Κυρίαρχα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2040

Η τάση αυτή υποστηρίζεται από τα εθνικά σχέδια, σε παγκόσμια κλίμακα

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Πεδίον δόξης λαμπρόν στο μέλλον βλέπουν αναλυτές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έχουν κορυφωθεί, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται φθηνότερα και εξελίσσονται.

Σύμφωνα με έρευνες, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα εκτιναχθούν τις επόμενες δεκαετίας ξεπερνώντας τα δύο-τρίτα των συνολικών πωλήσεων οχημάτων μέχρι το 2040. Η τάση αυτή υποστηρίζεται από τα εθνικά σχέδια –σε παγκόσμια κλίμακα- για προώθηση πράσινων τεχνολογιών και συγκεκριμένα την επιτάχυνση της υιοθέτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω της βελτίωσης των μπαταριών, την ανάπτυξη δικτύων φόρτισης και κυβερνητικών πολιτικών που θα καθιστούν πιο δύσκολη την οδήγηση οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κερδίσουν μακροπρόθεσμα

Σύμφωνα με ανάλυση της εταιρείας ερευνών BloombergNEF, η υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρόκειται να αυξηθεί. Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας εκτιμά ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέρχονται σε λίγο πάνω από το 2% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων σήμερα, ποσοστό το οποίο προβλέπεται να εκτιναχθεί στο 70% μέχρι το 2040, με τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιστοιχούν στο 31% όλου του παγκόσμιου στόλου οχημάτων. Οι προοπτικές είναι καλύτερες για την Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα φτάσει στο 90% των νέων πωλήσεων μέχρι το 2040, ακόμη και χωρίς την προώθηση νέων επενδύσεων ή παροχής κινήτρων από τις παγκόσμιες κυβερνήσεις. Η προοπτική είναι ακόμη καλύτερη για τα ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία προβλέπεται να αντιστοιχούν στο 67% όλου του στόλου λεωφορείων που θα βρίσκονται σε κυκλοφορία μέχρι το 2040. Ισως η μεγαλύτερη πρόκληση για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι η μετατροπή των φορτηγών σε ηλεκτροκίνητα μέχρι το 2050 με τις Daimler, Tesla, Volvo να εργάζονται για την παράδοση βαρέων φορτηγών κατηγορίας Class 8.

Υπάρχουν κι άλλες στρατηγικές που έχουν υιοθετηθεί από τις εθνικές κυβερνήσεις. Στην Ευρώπη και η Κίνα έχουν θεσπιστεί σχετικά αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής καυσαερίων, ενώ εξακολουθούν να ισχύσουν κάποιοι περιορισμοί στην κυκλοφορία οχημάτων στα κέντρα των μεγαλουπόλεων, μέτρα που εφαρμόσθηκαν στη διάρκεια των lockdowns. Στις ΗΠΑ, ο Πρόεδρος Μπάιντεν προωθεί το σχέδιο για τις επενδύσεις σε υποδομές που προβλέπει χρηματοδότηση της επέκτασης του δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ. Η έρευνα του BNEF υποστηρίζει ότι η ανάπτυξη του παγκόσμιου δικτύου φόρτισης θα είναι το κλειδί για την επίτευξη των στόχων που προβλέπει για την ανάπτυξη των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

ΠΗΓΗ : ΟΤ

Πεδίον δόξης λαμπρόν στο μέλλον βλέπουν αναλυτές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έχουν κορυφωθεί, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται φθηνότερα και εξελίσσονται.

Σύμφωνα με έρευνες, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα εκτιναχθούν τις επόμενες δεκαετίας ξεπερνώντας τα δύο-τρίτα των συνολικών πωλήσεων οχημάτων μέχρι το 2040. Η τάση αυτή υποστηρίζεται από τα εθνικά σχέδια –σε παγκόσμια κλίμακα- για προώθηση πράσινων τεχνολογιών και συγκεκριμένα την επιτάχυνση της υιοθέτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω της βελτίωσης των μπαταριών, την ανάπτυξη δικτύων φόρτισης και κυβερνητικών πολιτικών που θα καθιστούν πιο δύσκολη την οδήγηση οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κερδίσουν μακροπρόθεσμα

Σύμφωνα με ανάλυση της εταιρείας ερευνών BloombergNEF, η υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρόκειται να αυξηθεί. Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας εκτιμά ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέρχονται σε λίγο πάνω από το 2% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων σήμερα, ποσοστό το οποίο προβλέπεται να εκτιναχθεί στο 70% μέχρι το 2040, με τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιστοιχούν στο 31% όλου του παγκόσμιου στόλου οχημάτων. Οι προοπτικές είναι καλύτερες για την Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα φτάσει στο 90% των νέων πωλήσεων μέχρι το 2040, ακόμη και χωρίς την προώθηση νέων επενδύσεων ή παροχής κινήτρων από τις παγκόσμιες κυβερνήσεις. Η προοπτική είναι ακόμη καλύτερη για τα ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία προβλέπεται να αντιστοιχούν στο 67% όλου του στόλου λεωφορείων που θα βρίσκονται σε κυκλοφορία μέχρι το 2040. Ισως η μεγαλύτερη πρόκληση για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι η μετατροπή των φορτηγών σε ηλεκτροκίνητα μέχρι το 2050 με τις Daimler, Tesla, Volvo να εργάζονται για την παράδοση βαρέων φορτηγών κατηγορίας Class 8.

Υπάρχουν κι άλλες στρατηγικές που έχουν υιοθετηθεί από τις εθνικές κυβερνήσεις. Στην Ευρώπη και η Κίνα έχουν θεσπιστεί σχετικά αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής καυσαερίων, ενώ εξακολουθούν να ισχύσουν κάποιοι περιορισμοί στην κυκλοφορία οχημάτων στα κέντρα των μεγαλουπόλεων, μέτρα που εφαρμόσθηκαν στη διάρκεια των lockdowns. Στις ΗΠΑ, ο Πρόεδρος Μπάιντεν προωθεί το σχέδιο για τις επενδύσεις σε υποδομές που προβλέπει χρηματοδότηση της επέκτασης του δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ. Η έρευνα του BNEF υποστηρίζει ότι η ανάπτυξη του παγκόσμιου δικτύου φόρτισης θα είναι το κλειδί για την επίτευξη των στόχων που προβλέπει για την ανάπτυξη των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

ΠΗΓΗ : ΟΤ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ