Καρδιά – Αρρυθμίες: Η άσκηση που την κάνει να χτυπά σαν καλοκουρδισμένο ρολόι

Ως δείγμα, επιλέχθηκαν 120 ασθενείς με μέση ηλικία τα 65 έτη, εκ των οποίων το 43% ήταν γυναίκες. Οι συγκεκριμένοι ασθενείς είτε παρουσίαζαν παροξυσμική κολπική μαρμαρυγή είτε σοβαρότερα επεισόδια κολπικής μαρμαρυγής

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Ένας εύκολος τύπος εκγύμνασης, που αν γίνεται συστηματικά, αποδεικνύεται το καλύτερο φάρμακο για τους ασθενείς με κολπική μαρμαρυγή. Ποιο είναι το «θαυματουργό» είδος άσκησης;

Ιδιαίτερα ευεργετική αποδεικνύεται η αερόβια άσκηση για τους ασθενείς με κολπική μαρμαρυγή σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας (ESC Congress 2021), μιας και η αποκατάσταση του φυσιολογικού καρδιακού ρυθμού και η μείωση της σοβαρότητας των συμπτωμάτων είναι μόλις ορισμένες από τις ιδιότητες ενός εξάμηνου προγράμματος αεροβικής γυμναστικής για τους συγκεκριμένους ασθενείς.

Σύμφωνα μάλιστα με τον επικεφαλής της έρευνας Adrian Elliott από το Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας στην Αυστραλία «με το πρόγραμμα ACTIVE-AF οι ασθενείς που εμφανίζουν αρρυθμίες, μπορούν να τις ρυθμίσουν μόνο μέσω της άσκησης και χωρίς άλλες παρεμβάσεις όπως ειδικές αγωγές».

Η έρευνα εστίασε στην επίδραση ενός προγράμματος γυμναστικής που συνδύαζε την αερόβια άσκηση με την επίβλεψη κάποιου ειδικού αλλά και την εκγύμναση στο σπίτι στη σοβαρότητα των συμπτωμάτων της κολπικής μαρμαρυγής τόσο κατά τη διάρκεια του προγράμματος αλλά και έξι μήνες μετά τη μελέτη.

Ως δείγμα, επιλέχθηκαν 120 ασθενείς με μέση ηλικία τα 65 έτη, εκ των οποίων το 43% ήταν γυναίκες. Οι συγκεκριμένοι ασθενείς είτε παρουσίαζαν παροξυσμική κολπική μαρμαρυγή είτε σοβαρότερα επεισόδια κολπικής μαρμαρυγής.

Οι συμμετέχοντες έλαβαν μέρος σε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα γυμναστικής με την επίβλεψη ειδικού αρχικά για τρεις μήνες και τους επόμενους τρεις μήνες για κάθε 15 μέρες σε συνδυασμό με ένα εξατομικευμένο εβδομαδιαίο πρόγραμμα γυμναστικής στο σπίτι. Στους έξι μήνες ο στόχος ήταν να αυξηθεί η αερόβια άσκηση έως και 3,5 ώρες την εβδομάδα.

Το πρόγραμμα γυμναστικής υπό την εποπτεία κάποιου ειδικού ήταν υψηλότερης έντασης και είχε ως στόχο την αύξηση της καρδιοαναπνευστικής ικανότητας, ενώ οι ασκήσεις στο σπίτι περιλάμβαναν συνήθως κάποια αερόβια δραστηριότητα ή άσκηση μέτριας έντασης όπως το περπάτημα, την ποδηλασία και το κολύμπι.

Μέσα σε 12 μήνες παρακολούθησης, η υποτροπή της κολπικής  μαρμαρυγής ήταν μικρότερη στους συμμετέχοντες που ακολούθησαν το πρόγραμμα της άσκησης σε ποσοστό 60% σε σύγκριση με το 80% της ομάδας ελέγχου. «Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι ένας μεγαλύτερος αριθμός ασθενών θα μπορούσε να διατηρήσει έναν φυσιολογικό καρδιακό ρυθμό χωρίς να χρειάζεται επεμβατικές θεραπείες ή χρήση φαρμάκων» τονίζει ο Δρ Elliott.

Επιπλέον, όσοι ασκήθηκαν παρουσίασαν και σημαντική μείωση στη σοβαρότητα των συμπτωμάτων έχοντας λιγότερη δύσπνοια και κόπωση. Συνοψίζοντας, ο Δρ Elliot επισημαίνει ότι «οι ασθενείς θα πρέπει να ακολουθούν ένα πρόγραμμα αερόβιας άσκησης έως και 3,5 ώρες την εβδομάδα αλλά και να ενσωματώσουν ασκήσεις υψηλότερης έντασης με στόχο τη βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής ικανότητας τους».

Ένας εύκολος τύπος εκγύμνασης, που αν γίνεται συστηματικά, αποδεικνύεται το καλύτερο φάρμακο για τους ασθενείς με κολπική μαρμαρυγή. Ποιο είναι το «θαυματουργό» είδος άσκησης;

Ιδιαίτερα ευεργετική αποδεικνύεται η αερόβια άσκηση για τους ασθενείς με κολπική μαρμαρυγή σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας (ESC Congress 2021), μιας και η αποκατάσταση του φυσιολογικού καρδιακού ρυθμού και η μείωση της σοβαρότητας των συμπτωμάτων είναι μόλις ορισμένες από τις ιδιότητες ενός εξάμηνου προγράμματος αεροβικής γυμναστικής για τους συγκεκριμένους ασθενείς.

Σύμφωνα μάλιστα με τον επικεφαλής της έρευνας Adrian Elliott από το Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας στην Αυστραλία «με το πρόγραμμα ACTIVE-AF οι ασθενείς που εμφανίζουν αρρυθμίες, μπορούν να τις ρυθμίσουν μόνο μέσω της άσκησης και χωρίς άλλες παρεμβάσεις όπως ειδικές αγωγές».

Η έρευνα εστίασε στην επίδραση ενός προγράμματος γυμναστικής που συνδύαζε την αερόβια άσκηση με την επίβλεψη κάποιου ειδικού αλλά και την εκγύμναση στο σπίτι στη σοβαρότητα των συμπτωμάτων της κολπικής μαρμαρυγής τόσο κατά τη διάρκεια του προγράμματος αλλά και έξι μήνες μετά τη μελέτη.

Ως δείγμα, επιλέχθηκαν 120 ασθενείς με μέση ηλικία τα 65 έτη, εκ των οποίων το 43% ήταν γυναίκες. Οι συγκεκριμένοι ασθενείς είτε παρουσίαζαν παροξυσμική κολπική μαρμαρυγή είτε σοβαρότερα επεισόδια κολπικής μαρμαρυγής.

Οι συμμετέχοντες έλαβαν μέρος σε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα γυμναστικής με την επίβλεψη ειδικού αρχικά για τρεις μήνες και τους επόμενους τρεις μήνες για κάθε 15 μέρες σε συνδυασμό με ένα εξατομικευμένο εβδομαδιαίο πρόγραμμα γυμναστικής στο σπίτι. Στους έξι μήνες ο στόχος ήταν να αυξηθεί η αερόβια άσκηση έως και 3,5 ώρες την εβδομάδα.

Το πρόγραμμα γυμναστικής υπό την εποπτεία κάποιου ειδικού ήταν υψηλότερης έντασης και είχε ως στόχο την αύξηση της καρδιοαναπνευστικής ικανότητας, ενώ οι ασκήσεις στο σπίτι περιλάμβαναν συνήθως κάποια αερόβια δραστηριότητα ή άσκηση μέτριας έντασης όπως το περπάτημα, την ποδηλασία και το κολύμπι.

Μέσα σε 12 μήνες παρακολούθησης, η υποτροπή της κολπικής  μαρμαρυγής ήταν μικρότερη στους συμμετέχοντες που ακολούθησαν το πρόγραμμα της άσκησης σε ποσοστό 60% σε σύγκριση με το 80% της ομάδας ελέγχου. «Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι ένας μεγαλύτερος αριθμός ασθενών θα μπορούσε να διατηρήσει έναν φυσιολογικό καρδιακό ρυθμό χωρίς να χρειάζεται επεμβατικές θεραπείες ή χρήση φαρμάκων» τονίζει ο Δρ Elliott.

Επιπλέον, όσοι ασκήθηκαν παρουσίασαν και σημαντική μείωση στη σοβαρότητα των συμπτωμάτων έχοντας λιγότερη δύσπνοια και κόπωση. Συνοψίζοντας, ο Δρ Elliot επισημαίνει ότι «οι ασθενείς θα πρέπει να ακολουθούν ένα πρόγραμμα αερόβιας άσκησης έως και 3,5 ώρες την εβδομάδα αλλά και να ενσωματώσουν ασκήσεις υψηλότερης έντασης με στόχο τη βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής ικανότητας τους».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ