2 Φεβρουαρίου 2023

Την Τετάρτη ενεργοποιείται το «καλάθι του νοικοκυριού»

Δείτε την ειδική σήμανση που θα μπει στα προϊόντα - Αναλυτικά η απόφαση

Facebook
Twitter
Email
Εκτύπωση

Με την προσθήκη του τυποποιημένου ψωμιού στις 51 κατηγορίες προϊόντων και την πρόβλεψη για ειδική σήμανση, όπως είχε αποκαλύψει το protothema, υπεγράφη πριν από λίγο από τον κ. Αδ. Γεωργιάδη η υπουργική απόφαση με την οποία ενεργοποιείται το “καλάθι του νοικοκυριού”.

Το μέτρο ξεκινά και επισήμως απ’ την ερχόμενη Τετάρτη, 2 του μήνα. Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση ως τις 9 το πρωί οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ θα πρέπει να έχουν κοινοποιήσει στην ψηφιακή πλατφόρμα του υπ. Ανάπτυξης e-καταναλωτής τα προϊόντα του “καλαθιού του νοικοκυριού” και παράλληλα να τα διαθέσουν στο καταναλωτικό κοινό. Το ίδιο πράγμα θα επαναλαμβάνεται κάθε εβδομάδα με στόχο να αλλάζει η σύνθεση του “καλαθιού” και να αποφευχθούν φαινόμενα “πανικού” και υπεραποθεματοποίησης.

Οι 51 κατηγορίες προϊόντων μέσα απ’ τις οποίες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα κάνουν την επιλογή τους για να διαμορφώσουν τη δική τους πρόταση στο «καλάθι του νοικοκυριού» είναι:

1 Ρύζι

2 Ψωμί για τόστ

3 Ψωμί φραντζόλα (τυποποιημένο/συσκευασμένο)

Κλείσιμο

4 Φρυγανιές

5 Μακαρόνια Νο 6

6 Αλεύρι για όλες τις χρήσεις

7 Όσπρια (ένα τουλάχιστον είδος)

8 Γαλοπούλα ή/και πάριζα

9 Κατεψυγμένα ψάρια

10 Νωπό χοιρινό (συσκευασμένο ή μη)

11 Νωπό κοτόπουλο (συσκευασμένο ή μη)

12 Γάλα φρέσκο πλήρες

13 Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά

14 Γάλα εβαπορέ

15 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις

16 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά

17 Τυρί φέτα

18 Τυρί γκούντα

19 Τυρί με χαμηλά λιπαρά

20 Χυμός τομάτας διατηρημένος

21 Αυγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα)

22 Μαργαρίνες

23 Παρθένο ελαιόλαδο

24 Ηλιέλαιο

25 Κατεψυγμένα λαχανικά (τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια)

26 Λευκή ζάχαρη

27 Φόρμουλα μωρών (παιδικές τροφές)

28 Γάλα βρεφικής ηλικίας (παιδικές τροφές)

29 Ελληνικός καφές

30 Στιγμιαίος καφές

31 Γαλλικός καφές

32 Τσάι ή χαμομήλι

33 Κακάο σε σκόνη

34 Χυμός πορτοκάλι

35 Απολυμαντικά χεριών / αντισηπτικά

36 Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)

37 Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες

38 Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι

39 Χαρτί κουζίνας

40 Χαρτί υγείας

41 Οδοντόκρεμες

42 Σερβιέτες

43 Ταμπόν

44 Σαμπουάν

45 Σαπούνια σε στερεή κατάσταση

46 Πάνες ακράτειας

47 Πάνες για μωρά

48 Μωρομάντηλα

49 Σαμπουάν για μωρά

50 Τροφές για σκύλους

51 Τροφές για γάτες

Ειδική σήμανση

Τα προϊόντα που θα συμμετέχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού», όπως προβλέπει η υπουργική απόφαση, θα έχουν ειδική σήμανση που θα τοποθετείται πάνω στα προϊόντα ή στα ράφια, φυσικά ή διαδικτυακά. Επίσης το ειδικό σήμα θα μπορεί να χρησιμοποιείται στις διαφημιστικές και προωθητικές καμπάνιες των επιχειρήσεων που θα συμμετέχουν. Τυχόν κατάχρηση του σήματος από τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο μέτρο ή χρήση του από επιχειρήσεις που δεν συμμετέχουν αλλά το καπηλεύονται θα επιφέρει κυρώσεις.

Υπενθυμίζεται πως το μέτρο είναι υποχρεωτικό για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ ενώ σε αυτό μπορούν να υπαχθούν και άλλες επιχειρήσεις λιανικής ανεξαρτήτως μεγέθους, εφόσον το επιθυμούν, αρκεί να ακολουθούν τα προβλεπόμενα της σχετικής νομοθετικής διάταξης που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα και της υπουργικής απόφασης.

Αρμόδια ελεγκτική Αρχή είναι η Διεύθυνση Διαχείρισης Δεδομένων, Στατιστικής και Εποπτείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ). Τα δε πρόστιμα θα επιβάλλονται με απόφαση του διοικητή της ΔΙΜΕΑ.

Με την προσθήκη του τυποποιημένου ψωμιού στις 51 κατηγορίες προϊόντων και την πρόβλεψη για ειδική σήμανση, όπως είχε αποκαλύψει το protothema, υπεγράφη πριν από λίγο από τον κ. Αδ. Γεωργιάδη η υπουργική απόφαση με την οποία ενεργοποιείται το “καλάθι του νοικοκυριού”.

Το μέτρο ξεκινά και επισήμως απ’ την ερχόμενη Τετάρτη, 2 του μήνα. Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση ως τις 9 το πρωί οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ θα πρέπει να έχουν κοινοποιήσει στην ψηφιακή πλατφόρμα του υπ. Ανάπτυξης e-καταναλωτής τα προϊόντα του “καλαθιού του νοικοκυριού” και παράλληλα να τα διαθέσουν στο καταναλωτικό κοινό. Το ίδιο πράγμα θα επαναλαμβάνεται κάθε εβδομάδα με στόχο να αλλάζει η σύνθεση του “καλαθιού” και να αποφευχθούν φαινόμενα “πανικού” και υπεραποθεματοποίησης.

Οι 51 κατηγορίες προϊόντων μέσα απ’ τις οποίες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα κάνουν την επιλογή τους για να διαμορφώσουν τη δική τους πρόταση στο «καλάθι του νοικοκυριού» είναι:

1 Ρύζι

2 Ψωμί για τόστ

3 Ψωμί φραντζόλα (τυποποιημένο/συσκευασμένο)

Κλείσιμο

4 Φρυγανιές

5 Μακαρόνια Νο 6

6 Αλεύρι για όλες τις χρήσεις

7 Όσπρια (ένα τουλάχιστον είδος)

8 Γαλοπούλα ή/και πάριζα

9 Κατεψυγμένα ψάρια

10 Νωπό χοιρινό (συσκευασμένο ή μη)

11 Νωπό κοτόπουλο (συσκευασμένο ή μη)

12 Γάλα φρέσκο πλήρες

13 Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά

14 Γάλα εβαπορέ

15 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις

16 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά

17 Τυρί φέτα

18 Τυρί γκούντα

19 Τυρί με χαμηλά λιπαρά

20 Χυμός τομάτας διατηρημένος

21 Αυγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα)

22 Μαργαρίνες

23 Παρθένο ελαιόλαδο

24 Ηλιέλαιο

25 Κατεψυγμένα λαχανικά (τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια)

26 Λευκή ζάχαρη

27 Φόρμουλα μωρών (παιδικές τροφές)

28 Γάλα βρεφικής ηλικίας (παιδικές τροφές)

29 Ελληνικός καφές

30 Στιγμιαίος καφές

31 Γαλλικός καφές

32 Τσάι ή χαμομήλι

33 Κακάο σε σκόνη

34 Χυμός πορτοκάλι

35 Απολυμαντικά χεριών / αντισηπτικά

36 Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)

37 Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες

38 Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι

39 Χαρτί κουζίνας

40 Χαρτί υγείας

41 Οδοντόκρεμες

42 Σερβιέτες

43 Ταμπόν

44 Σαμπουάν

45 Σαπούνια σε στερεή κατάσταση

46 Πάνες ακράτειας

47 Πάνες για μωρά

48 Μωρομάντηλα

49 Σαμπουάν για μωρά

50 Τροφές για σκύλους

51 Τροφές για γάτες

Ειδική σήμανση

Τα προϊόντα που θα συμμετέχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού», όπως προβλέπει η υπουργική απόφαση, θα έχουν ειδική σήμανση που θα τοποθετείται πάνω στα προϊόντα ή στα ράφια, φυσικά ή διαδικτυακά. Επίσης το ειδικό σήμα θα μπορεί να χρησιμοποιείται στις διαφημιστικές και προωθητικές καμπάνιες των επιχειρήσεων που θα συμμετέχουν. Τυχόν κατάχρηση του σήματος από τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο μέτρο ή χρήση του από επιχειρήσεις που δεν συμμετέχουν αλλά το καπηλεύονται θα επιφέρει κυρώσεις.

Υπενθυμίζεται πως το μέτρο είναι υποχρεωτικό για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ ενώ σε αυτό μπορούν να υπαχθούν και άλλες επιχειρήσεις λιανικής ανεξαρτήτως μεγέθους, εφόσον το επιθυμούν, αρκεί να ακολουθούν τα προβλεπόμενα της σχετικής νομοθετικής διάταξης που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα και της υπουργικής απόφασης.

Αρμόδια ελεγκτική Αρχή είναι η Διεύθυνση Διαχείρισης Δεδομένων, Στατιστικής και Εποπτείας Ηλεκτρονικού Εμπορίου της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ). Τα δε πρόστιμα θα επιβάλλονται με απόφαση του διοικητή της ΔΙΜΕΑ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ