Bravo Schools: «Ο τίτλος του Πρεσβευτή δυναμώνει το στόχο»

Τα νηπιαγωγεία της Εύβοιας βραβεύτηκαν για το έργο της «Εύβοιας το δάSOS, όλοι μαζί, το μελισσάκι εγώ και εσύ»

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Η σύμπραξη δεκαέξι νηπιαγωγείων της Εύβοιας απέδωσε καρπούς και απέδειξε ότι η συνεργασία αποτελεί δύναμη. Τα Bravo Schools έχουν γίνει θεσμός και η Εύβοια βραβεύτηκε για τη συμμετοχή της στο διαγωνισμό, με φόντο τη δράση 6 που απευθύνεται στην προαγωγή της περιβαλλοντικής συνείδησης, για το έργο «Στης Εύβοιας το δάSOS, όλοι μαζί, το μελισσάκι εγώ κι εσύ», εμπνευσμένο από τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2019 στην Εύβοια.

Η Μαργαρίτα Σαμουτιάν και η Λίλιαν Δούμα, οι εκπαιδευτικοί στο νηπιαγωγείο Αυλωναρίου και Αιδηψού αντίστοιχα, είναι οι εμπνεύστριες του δικτύου της Εύβοιας και συντονίστριες του έργου, που ένωσε δεκαέξι νηπιαγωγεία του νομού και κορυφώθηκε σε μία κοινή συμμετοχή. Μας μίλησαν για το συντονισμό, το περιεχόμενο της δράσης τους, την ανταπόκριση από τους μικρούς μας φίλους και την ηθική ανταμοιβή από τη συμμετοχή.

Συνέντευξη Χρυσάνθη Μαστροκώστα

Πείτε μας δυο λόγια για την εμπειρία της συμμετοχής σας. (Λίλιαν)

Καταρχάς, θα ήθελα να αναφέρω πως η συμμετοχή ήταν ομαδική και αφορά σε ένα δίκτυο 16 νηπιαγωγείων της Εύβοιας που εκπροσωπήθηκε από το 1ο Νηπιαγωγείο Λ. Αιδηψού, μια και είναι μαζί με αυτό του Αυλωναρίου, τα δύο συντονιστικά σχολεία του δικτύου. Ήταν η πρώτη φορά που λάβαμε μέρος σε ένα τόσο καλά οργανωμένο και με πολλές πτυχές διαγωνισμό. Υπήρξε συνεχής υποστήριξη από τους υπεύθυνους των Bravo Schools κατά τη διαδικασία της κατάθεσης των συμμετοχών, τόσο με προσωπική επικοινωνία όσο και με webinars. Επιπλέον, η δυνατότητα περιήγησης στην πλατφόρμα με όλα τα υποψήφια έργα, αλλά και η ψηφοφορία του κοινού, που μαζί με την κριτική επιτροπή ανέδειξαν τους νικητές, έκαναν τη διαδικασία πολύ ζωντανή. 

Πώς προέκυψε η πρωτοβουλία της συμμετοχής; (Μαργαρίτα)

Οι στόχοι του συγκεκριμένου έργου βασίστηκαν στο στόχο 6 “Ζωή στη Στεριά” των 17 Παγκοσμίων Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης. Έτσι, η συμμετοχή των 16 Νηπιαγωγείων ήταν αναμενόμενη, καθώς τα Bravo Schools πρεσβεύουν την προαγωγή της περιβαλλοντικής συνείδησης μέσα από δράσεις που επικεντρώνονται προς αυτή την κατεύθυνση. Επίσης, μία σημαντική πτυχή του έργου μας ήταν οι συνεργασίες που αναπτύχθηκαν και υποστήριξαν την υλοποίησή του, όπως της WWF, της Περιφέρειας Στερεάς, της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης, του οργανισμού εκπαιδευτικής ρομποτικής WRO, του μαθητικού ραδιοφώνου European School Radio, των υπηρεσιών του Δασαρχείου και της Πυροσβεστικής, συγγραφέων, εικονογράφων κ.α. Έτσι, η κατηγορία του διαγωνισμού Δράση Συνεργασίας, όπου και βραβευθήκαμε, αποτύπωνε ακριβώς το πνεύμα μας. Σημαντικό κίνητρο υπήρξε και η δυνατότητα που δίνεται μέσω του διαγωνισμού να γίνουν τα σχολεία μέλη του Δικτύου Σχολείων Πρεσβευτών των 17 Παγκόσμιων Στόχων In Action SDGs Schools Club.

Μαργαρίτα Σαμουτιάν

Η φετινή «Οικοσυμμαχία» των 24 νηπιαγωγείων μαζί με τη Φθιώτιδα

Πως ήταν η συνεργασία με τα υπόλοιπα σχολεία της Εύβοιας; (Μαργαρίτα)

Η συγκεκριμένη σύμπραξη σχολείων αποτέλεσε μια καινοτόμο πρωτοβουλία σε επίπεδο νομού καθώς για πρώτη φορά συνεργάστηκαν 16 τοπικά νηπιαγωγεία, μια ιδέα που μοιραστήκαμε με τη Λίλιαν και αποδείχθηκε μια μοναδική ευκαιρία για τη δημιουργία ενός δικτύου σχολείων, που στοχεύουν στην επανασύνδεση με το περιβάλλον. Και εδώ μου δίνεται η ευκαιρία να πω πως, φέτος έχουμε τη χαρά να είμαστε 24 νηπιαγωγεία, με τη Φθιώτιδα να έχει μπει στην παρέα μας και να ονομαζόμαστε πλέον Ενεργά Σχολεία, μια Οικοσυμμαχία. Τα 400 περίπου παιδιά με τους 40 εκπαιδευτικούς συνεργάζονταν σχεδόν καθημερινά, δουλεύοντας πάνω σε ένα κοινό πλάνο δράσης. Σημαντικό ρόλο στην επικοινωνία και συνεργασία τόσο των νηπιαγωγών, όσο και των παιδιών έπαιξε η ασφαλής ευρωπαϊκή πλατφόρμα eTwinning, όπου και υπάρχει αποτυπωμένο όλο το έργο.

Το θέμα που επιλέχθηκε στην πρότασή σας είναι τα δάση. Τοπικά είναι άκρως επίκαιρο και διαχρονικό. Πώς καταλήξατε στο θέμα; (Λίλιαν)

Αφορμή μας για το συνεργατικό αυτό πρόγραμμα διάρκειας ενός χρόνου, ήταν οι καταστροφικές πυρκαγιές στην Εύβοια το καλοκαίρι του ’19, που οδήγησαν σε μεγάλη οικολογική καταστροφή. Έτσι, γνωρίζοντας καλά τη δύναμη της εκπαίδευσης, αλλά και τα αποτελέσματα της συνεργασίας και της συνάντησης προς ένα κοινό στόχο, αποφασίσαμε να απευθύνουμε πρόσκληση στα νηπιαγωγεία του νησιού μας για τη δημιουργία μιας ομάδας με τη ματιά στραμμένη στο δάσος και την προστασία του. Γεννήθηκε λοιπόν, το έργο «Στης Εύβοιας το δάSOS  όλοι μαζί, το μελισσάκι, εγώ και εσύ», όπου ο στόχος του σηματοδοτείται από τον τίτλο του ακόμη με το λογοπαίγνιο της λέξης δάσος.

 

Λίλιαν Δούμα

Τι περιλάμβανε η πρότασή σας; (Λίλιαν)

 

Ο διαγωνισμός των Bravo Schools δίνει στα σχολεία τη δυνατότητα να καταθέσουν είτε μεμονωμένες δράσεις, είτε μεγαλύτερα projects. Έτσι, μέσα από την πρότασή μας καταφέραμε να παρουσιάσουμε το σύνολο των δραστηριοτήτων που έγινε από τα συνεργαζόμενα σχολεία. Αν και θα χρειαζόντουσαν πολλές σελίδες για να αναφερθούν όλες οι πολυδιάστατες πτυχές του έργου μας, θα επιχειρήσω συνοπτικά να αποτυπώσω τα αποτελέσματά του. Αρχικά, θα ήθελα να αναφέρω πως μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης με προσανατολισμό το δάσος, στοχεύσαμε στην πολύπλευρη καλλιέργεια των παιδιών, αγγίζοντας όλους τους τομείς ανάπτυξης τους. 

Μέσα από την ενεργητική μάθηση τα παιδιά κλήθηκαν να παρατηρήσουν και να διερευνήσουν το φυσικό περιβάλλον αναγνωρίζοντας τους κινδύνους που απειλούν τη φύση και τα ζώα, να  κατανοήσουν έννοιες σχετικές με την οικολογία, να μάθουν για τις φυσικές επιστήμες μέσα από πειραματισμούς, να συνεργαστούν  για να επιλύσουν προβλήματα, να πάρουν συνεντεύξεις από ειδικούς, να κάνουν συμμέτοχους στον αγώνα τους όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους έξω από τα στενά όρια του σχολείου τους. Ο στόχος μας ήταν το κοινό πλάνο δράσης να προωθήσει την οικολογική ισορροπία μέσω της ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων για την περιβαλλοντική ευημερία, έτσι ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι –παιδιά, γονείς, ευρύτερη κοινωνία-  να αυξήσουν το ενδιαφέρον και να προάγουν την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, υιοθετώντας οικολογική στάση και προσφέροντας εναλλακτικές και πρακτικές λύσεις. 

Ποια ήταν η ανταπόκριση από τα παιδιά; (Μαργαρίτα)

Οι διαγωνισμοί από τη φύση τους ενθουσιάζουν τα παιδιά, νιώθουν πως ανήκουν σε ένα ευρύτερο σύνολο και αν αυτοί αξιοποιηθούν σωστά από τους εκπαιδευτικούς, αποτελούν μοναδική ευκαιρία μάθησης. Μαθαίνουν να προσπαθούν, να εκτίθενται, να αγωνιούν και να είναι έτοιμοι συγχρόνως για όλα τα αποτελέσματα. Έτσι τα παιδιά βίωσαν και αυτή την εμπειρία και είχαν τη χαρά να βραβευθούν πολλαπλά και να αναλάβουν με υπευθυνότητα το ρόλο του Πρεσβευτή των Παγκόσμιων Στόχων.

Ποιο είναι το ηθικό κέρδος που έχουν τα παιδιά από τη συμμετοχή στο διαγωνισμό; (Λίλιαν)

Μέσα από αυτή την ερώτηση μού δίνετε την ευκαιρία να αναφερθώ στο θέμα των μαθητικών διαγωνισμών γενικότερα και το στόχο τον οποίο εμείς σαν ομάδα, βάζουμε όταν συμμετέχουμε σε αυτούς. Αρχικά, οι διαγωνισμοί που έχουμε λάβει μέρος μάς συναντούν και δεν τους συναντούμε, δηλαδή το θέμα τους είναι σε απόλυτη συμφωνία με τους στόχους των προγραμμάτων μας, οπότε έτσι αυτοί γίνονται  φορείς των μηνυμάτων μας. Δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά αντίθετα μία επιπλέον ευκαιρία διάχυσης των αποτελεσμάτων των έργων μας στο πλαίσιο της ανταλλαγής καλών πρακτικών. Συγκεκριμένα τώρα, για το διαγωνισμό Bravo Schools, τα παιδιά βγήκαν διπλά ωφελημένα. Από τη μία ένιωσαν τη χαρά του βραβείου τους, την αναγνώριση κατά κάποιο τρόπο της προσπάθειάς τους, γιατί εξ αρχής θέσαμε μεταξύ άλλων και το στόχο να γίνουμε πολλοί σε αυτό τον αγώνα και ο διαγωνισμός μας βοήθησε σε αυτό. Επιπλέον, κατέκτησαν τον τίτλο του ενεργού πολίτη καθώς έγιναν Πρεσβευτές των 17 Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης, δίνοντάς τους το κίνητρο να συνεχίσουν και στο μέλλον. Εξάλλου, εμείς οι νηπιαγωγοί γνωρίζουμε καλά πως στάσεις και συμπεριφορές που κατακτώνται σε αυτή την ηλικία, συνοδεύουν τον άνθρωπο σε όλη του τη ζωή και ο τίτλος του Πρεσβευτή δυναμώνει το στόχο!

Η σύμπραξη δεκαέξι νηπιαγωγείων της Εύβοιας απέδωσε καρπούς και απέδειξε ότι η συνεργασία αποτελεί δύναμη. Τα Bravo Schools έχουν γίνει θεσμός και η Εύβοια βραβεύτηκε για τη συμμετοχή της στο διαγωνισμό, με φόντο τη δράση 6 που απευθύνεται στην προαγωγή της περιβαλλοντικής συνείδησης, για το έργο «Στης Εύβοιας το δάSOS, όλοι μαζί, το μελισσάκι εγώ κι εσύ», εμπνευσμένο από τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2019 στην Εύβοια.

Η Μαργαρίτα Σαμουτιάν και η Λίλιαν Δούμα, οι εκπαιδευτικοί στο νηπιαγωγείο Αυλωναρίου και Αιδηψού αντίστοιχα, είναι οι εμπνεύστριες του δικτύου της Εύβοιας και συντονίστριες του έργου, που ένωσε δεκαέξι νηπιαγωγεία του νομού και κορυφώθηκε σε μία κοινή συμμετοχή. Μας μίλησαν για το συντονισμό, το περιεχόμενο της δράσης τους, την ανταπόκριση από τους μικρούς μας φίλους και την ηθική ανταμοιβή από τη συμμετοχή.

Συνέντευξη Χρυσάνθη Μαστροκώστα

Πείτε μας δυο λόγια για την εμπειρία της συμμετοχής σας. (Λίλιαν)

Καταρχάς, θα ήθελα να αναφέρω πως η συμμετοχή ήταν ομαδική και αφορά σε ένα δίκτυο 16 νηπιαγωγείων της Εύβοιας που εκπροσωπήθηκε από το 1ο Νηπιαγωγείο Λ. Αιδηψού, μια και είναι μαζί με αυτό του Αυλωναρίου, τα δύο συντονιστικά σχολεία του δικτύου. Ήταν η πρώτη φορά που λάβαμε μέρος σε ένα τόσο καλά οργανωμένο και με πολλές πτυχές διαγωνισμό. Υπήρξε συνεχής υποστήριξη από τους υπεύθυνους των Bravo Schools κατά τη διαδικασία της κατάθεσης των συμμετοχών, τόσο με προσωπική επικοινωνία όσο και με webinars. Επιπλέον, η δυνατότητα περιήγησης στην πλατφόρμα με όλα τα υποψήφια έργα, αλλά και η ψηφοφορία του κοινού, που μαζί με την κριτική επιτροπή ανέδειξαν τους νικητές, έκαναν τη διαδικασία πολύ ζωντανή. 

Πώς προέκυψε η πρωτοβουλία της συμμετοχής; (Μαργαρίτα)

Οι στόχοι του συγκεκριμένου έργου βασίστηκαν στο στόχο 6 “Ζωή στη Στεριά” των 17 Παγκοσμίων Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης. Έτσι, η συμμετοχή των 16 Νηπιαγωγείων ήταν αναμενόμενη, καθώς τα Bravo Schools πρεσβεύουν την προαγωγή της περιβαλλοντικής συνείδησης μέσα από δράσεις που επικεντρώνονται προς αυτή την κατεύθυνση. Επίσης, μία σημαντική πτυχή του έργου μας ήταν οι συνεργασίες που αναπτύχθηκαν και υποστήριξαν την υλοποίησή του, όπως της WWF, της Περιφέρειας Στερεάς, της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης, του οργανισμού εκπαιδευτικής ρομποτικής WRO, του μαθητικού ραδιοφώνου European School Radio, των υπηρεσιών του Δασαρχείου και της Πυροσβεστικής, συγγραφέων, εικονογράφων κ.α. Έτσι, η κατηγορία του διαγωνισμού Δράση Συνεργασίας, όπου και βραβευθήκαμε, αποτύπωνε ακριβώς το πνεύμα μας. Σημαντικό κίνητρο υπήρξε και η δυνατότητα που δίνεται μέσω του διαγωνισμού να γίνουν τα σχολεία μέλη του Δικτύου Σχολείων Πρεσβευτών των 17 Παγκόσμιων Στόχων In Action SDGs Schools Club.

Μαργαρίτα Σαμουτιάν

Η φετινή «Οικοσυμμαχία» των 24 νηπιαγωγείων μαζί με τη Φθιώτιδα

Πως ήταν η συνεργασία με τα υπόλοιπα σχολεία της Εύβοιας; (Μαργαρίτα)

Η συγκεκριμένη σύμπραξη σχολείων αποτέλεσε μια καινοτόμο πρωτοβουλία σε επίπεδο νομού καθώς για πρώτη φορά συνεργάστηκαν 16 τοπικά νηπιαγωγεία, μια ιδέα που μοιραστήκαμε με τη Λίλιαν και αποδείχθηκε μια μοναδική ευκαιρία για τη δημιουργία ενός δικτύου σχολείων, που στοχεύουν στην επανασύνδεση με το περιβάλλον. Και εδώ μου δίνεται η ευκαιρία να πω πως, φέτος έχουμε τη χαρά να είμαστε 24 νηπιαγωγεία, με τη Φθιώτιδα να έχει μπει στην παρέα μας και να ονομαζόμαστε πλέον Ενεργά Σχολεία, μια Οικοσυμμαχία. Τα 400 περίπου παιδιά με τους 40 εκπαιδευτικούς συνεργάζονταν σχεδόν καθημερινά, δουλεύοντας πάνω σε ένα κοινό πλάνο δράσης. Σημαντικό ρόλο στην επικοινωνία και συνεργασία τόσο των νηπιαγωγών, όσο και των παιδιών έπαιξε η ασφαλής ευρωπαϊκή πλατφόρμα eTwinning, όπου και υπάρχει αποτυπωμένο όλο το έργο.

Το θέμα που επιλέχθηκε στην πρότασή σας είναι τα δάση. Τοπικά είναι άκρως επίκαιρο και διαχρονικό. Πώς καταλήξατε στο θέμα; (Λίλιαν)

Αφορμή μας για το συνεργατικό αυτό πρόγραμμα διάρκειας ενός χρόνου, ήταν οι καταστροφικές πυρκαγιές στην Εύβοια το καλοκαίρι του ’19, που οδήγησαν σε μεγάλη οικολογική καταστροφή. Έτσι, γνωρίζοντας καλά τη δύναμη της εκπαίδευσης, αλλά και τα αποτελέσματα της συνεργασίας και της συνάντησης προς ένα κοινό στόχο, αποφασίσαμε να απευθύνουμε πρόσκληση στα νηπιαγωγεία του νησιού μας για τη δημιουργία μιας ομάδας με τη ματιά στραμμένη στο δάσος και την προστασία του. Γεννήθηκε λοιπόν, το έργο «Στης Εύβοιας το δάSOS  όλοι μαζί, το μελισσάκι, εγώ και εσύ», όπου ο στόχος του σηματοδοτείται από τον τίτλο του ακόμη με το λογοπαίγνιο της λέξης δάσος.

 

Λίλιαν Δούμα

Τι περιλάμβανε η πρότασή σας; (Λίλιαν)

 

Ο διαγωνισμός των Bravo Schools δίνει στα σχολεία τη δυνατότητα να καταθέσουν είτε μεμονωμένες δράσεις, είτε μεγαλύτερα projects. Έτσι, μέσα από την πρότασή μας καταφέραμε να παρουσιάσουμε το σύνολο των δραστηριοτήτων που έγινε από τα συνεργαζόμενα σχολεία. Αν και θα χρειαζόντουσαν πολλές σελίδες για να αναφερθούν όλες οι πολυδιάστατες πτυχές του έργου μας, θα επιχειρήσω συνοπτικά να αποτυπώσω τα αποτελέσματά του. Αρχικά, θα ήθελα να αναφέρω πως μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης με προσανατολισμό το δάσος, στοχεύσαμε στην πολύπλευρη καλλιέργεια των παιδιών, αγγίζοντας όλους τους τομείς ανάπτυξης τους. 

Μέσα από την ενεργητική μάθηση τα παιδιά κλήθηκαν να παρατηρήσουν και να διερευνήσουν το φυσικό περιβάλλον αναγνωρίζοντας τους κινδύνους που απειλούν τη φύση και τα ζώα, να  κατανοήσουν έννοιες σχετικές με την οικολογία, να μάθουν για τις φυσικές επιστήμες μέσα από πειραματισμούς, να συνεργαστούν  για να επιλύσουν προβλήματα, να πάρουν συνεντεύξεις από ειδικούς, να κάνουν συμμέτοχους στον αγώνα τους όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους έξω από τα στενά όρια του σχολείου τους. Ο στόχος μας ήταν το κοινό πλάνο δράσης να προωθήσει την οικολογική ισορροπία μέσω της ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων για την περιβαλλοντική ευημερία, έτσι ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι –παιδιά, γονείς, ευρύτερη κοινωνία-  να αυξήσουν το ενδιαφέρον και να προάγουν την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, υιοθετώντας οικολογική στάση και προσφέροντας εναλλακτικές και πρακτικές λύσεις. 

Ποια ήταν η ανταπόκριση από τα παιδιά; (Μαργαρίτα)

Οι διαγωνισμοί από τη φύση τους ενθουσιάζουν τα παιδιά, νιώθουν πως ανήκουν σε ένα ευρύτερο σύνολο και αν αυτοί αξιοποιηθούν σωστά από τους εκπαιδευτικούς, αποτελούν μοναδική ευκαιρία μάθησης. Μαθαίνουν να προσπαθούν, να εκτίθενται, να αγωνιούν και να είναι έτοιμοι συγχρόνως για όλα τα αποτελέσματα. Έτσι τα παιδιά βίωσαν και αυτή την εμπειρία και είχαν τη χαρά να βραβευθούν πολλαπλά και να αναλάβουν με υπευθυνότητα το ρόλο του Πρεσβευτή των Παγκόσμιων Στόχων.

Ποιο είναι το ηθικό κέρδος που έχουν τα παιδιά από τη συμμετοχή στο διαγωνισμό; (Λίλιαν)

Μέσα από αυτή την ερώτηση μού δίνετε την ευκαιρία να αναφερθώ στο θέμα των μαθητικών διαγωνισμών γενικότερα και το στόχο τον οποίο εμείς σαν ομάδα, βάζουμε όταν συμμετέχουμε σε αυτούς. Αρχικά, οι διαγωνισμοί που έχουμε λάβει μέρος μάς συναντούν και δεν τους συναντούμε, δηλαδή το θέμα τους είναι σε απόλυτη συμφωνία με τους στόχους των προγραμμάτων μας, οπότε έτσι αυτοί γίνονται  φορείς των μηνυμάτων μας. Δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά αντίθετα μία επιπλέον ευκαιρία διάχυσης των αποτελεσμάτων των έργων μας στο πλαίσιο της ανταλλαγής καλών πρακτικών. Συγκεκριμένα τώρα, για το διαγωνισμό Bravo Schools, τα παιδιά βγήκαν διπλά ωφελημένα. Από τη μία ένιωσαν τη χαρά του βραβείου τους, την αναγνώριση κατά κάποιο τρόπο της προσπάθειάς τους, γιατί εξ αρχής θέσαμε μεταξύ άλλων και το στόχο να γίνουμε πολλοί σε αυτό τον αγώνα και ο διαγωνισμός μας βοήθησε σε αυτό. Επιπλέον, κατέκτησαν τον τίτλο του ενεργού πολίτη καθώς έγιναν Πρεσβευτές των 17 Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης, δίνοντάς τους το κίνητρο να συνεχίσουν και στο μέλλον. Εξάλλου, εμείς οι νηπιαγωγοί γνωρίζουμε καλά πως στάσεις και συμπεριφορές που κατακτώνται σε αυτή την ηλικία, συνοδεύουν τον άνθρωπο σε όλη του τη ζωή και ο τίτλος του Πρεσβευτή δυναμώνει το στόχο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ