Έρχονται αυξήσεις στα ασφάλιστρα Ι.Χ.

Από τις αρχές του 2020 μέχρι τον Απρίλιο του 2021, τα lockdown και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις, λόγω της πανδημίας, περιόρισαν σημαντικά τον αριθμό των ατυχημάτων

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Εκτύπωση

Μεγάλα κέρδη στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων, μικρότερα στον κλάδο υγείας και μεγάλη ζήτηση για τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα αποτελούν τα κύρια σημεία του απολογισμού των ασφαλιστικών εταιρειών για τους πρώτους 18 μήνες της πανδημίας.

Από τις αρχές του 2020 μέχρι τον Απρίλιο του 2021, τα lockdown και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις, λόγω της πανδημίας, περιόρισαν σημαντικά τον αριθμό των ατυχημάτων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία για πρώτη φορά στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων που θεωρείται ένας από τους παραδοσιακά ζημιογονους. Σύμφωνα με στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, ο βασικός δείκτης που αποτυπώνει το περιθώριο κερδοφορίας είναι το λεγόμενο loss ratio, το οποίο μειώθηκε έως 50%, φτάνοντας στο 60-70%, μαζί με τις προμήθειες. Σε αυτό το διάστημα παρατηρήθηκε κατακόρυφη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων, αλλά αύξηση της ζημιάς ανά ατύχημα, καθώς αυξήθηκε η μέση κυκλοφορία των οχημάτων.

Σε αυτό το διάστημα, ο ανταγωνισμός, ξεκινώντας κυρίως από τις μικρότερες ασφαλιστικές, έριξε τις τιμές στα ασφαλιστήρια. Καθώς, η παραγωγή ασφαλίστρων σημείωνε μείωση, λόγω της ακινησίας των οχημάτων, εισήλθαν στις εκπτώσεις και οι μεγαλύτερες ασφαλιστικές. Έτσι, εκτιμάται ότι η μέση μείωση των ασφαλίστρων οχημάτων από την αρχή της πανδημίας κυμάνθηκε στην επικράτεια μεταξύ 15%-20%.

Όμως, από το τρίτο τριμήνου 2021, παρατηρήθηκε απότομη αύξηση στην κυκλοφορία οχημάτων, με τα τελευταία στοιχεία των ασφαλιστικών εταιρειών να καταγράφουν σημαντική μείωση της μέσης ταχύτητας, σε επίπεδα που τείνουν να διαμορφωθούν χαμηλότερα από το 2019. Ήδη, ο αριθμός των ατυχημάτων έχει αυξηθεί στα προ-covid επίπεδα.

Τα δεδομένα αυτά ασκούν πιέσεις στις ασφαλιστικές εταιρείες να προχωρήσουν σε αυξήσεις των ασφαλίστρων ΙΧ προκειμένου να επανέλθουν τουλάχιστον στα προηγούμενα επίπεδα τιμών. Για να συμβεί αυτό απαιτούνται αυξήσεις τουλάχιστον κατά 20-25%, οι οποίες εκτιμάται ότι θα γίνουν σταδιακά. Ο μεγαλύτερος ανασταλτικός παράγοντας που καθυστερεί τις αυξήσεις είναι η υποτονική παραγωγή ασφαλίστρων.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021, η παραγωγή ασφαλίστρων στον κλάδο του αυτοκινήτου διαμορφώθηκε σε 531 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ετήσια μείωση 1,9%. Οι εκτιμήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών προβλέπουν να κλείνει ο κλάδος με μεγαλύτερη μείωση της τάξεως του 4%, με την παραγωγή ασφαλίστρων να κινείται γύρω στα 470-490 εκατ. ευρώ.

Κλάδος ζωής

Τα περιοριστικά και προστατευτικά μέτρα κατά του κορονοϊού ωφέλησαν και τον κλάδο ζωής και μάλιστα με διπλό τρόπο. Από τη μία πλευρά μειώθηκαν κατακόρυφα οι ιογενείς λοιμώξεις, με αποτέλεσμα να περιοριστούν σημαντικά οι νοσηλείες. Πρόκειται για περιστατικά τα οποία θα οδηγούνταν στα νοσοκομεία είτε από την ίδια τη λοίμωξη είτε από επιπλοκές ή πρόληψη επιπλοκών (πολύ μικρές και μεγάλες ηλικίες, καρδιοπαθείς, καρκινοπαθείς, άτομα με επιβαρυμένο καρδιαναπνευστικό σύστημα και άλλα νοσήματα). Ταυτόχρονα, η πανδημία ευαισθητοποίησε περισσότερους ανθρώπους και έτσι παρατηρήθηκε αύξηση στην παραγωγή ασφαλίστρων. Ενδεικτικά, στο εννεάμηνο του 2021, η αύξηση ήταν πάνω από 14%, ενώ στο έτος αναμένεται να ανέλθει υψηλότερα, άνω του 15-16%.

Τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα

Οι συνθήκες χαμηλών επιτοκίων και μηδενικών αποδόσεων στις καταθέσεις και τα ομόλογα, σε συνδυασμό με την άνοδο των αποταμιεύσεων, λόγω της πανδημίας, οδήγησαν σε ανάπτυξη του κλάδου των τραπεζοασφαλιστικών προϊόντων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς και βάσει των αποτελεσμάτων των ασφαλιστικών εταιρειών για το α’ εξάμηνο του έτους, υπάρχουν εταιρείες, όπου η ανάπτυξη των τραπεζοασφαλιστικών προϊόντων ξεπέρασε το 30%.

Έτσι, ο ασφαλιστικός κλάδος, συνολικά, αναμένεται και το 2021 να κλείσει με κέρδη και σημαντική αύξηση στην παραγωγή ασφαλίστρων, κοντά στο 10%.

Μεγάλα κέρδη στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων, μικρότερα στον κλάδο υγείας και μεγάλη ζήτηση για τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα αποτελούν τα κύρια σημεία του απολογισμού των ασφαλιστικών εταιρειών για τους πρώτους 18 μήνες της πανδημίας.

Από τις αρχές του 2020 μέχρι τον Απρίλιο του 2021, τα lockdown και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις, λόγω της πανδημίας, περιόρισαν σημαντικά τον αριθμό των ατυχημάτων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία για πρώτη φορά στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων που θεωρείται ένας από τους παραδοσιακά ζημιογονους. Σύμφωνα με στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, ο βασικός δείκτης που αποτυπώνει το περιθώριο κερδοφορίας είναι το λεγόμενο loss ratio, το οποίο μειώθηκε έως 50%, φτάνοντας στο 60-70%, μαζί με τις προμήθειες. Σε αυτό το διάστημα παρατηρήθηκε κατακόρυφη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων, αλλά αύξηση της ζημιάς ανά ατύχημα, καθώς αυξήθηκε η μέση κυκλοφορία των οχημάτων.

Σε αυτό το διάστημα, ο ανταγωνισμός, ξεκινώντας κυρίως από τις μικρότερες ασφαλιστικές, έριξε τις τιμές στα ασφαλιστήρια. Καθώς, η παραγωγή ασφαλίστρων σημείωνε μείωση, λόγω της ακινησίας των οχημάτων, εισήλθαν στις εκπτώσεις και οι μεγαλύτερες ασφαλιστικές. Έτσι, εκτιμάται ότι η μέση μείωση των ασφαλίστρων οχημάτων από την αρχή της πανδημίας κυμάνθηκε στην επικράτεια μεταξύ 15%-20%.

Όμως, από το τρίτο τριμήνου 2021, παρατηρήθηκε απότομη αύξηση στην κυκλοφορία οχημάτων, με τα τελευταία στοιχεία των ασφαλιστικών εταιρειών να καταγράφουν σημαντική μείωση της μέσης ταχύτητας, σε επίπεδα που τείνουν να διαμορφωθούν χαμηλότερα από το 2019. Ήδη, ο αριθμός των ατυχημάτων έχει αυξηθεί στα προ-covid επίπεδα.

Τα δεδομένα αυτά ασκούν πιέσεις στις ασφαλιστικές εταιρείες να προχωρήσουν σε αυξήσεις των ασφαλίστρων ΙΧ προκειμένου να επανέλθουν τουλάχιστον στα προηγούμενα επίπεδα τιμών. Για να συμβεί αυτό απαιτούνται αυξήσεις τουλάχιστον κατά 20-25%, οι οποίες εκτιμάται ότι θα γίνουν σταδιακά. Ο μεγαλύτερος ανασταλτικός παράγοντας που καθυστερεί τις αυξήσεις είναι η υποτονική παραγωγή ασφαλίστρων.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021, η παραγωγή ασφαλίστρων στον κλάδο του αυτοκινήτου διαμορφώθηκε σε 531 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ετήσια μείωση 1,9%. Οι εκτιμήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών προβλέπουν να κλείνει ο κλάδος με μεγαλύτερη μείωση της τάξεως του 4%, με την παραγωγή ασφαλίστρων να κινείται γύρω στα 470-490 εκατ. ευρώ.

Κλάδος ζωής

Τα περιοριστικά και προστατευτικά μέτρα κατά του κορονοϊού ωφέλησαν και τον κλάδο ζωής και μάλιστα με διπλό τρόπο. Από τη μία πλευρά μειώθηκαν κατακόρυφα οι ιογενείς λοιμώξεις, με αποτέλεσμα να περιοριστούν σημαντικά οι νοσηλείες. Πρόκειται για περιστατικά τα οποία θα οδηγούνταν στα νοσοκομεία είτε από την ίδια τη λοίμωξη είτε από επιπλοκές ή πρόληψη επιπλοκών (πολύ μικρές και μεγάλες ηλικίες, καρδιοπαθείς, καρκινοπαθείς, άτομα με επιβαρυμένο καρδιαναπνευστικό σύστημα και άλλα νοσήματα). Ταυτόχρονα, η πανδημία ευαισθητοποίησε περισσότερους ανθρώπους και έτσι παρατηρήθηκε αύξηση στην παραγωγή ασφαλίστρων. Ενδεικτικά, στο εννεάμηνο του 2021, η αύξηση ήταν πάνω από 14%, ενώ στο έτος αναμένεται να ανέλθει υψηλότερα, άνω του 15-16%.

Τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα

Οι συνθήκες χαμηλών επιτοκίων και μηδενικών αποδόσεων στις καταθέσεις και τα ομόλογα, σε συνδυασμό με την άνοδο των αποταμιεύσεων, λόγω της πανδημίας, οδήγησαν σε ανάπτυξη του κλάδου των τραπεζοασφαλιστικών προϊόντων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς και βάσει των αποτελεσμάτων των ασφαλιστικών εταιρειών για το α’ εξάμηνο του έτους, υπάρχουν εταιρείες, όπου η ανάπτυξη των τραπεζοασφαλιστικών προϊόντων ξεπέρασε το 30%.

Έτσι, ο ασφαλιστικός κλάδος, συνολικά, αναμένεται και το 2021 να κλείσει με κέρδη και σημαντική αύξηση στην παραγωγή ασφαλίστρων, κοντά στο 10%.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ