Κέρκυρα: Εφαρμογή πρόβλεψης της μαθησιακής και ακαδημαϊκής επίδοσης με ένα «κλικ»

Το προφίλ εξέλιξης, προσδιορίζει τις δυνατότητες βελτίωσης της γνωστικής και μαθησιακής ικανότητας του παιδιού».

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Μία πρωτοπόρα εφαρμογή γνωστικής και μαθησιακής ικανότητας, για κινητές συσκευές, με την οποία μπορούν να προβλεφθούν η μαθησιακή επίδοση, σε διαφορετικά πλαίσια μάθησης και να πραγματοποιηθούν παρεμβάσεις γνωστικής ενίσχυσης, παρουσίασε, μέσω τηλεδιάσκεψης, σε ερευνητές του Ιονίου Πανεπιστημίου, ο Επτανήσιος, ιδρυτής και πρόεδρος του ανεξάρτητου μη κερδοσκοπικού Ινστιτούτου Φιλοσοφίας και Τεχνολογίας, δρ Γιάννης Σταματέλλος.

Πρόκειται για μια μέθοδο βελτίωσης των επιτελικών λειτουργιών και ενίσχυσης της αυτοεικόνας του ατόμου που περιλαμβάνει δύο αλληλένδετα στάδια πρόβλεψης και ένα συνεκτικό πλαίσιο παρέμβασης.

Όπως αναφέρει, ο δρ Σταματέλλος «η εφαρμογή “Γνωστικής και Μαθησιακής Ικανότητας”, ΓΝΩΜΙ το αρκτικόλεξο, που “τρέχει” ήδη σε φορητές ψηφιακές συσκευές, tablets και κινητά και είναι προσαρμοσμένη στην ελληνική πραγματικότητα, αναπτύχθηκε, μετά από διαδικασίες έρευνας, ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα, που μετράει τη γνωστική και μαθησιακή ικανότητα μαθητών και μαθητριών. Επιπλέον, με τη χρήση τεχνικών μηχανικής μάθησης, δημιουργεί το ατομικό γνωσιακό προφίλ και το προφίλ εξέλιξης του μαθητή ή της μαθήτριας. Ενώ το γνωσιακό προφίλ αναδεικνύει το επίπεδο γνώσης του μαθητή ή της μαθήτριας, τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, το προφίλ εξέλιξης, προσδιορίζει τις δυνατότητες βελτίωσης τόσο της γνωστικής όσο και της μαθησιακής ικανότητάς τους. Η δημιουργία των προφίλ βασίστηκε σε μελέτη ανωνυμοποιημένων δεδομένων 25 ετών».

Η εφαρμογή περιλαμβάνει τόσο δραστηριότητες που αξιολογούν για το κάθε άτομο τη λειτουργική μνήμη, τη γνωσιακή ευελιξία, το επίπεδο προσοχής, τις οπτικοχωρικές και λειτουργικές ικανότητες όπως και τον τρόπο που οργανώνει, προγραμματίζει, επιλύει προβλήματα, λαμβάνει αποφάσεις και επιχειρεί ανασταλτικό έλεγχο. Επιπλέον, περιλαμβάνει μαθησιακές δραστηριότητες σε επιλεγμένες γνωστικές περιοχές.

«Μέσα από την επίδοση του ατόμου και τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται την εφαρμογή, δημιουργείται το γνωσιακό προφίλ του, το οποίο και παρέχει τη δυνατότητα παρεμβάσεων γνωστικής ενίσχυσης» επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δρ Γιάννης Σταματέλλος.

«Στόχος μας δεν είναι η διαγνωστική αξιολόγηση της γνωστικής και μαθησιακής ικανότητάς του, αλλά η εξατομικευμένη και διαφοροποιημένη δημιουργία ενός συνεκτικού πλαισίου παρακολούθησης της γνωστικής βελτίωσής του, μέσω στοχευμένων παρεμβάσεων γνωστικής ενίσχυσης, ανά επίπεδο γνώσης. Αυτό περιλαμβάνει εξατομικευμένα προγράμματα φροντιστηριακής εκπαίδευσης, ατομικής μελέτης, αξιολογήσεων και ενισχυτικών παρεμβάσεων», τονίζει ο δρ Σταματέλλος.

Όπως αναφέρει, «η ψηφιακή εφαρμογή γνωστικής και μαθησιακής ικανότητας (ΓΝΩΜΙ) απευθύνεται σε αυτή τη φάση σε φροντιστηριακούς οργανισμούς της επικράτειας, όπου θα μπορούν να την χρησιμοποιούν για να δημιουργούν το ατομικό γνωσιακό προφίλ και το προφίλ εξέλιξης του μαθητή ή της μαθήτριας και βάσει αυτών να δομούν το εξατομικευμένο και διαφοροποιημένο πρόγραμμα εκπαίδευσής του. Σε επόμενο στάδιο η εφαρμογή θα μπορεί να αξιοποιηθεί σε όλες τις δομές εκπαίδευσης, όπως σχολεία, ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης και πανεπιστήμια».

«Η εκπαίδευση των παιδιών μας είναι μια σημαντική επένδυση για τη ζωή τους. Η μελέτη της φιλοσοφίας και της τεχνολογίας ως ανεξάρτητων και διεπιστημονικών τομέων μεταξύ ατόμων και ομάδων είναι ο κύριος στόχος του Ινστιτούτου Φιλοσοφίας και Τεχνολογίας» λέει ο δρ Σταματέλλος και προσθέτει: «Η επιτυχής φοίτηση στο σχολείο, σηματοδοτεί σε υψηλό βαθμό τη σχολική εξέλιξη μαθητών και μαθητριών και την πορεία τους για πανεπιστημιακές σπουδές, ενώ η εφαρμογή ΓΝΩΜΙ μπορεί να ενισχύσει τη φαρέτρα των επαγγελματιών της εκπαίδευσης ώστε να μπορούν να πραγματοποιούν κατάλληλες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις μικρής ή μεγάλης κλίμακας προς όφελος των μαθητών και μαθητριών τους.

Το προφίλ εξέλιξης, προσδιορίζει τις δυνατότητες βελτίωσης της γνωστικής και μαθησιακής ικανότητας του παιδιού».

«Στόχος είναι να κάνει από μόνο του, αυτό που σήμερα μπορεί να κάνει με υποστήριξη και βοήθεια» καταλήγει ο δρ Σταματέλλος, που εργάστηκε ως μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης, ενώ διετέλεσε και συνεργάτης ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Oξφόρδης.

Μία πρωτοπόρα εφαρμογή γνωστικής και μαθησιακής ικανότητας, για κινητές συσκευές, με την οποία μπορούν να προβλεφθούν η μαθησιακή επίδοση, σε διαφορετικά πλαίσια μάθησης και να πραγματοποιηθούν παρεμβάσεις γνωστικής ενίσχυσης, παρουσίασε, μέσω τηλεδιάσκεψης, σε ερευνητές του Ιονίου Πανεπιστημίου, ο Επτανήσιος, ιδρυτής και πρόεδρος του ανεξάρτητου μη κερδοσκοπικού Ινστιτούτου Φιλοσοφίας και Τεχνολογίας, δρ Γιάννης Σταματέλλος.

Πρόκειται για μια μέθοδο βελτίωσης των επιτελικών λειτουργιών και ενίσχυσης της αυτοεικόνας του ατόμου που περιλαμβάνει δύο αλληλένδετα στάδια πρόβλεψης και ένα συνεκτικό πλαίσιο παρέμβασης.

Όπως αναφέρει, ο δρ Σταματέλλος «η εφαρμογή “Γνωστικής και Μαθησιακής Ικανότητας”, ΓΝΩΜΙ το αρκτικόλεξο, που “τρέχει” ήδη σε φορητές ψηφιακές συσκευές, tablets και κινητά και είναι προσαρμοσμένη στην ελληνική πραγματικότητα, αναπτύχθηκε, μετά από διαδικασίες έρευνας, ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα, που μετράει τη γνωστική και μαθησιακή ικανότητα μαθητών και μαθητριών. Επιπλέον, με τη χρήση τεχνικών μηχανικής μάθησης, δημιουργεί το ατομικό γνωσιακό προφίλ και το προφίλ εξέλιξης του μαθητή ή της μαθήτριας. Ενώ το γνωσιακό προφίλ αναδεικνύει το επίπεδο γνώσης του μαθητή ή της μαθήτριας, τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, το προφίλ εξέλιξης, προσδιορίζει τις δυνατότητες βελτίωσης τόσο της γνωστικής όσο και της μαθησιακής ικανότητάς τους. Η δημιουργία των προφίλ βασίστηκε σε μελέτη ανωνυμοποιημένων δεδομένων 25 ετών».

Η εφαρμογή περιλαμβάνει τόσο δραστηριότητες που αξιολογούν για το κάθε άτομο τη λειτουργική μνήμη, τη γνωσιακή ευελιξία, το επίπεδο προσοχής, τις οπτικοχωρικές και λειτουργικές ικανότητες όπως και τον τρόπο που οργανώνει, προγραμματίζει, επιλύει προβλήματα, λαμβάνει αποφάσεις και επιχειρεί ανασταλτικό έλεγχο. Επιπλέον, περιλαμβάνει μαθησιακές δραστηριότητες σε επιλεγμένες γνωστικές περιοχές.

«Μέσα από την επίδοση του ατόμου και τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται την εφαρμογή, δημιουργείται το γνωσιακό προφίλ του, το οποίο και παρέχει τη δυνατότητα παρεμβάσεων γνωστικής ενίσχυσης» επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δρ Γιάννης Σταματέλλος.

«Στόχος μας δεν είναι η διαγνωστική αξιολόγηση της γνωστικής και μαθησιακής ικανότητάς του, αλλά η εξατομικευμένη και διαφοροποιημένη δημιουργία ενός συνεκτικού πλαισίου παρακολούθησης της γνωστικής βελτίωσής του, μέσω στοχευμένων παρεμβάσεων γνωστικής ενίσχυσης, ανά επίπεδο γνώσης. Αυτό περιλαμβάνει εξατομικευμένα προγράμματα φροντιστηριακής εκπαίδευσης, ατομικής μελέτης, αξιολογήσεων και ενισχυτικών παρεμβάσεων», τονίζει ο δρ Σταματέλλος.

Όπως αναφέρει, «η ψηφιακή εφαρμογή γνωστικής και μαθησιακής ικανότητας (ΓΝΩΜΙ) απευθύνεται σε αυτή τη φάση σε φροντιστηριακούς οργανισμούς της επικράτειας, όπου θα μπορούν να την χρησιμοποιούν για να δημιουργούν το ατομικό γνωσιακό προφίλ και το προφίλ εξέλιξης του μαθητή ή της μαθήτριας και βάσει αυτών να δομούν το εξατομικευμένο και διαφοροποιημένο πρόγραμμα εκπαίδευσής του. Σε επόμενο στάδιο η εφαρμογή θα μπορεί να αξιοποιηθεί σε όλες τις δομές εκπαίδευσης, όπως σχολεία, ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης και πανεπιστήμια».

«Η εκπαίδευση των παιδιών μας είναι μια σημαντική επένδυση για τη ζωή τους. Η μελέτη της φιλοσοφίας και της τεχνολογίας ως ανεξάρτητων και διεπιστημονικών τομέων μεταξύ ατόμων και ομάδων είναι ο κύριος στόχος του Ινστιτούτου Φιλοσοφίας και Τεχνολογίας» λέει ο δρ Σταματέλλος και προσθέτει: «Η επιτυχής φοίτηση στο σχολείο, σηματοδοτεί σε υψηλό βαθμό τη σχολική εξέλιξη μαθητών και μαθητριών και την πορεία τους για πανεπιστημιακές σπουδές, ενώ η εφαρμογή ΓΝΩΜΙ μπορεί να ενισχύσει τη φαρέτρα των επαγγελματιών της εκπαίδευσης ώστε να μπορούν να πραγματοποιούν κατάλληλες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις μικρής ή μεγάλης κλίμακας προς όφελος των μαθητών και μαθητριών τους.

Το προφίλ εξέλιξης, προσδιορίζει τις δυνατότητες βελτίωσης της γνωστικής και μαθησιακής ικανότητας του παιδιού».

«Στόχος είναι να κάνει από μόνο του, αυτό που σήμερα μπορεί να κάνει με υποστήριξη και βοήθεια» καταλήγει ο δρ Σταματέλλος, που εργάστηκε ως μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης, ενώ διετέλεσε και συνεργάτης ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Oξφόρδης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ