Ακρίβεια : Ακόμη δεν έχετε δει τίποτε προειδοποιούν πολυεθνικές

Τι αυξήσεις ετοιμάζουν

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Η Unilever αύξησε τις τιμές της πάνω από 4% στο τρίτο τρίμηνο, η Nestle τις αύξησε 2,1% και ετοιμάζει νέες αναπροσαρμογές, ενώ η Danone αναμένει αύξηση του κόστους κατά 9% στο δεύτερο εξάμηνο του έτους

Για συνέχεια στο κύμα ακρίβειας και το 2022 προειδοποιούν μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, τα προϊόντα των οποίων γεμίζουν τα ράφια των σούπερ – μάρκετ.

Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα αντιμετωπίσουν ακόμη υψηλότερες τιμές για καθημερινά είδη, από τρόφιμα έως τα λάδια για τα αυτοκίνητά τους.

Αυξήσεις 4% από την Unilever

Unilever, που ελέγχει μία σειρά εταιρειών που παράγουν προϊόντα καθημερινότητας, από τα σαμπουάν Dove έως τα παγωτά Magnum, αύξησε κατά μέσο όρο πάνω από 4% τις τιμές το περασμένο τρίμηνο – η μεγαλύτερη αύξηση από το 2012 -διαμηνύοντας παράλληλα ότι οι αυξημένες τιμές θα συνεχισθούν το επόμενο έτος.

Αντίστοιχο μήνυμα έστειλαν η Nestle, η Procter & Cable και η Danone, τα προϊόντα των οποίων κυριαρχούν στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

«Θα έχουμε τουλάχιστον άλλους 12 μήνες πληθωριστικών πιέσεων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Unilever, Alan Jope, σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg, προσθέτοντας: «Βρισκόμαστε σε ένα πληθωριστικό περιβάλλον που δημιουργείται κάθε δύο δεκαετίες».

Οι εταιρείες αυξάνουν συνήθως σταδιακά τις τιμές καθώς αν τις αύξαναν απότομα θα έστρεφαν τους καταναλωτές σε φθηνότερα προϊόντα ανταγωνιστών τους ή θα τους έκαναν να καθυστερήσουν τις αγορές τους.

Μέση αύξηση 2,1% από τη Nestle

«Δεν μπορείς να μετακυλίσεις τις τιμές σε μία νύχτα, αλλά η διαδικασία αυτή είναι τώρα σε εξέλιξη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nestle, που παράγει τον καφέ Nespresso και την πίστα DiGiorno, Mark Schneider. H Nestle αύξησε τις τιμές της συνολικά 2,1% στο τρίτο τρίμηνο, με τον ταχύτερο ρυθμό των τελευταίων πέντε ετών.

Τις μεγαλύτερες αυξήσεις επιβάλλουν οι πολυεθνικές σε αναδυόμενες αγορές. Η Nestle αύξησε κατά μέσο όρο 2,6% τις τιμές στις χώρες αυτές.

«Αυτό που βλέπουμε στο πληθωριστικό μέτωπο είναι ότι η κατάσταση επιδεινώνεται και φυσικά επεξεργαζόμαστε αυξήσεις των τιμών μας για να αντιμετωπίσουμε την τάση αυτή», δήλωσε ο Schneider.

Υψηλότερο κόστος 9% βλέπει η Danone

Η Danone διαμήνυσε επίσης ότι οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί καταναλωτές δεν θα ξεφύγουν από αυτή τη δυσκολία. Η γαλλική εταιρεία αναμένει ότι τα κόστη θα αυξηθούν περίπου 9% στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. «Το επόμενο έτος θα μπορούσαμε να δούμε ακόμη υψηλότερο πληθωρισμό», επεσήμανε ο οικονομικός διευθυντής της, Juergen Esser.

IHS Markit: Οι τιμές ωθούνται συνεχώς υψηλότερα

Η προοπτική μεγαλύτερων αυξήσεων στις τιμές καταγράφεται και στην έρευνα μεταξύ των επιχειρήσεων της Ευρωζώνης που έκανε η IHS Markit. Η εταιρεία αναφέρει ότι οι καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω της πανδημίας παραμένουν πηγή μεγάλης ανησυχίας, «περιορίζοντας την παραγωγή και ωθώντας τις τιμές όλο και υψηλότερα, τόσο στον μεταποιητικό τομέα όσο και στον τομέα των υπηρεσιών. Οι τιμές πώλησης των προϊόντων και υπηρεσιών αυξάνονται με πρωτοφανή ρυθμό για την τελευταία 20ετία, κάτι που αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές τους επόμενους μήνες».

ΠΗΓΗ : ΗΜΕΡΗΣΙΑ με πληροφορίες από Bloomberg

Η Unilever αύξησε τις τιμές της πάνω από 4% στο τρίτο τρίμηνο, η Nestle τις αύξησε 2,1% και ετοιμάζει νέες αναπροσαρμογές, ενώ η Danone αναμένει αύξηση του κόστους κατά 9% στο δεύτερο εξάμηνο του έτους

Για συνέχεια στο κύμα ακρίβειας και το 2022 προειδοποιούν μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, τα προϊόντα των οποίων γεμίζουν τα ράφια των σούπερ – μάρκετ.

Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα αντιμετωπίσουν ακόμη υψηλότερες τιμές για καθημερινά είδη, από τρόφιμα έως τα λάδια για τα αυτοκίνητά τους.

Αυξήσεις 4% από την Unilever

Unilever, που ελέγχει μία σειρά εταιρειών που παράγουν προϊόντα καθημερινότητας, από τα σαμπουάν Dove έως τα παγωτά Magnum, αύξησε κατά μέσο όρο πάνω από 4% τις τιμές το περασμένο τρίμηνο – η μεγαλύτερη αύξηση από το 2012 -διαμηνύοντας παράλληλα ότι οι αυξημένες τιμές θα συνεχισθούν το επόμενο έτος.

Αντίστοιχο μήνυμα έστειλαν η Nestle, η Procter & Cable και η Danone, τα προϊόντα των οποίων κυριαρχούν στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

«Θα έχουμε τουλάχιστον άλλους 12 μήνες πληθωριστικών πιέσεων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Unilever, Alan Jope, σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg, προσθέτοντας: «Βρισκόμαστε σε ένα πληθωριστικό περιβάλλον που δημιουργείται κάθε δύο δεκαετίες».

Οι εταιρείες αυξάνουν συνήθως σταδιακά τις τιμές καθώς αν τις αύξαναν απότομα θα έστρεφαν τους καταναλωτές σε φθηνότερα προϊόντα ανταγωνιστών τους ή θα τους έκαναν να καθυστερήσουν τις αγορές τους.

Μέση αύξηση 2,1% από τη Nestle

«Δεν μπορείς να μετακυλίσεις τις τιμές σε μία νύχτα, αλλά η διαδικασία αυτή είναι τώρα σε εξέλιξη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nestle, που παράγει τον καφέ Nespresso και την πίστα DiGiorno, Mark Schneider. H Nestle αύξησε τις τιμές της συνολικά 2,1% στο τρίτο τρίμηνο, με τον ταχύτερο ρυθμό των τελευταίων πέντε ετών.

Τις μεγαλύτερες αυξήσεις επιβάλλουν οι πολυεθνικές σε αναδυόμενες αγορές. Η Nestle αύξησε κατά μέσο όρο 2,6% τις τιμές στις χώρες αυτές.

«Αυτό που βλέπουμε στο πληθωριστικό μέτωπο είναι ότι η κατάσταση επιδεινώνεται και φυσικά επεξεργαζόμαστε αυξήσεις των τιμών μας για να αντιμετωπίσουμε την τάση αυτή», δήλωσε ο Schneider.

Υψηλότερο κόστος 9% βλέπει η Danone

Η Danone διαμήνυσε επίσης ότι οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί καταναλωτές δεν θα ξεφύγουν από αυτή τη δυσκολία. Η γαλλική εταιρεία αναμένει ότι τα κόστη θα αυξηθούν περίπου 9% στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. «Το επόμενο έτος θα μπορούσαμε να δούμε ακόμη υψηλότερο πληθωρισμό», επεσήμανε ο οικονομικός διευθυντής της, Juergen Esser.

IHS Markit: Οι τιμές ωθούνται συνεχώς υψηλότερα

Η προοπτική μεγαλύτερων αυξήσεων στις τιμές καταγράφεται και στην έρευνα μεταξύ των επιχειρήσεων της Ευρωζώνης που έκανε η IHS Markit. Η εταιρεία αναφέρει ότι οι καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω της πανδημίας παραμένουν πηγή μεγάλης ανησυχίας, «περιορίζοντας την παραγωγή και ωθώντας τις τιμές όλο και υψηλότερα, τόσο στον μεταποιητικό τομέα όσο και στον τομέα των υπηρεσιών. Οι τιμές πώλησης των προϊόντων και υπηρεσιών αυξάνονται με πρωτοφανή ρυθμό για την τελευταία 20ετία, κάτι που αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές τους επόμενους μήνες».

ΠΗΓΗ : ΗΜΕΡΗΣΙΑ με πληροφορίες από Bloomberg

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ