Φωκίδα: Στον προγραμματισμό του Υπουργείου Μεταφορών ο Διαγώνιος Άξονας

Η ανακοίνωση του Βουλευτή.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

O Bουλευτής Φωκίδας, Ιωάννης Μπούγας, σε ανακοίνωσή του, ενημερώνει για τον διαγώνιο άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Βουλευτή:

Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, χαρακτηρίστηκε το έργο «Οδικό Τμήμα Μπράλος – Άμφισσα» του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο ως έργο εθνικού επιπέδου.

Εγκρίθηκε η ένταξή του στον προγραμματικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και η διαδικασία σύναψης σύμβασης και ορίζονται τα αποφαινόμενα όργανα. 

Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη, που συνιστά την έναρξη  υλοποίησης ενός έργου, που θα αλλάξει τα αναπτυξιακά και οικονομικά δεδομένα της Φωκίδας.

 Το έργο: «Οδικό τμήμα Μπράλος – Άμφισσα» του διαγώνιου άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» προωθείται για υλοποίηση με Σύμβαση Δημοσίου Έργου και με σύστημα δημοπράτησης αυτό που περιλαμβάνει τη μελέτη και κατασκευή.

Η χρηματοδότηση του έργου προωθείται στα πλαίσια του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027, συνεπώς η διαδικασία ανάθεσης του έργου θα πρέπει να εξελιχθεί και ολοκληρωθεί ταχύτατα. Στα πλαίσια αυτά και με δεδομένες τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του συστήματος δημοπράτησης του έργου σύμφωνα με το άρθρο 50 του ν. 4412/2016 «Μελέτη – Κατασκευή» κρίνεται αναγκαία η ανάθεση στην ίδια Υπηρεσία της διαδικασίας σύναψης έργου που περιλαμβάνει το σύνολο των διαδικασιών ανάθεσης, καθώς και την ωρίμανση των μελετών και των αδειοδοτήσεων, ώστε κεντρικά οι Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών να έχουν τον πλήρη έλεγχο του έργου.

Στην ως άνω απόφαση αναφέρεται ρητώς ότι ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» αποτελεί μείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης. Συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65», αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και ΙΟΝIΑΣ ΟΔΟΥ, εξυπηρετεί δε πλήθος τοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας.

Σε ότι αφορά στην σκοπιμότητα εκτέλεσης του έργου, καθίσταται, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση προφανής, εφόσον από αυτήν αναμένονται:

  • Βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του υφιστάμενου οδικού δικτύου.
  • Μείωση του μήκους διαδρομής κατά 4 km.
  • Εξυπηρέτηση της σημερινής και μελλοντικής κυκλοφορίας.
  • Βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
  • Μείωση του απαιτούμενου χρόνου της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως Λαμία.
  • Τουριστική ανάπτυξη των βορείων παραλίων του Κορινθιακού και του Πατραϊκού Κόλπου.
  • Οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής από την οποία διέρχεται ο άξονας.
  • Παράκαμψη των υφιστάμενων πόλεων και οικισμών.
  • Αύξηση της λειτουργικότητας και αποδοτικότητας του αυτοκινητόδρομου ΠΑΟΕ, της Ιόνιας Οδού και της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου.
  • Σημαντική μείωση της απόστασης και του χρόνου διαδρομής ιδιαίτερα για τους χρήστες με προέλευση τη Νότιο – Δυτική Ελλάδα και προορισμό την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα (Κεντρική Στερεά, Θεσσαλία, Κεντρική Μακεδονία) και αντίστροφα.
  • Η αναβαθμισμένη σύνδεση μεταξύ Ανατολικού (ΠΑΘΕ) και Δυτικού (ΙΟΝΙΑ) Άξονα θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που διεξάγονται οι οδικές μεταφορές, καθότι θα επιτρέψει αφενός την ταχύτερη μετακίνηση από τις Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα, τη διασύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με αυτό του Βόλου, και αφετέρου την αναβάθμιση της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, που θα μπορεί να εξυπηρετεί στο εξής τρεις μείζονες οδικούς άξονες, δημιουργώντας σημαντική οικονομική προοπτική.

O Bουλευτής Φωκίδας, Ιωάννης Μπούγας, σε ανακοίνωσή του, ενημερώνει για τον διαγώνιο άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Βουλευτή:

Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, χαρακτηρίστηκε το έργο «Οδικό Τμήμα Μπράλος – Άμφισσα» του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο ως έργο εθνικού επιπέδου.

Εγκρίθηκε η ένταξή του στον προγραμματικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και η διαδικασία σύναψης σύμβασης και ορίζονται τα αποφαινόμενα όργανα. 

Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη, που συνιστά την έναρξη  υλοποίησης ενός έργου, που θα αλλάξει τα αναπτυξιακά και οικονομικά δεδομένα της Φωκίδας.

 Το έργο: «Οδικό τμήμα Μπράλος – Άμφισσα» του διαγώνιου άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» προωθείται για υλοποίηση με Σύμβαση Δημοσίου Έργου και με σύστημα δημοπράτησης αυτό που περιλαμβάνει τη μελέτη και κατασκευή.

Η χρηματοδότηση του έργου προωθείται στα πλαίσια του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027, συνεπώς η διαδικασία ανάθεσης του έργου θα πρέπει να εξελιχθεί και ολοκληρωθεί ταχύτατα. Στα πλαίσια αυτά και με δεδομένες τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του συστήματος δημοπράτησης του έργου σύμφωνα με το άρθρο 50 του ν. 4412/2016 «Μελέτη – Κατασκευή» κρίνεται αναγκαία η ανάθεση στην ίδια Υπηρεσία της διαδικασίας σύναψης έργου που περιλαμβάνει το σύνολο των διαδικασιών ανάθεσης, καθώς και την ωρίμανση των μελετών και των αδειοδοτήσεων, ώστε κεντρικά οι Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών να έχουν τον πλήρη έλεγχο του έργου.

Στην ως άνω απόφαση αναφέρεται ρητώς ότι ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο» αποτελεί μείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης. Συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65», αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των Αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και ΙΟΝIΑΣ ΟΔΟΥ, εξυπηρετεί δε πλήθος τοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας.

Σε ότι αφορά στην σκοπιμότητα εκτέλεσης του έργου, καθίσταται, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση προφανής, εφόσον από αυτήν αναμένονται:

  • Βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του υφιστάμενου οδικού δικτύου.
  • Μείωση του μήκους διαδρομής κατά 4 km.
  • Εξυπηρέτηση της σημερινής και μελλοντικής κυκλοφορίας.
  • Βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
  • Μείωση του απαιτούμενου χρόνου της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως Λαμία.
  • Τουριστική ανάπτυξη των βορείων παραλίων του Κορινθιακού και του Πατραϊκού Κόλπου.
  • Οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής από την οποία διέρχεται ο άξονας.
  • Παράκαμψη των υφιστάμενων πόλεων και οικισμών.
  • Αύξηση της λειτουργικότητας και αποδοτικότητας του αυτοκινητόδρομου ΠΑΟΕ, της Ιόνιας Οδού και της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου.
  • Σημαντική μείωση της απόστασης και του χρόνου διαδρομής ιδιαίτερα για τους χρήστες με προέλευση τη Νότιο – Δυτική Ελλάδα και προορισμό την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα (Κεντρική Στερεά, Θεσσαλία, Κεντρική Μακεδονία) και αντίστροφα.
  • Η αναβαθμισμένη σύνδεση μεταξύ Ανατολικού (ΠΑΘΕ) και Δυτικού (ΙΟΝΙΑ) Άξονα θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που διεξάγονται οι οδικές μεταφορές, καθότι θα επιτρέψει αφενός την ταχύτερη μετακίνηση από τις Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα, τη διασύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με αυτό του Βόλου, και αφετέρου την αναβάθμιση της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, που θα μπορεί να εξυπηρετεί στο εξής τρεις μείζονες οδικούς άξονες, δημιουργώντας σημαντική οικονομική προοπτική.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ