Ποια είναι τα λεγόμενα brain foods

Αλλάζοντας μικρά καθημερινά πράγματα στην διατροφή μας μπορούμε να απαλλαγούμε από την ''ομίχλη'' που μας μπλοκάρει.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Είναι πλέον γνωστό πως ότι τρώμε επηρεάζει το σώμα ,το μυαλό αλλά και τη διάθεσή μας.

Όταν καταναλώνουμε  τροφές που εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία του σώματος και του εγκεφάλου, τότε προκαλείται το λεγόμενο  «brain fog», δηλαδή  η «ομίχλη του νου», η οποία  επιβραδύνει τα αντανακλαστικά και μειώνει την ικανότητα της διαύγειας.

Αλλάζοντας μικρά καθημερινά πράγματα στην διατροφή μας μπορούμε να απαλλαγούμε από την ”ομίχλη” που μας μπλοκάρει.

Πρωτεΐνη η μαγική!

Το πρωινό γεύμα είναι καθοριστικό, καθώς από αυτό εξαρτάται η διάθεση αλλά και η μεταβολική λειτουργία του οργανισμού. Η πρωτεΐνη αποτελείται από σημαντικά αμινοξέα που ενδυναμώνουν τους μυς, τα όργανα και τις ορμόνες του ανθρώπου. Βοηθάνε στην παραγωγή σεροτονίνης και ντοπαμίνης, ορμόνες που ελέγχουν τη διάθεση και τη μνήμη.

Στα πρωινά γεύματα οι περισσότεροι   καταναλώνουμε περισσότερους υδατανθράκων και τροφές που περιέχουν αρκετή ζάχαρη, με αποτέλεσμα να μειώνεται η πρόσληψη πρωτεΐνης, πράγμα που είναι λανθασμένο. Γι’ αυτό, αν θέλουμε να υιοθετήσετε πιο υγιεινές συνήθειες, τότε πρέπει να κάνουμε μία στροφή προς τα πρωτεϊνούχα γεύματα όπως τα  αυγά, το γιαούρτι, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και οι ωμούς ξηρούς καρπούς.

 

Προβιοτικά , η βάση του υγιή οργανισμού

Τα προβιοτικά είναι ζωντανά βακτήρια και ζυμομύκητες, τα οποία ονομάζονται «καλοί» μικροοργανισμοί, επειδή ωφελούν τον οργανισμό και ειδικά το πεπτικό σύστημα. Τα προβιοτικά που βρίσκονται σε κάποια τρόφιμα και συμπληρώματα διατροφής είναι παρόμοια με τα προβιοτικά που υπάρχουν φυσιολογικά στο έντερο μας. Τρόφιμα όπως το γιαούρτι είναι πηγή πλούσια σε προβιοτικά.

Βιταμίνη Β, το Β που χρειάζεσαι

Η βιταμίνη Β γεμίζει το σώμα και τον οργανισμό με ενέργεια και ενισχύει τον μεταβολισμό. Το σώμα μας από μόνο του δεν αποθηκεύει τη βιταμίνη Β, με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε κόπωση και αυξημένη σύγχυση, γι’ αυτό είναι σκόπιμο να την προσλαμβάνουμε μέσω των κατάλληλων τροφών. Μπορεί να αποδειχθεί αρκετά δυνατή, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του πρωινού γεύματος, όπου ο οργανισμός έχει ανάγκη από ισχυρές τροφές που θα ενεργοποιήσουν το ανοσολογικό σύστημά του. Σε αυτές τις τροφές είναι το σπανάκι, τα πράσινα λαχανικά, τα φασόλια, το ψωμί ολικής άλεσης, τα αυγά και το γάλα. Μερικά παραδείγματα γευμάτων  είναι  μία ομελέτα με σπανάκι και άλλα πράσινα λαχανικά της αρεσκείας σας ή scrambled eggs πάνω σε φρυγανισμένο ψωμί του τοστ ολικής άλεσης.

Μαύρη σοκολάτα, ο μαύρος χρυσός

Όσο πιο μεγάλη η περιεκτικότητα της σοκολάτας σε κακάο, τόσο το καλύτερο. Η μαύρη σοκολάτα περιέχει φλαβονοειδή. Πρόκειται για ένα είδος αντιοξειδωτικού συστατικού, το οποίο ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος, τη μεταφορά περισσότερου οξυγόνου στον εγκέφαλο και τη δημιουργία ευχάριστης διάθεσης και ψυχολογίας. Το κακάο, επίσης, διαθέτει μικρή ποσότητα καφεΐνης, η οποία προσδίδει ενέργεια και καταπολεμά οποιοδήποτε αρνητικό μοτίβο του εγκεφάλου. Σε αντίθεση με τη σοκολάτα γάλακτος ή τη λευκή σοκολάτα, η μαύρη σοκολάτα διαθέτει πολύ λιγότερη ζάχαρη.  Η διαφορά τους εντοπίζεται και στο γεγονός ότι η μαύρη σοκολάτα έχει περισσότερο μαγνήσιο, το οποίο βοηθάει στη χαλάρωση των μυών και στην παραγωγή ντοπαμίνης όπου είναι η ορμόνη της χαράς.

 

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα απαραίτητα λιπαρά

Οι τροφές που περιέχουν ω-3 λιπαρά οξέα είναι αυτές που προσφέρουν τη μακροχρόνια ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου και εξασφαλίζουν, επομένως την υγεία του.

Τέτοια τρόφιμα είναι ο σολομός, ο τόνος, οι σαρδέλες, οι αντζούγιες, η πέστροφα, το σκουμπρί και η ρέγγα.  Για να κατακτήσετε τα ευεργετικά αποτελέσματα εντάξετε το ψάρι στο διατροφικό σας πρόγραμμα πάνω από 3 φορές την εβδομάδα.

Είναι πλέον γνωστό πως ότι τρώμε επηρεάζει το σώμα ,το μυαλό αλλά και τη διάθεσή μας.

Όταν καταναλώνουμε  τροφές που εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία του σώματος και του εγκεφάλου, τότε προκαλείται το λεγόμενο  «brain fog», δηλαδή  η «ομίχλη του νου», η οποία  επιβραδύνει τα αντανακλαστικά και μειώνει την ικανότητα της διαύγειας.

Αλλάζοντας μικρά καθημερινά πράγματα στην διατροφή μας μπορούμε να απαλλαγούμε από την ”ομίχλη” που μας μπλοκάρει.

Πρωτεΐνη η μαγική!

Το πρωινό γεύμα είναι καθοριστικό, καθώς από αυτό εξαρτάται η διάθεση αλλά και η μεταβολική λειτουργία του οργανισμού. Η πρωτεΐνη αποτελείται από σημαντικά αμινοξέα που ενδυναμώνουν τους μυς, τα όργανα και τις ορμόνες του ανθρώπου. Βοηθάνε στην παραγωγή σεροτονίνης και ντοπαμίνης, ορμόνες που ελέγχουν τη διάθεση και τη μνήμη.

Στα πρωινά γεύματα οι περισσότεροι   καταναλώνουμε περισσότερους υδατανθράκων και τροφές που περιέχουν αρκετή ζάχαρη, με αποτέλεσμα να μειώνεται η πρόσληψη πρωτεΐνης, πράγμα που είναι λανθασμένο. Γι’ αυτό, αν θέλουμε να υιοθετήσετε πιο υγιεινές συνήθειες, τότε πρέπει να κάνουμε μία στροφή προς τα πρωτεϊνούχα γεύματα όπως τα  αυγά, το γιαούρτι, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και οι ωμούς ξηρούς καρπούς.

 

Προβιοτικά , η βάση του υγιή οργανισμού

Τα προβιοτικά είναι ζωντανά βακτήρια και ζυμομύκητες, τα οποία ονομάζονται «καλοί» μικροοργανισμοί, επειδή ωφελούν τον οργανισμό και ειδικά το πεπτικό σύστημα. Τα προβιοτικά που βρίσκονται σε κάποια τρόφιμα και συμπληρώματα διατροφής είναι παρόμοια με τα προβιοτικά που υπάρχουν φυσιολογικά στο έντερο μας. Τρόφιμα όπως το γιαούρτι είναι πηγή πλούσια σε προβιοτικά.

Βιταμίνη Β, το Β που χρειάζεσαι

Η βιταμίνη Β γεμίζει το σώμα και τον οργανισμό με ενέργεια και ενισχύει τον μεταβολισμό. Το σώμα μας από μόνο του δεν αποθηκεύει τη βιταμίνη Β, με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε κόπωση και αυξημένη σύγχυση, γι’ αυτό είναι σκόπιμο να την προσλαμβάνουμε μέσω των κατάλληλων τροφών. Μπορεί να αποδειχθεί αρκετά δυνατή, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του πρωινού γεύματος, όπου ο οργανισμός έχει ανάγκη από ισχυρές τροφές που θα ενεργοποιήσουν το ανοσολογικό σύστημά του. Σε αυτές τις τροφές είναι το σπανάκι, τα πράσινα λαχανικά, τα φασόλια, το ψωμί ολικής άλεσης, τα αυγά και το γάλα. Μερικά παραδείγματα γευμάτων  είναι  μία ομελέτα με σπανάκι και άλλα πράσινα λαχανικά της αρεσκείας σας ή scrambled eggs πάνω σε φρυγανισμένο ψωμί του τοστ ολικής άλεσης.

Μαύρη σοκολάτα, ο μαύρος χρυσός

Όσο πιο μεγάλη η περιεκτικότητα της σοκολάτας σε κακάο, τόσο το καλύτερο. Η μαύρη σοκολάτα περιέχει φλαβονοειδή. Πρόκειται για ένα είδος αντιοξειδωτικού συστατικού, το οποίο ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος, τη μεταφορά περισσότερου οξυγόνου στον εγκέφαλο και τη δημιουργία ευχάριστης διάθεσης και ψυχολογίας. Το κακάο, επίσης, διαθέτει μικρή ποσότητα καφεΐνης, η οποία προσδίδει ενέργεια και καταπολεμά οποιοδήποτε αρνητικό μοτίβο του εγκεφάλου. Σε αντίθεση με τη σοκολάτα γάλακτος ή τη λευκή σοκολάτα, η μαύρη σοκολάτα διαθέτει πολύ λιγότερη ζάχαρη.  Η διαφορά τους εντοπίζεται και στο γεγονός ότι η μαύρη σοκολάτα έχει περισσότερο μαγνήσιο, το οποίο βοηθάει στη χαλάρωση των μυών και στην παραγωγή ντοπαμίνης όπου είναι η ορμόνη της χαράς.

 

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα απαραίτητα λιπαρά

Οι τροφές που περιέχουν ω-3 λιπαρά οξέα είναι αυτές που προσφέρουν τη μακροχρόνια ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου και εξασφαλίζουν, επομένως την υγεία του.

Τέτοια τρόφιμα είναι ο σολομός, ο τόνος, οι σαρδέλες, οι αντζούγιες, η πέστροφα, το σκουμπρί και η ρέγγα.  Για να κατακτήσετε τα ευεργετικά αποτελέσματα εντάξετε το ψάρι στο διατροφικό σας πρόγραμμα πάνω από 3 φορές την εβδομάδα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ