Αυτοκινητόδρομος Ε65: «Τρέχουν» τα έργα στο νότιο τμήμα – Σε 3 ώρες Αθήνα-Τρίκαλα

Απομένουν τα έργα στα δύσκολα τμήματα του νέο αυτοκινητόδρομου - Πότε αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία, πόσο θα μειώσει τη χρονική απόσταση της Αθήνας από τη Δυτική Μακεδονία

2 Δεκεμβρίου 2021

του/της Newsroom

Στο 77,14% έφτασε η πρόοδος στα έργα του νότιου τμήματος του Ε65 Λαμία-Ξυνιάδα. Το έργο, το οποίο ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2019, παρουσιάζει αυξημένη πρόοδο κατασκευής και αυτό που απομένει είναι η ολοκλήρωση στα δύσκολα τμήματά του.

Η πρόοδος των εργασιών

Στο τμήμα των 32,5 χλμ. η πρόοδος στις σήραγγες έφτασε το 91,59%, οι γέφυρες και τα τεχνικά το 85,16%, τα ασφαλτικά 60,21% και οι χωματουργικές εργασίες το 70,79%.

Η σήραγγα Οθρυος επίσης προχωρά με καλούς ρυθμούς, καθώς έχει διανοιχθεί και πλέον προχωρά σε πορεία ολοκλήρωσης. Με την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος ο Ε65 θα πάψει να είναι ο τυφλός αυτοκινητόδρομος και θα ενωθεί με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας στο ύψος της Λαμίας (στο 203ο χλμ.).

Θα δημιουργηθεί ένας ενιαίος αυτοκινητόδρομος 111 χλμ. από τη Λαμία μέχρι τα Τρίκαλα. Η διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τα Τρίκαλα θα διανύεται σε περίπου 3 ώρες, ενώ οι οδηγοί θα γλιτώνουν την κουραστική ανάβαση στο οροπέδιο που οδηγεί στον Δομοκό. Οι στροφές τόσο στην πλευρά της Λαμίας όσο και στην πλευρά του Δομοκού είναι διαβόητες για το βαθμό δυσκολίας τους.

Να θυμίσουμε πως από το καλοκαίρι έχει παραδοθεί ένα πρώτο υποτμήμα 14 χλμ. από τη σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης και μέχρι τον κόμβο Καρπενησίου.

Παράλληλα σε κατασκευή έχει τεθεί σε κατασκευή και το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία, μήκους 64 χλμ. Τα έργα και σε αυτό το τμήμα έχουν ξεκινήσει σε κάποια σημεία. Με την ολοκλήρωση και του βόρειου τμήματος η απόσταση Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες.

Στα σημαντικά έργα που πραγματοποιούνται στο νότιο τμήμα από Λαμία μέχρι Ξυνιάδα συμπεριλαμβάνονται:

1 δίδυμη σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ., ανά κλάδο

15 γέφυρες

5 άνω και 6 κάτω διαβάσεις

1 αμφίπλευρος χώρος στάθμευσης & ανάπαυσης (Parking & WC)

62 κιβωτοειδείς οχετοί και διαβάσεις πανίδας

3 ανισόπεδοι κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας) και 2 ημικόμβοι (Ανθήλης και Α.Θ.Ε.)

1 αμφίπλευρος σταθμός εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (Λιανοκλάδι)

1 μετωπικός σταθμός διοδίων (Καρπενήσι)

1 κέντρο ελέγχου & συντήρησης (Λιανοκλάδι)

1 κτίριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)

Ενα μεγάλο έργο

Τα έργα πραγματοποιεί η ΤΕΡΝΑ που όπως και η Κεντρική Οδός είναι μέλη του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Στόχος είναι να τεθεί σε λειτουργία το νότιο τμήμα το 2023 και στα τέλη του 2024 το βόρειο τμήμα.

Ο αυτοκινητόδρομος μήκους 181 χιλιομέτρων θα φέρει «κοντά» στην Αθήνα τη Δυτική Μακεδονία και το ταξίδι μέχρι Γρεβενά θα είναι πλέον υπόθεση περίπου 4 ωρών, όταν σήμερα απαιτούνται πάνω από 6 ώρες. Επίσης, μέσω Εγνατίας θα ενώσει τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου.

Το ίδιο θα συμβεί και στην Ήπειρο, όπου η σύνδεση, π.χ., με το Μέτσοβο θα απαιτεί από την Αθήνα οδήγηση περίπου 4 ωρών και 30 λεπτών. Ο Ε65 τότε θα λειτουργήσει (ενιαία πλέον) ως ο τρίτος μεγάλος κάθετος εθνικός άξονας ανάμεσα στην Ιόνια Οδό και τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης (που διαχειρίζονται ανά τμήματα η Νέα και η Κεντρική Οδός, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και η Εγνατία Οδός).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

28 Μαρτίου 2024