Κλειδώνει η εισφορά αλληλεγγύης στα διυλιστήρια-Τι σημαίνει για ΕΛΠΕ και Motor Oil

Εκτιμάται ότι από το μέτρο μπορούν να συγκεντρωθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, που θα ενισχύσουν το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης και θα δώσουν τη δυνατότητα στην κυβέρνηση να πραγματοποιήσει την εξαγγελία για επιδοτήσεις που θα στηρίξουν τους καταναλωτές

Facebook
Twitter
Email
Εκτύπωση

Oι λεπτομέρειες του ευρωπαϊκού προσχεδίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αντιμετώπιση της πρωτοφανούς ενεργειακής κρίσης αναμένεται να εγκριθούν σήμερα από την Κομισιόν.

Με ενδιαφέρον αναμένονται οι λεπτομέρειες για την εισφορά αλληλεγγύης των εταιρειών παραγωγής πετρελαίου και των διυλιστηρίων, οι οποίες έχουν σημειώσει τεράστια κέρδη σε όλη την Ευρώπη, τόσο λόγω της αύξησης της ζήτησης μετά την πανδημία, όσο και λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου μετά την εισβολή στην Ουκρανία.

Εκτιμάται ότι από το μέτρο αυτό μπορούν να συγκεντρωθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, που θα ενισχύσουν το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης και θα δώσουν τη δυνατότητα στην κυβέρνηση να πραγματοποιήσει την εξαγγελία για επιδοτήσεις που θα ενισχύσουν τους καταναλωτές εν όψει των μεγάλων αυξήσεων στο ρεύμα και το φυσικό αέριο.

Πώς επηρεάζονται ΕΛΠΕ και Motor Oil

Χθες η αναμονή για την πρόταση της Κομισιόν για την εισφορά στα διυλιστήρια έφερε πιέσεις στις μετοχές των ΕΛΠΕ και της Motor Oil, που υποχώρησαν 4,78% και 4,23% αντίστοιχα.

Τα δύο ελληνικά διυλιστήρια ΕΛΠΕ και Motor Oil, ανακοίνωσαν αθροιστικά προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη 874 εκατ. ευρώ μόνο για το πρώτο εξάμηνο, από

72 εκατ. ευρώ το περσινό διάστημα και επομένως τα συνολικά κέρδη των δύο εταιρειών θα προσεγγίσουν το 1,5 δισ. στο σύνολο του έτους.

Τα Ελληνικά Πετρέλαια ανακοίνωσαν για το εξάμηνο συγκρίσιμα EBITDA (χωρίς την ευνοϊκή αποτίμηση των αποθεμάτων που διατηρούν) στα 633 εκατ. ευρώ, από 139 εκατ. ευρώ, και συγκρίσιμα καθαρά κέρδη 371 εκατ., από 12 εκατ. το περσινό πρώτο εξάμηνο. Στα δημοσιευμένα μεγέθη στα οποία προσμετρώνται τα κέρδη από τα αποθέματα, τα EBITDA ανήλθαν στα 1,23 δισ. ευρώ, από 391 εκατ. ευρώ, και τα καθαρά κέρδη στα 872 εκατ. ευρώ, από 206 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Η Motor Oil ανακοίνωσε EBITDA 932 εκατ. ευρώ, έναντι 251 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2021, ενώ τα προσαρμοσμένα EBITDA έφτασαν τα 698 εκατ. ευρώ, από 173 εκατ. ευρώ το 2021.Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 686 εκατ. ευρώ, από 121 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ τα προσαρμοσμένα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 503 εκατ. ευρώ από 60 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Η πρόταση της Κομισιόν

Σύμφωνα με το Bloomberg, η Επιτροπή θα προτείνει στα 27 κράτη-μέλη του μπλοκ να επιβάλουν μια «έκτακτη και προσωρινή» εισφορά σε βιομηχανίες πετρελαίου, φυσικού αερίου, άνθρακα και στα διυλιστήρια με βάση τα φορολογητέα πλεονάσματα κερδών που πραγματοποιήθηκαν το οικονομικό έτος 2022, σύμφωνα με προσχέδιο κανονισμού που διάβασε το πρακτορείο.

Το σχέδιο αφορά την επιβολή «εισφοράς αλληλεγγύης» στις εταιρείες ορυκτών καυσίμων αλλά και στόχους για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, με στόχο την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης.

Η Κομισιόν, επίσης, θα προτείνει επίσης δύο στόχους για τη μείωση της ζήτησης ενέργειας. Ο ένας θα αφορά τη μείωση της συνολικής κατανάλωσης και ο δεύτερος την υποχρεωτική μείωση της ζήτησης σε επιλεγμένες ώρες αιχμής.

Η πρόταση θα περιορίσει επίσης τα υπερβολικά έσοδα των εταιρειών που παράγουν ενέργεια από άλλες πηγές εκτός του φυσικού αερίου μέσω ενός ορίου στην τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από τεχνολογίες όπως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ο λιγνίτης ή η πυρηνική ενέργεια.

Oι λεπτομέρειες του ευρωπαϊκού προσχεδίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αντιμετώπιση της πρωτοφανούς ενεργειακής κρίσης αναμένεται να εγκριθούν σήμερα από την Κομισιόν.

Με ενδιαφέρον αναμένονται οι λεπτομέρειες για την εισφορά αλληλεγγύης των εταιρειών παραγωγής πετρελαίου και των διυλιστηρίων, οι οποίες έχουν σημειώσει τεράστια κέρδη σε όλη την Ευρώπη, τόσο λόγω της αύξησης της ζήτησης μετά την πανδημία, όσο και λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου μετά την εισβολή στην Ουκρανία.

Εκτιμάται ότι από το μέτρο αυτό μπορούν να συγκεντρωθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, που θα ενισχύσουν το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης και θα δώσουν τη δυνατότητα στην κυβέρνηση να πραγματοποιήσει την εξαγγελία για επιδοτήσεις που θα ενισχύσουν τους καταναλωτές εν όψει των μεγάλων αυξήσεων στο ρεύμα και το φυσικό αέριο.

Πώς επηρεάζονται ΕΛΠΕ και Motor Oil

Χθες η αναμονή για την πρόταση της Κομισιόν για την εισφορά στα διυλιστήρια έφερε πιέσεις στις μετοχές των ΕΛΠΕ και της Motor Oil, που υποχώρησαν 4,78% και 4,23% αντίστοιχα.

Τα δύο ελληνικά διυλιστήρια ΕΛΠΕ και Motor Oil, ανακοίνωσαν αθροιστικά προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη 874 εκατ. ευρώ μόνο για το πρώτο εξάμηνο, από

72 εκατ. ευρώ το περσινό διάστημα και επομένως τα συνολικά κέρδη των δύο εταιρειών θα προσεγγίσουν το 1,5 δισ. στο σύνολο του έτους.

Τα Ελληνικά Πετρέλαια ανακοίνωσαν για το εξάμηνο συγκρίσιμα EBITDA (χωρίς την ευνοϊκή αποτίμηση των αποθεμάτων που διατηρούν) στα 633 εκατ. ευρώ, από 139 εκατ. ευρώ, και συγκρίσιμα καθαρά κέρδη 371 εκατ., από 12 εκατ. το περσινό πρώτο εξάμηνο. Στα δημοσιευμένα μεγέθη στα οποία προσμετρώνται τα κέρδη από τα αποθέματα, τα EBITDA ανήλθαν στα 1,23 δισ. ευρώ, από 391 εκατ. ευρώ, και τα καθαρά κέρδη στα 872 εκατ. ευρώ, από 206 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Η Motor Oil ανακοίνωσε EBITDA 932 εκατ. ευρώ, έναντι 251 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2021, ενώ τα προσαρμοσμένα EBITDA έφτασαν τα 698 εκατ. ευρώ, από 173 εκατ. ευρώ το 2021.Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 686 εκατ. ευρώ, από 121 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ τα προσαρμοσμένα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 503 εκατ. ευρώ από 60 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Η πρόταση της Κομισιόν

Σύμφωνα με το Bloomberg, η Επιτροπή θα προτείνει στα 27 κράτη-μέλη του μπλοκ να επιβάλουν μια «έκτακτη και προσωρινή» εισφορά σε βιομηχανίες πετρελαίου, φυσικού αερίου, άνθρακα και στα διυλιστήρια με βάση τα φορολογητέα πλεονάσματα κερδών που πραγματοποιήθηκαν το οικονομικό έτος 2022, σύμφωνα με προσχέδιο κανονισμού που διάβασε το πρακτορείο.

Το σχέδιο αφορά την επιβολή «εισφοράς αλληλεγγύης» στις εταιρείες ορυκτών καυσίμων αλλά και στόχους για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, με στόχο την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης.

Η Κομισιόν, επίσης, θα προτείνει επίσης δύο στόχους για τη μείωση της ζήτησης ενέργειας. Ο ένας θα αφορά τη μείωση της συνολικής κατανάλωσης και ο δεύτερος την υποχρεωτική μείωση της ζήτησης σε επιλεγμένες ώρες αιχμής.

Η πρόταση θα περιορίσει επίσης τα υπερβολικά έσοδα των εταιρειών που παράγουν ενέργεια από άλλες πηγές εκτός του φυσικού αερίου μέσω ενός ορίου στην τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από τεχνολογίες όπως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ο λιγνίτης ή η πυρηνική ενέργεια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ