Πώς να αυξήσετε την κατανάλωση νερού

Γράφει η Σπυριδούλα Γεωργαλή, Διατροφολόγος-Διαιτολόγος

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Το νερό είναι ένας βασικός πυλώνας της ζωής και διαδραματίζει θεμελιώδη ρόλο σε πολλές σημαντικές λειτουργίες του οργανισμού μας.

Μεταφέρει θρεπτικά συστατικά στα κύτταρα ενώ παράλληλα συμβάλει στην απομάκρυνση βλαβερών ουσιών απο τον οργανισμό μέσω του ουροποιητικού συστήματος.

Το νερό συμβάλει επίσης στην διατήρηση σταθερής θερμοκρασίας σώματος. Επίσης, βοηθά στην απορρόφηση των υδατοδιαλυτών βιταμινών απο τον οργανισμό (Βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη C).

Τέλος είναι απαραίτητο στη φυσιολογική διαδικασία της πέψης, απορρόφησης και απέκκρισης της τροφής. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το μεγαλύτερο μερος του σώματός μας αποτελείται απο νερό.

Τι συμβαίνει όταν δεν πίνουμε αρκετό νερό;

Όταν δεν έχουμε καταναλώσει όσο νερό χρειάζεται ο οργανισμός μας έχουμε διάφορα συμπτώματα.

Αρχικά, εμφανίζουμε ξηροστομία και ξηρό δέρμα. Επίσης, μπορεί να εμφανίσουμε δυσκοιλιότητα. Ακόμη, όταν έχουμε αφυδατωθεί παρατηρούμε εύκολη κόπωση, πονοκεφάλους και ζαλάδες.

Πώς μπορώ να αυξήσω την κατανάλωση νερού;

  • Κατανάλωση τουλάχιστον 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών καθημερινά, καθώς έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε νερό και είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά
  • Αυξηση κατανάλωσης φυσικών χυμών φρούτων. Καλό θα ήταν να αποφεύγουμε τους έτοιμους χυμούς και στα αναψυκτικά καθώς έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε ζαχαρη
  • Επίσης μπορούμε να φτιάχνουμε smoothies με φρούτα και γάλα καθώς είναι μια πολύ καλη εναλλακτική, περιέχουν πρωτείνη από το γάλα και όλες τις βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά των φρούτων
  • Μια άλλη λύση είναι το νερό με γεύσεις, μπορούμε δηλαδή στο νερό μας να προσθέσουμε φέτες από λεμόνι, πορτοκάλι και διάφορα αρωματικά όπως δυόσμο, βασιλικό κτλ.
  • Κατανάλωση διαφόρων αφεψημάτων-βοτάνων όπως τσαι, χαμομίλι, φασκόμηλο κτλ χωρίς την προσθήκη ζάχαρης
  • Μπορούμε ακόμη να βάλουμε μια υπενθύμιση ή μια εφαρμογή που να μας θυμίζει να πίνουμε νερό, επισής να φροντίζουμε να έχουμε πάντα ένα μπουκαλάκι ή ένα ποτήρι νερό πάντα εύκαιρο ετσι ώστε σε περίπτωση που διψάσουμε να το καταναλώσουμε
  • Ακόμη ένα χρήσιμο tip είναι να καταναλώνουμε 1 ποτήρι νερού όταν ξυπνήσουμε και ένα πριν πέσουμε για ύπνο, αυτό με τον καιρό θα σας γίνει συνήθεια και ταυτόχρονα θα αυξήσετετε την πρόσληψη νερού σε καθημερινή βάση
  • Τέλος μαζί με κάθε γεύμα καλό θα ήταν να υπάρχει διάθεσιμο νερό και ενδιάμεσα μπορούμε να καταναλώνουμε μια μικρή ποσότητα

Πηγή: diatrofi.gr

Το νερό είναι ένας βασικός πυλώνας της ζωής και διαδραματίζει θεμελιώδη ρόλο σε πολλές σημαντικές λειτουργίες του οργανισμού μας.

Μεταφέρει θρεπτικά συστατικά στα κύτταρα ενώ παράλληλα συμβάλει στην απομάκρυνση βλαβερών ουσιών απο τον οργανισμό μέσω του ουροποιητικού συστήματος.

Το νερό συμβάλει επίσης στην διατήρηση σταθερής θερμοκρασίας σώματος. Επίσης, βοηθά στην απορρόφηση των υδατοδιαλυτών βιταμινών απο τον οργανισμό (Βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη C).

Τέλος είναι απαραίτητο στη φυσιολογική διαδικασία της πέψης, απορρόφησης και απέκκρισης της τροφής. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το μεγαλύτερο μερος του σώματός μας αποτελείται απο νερό.

Τι συμβαίνει όταν δεν πίνουμε αρκετό νερό;

Όταν δεν έχουμε καταναλώσει όσο νερό χρειάζεται ο οργανισμός μας έχουμε διάφορα συμπτώματα.

Αρχικά, εμφανίζουμε ξηροστομία και ξηρό δέρμα. Επίσης, μπορεί να εμφανίσουμε δυσκοιλιότητα. Ακόμη, όταν έχουμε αφυδατωθεί παρατηρούμε εύκολη κόπωση, πονοκεφάλους και ζαλάδες.

Πώς μπορώ να αυξήσω την κατανάλωση νερού;

  • Κατανάλωση τουλάχιστον 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών καθημερινά, καθώς έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε νερό και είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά
  • Αυξηση κατανάλωσης φυσικών χυμών φρούτων. Καλό θα ήταν να αποφεύγουμε τους έτοιμους χυμούς και στα αναψυκτικά καθώς έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε ζαχαρη
  • Επίσης μπορούμε να φτιάχνουμε smoothies με φρούτα και γάλα καθώς είναι μια πολύ καλη εναλλακτική, περιέχουν πρωτείνη από το γάλα και όλες τις βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά των φρούτων
  • Μια άλλη λύση είναι το νερό με γεύσεις, μπορούμε δηλαδή στο νερό μας να προσθέσουμε φέτες από λεμόνι, πορτοκάλι και διάφορα αρωματικά όπως δυόσμο, βασιλικό κτλ.
  • Κατανάλωση διαφόρων αφεψημάτων-βοτάνων όπως τσαι, χαμομίλι, φασκόμηλο κτλ χωρίς την προσθήκη ζάχαρης
  • Μπορούμε ακόμη να βάλουμε μια υπενθύμιση ή μια εφαρμογή που να μας θυμίζει να πίνουμε νερό, επισής να φροντίζουμε να έχουμε πάντα ένα μπουκαλάκι ή ένα ποτήρι νερό πάντα εύκαιρο ετσι ώστε σε περίπτωση που διψάσουμε να το καταναλώσουμε
  • Ακόμη ένα χρήσιμο tip είναι να καταναλώνουμε 1 ποτήρι νερού όταν ξυπνήσουμε και ένα πριν πέσουμε για ύπνο, αυτό με τον καιρό θα σας γίνει συνήθεια και ταυτόχρονα θα αυξήσετετε την πρόσληψη νερού σε καθημερινή βάση
  • Τέλος μαζί με κάθε γεύμα καλό θα ήταν να υπάρχει διάθεσιμο νερό και ενδιάμεσα μπορούμε να καταναλώνουμε μια μικρή ποσότητα

Πηγή: diatrofi.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ