Ανακοινώθηκε η δημοπράτηση του τμήματος Μπράλος – Άμφισσα του διαγώνιου οδικού άξονα

Ο διαγώνιος οδικός άξονας «Λαµία – Ιτέα – Αντίρριο» είναι ένα μείζον έργο υποδομής για ολόκληρη τη χώρα, ειδικά για τη Στερεά Ελλάδα που πλέον καθίσταται κόμβος με την ολοκλήρωση των εθνικής και ευρωπαϊκής εμβέλειας οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων.

21 Δεκεμβρίου 2021

του/της Θεοφανία Μίγκου

Τη δημοπράτηση του τμήματος «Μπράλος – Άμφισσα» του διαγώνιου οδικού άξονα «Θερμοπύλες – Ιτέα – Αντίρριο» ανακοίνωσε το απόγευμα της Τρίτης, 20 Δεκεμβρίου 2021, από τη φωκική πρωτεύουσα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής στην εκδήλωση που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Φωκίδας.

Στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο Άμφισσας, το παρών έδωσαν από πλευράς κυβέρνησης ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας κι ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, Γιάννης Τσακίρης, ενώ μήνυμα χαιρετισμού απέστειλε ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου.

Επιπλέον, παρόντες ήταν ο Βουλευτής Φωκίδας και Γενικός Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Μπούγας, ο Βουλευτής Βοιωτίας, Ανδρέας Κουτσούμπας, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, ο Αντιπεριφερειάρχης Φωκίδας, Γιώργος Δελμούζος, οι δήμαρχοι Δελφών και Δωρίδος, Παναγιώτης Ταγκαλής και Γιώργος Καπεντζώνης, αντίστοιχα, πλήθος αυτοδιοικητικών και εκπρόσωποι φορέων και συλλόγων.

Στην ομιλία του ο υπουργός Μεταφορών τόνισε ότι το  σημαντικό έργο της κατασκευής του δρόμου «Μπράλος – Άμφισσα», μήκους 25 χιλιομέτρων, ως τμήμα του διαγώνιου οδικού άξονα «Θερμοπύλες – Ιτέα – Αντίρριο» εντάχθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση, ως δημόσιο έργο εθνικής σημασίας, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομών – Μεταφορών «2021-2027», το οποίο υποβλήθηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με διασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 285 εκατ. ευρώ και η δημοπράτησή του θα γίνει τις αμέσως επόμενες μέρες.

Όπως διευκρίνισε ο Κ. Καραμανλής η δημοπράτηση θα περιλαμβάνει:

  • 2 σήραγγες
  • 8 γέφυρες
  • 8 ισόπεδους κόμβους

Ο διαγώνιος οδικός άξονας «Λαµία – Ιτέα – Αντίρριο» είναι ένα μείζον έργο υποδομής για ολόκληρη τη χώρα, ειδικά για τη Στερεά Ελλάδα που πλέον καθίσταται κόμβος με την ολοκλήρωση των εθνικής και ευρωπαϊκής εμβέλειας οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων.

Ο οδικός άξονας συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65», αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των Αυτοκινητοδρόµων ΠΑΘΕ και ΙΟΝΙΑΣ Ο∆ΟΥ, και εξυπηρετεί διαδρομές από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας. Όλα αυτά σημαίνουν ασφαλέστερη, γρηγορότερη και πιο άνετη κυκλοφορία.

Με την ολοκλήρωσή του, η διαδρομή Λαμία – Πάτρα αναμένεται να πραγματοποιείται σε περίπου 80 λεπτά, με ασφάλεια!

«Η δρομολόγηση και αυτής της σημαντικής υποδομής, αναδεικνύει την αποφασιστικότητα και την αποτελεσματικότητα της Κυβέρνησης για τη διαμόρφωση όρων βιώσιμης ανάπτυξης, ισόρροπα, σε όλες τις περιοχές της πατρίδας μας» τόνισε ο υπουργός Οικονομικών και βουλευτής Φθιώτιδας, Χρήστος Σταϊκούρας .

Σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, Φάνη Σπανό «το  τμήμα Μπράλλος – Άμφισσα, ως μέρος του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, θα δώσει τεράστια πνοή στον τόπο μας, αφού θα δημιουργήσει συνθήκες οδικής ασφάλειας, ταχείας μετακίνησης και ανάπτυξης, φέρνοντας κοντά τη Φωκίδα με την έδρα της Περιφέρειάς μας, τη Λαμία.»

Με την υλοποίηση αυτού του τόσο σημαντικού έργου, υπογράμμισε ο κ. Σπανός, εκπληρώνεται μια προσδοκία και δικαιώνονται αγώνες δεκαετιών για τη Φωκίδα κι όχι μόνο. Αγώνες που έδωσε έμπρακτα και η Περιφέρειά μας, τόσο ως πολιτική διεκδίκηση, όσο και μέσα από το πρώτο τμήμα του έργου, Γραβιά – Βάριαννη, που χρηματοδοτήσαμε με τον Κώστα Μπακογιάννη από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειάς μας με 15 εκατομμύρια ευρώ και το οποίο σύντομα ξεκινά να κατασκευάζεται.

Ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε χαρακτηριστικά:

“Θέλω να συγχαρώ το Επιμελητήριο Φωκίδας για τη διοργάνωση της σημερινής εκδήλωσης, για το ιδιαίτερα σημαντικό έργο της κατασκευής του δρόμου «Μπράλος – Άμφισσα», ως τμήμα του διαγώνιου οδικού άξονα «Θερμοπύλες – Ιτέα – Αντίρριο».

Όπως έχει ανακοινωθεί, το έργο εντάχθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση, ως δημόσιο έργο εθνικής σημασίας, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομών – Μεταφορών «2021-2027», το οποίο υποβλήθηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με διασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 285 εκατ. ευρώ.

Η δημοπράτησή του αναμένεται να γίνει άμεσα.

Αναλυτικά θα μας ενημερώσει ο συνάδελφος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τον οποίο και θέλω να συγχαρώ για τις σημαντικές προσπάθειες που καταβάλλει για την πρόοδο των έργων στην επικράτεια, προς όφελος της κοινωνίας, της οικονομίας, της περιφερειακής ανάπτυξης.

Ο διαγώνιος οδικός άξονας «Λαµία – Ιτέα – Αντίρριο» είναι ένα μείζον έργο υποδομής για ολόκληρη τη χώρα, ειδικά για τη Στερεά Ελλάδα.

Στερεά Ελλάδα, που πλέον καθίσταται κόμβος με την ολοκλήρωση των εθνικής και ευρωπαϊκής εμβέλειας οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων.

Ο οδικός άξονας συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65», αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των Αυτοκινητοδρόµων ΠΑΘΕ και ΙΟΝΙΑΣ Ο∆ΟΥ, και εξυπηρετεί διαδρομές από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας.

Όλα αυτά σημαίνουν ασφαλέστερη, γρηγορότερη και πιο άνετη κυκλοφορία.

Με την ολοκλήρωσή του, η διαδρομή Λαμία – Πάτρα αναμένεται να πραγματοποιείται σε περίπου 80 λεπτά, με ασφάλεια!

Όλα αυτά, επίσης, σημαίνουν διασύνδεση των Περιφερειών, των Περιφερειακών Ενοτήτων, των πόλεων.

Σημαίνουν διευκόλυνση του διαμετακομιστικού εμπορίου και των μεταφορών, τόνωση των τοπικών αγορών και οικονομιών.

Η δρομολόγηση και αυτής της σημαντικής υποδομής, αναδεικνύει την αποφασιστικότητα και την αποτελεσματικότητα της Κυβέρνησης για τη διαμόρφωση όρων βιώσιμης ανάπτυξης, ισόρροπα, σε όλες τις περιοχές της πατρίδας μας.

Εργαζόμαστε συστηματικά και μεθοδικά, ώστε η χώρα μας να εξέλθει, το συντομότερο δυνατό, από τις εξωγενείς κρίσεις που αντιμετωπίζει, και να αποκτήσει ισχυρότερες προοπτικές, με πιο ανθεκτική οικονομία.

Προς αυτό το στόχο προχωρούμε όλοι μαζί, αταλάντευτα, συνεκτικά, συντονισμένα, αποτελεσματικά και δίκαια”.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

20 Απριλίου 2024