ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ Λιβαδειάς: Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας και Δήμος Λεβαδέων, το ασύμπτωτο μιας σχέσης

Επισημαίνει το γεγονός ότι ο Δήμος Λεβαδέων περιορίστηκε στη διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Στο γεγονός ότι ο Δήμος Λεβαδέων περιορίστηκε στη διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων, για χάρη της «επικοινωνίας: να κάνουμε κι εμείς κάτι», κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, αναφέρεται σε σημερινή της ανακοίνωση η Οργάνωση Μελών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Λιβαδειάς.

Κάνει λόγο για «αποσπασματικές φιέστες μια βδομάδα το χρόνο, οι οποίες δεν αποτελούν τμήμα ενός ευρύτερου σχεδιασμού ή κάποιας στρατηγικής. Φανερώνουν επιπλέον την οραματική πενία, τις απαρχαιωμένες αντιλήψεις» και επισημαίνει την ανάγκη για αλλαγή κουλτούρας της Δημοτικής Αρχής.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Ολοκληρώθηκε η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (ΕΕΚ), θεσμός που συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια ζωής. Ήδη από την έναρξη του συγκεκριμένου θεσμού, οι βιώσιμοι τρόποι μετακίνησης και ο οικολογικός τρόπος ζωής τέθηκαν στο επίκεντρο των ευρωπαϊκών πολιτικών, ειδικά σήμερα όμως η έννοια της βιώσιμης αστικής κινητικότητας είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.

Το κεντρικό σύνθημα των φετινών εκδηλώσεων «Είμαστε Υγιείς και Ασφαλείς με τη Βιώσιμη Κινητικότητα», είχε ως στόχο να αποτελέσει η πανδημία αφορμή για να συνειδητοποιήσουμε ότι οι ήπιοι τρόποι μετακίνησης είναι καταλύτης για τη δημιουργία φιλικών, προσβάσιμων και ανθρωποκεντρικών πόλεων.

Δυστυχώς όμως, ο Δήμος Λεβαδέων αντί να αξιοποιήσει αυτή την ευκαιρία, περιορίστηκε στη διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων, για χάρη της «επικοινωνίας: να κάνουμε κι εμείς κάτι». Μάλλον οι ικανότητες της Δημοτικής Αρχής όσον αφορά και στη βιώσιμη αστική κινητικότητα εξαντλούνται εκεί, σε αποσπασματικές φιέστες μια βδομάδα το χρόνο, οι οποίες δεν αποτελούν τμήμα ενός ευρύτερου σχεδιασμού ή κάποιας στρατηγικής. Φανερώνουν επιπλέον την οραματική πενία, τις απαρχαιωμένες αντιλήψεις της Δημοτικής Αρχής και το πόσο απέχει η κουλτούρα της από την κοινωνική βιωσιμότητα. Κι ενώ συζητάμε για μια Ευρώπη ουδέτερη ως προς τις εκπομπές άνθρακα το 2050, για την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη, πολλά είναι τα παραδείγματα που υποδεικνύουν ότι η Δημοτική Αρχή βρίσκεται σε τελείως αντίθετη κατεύθυνση.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε:

  • Δεν έγινε καμιά παρέμβαση που να δυσχεραίνει την πρόσβαση του αυτοκινήτου στην πόλη της Λιβαδειάς, και δεν προσφέρθηκε καμιά αξιόπιστη εναλλακτική στους οδηγούς.
  • Δεν έχει διατεθεί κανένας νέος χώρος σε πεζούς και ποδήλατα.
  • Δεν υπάρχει καμιά πολιτική στάθμευσης.
  • Δεν υπάρχει καμιά παρέμβαση για την ανυπαρξία δρομολογίων στα χωριά και την παλαιότητα του στόλου των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών.
  • Και φυσικά δεν έχει γίνει καμιά σχετική διαβούλευση.
  • Το μόνο έργο που έγινε ήταν η τρισδιάσταση διάβαση στη Σπυρίδωνος, που ξέβαψε σε τρεις ημέρες και οι διαβάσεις των πεζών που έγιναν με μεγάλη προχειρότητα.

Αποτέλεσμα των ανύπαρκτων και άστοχων πολιτικών της Δημοτικής Αρχής, είναι δυστυχώς η απόλυτη κυριαρχία του Ι.Χ. στους δρόμους της πόλης, αλλά και η διάκριση των πολιτών με ταξικούς όρους. Με την κατάσταση που επικρατεί, όσοι πολίτες μπορούν να μετακινηθούν με ΙΧ το επιλέγουν. Οι μη «δυνάμενοι»  και κυρίως οι ηλικιωμένοι δημότες απλά βιώνουν την απομόνωση…

Δυστυχώς, οι επιλογές της Δημοτικής Αρχής μάς απομακρύνουν από το στόχο της μετάβασης σε έναν καθαρό, ανθρώπινο και βιώσιμο Δήμο Λεβαδέων. Για να πετύχουμε τον στόχο αυτό, πρέπει να αλλάξουν πολλά, αν δεν αλλάξει όμως η κουλτούρα της Δημοτικής Αρχής ως προς την πολιτική των μεταφορών, δυστυχώς θα χάνεται κάθε «παράθυρο ευκαιρίας» για να αλλάξει και η κουλτούρα των πολιτών.

Εμείς από πλευράς μας θα συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε όλο το χρόνο και όχι μια εβδομάδα για ένα Δήμο Λεβαδέων σύγχρονο, αειφόρο, προσβάσιμο, σχεδιασμένο για το ποδήλατο, το περπάτημα και την ποιοτική και αξιόπιστη συγκοινωνία.

Φωτογραφία αρχείου

Στο γεγονός ότι ο Δήμος Λεβαδέων περιορίστηκε στη διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων, για χάρη της «επικοινωνίας: να κάνουμε κι εμείς κάτι», κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, αναφέρεται σε σημερινή της ανακοίνωση η Οργάνωση Μελών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Λιβαδειάς.

Κάνει λόγο για «αποσπασματικές φιέστες μια βδομάδα το χρόνο, οι οποίες δεν αποτελούν τμήμα ενός ευρύτερου σχεδιασμού ή κάποιας στρατηγικής. Φανερώνουν επιπλέον την οραματική πενία, τις απαρχαιωμένες αντιλήψεις» και επισημαίνει την ανάγκη για αλλαγή κουλτούρας της Δημοτικής Αρχής.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Ολοκληρώθηκε η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (ΕΕΚ), θεσμός που συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια ζωής. Ήδη από την έναρξη του συγκεκριμένου θεσμού, οι βιώσιμοι τρόποι μετακίνησης και ο οικολογικός τρόπος ζωής τέθηκαν στο επίκεντρο των ευρωπαϊκών πολιτικών, ειδικά σήμερα όμως η έννοια της βιώσιμης αστικής κινητικότητας είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.

Το κεντρικό σύνθημα των φετινών εκδηλώσεων «Είμαστε Υγιείς και Ασφαλείς με τη Βιώσιμη Κινητικότητα», είχε ως στόχο να αποτελέσει η πανδημία αφορμή για να συνειδητοποιήσουμε ότι οι ήπιοι τρόποι μετακίνησης είναι καταλύτης για τη δημιουργία φιλικών, προσβάσιμων και ανθρωποκεντρικών πόλεων.

Δυστυχώς όμως, ο Δήμος Λεβαδέων αντί να αξιοποιήσει αυτή την ευκαιρία, περιορίστηκε στη διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων, για χάρη της «επικοινωνίας: να κάνουμε κι εμείς κάτι». Μάλλον οι ικανότητες της Δημοτικής Αρχής όσον αφορά και στη βιώσιμη αστική κινητικότητα εξαντλούνται εκεί, σε αποσπασματικές φιέστες μια βδομάδα το χρόνο, οι οποίες δεν αποτελούν τμήμα ενός ευρύτερου σχεδιασμού ή κάποιας στρατηγικής. Φανερώνουν επιπλέον την οραματική πενία, τις απαρχαιωμένες αντιλήψεις της Δημοτικής Αρχής και το πόσο απέχει η κουλτούρα της από την κοινωνική βιωσιμότητα. Κι ενώ συζητάμε για μια Ευρώπη ουδέτερη ως προς τις εκπομπές άνθρακα το 2050, για την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη, πολλά είναι τα παραδείγματα που υποδεικνύουν ότι η Δημοτική Αρχή βρίσκεται σε τελείως αντίθετη κατεύθυνση.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε:

  • Δεν έγινε καμιά παρέμβαση που να δυσχεραίνει την πρόσβαση του αυτοκινήτου στην πόλη της Λιβαδειάς, και δεν προσφέρθηκε καμιά αξιόπιστη εναλλακτική στους οδηγούς.
  • Δεν έχει διατεθεί κανένας νέος χώρος σε πεζούς και ποδήλατα.
  • Δεν υπάρχει καμιά πολιτική στάθμευσης.
  • Δεν υπάρχει καμιά παρέμβαση για την ανυπαρξία δρομολογίων στα χωριά και την παλαιότητα του στόλου των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών.
  • Και φυσικά δεν έχει γίνει καμιά σχετική διαβούλευση.
  • Το μόνο έργο που έγινε ήταν η τρισδιάσταση διάβαση στη Σπυρίδωνος, που ξέβαψε σε τρεις ημέρες και οι διαβάσεις των πεζών που έγιναν με μεγάλη προχειρότητα.

Αποτέλεσμα των ανύπαρκτων και άστοχων πολιτικών της Δημοτικής Αρχής, είναι δυστυχώς η απόλυτη κυριαρχία του Ι.Χ. στους δρόμους της πόλης, αλλά και η διάκριση των πολιτών με ταξικούς όρους. Με την κατάσταση που επικρατεί, όσοι πολίτες μπορούν να μετακινηθούν με ΙΧ το επιλέγουν. Οι μη «δυνάμενοι»  και κυρίως οι ηλικιωμένοι δημότες απλά βιώνουν την απομόνωση…

Δυστυχώς, οι επιλογές της Δημοτικής Αρχής μάς απομακρύνουν από το στόχο της μετάβασης σε έναν καθαρό, ανθρώπινο και βιώσιμο Δήμο Λεβαδέων. Για να πετύχουμε τον στόχο αυτό, πρέπει να αλλάξουν πολλά, αν δεν αλλάξει όμως η κουλτούρα της Δημοτικής Αρχής ως προς την πολιτική των μεταφορών, δυστυχώς θα χάνεται κάθε «παράθυρο ευκαιρίας» για να αλλάξει και η κουλτούρα των πολιτών.

Εμείς από πλευράς μας θα συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε όλο το χρόνο και όχι μια εβδομάδα για ένα Δήμο Λεβαδέων σύγχρονο, αειφόρο, προσβάσιμο, σχεδιασμένο για το ποδήλατο, το περπάτημα και την ποιοτική και αξιόπιστη συγκοινωνία.

Φωτογραφία αρχείου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ