Πώς λειτουργεί ο μεταβολισμός;

Πώς θα τον επιταχύνεις για να καις θερμίδες και να χάνεις βάρος

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Πριν αποφασίσεις να ασχοληθείς με το πώς θα βελτιώσεις το μεταβολισμό σου, φυσικά, πρέπει να ξέρεις πώς λειτουργεί.

Συνεργάστηκαν η Κωνσταντίνα Παπαγεωργίου, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος, MSc Νομίζεις ότι είναι πιο εύκολο να χάσεις 4-5 κιλά απ’ ό,τι 20; Λάθος! Είναι πολύ πιο εύκολο το ίδιο άτομο να πάει από τα 100 κιλά στα 80, παρά από τα 65 στα 60. Η απάντηση βρίσκεται στη μαγική λέξη που ονομάζεται μεταβολισμός.

Πώς λειτουργεί ο μεταβολισμός;

“Μεταβολισμός είναι η ενέργεια που δαπανούμε καθημερινά και περιλαμβάνει:

  1. Το βασικό μεταβολισμό, δηλαδή την ενέργεια που καταναλώνουμε σε κατάσταση ηρεμίας σε ένα 24ωρο για τις βασικές μας σωματικές λειτουργίες, όπως η αναπνοή, η καρδιακή λειτουργία, η διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος και άλλες διεργασίες συν 2. την ενέργεια που δαπανούμε για κάθε δραστηριότητα μέσα στην ημέρα, από το απλό περπάτημα στο σπίτι μέχρι τη φυσική δραστηριότητα” εξηγεί η διατροφολόγος Κωνσταντίνα Παπαγεωργίου. Το βάρος και το ύψος είναι ανάλογα του βασικού μεταβολισμού, επομένως, όσο μειώνεται το βάρος τόσο χαμηλότερο μεταβολισμό έχουμε. Το φύλο, η ηλικία, κάποιες παθολογικές καταστάσεις επίσης επηρεάζουν το μεταβολισμό. Το ίδιο και η σύσταση σώματος: όσο πιο υψηλά είναι τα επίπεδα της μυϊκής μάζας, τόσο πιο υψηλός είναι ο μεταβολισμός. Συνεπώς, σε δύο άτομα με το ίδιο βάρος, ύψος, φύλο και ηλικία υψηλότερο μεταβολισμό θα έχει αυτό με την πιο πολλή μυϊκή μάζα.

Πώς θα τον επιταχύνεις;

“Το “κλειδί” είναι στην άσκηση και την αύξηση των ημερήσιων καύσεων. Φαίνεται ότι 150 λεπτά μέτριας έντασης αερόβια άσκηση την εβδομάδα είναι εξαιρετικά ευεργετικά στην υγεία και την απώλεια βάρους” τονίζει η ειδικός.

  • Για να πετύχεις περισσότερη καύση λίπους, περπάτησε, κολύμπησε, κάνε ποδήλατο ή χόρεψε σε σταθερή ταχύτητα μέτριας έντασης για αρκετή ώρα, για παράδειγμα κάνε 30 λεπτά διάδρομο ή περπάτημα σε εξωτερικό χώρο με ταχύτητα 5-6 χλμ./ώρα. Αυτό που έχει πιο πολύ σημασία δεν είναι η ένταση της άσκησης, αλλά η διάρκεια.
  • H ενίσχυση της μυϊκής μάζας επιταχύνει σημαντικά το ρυθμό του μεταβολισμού. Κάνε ασκήσεις με αντιστάσεις ή με βάρη ακολουθώντας τις οδηγίες του γυμναστή σου.

ΠΗΓΗ : SHAPE

Πριν αποφασίσεις να ασχοληθείς με το πώς θα βελτιώσεις το μεταβολισμό σου, φυσικά, πρέπει να ξέρεις πώς λειτουργεί.

Συνεργάστηκαν η Κωνσταντίνα Παπαγεωργίου, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος, MSc Νομίζεις ότι είναι πιο εύκολο να χάσεις 4-5 κιλά απ’ ό,τι 20; Λάθος! Είναι πολύ πιο εύκολο το ίδιο άτομο να πάει από τα 100 κιλά στα 80, παρά από τα 65 στα 60. Η απάντηση βρίσκεται στη μαγική λέξη που ονομάζεται μεταβολισμός.

Πώς λειτουργεί ο μεταβολισμός;

“Μεταβολισμός είναι η ενέργεια που δαπανούμε καθημερινά και περιλαμβάνει:

  1. Το βασικό μεταβολισμό, δηλαδή την ενέργεια που καταναλώνουμε σε κατάσταση ηρεμίας σε ένα 24ωρο για τις βασικές μας σωματικές λειτουργίες, όπως η αναπνοή, η καρδιακή λειτουργία, η διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος και άλλες διεργασίες συν 2. την ενέργεια που δαπανούμε για κάθε δραστηριότητα μέσα στην ημέρα, από το απλό περπάτημα στο σπίτι μέχρι τη φυσική δραστηριότητα” εξηγεί η διατροφολόγος Κωνσταντίνα Παπαγεωργίου. Το βάρος και το ύψος είναι ανάλογα του βασικού μεταβολισμού, επομένως, όσο μειώνεται το βάρος τόσο χαμηλότερο μεταβολισμό έχουμε. Το φύλο, η ηλικία, κάποιες παθολογικές καταστάσεις επίσης επηρεάζουν το μεταβολισμό. Το ίδιο και η σύσταση σώματος: όσο πιο υψηλά είναι τα επίπεδα της μυϊκής μάζας, τόσο πιο υψηλός είναι ο μεταβολισμός. Συνεπώς, σε δύο άτομα με το ίδιο βάρος, ύψος, φύλο και ηλικία υψηλότερο μεταβολισμό θα έχει αυτό με την πιο πολλή μυϊκή μάζα.

Πώς θα τον επιταχύνεις;

“Το “κλειδί” είναι στην άσκηση και την αύξηση των ημερήσιων καύσεων. Φαίνεται ότι 150 λεπτά μέτριας έντασης αερόβια άσκηση την εβδομάδα είναι εξαιρετικά ευεργετικά στην υγεία και την απώλεια βάρους” τονίζει η ειδικός.

  • Για να πετύχεις περισσότερη καύση λίπους, περπάτησε, κολύμπησε, κάνε ποδήλατο ή χόρεψε σε σταθερή ταχύτητα μέτριας έντασης για αρκετή ώρα, για παράδειγμα κάνε 30 λεπτά διάδρομο ή περπάτημα σε εξωτερικό χώρο με ταχύτητα 5-6 χλμ./ώρα. Αυτό που έχει πιο πολύ σημασία δεν είναι η ένταση της άσκησης, αλλά η διάρκεια.
  • H ενίσχυση της μυϊκής μάζας επιταχύνει σημαντικά το ρυθμό του μεταβολισμού. Κάνε ασκήσεις με αντιστάσεις ή με βάρη ακολουθώντας τις οδηγίες του γυμναστή σου.

ΠΗΓΗ : SHAPE

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ