«Κίτρινη» κάρτα στην Ελλάδα από την ΕΕ

Για μη εφαρμογή σωστών κανόνων της ΕΕ για μεταχειρισμένα οχήματα

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Η Κομισιόν αναλαμβάνει δράση κατά της Ελλάδας για μη συμμόρφωση με τους κανόνες της ΕΕ για τη φορολογία των αυτοκινήτων.

Η κομισιόν αποφάσισε, σύμφωνα με το άρθρο 258, να στείλει προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα για μη εφαρμογή σωστών κανόνων της ΕΕ για μεταχειρισμένα οχήματα, που αγοράζονται σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ.

Η εθνική διαδικασία φορολογίας κατά την εισαγωγή αποθαρρύνει τα μεταχειρισμένα οχήματα να τεθούν σε κυκλοφορία στην Ελλάδα υπέρ της πώλησης παρόμοιων προϊόντων που διατίθενται στην εγχώρια αγορά.

Επιπλέον, η Ελλάδα απαγορεύει την εγγραφή συγκεκριμένων κατηγοριών μεταχειρισμένων οχημάτων που αγοράζονται σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ. Συνεπώς, η Ελλάδα παρέβη τις υποχρεώσεις της σχετικά με την ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων και την απαγόρευση εισαγωγής διακριτικής φορολογικής μεταχείρισης για τα προϊόντα (άρθρα 34, 36 και 110 ΣΛΕΕ).

Η Ελλάδα έχει δύο μήνες για να απαντήσει σε αυτήν την προειδοποιητική επιστολή. Εάν η Ελλάδα δεν ενεργήσει εντός των επόμενων δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει την αποστολή αιτιολογημένης γνώμης.

Να υπενθυμίσουμε πως το θέμα για την επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 και Euro5a αλλά και την απαγόρευση εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν παλαιότερες οδηγίες ρύπων είχε καταγγείλει στην Κομισιόν ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ).

Όπως επισημαίνει στο Newsauto.gr o πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος: «Εμείς είχαμε προειδοποιήσει την κυβέρνηση ότι παρανομεί και πως η απαγόρευση εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με ηλικίες 14ετών και άνω αλλά και το χαράτσι (Περιβαλλοντικό Τέλος) που στην ουσία καθιστά απαγορευτική την εισαγωγή μεταχειρισμένων ΙΧ με ηλικίες από 8 έως 13 ετών και η υπερφορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ με ηλικίες έως 8 έτη θα προκαλέσει την επιβολή υψηλών προστίμων στην Ελλάδα. Παράλληλα θα εκθέσει τη χώρα ότι δεν εφαρμόζει τους Κοινοτικούς νόμους που η ίδια έχει ψηφίσει στο Ευρωκοινοβούλιο. Αποδεικνύεται ότι η πολιτική ηγεσία των εμπλεκόμενων Υπουργείων, παρά την ενημέρωση που τους είχαμε κάνει, ενήργησαν απερίσκεπτα και αναρωτιόμαστε εκ του αποτελέσματος για ποιο λόγο συνέβησαν όλα αυτά. Την ίδια στιγμή χιλιάδες έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού καταγράφοντας ανυπολόγιστες ζημιές από το καλοκαίρι του 2000 που εφαρμόστηκε ο νέος νόμος

Το ιστορικό

Πλήρη απαγόρευση στις εισαγωγές πολύ παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων επέβαλε ο νόμος που ψηφίστηκε την Τρίτη 27 Ιουλίου στη Βουλή και παράλληλα θέσπισε και το Περιβαλλοντικό Τέλος σε οχήματα παλαιότερων ετών.

Σύμφωνα με το νόμο όσοι εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 ή Euro4 θα πρέπει να καταβάλουν Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1.000 ευρώ ή 3.000 ευρώ αντίστοιχα από την έναρξη ισχύος του νέου νόμου ενώ παράλληλα απαγορεύεται η εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν παλαιότερες οδηγίες ρύπων (Euro3, Euro2, Euro1, Euro 0).

Ειδικότερα όπως αναφέρει το άρθρο 5 η επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001 (Α΄ 265), ισχύουν τα εξής:

α) επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο Περιβαλλοντικό Τέλος:

αα) ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 4179/346/21.01.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 182) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής,

αβ) ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008.

β) απαγορεύεται η εισαγωγή, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 542) και στην υπ’ αρ. 6765/511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 194) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Περιβαλλοντικό Τέλος και στα φορτηγά

Το Περιβαλλοντικό Τέλος σύμφωνα με το νέο νόμο δεν επιβάλλεται μόνο στα παλαιά εισαγόμενα αυτοκίνητα αλλά και φορτηγά, ενώ επίσης θεσπίζεται η απαγόρευση εισαγωγής φορτηγών που πληρούν τις παλαιότερες οδηγίες ρύπων (Euro3, Euro2, Euro1 και Euro 0)

Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο Περιβαλλοντικό Τέλος:

αα) Ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 4179/346/21.1.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’182) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής.

αβ) Ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ης Ιουνίου 2007 (L 171) και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008 (L 199).

β) Απαγορεύεται η εισαγωγή, εφόσον υπάγονται εκ κατασκευής στις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 542) και στην υπ’ αρ. 6765/511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 194) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

-Το Περιβαλλοντικό Τέλος καταβάλλεται άπαξ και υπό την προϋπόθεση ότι υφίσταται υποχρέωση καταβολής τέλους ταξινόμησης. Ως προς τον χρόνο γένεσης της υποχρέωσης καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους, καθώς και τον χρόνο που αυτό καθίσταται απαιτητό για τα οχήματα των παρ. 1 και 2, ισχύουν αναλογικά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 128 του ν. 2960/2001 (Α’ 265) για το τέλος ταξινόμησης. Τα έσοδα από το περιβαλλοντικό τέλος αποτελούν δημόσιο έσοδο, το οποίο εισπράττεται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και στη συνέχεια πιστώνεται υπέρ του Λογαριασμού Ειδικού Σκοπού στην Τράπεζα της Ελλάδος για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων του άρθρου 1 της υπ’ αρ. ΥΠΕΝ/ΔΠΔΑ/33377/732/3.4.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας (B’ 1451), σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 2 του άρθρου 2 της ανωτέρω απόφασης.

Τα έσοδα από την είσπραξη του Περιβαλλοντικού Τέλους διατίθενται για την υλοποίηση δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και των ηλεκτρικών οχημάτων ιδίως μέσω οικονομικών κινήτρων για την αγορά ή μίσθωση κάθε τύπου αμιγώς Η/Ο ή υβριδικών Η/Ο εξωτερικής φόρτισης με εκπομπές ρύπων έως 50 γρ. CO2/χλμ, καθώς και μέσω οικονομικών κινήτρων για την προμήθεια και εγκατάσταση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο. Φορέας Διαχείρισης των εσόδων από την είσπραξη του περιβαλλοντικού τέλους ορίζεται το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Η Κομισιόν αναλαμβάνει δράση κατά της Ελλάδας για μη συμμόρφωση με τους κανόνες της ΕΕ για τη φορολογία των αυτοκινήτων.

Η κομισιόν αποφάσισε, σύμφωνα με το άρθρο 258, να στείλει προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα για μη εφαρμογή σωστών κανόνων της ΕΕ για μεταχειρισμένα οχήματα, που αγοράζονται σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ.

Η εθνική διαδικασία φορολογίας κατά την εισαγωγή αποθαρρύνει τα μεταχειρισμένα οχήματα να τεθούν σε κυκλοφορία στην Ελλάδα υπέρ της πώλησης παρόμοιων προϊόντων που διατίθενται στην εγχώρια αγορά.

Επιπλέον, η Ελλάδα απαγορεύει την εγγραφή συγκεκριμένων κατηγοριών μεταχειρισμένων οχημάτων που αγοράζονται σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ. Συνεπώς, η Ελλάδα παρέβη τις υποχρεώσεις της σχετικά με την ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων και την απαγόρευση εισαγωγής διακριτικής φορολογικής μεταχείρισης για τα προϊόντα (άρθρα 34, 36 και 110 ΣΛΕΕ).

Η Ελλάδα έχει δύο μήνες για να απαντήσει σε αυτήν την προειδοποιητική επιστολή. Εάν η Ελλάδα δεν ενεργήσει εντός των επόμενων δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει την αποστολή αιτιολογημένης γνώμης.

Να υπενθυμίσουμε πως το θέμα για την επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 και Euro5a αλλά και την απαγόρευση εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν παλαιότερες οδηγίες ρύπων είχε καταγγείλει στην Κομισιόν ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ).

Όπως επισημαίνει στο Newsauto.gr o πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος: «Εμείς είχαμε προειδοποιήσει την κυβέρνηση ότι παρανομεί και πως η απαγόρευση εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με ηλικίες 14ετών και άνω αλλά και το χαράτσι (Περιβαλλοντικό Τέλος) που στην ουσία καθιστά απαγορευτική την εισαγωγή μεταχειρισμένων ΙΧ με ηλικίες από 8 έως 13 ετών και η υπερφορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ με ηλικίες έως 8 έτη θα προκαλέσει την επιβολή υψηλών προστίμων στην Ελλάδα. Παράλληλα θα εκθέσει τη χώρα ότι δεν εφαρμόζει τους Κοινοτικούς νόμους που η ίδια έχει ψηφίσει στο Ευρωκοινοβούλιο. Αποδεικνύεται ότι η πολιτική ηγεσία των εμπλεκόμενων Υπουργείων, παρά την ενημέρωση που τους είχαμε κάνει, ενήργησαν απερίσκεπτα και αναρωτιόμαστε εκ του αποτελέσματος για ποιο λόγο συνέβησαν όλα αυτά. Την ίδια στιγμή χιλιάδες έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού καταγράφοντας ανυπολόγιστες ζημιές από το καλοκαίρι του 2000 που εφαρμόστηκε ο νέος νόμος

Το ιστορικό

Πλήρη απαγόρευση στις εισαγωγές πολύ παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων επέβαλε ο νόμος που ψηφίστηκε την Τρίτη 27 Ιουλίου στη Βουλή και παράλληλα θέσπισε και το Περιβαλλοντικό Τέλος σε οχήματα παλαιότερων ετών.

Σύμφωνα με το νόμο όσοι εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 ή Euro4 θα πρέπει να καταβάλουν Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1.000 ευρώ ή 3.000 ευρώ αντίστοιχα από την έναρξη ισχύος του νέου νόμου ενώ παράλληλα απαγορεύεται η εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν παλαιότερες οδηγίες ρύπων (Euro3, Euro2, Euro1, Euro 0).

Ειδικότερα όπως αναφέρει το άρθρο 5 η επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001 (Α΄ 265), ισχύουν τα εξής:

α) επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο Περιβαλλοντικό Τέλος:

αα) ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 4179/346/21.01.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 182) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής,

αβ) ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008.

β) απαγορεύεται η εισαγωγή, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 542) και στην υπ’ αρ. 6765/511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 194) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Περιβαλλοντικό Τέλος και στα φορτηγά

Το Περιβαλλοντικό Τέλος σύμφωνα με το νέο νόμο δεν επιβάλλεται μόνο στα παλαιά εισαγόμενα αυτοκίνητα αλλά και φορτηγά, ενώ επίσης θεσπίζεται η απαγόρευση εισαγωγής φορτηγών που πληρούν τις παλαιότερες οδηγίες ρύπων (Euro3, Euro2, Euro1 και Euro 0)

Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο Περιβαλλοντικό Τέλος:

αα) Ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 4179/346/21.1.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’182) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής.

αβ) Ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ης Ιουνίου 2007 (L 171) και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008 (L 199).

β) Απαγορεύεται η εισαγωγή, εφόσον υπάγονται εκ κατασκευής στις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 542) και στην υπ’ αρ. 6765/511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 194) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

-Το Περιβαλλοντικό Τέλος καταβάλλεται άπαξ και υπό την προϋπόθεση ότι υφίσταται υποχρέωση καταβολής τέλους ταξινόμησης. Ως προς τον χρόνο γένεσης της υποχρέωσης καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους, καθώς και τον χρόνο που αυτό καθίσταται απαιτητό για τα οχήματα των παρ. 1 και 2, ισχύουν αναλογικά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 128 του ν. 2960/2001 (Α’ 265) για το τέλος ταξινόμησης. Τα έσοδα από το περιβαλλοντικό τέλος αποτελούν δημόσιο έσοδο, το οποίο εισπράττεται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και στη συνέχεια πιστώνεται υπέρ του Λογαριασμού Ειδικού Σκοπού στην Τράπεζα της Ελλάδος για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων του άρθρου 1 της υπ’ αρ. ΥΠΕΝ/ΔΠΔΑ/33377/732/3.4.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας (B’ 1451), σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 2 του άρθρου 2 της ανωτέρω απόφασης.

Τα έσοδα από την είσπραξη του Περιβαλλοντικού Τέλους διατίθενται για την υλοποίηση δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και των ηλεκτρικών οχημάτων ιδίως μέσω οικονομικών κινήτρων για την αγορά ή μίσθωση κάθε τύπου αμιγώς Η/Ο ή υβριδικών Η/Ο εξωτερικής φόρτισης με εκπομπές ρύπων έως 50 γρ. CO2/χλμ, καθώς και μέσω οικονομικών κινήτρων για την προμήθεια και εγκατάσταση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο. Φορέας Διαχείρισης των εσόδων από την είσπραξη του περιβαλλοντικού τέλους ορίζεται το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ