εφόσον κάτι τέτοιο απαιτηθεί από τον κυκλοφοριακό φόρτο. Πρόταση, η οποία έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό.

Θέση Δοκός, σημείο απ’ όπου θα περνά η παράκαμψη Χαλκίδας.

Παρακάμψεις Βασιλικού και Αμαρύνθου

Ενημερώσαμε τον Υπουργό, ότι στις 25 Μαΐου 2021 – μόλις μία εβδομάδα μετά την εξασφάλιση των σχετικών εγκρίσεων από το Τεχνικό Συμβούλιο του Υπουργείου – η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας αποφάσισε την ενεργοποίηση Τεχνικών Συμβούλων για την επικαιροποίηση των δύο μελετών. Αναλάβαμε εμείς τις μελέτες, ώστε να επισπεύσουμε τις διαδικασίες και να επανέλθουμε το συντομότερο δυνατό στα συναρμόδια Υπουργεία, προς εξεύρεση χρηματοδοτήσεων.

«Διαγώνιος» Άξονας Φωκίδας

– Τμήμα Γραβιά – Βάριανη – Κόμβος Μεταλλείων Βωξίτη. Το έργο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας με 15.000.000 ευρώ και έχει φορέα υλοποίησης το Υπουργείο Υποδομών, βρίσκεται στη φάση της ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας, με στόχο εντός των επομένων μηνών να υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής.

– Τμήμα Άμφισσα – Βάριανη. Ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την ένταξη του οδικού άξονα στο Τομεακό Πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2021 – 2027.

Τα υπόλοιπα τμήματα «ωριμάζουν» μελετητικά, ώστε μελλοντικώς να δύνανται να ενταχθούν σε χρηματοδοτικά προγράμματα».

Αυτό που απομένει πλέον για τα σημαντικά αυτά έργα είναι η υλοποίηση, ειδικά για την Εύβοια, καθώς για δεκαετίες τώρα οι κάτοικοι ταλαιπωρούνται από τις παλινωδίες και τις υποσχέσεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ