Δεν πρέπει να παρεξηγούμε την διασκέδαση

Σύμφωνα με την Σάντος, η πραγματική διασκέδαση περιλαμβάνει ενεργητικές δραστηριότητες

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Τον τελευταίο 1,5 χρόνο, οι ζωές όλων σημαδεύτηκαν από την απώλεια, την αρρώστια και το άγχος της πανδημίας, με αποτέλεσμα το ηθικό να είναι πεσμένο και πολλοί να δηλώνουν ότι νιώθουν εξουθενωμένοι (burnout).

Η Λόρι Σάντος, «καθηγήτρια ευτυχίας» του Yale, λέει ότι ο τρόπος για να νιώσει κανείς καλύτερα δεν είναι μέσα από αυστηρές δίαιτες, εντατικά προγράμματα γυμναστικής και απαιτητικές πνευματικές προκλήσεις. Αλλά μέσα από τη διασκέδαση.

Η Αμερικανίδα καθηγήτρια, της οποίας το μάθημα «ψυχολογία και καλή ζωή» έγινε το δημοφιλέστερο στην ιστορία του Yale, συστήνει να μάθουμε ξανά πώς να διασκεδάζουμε, καθώς αυτό θα βελτιώσει όχι μόνο την πνευματική υγεία και θα αντιμετωπίσει το αίσθημα του burnout, αλλά και θα βοηθήσει τη σωματική υγεία.

«Δεν δίναμε κατ΄ ανάγκη προτεραιότητα στη διασκέδαση πριν από την πανδημία. Όμως η πανδημία πραγματικά έκανε τα πράγματα σε αυτόν τον τομέα χειρότερα, εν μέρει γιατί κάποια από τα πράγματα που χρειαζόμαστε για να διασκεδάσουμε περιλαμβάνουν επαφές με άλλους», εξηγεί στον Guardian.

Πολλές από τις δραστηριότητες τις οποίες οι ενήλικες συνδέουν με τη διασκέδαση, όπως το να πάνε σε ένα καινούργιο μέρος ή να κάνουν κάποιο άθλημα, ήταν δύσκολα υπό τα περιοριστικά μέτρα του κορωνοϊού. Αλλά και τώρα, επειδή η πανδημία μας έχει αφήσει εξουθενωμένους, όσο πιο κουρασμένοι νιώθουμε, τόσο πιο απίθανο είναι ότι θα προσπαθήσουμε να διασκεδάσουμε.

«Η ειρωνεία είναι ότι εάν βάλουμε περισσότερη διασκέδαση στη ζωή μας, τελικά γινόμαστε πιο παραγωγικοί», λέει η Σάντος.

Τι σημαίνει, λοιπόν, διασκέδαση; Σίγουρα όχι το να περνά κανείς τις ώρες του στο Netflix και στο ατελείωτο scrolling στα social media.

Σύμφωνα με την Σάντος, η πραγματική διασκέδαση περιλαμβάνει ενεργητικές δραστηριότητες. Όμως ο καθένας πρέπει να κάνει τον δικό του «έλεγχο διασκέδασης» για να διαπιστώσει τι ήταν αυτό που τον έκανε πραγματικά να διασκεδάζει -όχι να χαλαρώνει- στο παρελθόν. Για την ίδια, για παράδειγμα, ήταν να τραγουδά στο αυτοκίνητο μαζί με φίλους.

Όμως, αυτό που διαπίστωσε η Σάντος είναι ότι η κριτική συχνά αποτρέπει τους ενήλικες να διασκεδάσουν. «Πιθανότατα όλοι θα διασκεδάζαμε περισσότερο εάν δοκιμάζαμε νέα πράγματα, όπως κάνουν τα παιδιά. Αναζητούν νέες δραστηριότητες και δοκιμάζουν νέα πράγματα – δεν τους νοιάζει εάν δεν τελικά δεν τους αρέσουν», εξηγεί.

Βέβαια, η Σάντος τονίζει ότι δεν θα πρέπει να παρεξηγούμε τη διασκέδαση. Το να δίνει κάποιος προτεραιότητα στη διασκέδαση δεν σημαίνει να εγκαταλείψει τη δουλειά του, αλλά να κάνει «ενέσεις» διασκέδασης, σε «μικροδόσεις» μέσα στην ημέρα του. Όπως να βάλει λίγη μουσική ενώ δουλεύει ή να πιάσει μία μικρή συζήτηση με τους συναδέλφους, ώστε να κάνει την ημέρα πιο ευχάριστη.

Άλλωστε, η διασκέδαση είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση. Έρευνα έχει δείξει ότι η μοναξιά είναι εξίσου επιβλαβής για το ανθρώπινο σώμα με 15 τσιγάρα την ημέρα. Αντίθετα, η διασκέδαση βοηθά στην άνοια ή ακόμα και σε καρδιακές παθήσεις.

Τον τελευταίο 1,5 χρόνο, οι ζωές όλων σημαδεύτηκαν από την απώλεια, την αρρώστια και το άγχος της πανδημίας, με αποτέλεσμα το ηθικό να είναι πεσμένο και πολλοί να δηλώνουν ότι νιώθουν εξουθενωμένοι (burnout).

Η Λόρι Σάντος, «καθηγήτρια ευτυχίας» του Yale, λέει ότι ο τρόπος για να νιώσει κανείς καλύτερα δεν είναι μέσα από αυστηρές δίαιτες, εντατικά προγράμματα γυμναστικής και απαιτητικές πνευματικές προκλήσεις. Αλλά μέσα από τη διασκέδαση.

Η Αμερικανίδα καθηγήτρια, της οποίας το μάθημα «ψυχολογία και καλή ζωή» έγινε το δημοφιλέστερο στην ιστορία του Yale, συστήνει να μάθουμε ξανά πώς να διασκεδάζουμε, καθώς αυτό θα βελτιώσει όχι μόνο την πνευματική υγεία και θα αντιμετωπίσει το αίσθημα του burnout, αλλά και θα βοηθήσει τη σωματική υγεία.

«Δεν δίναμε κατ΄ ανάγκη προτεραιότητα στη διασκέδαση πριν από την πανδημία. Όμως η πανδημία πραγματικά έκανε τα πράγματα σε αυτόν τον τομέα χειρότερα, εν μέρει γιατί κάποια από τα πράγματα που χρειαζόμαστε για να διασκεδάσουμε περιλαμβάνουν επαφές με άλλους», εξηγεί στον Guardian.

Πολλές από τις δραστηριότητες τις οποίες οι ενήλικες συνδέουν με τη διασκέδαση, όπως το να πάνε σε ένα καινούργιο μέρος ή να κάνουν κάποιο άθλημα, ήταν δύσκολα υπό τα περιοριστικά μέτρα του κορωνοϊού. Αλλά και τώρα, επειδή η πανδημία μας έχει αφήσει εξουθενωμένους, όσο πιο κουρασμένοι νιώθουμε, τόσο πιο απίθανο είναι ότι θα προσπαθήσουμε να διασκεδάσουμε.

«Η ειρωνεία είναι ότι εάν βάλουμε περισσότερη διασκέδαση στη ζωή μας, τελικά γινόμαστε πιο παραγωγικοί», λέει η Σάντος.

Τι σημαίνει, λοιπόν, διασκέδαση; Σίγουρα όχι το να περνά κανείς τις ώρες του στο Netflix και στο ατελείωτο scrolling στα social media.

Σύμφωνα με την Σάντος, η πραγματική διασκέδαση περιλαμβάνει ενεργητικές δραστηριότητες. Όμως ο καθένας πρέπει να κάνει τον δικό του «έλεγχο διασκέδασης» για να διαπιστώσει τι ήταν αυτό που τον έκανε πραγματικά να διασκεδάζει -όχι να χαλαρώνει- στο παρελθόν. Για την ίδια, για παράδειγμα, ήταν να τραγουδά στο αυτοκίνητο μαζί με φίλους.

Όμως, αυτό που διαπίστωσε η Σάντος είναι ότι η κριτική συχνά αποτρέπει τους ενήλικες να διασκεδάσουν. «Πιθανότατα όλοι θα διασκεδάζαμε περισσότερο εάν δοκιμάζαμε νέα πράγματα, όπως κάνουν τα παιδιά. Αναζητούν νέες δραστηριότητες και δοκιμάζουν νέα πράγματα – δεν τους νοιάζει εάν δεν τελικά δεν τους αρέσουν», εξηγεί.

Βέβαια, η Σάντος τονίζει ότι δεν θα πρέπει να παρεξηγούμε τη διασκέδαση. Το να δίνει κάποιος προτεραιότητα στη διασκέδαση δεν σημαίνει να εγκαταλείψει τη δουλειά του, αλλά να κάνει «ενέσεις» διασκέδασης, σε «μικροδόσεις» μέσα στην ημέρα του. Όπως να βάλει λίγη μουσική ενώ δουλεύει ή να πιάσει μία μικρή συζήτηση με τους συναδέλφους, ώστε να κάνει την ημέρα πιο ευχάριστη.

Άλλωστε, η διασκέδαση είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση. Έρευνα έχει δείξει ότι η μοναξιά είναι εξίσου επιβλαβής για το ανθρώπινο σώμα με 15 τσιγάρα την ημέρα. Αντίθετα, η διασκέδαση βοηθά στην άνοια ή ακόμα και σε καρδιακές παθήσεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ