Τελειώνουν τα μικρά αυτοκίνητα

Γιατί είναι ασύμφορη η παραγωγή τους

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, η υβριδική τεχνολογία και τα νέα όρια των εκπομπών ρύπων ανεβάζουν κατακόρυφα το κόστος κατασκευής.

Ριζικά αναμένεται να αλλάξουν τα δεδομένα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, αλλά και της οικονομίας κλίμακας που θέλουν να ακολουθήσουν τα εργοστάσια παραγωγής. «Θύματα» των περικοπών αναμένεται να πέσουν τα μικρά αυτοκίνητα, καθώς η υψηλή τεχνολογία, τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, η υβριδική τεχνολογία και τα νέα όρια των εκπομπών ρύπων ανεβάζουν κατακόρυφα το κόστος κατασκευής στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα η παραγωγή τους από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να είναι ασύμφορη.

Ήδη οι κατασκευάστριες εταιρείες αναζητούν τρόπους για να μειώσουν το κόστος κατασκευής, καθώς αυτό σε πολλές περιπτώσεις, λόγω της ακριβής τεχνολογίας, είναι σχεδόν το ίδιο με το κόστος αυτοκινήτων της αμέσως επόμενης κατηγορίας.

Όσο και να υπάρξει συμπίεση των εξόδων, των εργατικών και των πρώτων υλών, τα αυτοκίνητα πόλης σε περίπτωση που συνεχίσουν να βγαίνουν στην παραγωγή δεν θα μπορέσουν να είναι φθηνά. Αυτό αποτελεί σημαντικός λόγος για να πάρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποφάσεις μείωσης ή αναστολής της παραγωγής ορισμένων μοντέλων που ανήκουν στην κατηγορία Α.

Μειωμένες πωλήσεις σημειώνονται σε όλες τις αγορές της Ευρώπης όπου η κατηγορία Α συμπιέζεται σε μεγάλο βαθμό. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ελλάδα με τα τελευταία στοιχεία να δείχνουν μεγάλη συρρίκνωση της κατηγορίας η οποία βρίσκεται κοντά στο 8% του συνόλου των πωλήσεων.

Μελέτες δείχνουν ότι πλέον είναι ασύμφορη η παραγωγή νέων μοντέλων με μικρό μήκος, ανεξαρτήτου αν πρόκειται για τρίπορτο ή πεντάπορτο όχημα.

Τα αυτοκίνητα που πριν λίγα χρόνια ήταν περιζήτητα, αποτελούσαν το δεύτερο αυτοκίνητο μιας οικογένειας και οι κάτοχοι το χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά για μέσα στην πόλη πλέον δεν μπορούν να δώσουν κέρδος στους κατασκευαστές.

Ήδη πολλοί κατασκευαστές έχουν εγκαταλείψει την κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων και παρόμοιες αποφάσεις έχουν λάβει και οι υπόλοιπες…

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών ο όγκος των συνολικών πωλήσεων των αυτοκινήτων της κατηγορίας Α φέτος αναμένεται να συρρικνωθεί ακόμη περισσότερο από το αναμενόμενο κυρίως λόγω πανδημίας.

Την θέση των μικρών αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες παίρνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπου σαφώς και υπάρχουν μοντέλα με τις ίδιες διαστάσεις, όμως φέρουν πάνω τους προηγμένη τεχνολογία, η οποία ανεβάζει το κόστος κτήσης και δίνει το αναμενόμενο κέρδος στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, η υβριδική τεχνολογία και τα νέα όρια των εκπομπών ρύπων ανεβάζουν κατακόρυφα το κόστος κατασκευής.

Ριζικά αναμένεται να αλλάξουν τα δεδομένα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, αλλά και της οικονομίας κλίμακας που θέλουν να ακολουθήσουν τα εργοστάσια παραγωγής. «Θύματα» των περικοπών αναμένεται να πέσουν τα μικρά αυτοκίνητα, καθώς η υψηλή τεχνολογία, τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, η υβριδική τεχνολογία και τα νέα όρια των εκπομπών ρύπων ανεβάζουν κατακόρυφα το κόστος κατασκευής στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα η παραγωγή τους από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να είναι ασύμφορη.

Ήδη οι κατασκευάστριες εταιρείες αναζητούν τρόπους για να μειώσουν το κόστος κατασκευής, καθώς αυτό σε πολλές περιπτώσεις, λόγω της ακριβής τεχνολογίας, είναι σχεδόν το ίδιο με το κόστος αυτοκινήτων της αμέσως επόμενης κατηγορίας.

Όσο και να υπάρξει συμπίεση των εξόδων, των εργατικών και των πρώτων υλών, τα αυτοκίνητα πόλης σε περίπτωση που συνεχίσουν να βγαίνουν στην παραγωγή δεν θα μπορέσουν να είναι φθηνά. Αυτό αποτελεί σημαντικός λόγος για να πάρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποφάσεις μείωσης ή αναστολής της παραγωγής ορισμένων μοντέλων που ανήκουν στην κατηγορία Α.

Μειωμένες πωλήσεις σημειώνονται σε όλες τις αγορές της Ευρώπης όπου η κατηγορία Α συμπιέζεται σε μεγάλο βαθμό. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ελλάδα με τα τελευταία στοιχεία να δείχνουν μεγάλη συρρίκνωση της κατηγορίας η οποία βρίσκεται κοντά στο 8% του συνόλου των πωλήσεων.

Μελέτες δείχνουν ότι πλέον είναι ασύμφορη η παραγωγή νέων μοντέλων με μικρό μήκος, ανεξαρτήτου αν πρόκειται για τρίπορτο ή πεντάπορτο όχημα.

Τα αυτοκίνητα που πριν λίγα χρόνια ήταν περιζήτητα, αποτελούσαν το δεύτερο αυτοκίνητο μιας οικογένειας και οι κάτοχοι το χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά για μέσα στην πόλη πλέον δεν μπορούν να δώσουν κέρδος στους κατασκευαστές.

Ήδη πολλοί κατασκευαστές έχουν εγκαταλείψει την κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων και παρόμοιες αποφάσεις έχουν λάβει και οι υπόλοιπες…

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών ο όγκος των συνολικών πωλήσεων των αυτοκινήτων της κατηγορίας Α φέτος αναμένεται να συρρικνωθεί ακόμη περισσότερο από το αναμενόμενο κυρίως λόγω πανδημίας.

Την θέση των μικρών αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες παίρνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπου σαφώς και υπάρχουν μοντέλα με τις ίδιες διαστάσεις, όμως φέρουν πάνω τους προηγμένη τεχνολογία, η οποία ανεβάζει το κόστος κτήσης και δίνει το αναμενόμενο κέρδος στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ