Ο Ροβάνπερα επικράτησε στο Ράλι Ακρόπολις, «1-2» για την Toyota

Δείτε τη πρώτη δεκάδα της τελικής κατάταξης του Ράλι Ακρόπολις

11 Σεπτεμβρίου 2023

του/της Θεοφανία Μίγκου

Τη δεύτερη νίκη της καριέρας του στο Ράλι Ακρόπολις (και τρίτη εφετινή, μετά τις επιτυχίες του σε Πορτογαλία και Εσθονία) πανηγυρίζει ο Κάλε Ροβάνπερα.

Ο Φινλανδός της Toyota τερμάτισε σήμερα (10/9) πρώτος στον ελληνικό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) και έκανε ακόμη ένα βήμα για την υπεράσπιση του τίτλου των οδηγών που κατέκτησε πέρυσι. Ο 22χρονος οδηγός, ο οποίος είχε επικρατήσει και στο Ράλι Ακρόπολις του 2021, άφησε στη δεύτερη θέση τον Βρετανό «ομόσταυλό» του, Έλφιν Έβανς (+1:31.7), ενώ την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο Ισπανός Ντάνι Σόρντο με Hyundai (1:35.9). Μετά το αποτέλεσμα αυτό, ο Ροβάνπερα αύξησε στους 33 βαθμούς (από 25) το προβάδισμά του έναντι του Έβανς στην κορυφή της κατάταξης των οδηγών, ενώ απομένουν τρεις αγώνες για την «αυλαία» της σεζόν. Άξιο αναφοράς και το γεγονός ότι ο Εσθονός Οτ Τάνακ με Ford κατάφερε να τερματίσει τέταρτος, μολονότι «κουβαλούσε» ποινή τριών λεπτών και 40 δευτερολέπτων.

Δεδομένου ότι ξεκίνησε την τελευταία ημέρα του Ράλι Ακρόπολις με προβάδισμα άνω των δύο λεπτών, μετά τη χθεσινοβραδυνή εγκατάλειψη του Γάλλου Σεμπαστιάν Οζιέ, ο Ροβάνπερα δεν είχε λόγο να πιέσει. Έτσι, ο Φινλανδός τερμάτισε όγδοος στην πρώτη σημερινή ειδική («Ταρζάν»), όντας 31.2 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Έλφιν Έβανς που «έγραψε» τον καλύτερο χρόνο στη διαδρομή. Από την πλευρά του, ο Ουαλός ήταν κατά εννέα δευτερόλεπτα ταχύτερος του Σόρντο και «σκαρφάλωσε» στη δεύτερη θέση της γενικής, «ρίχνοντας» στην τρίτη τον Ισπανό, ο οποίος πλέον βρισκόταν τέσσερα δεύτερα πίσω.

Ο Ροβάνπερα ήταν όγδοος και στο πρώτο πέρασμα της ειδικής «Γραμμένη», στην οποία ταχύτερος όλων ήταν ο Σόρντο, με αποτέλεσμα να μειώσει την… απόσταση από τον Έβανς και τη δεύτερη θέση της γενικής στα 2.7 δευτερόλεπτα. Στο μεταξύ, ο Φινλανδός ήταν 10.3 δεύτερα πιο αργός από τον Ισπανό, ωστόσο η διαφορά του έναντι του Ουαλού πριν από την τελευταία ειδική του αγώνα, την Power Stage με τους επιπλέον βαθμούς, ήταν ένα λεπτό και 29.2 δευτερόλεπτα, με αποτέλεσμα ο Ροβάνπερα να έχει σχεδόν εξασφαλισμένη τη νίκη. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ειδική «Γραμμένη 1» διεκόπη οριστικά μετά την έξοδο των Νατάνιελ Μπρουν/Κλαούντιο Μπούστος που τούμπαραν στα 5,38 χιλιόμετρα της διαδρομής (σ.σ. το πλήρωμα είναι καλά) και τα αυτοκίνητα κατευθύνθηκαν στο τελευταίο σέρβις ενόψει της ειδικής «Γραμμένη 2», που ήταν η Power Stage.

Στην τελευταία ειδική ο Έβανς ήταν κατά 1.4 δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον Σόρντο, με αποτέλεσμα να κρατήσει την δεύτερη θέση στον αγώνα και τον Ισπανό να πανηγυρίσει την παρουσία του στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Από την πλευρά του, ο Ροβάνπερα σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στη «Γραμμένη 2» και πήρε τους πέντε επιπλέον βαθμούς της Power Stage. Εκτός από τον Φινλανδό, έξτρα βαθμούς στην τελευταία ειδική πήραν οι Έβανς (4), Τάνακ (3), Σόρντο (2) και Εσαπέκα Λάπι (1). Αξίζει να σημειωθεί ότι η Power Stage διεκόπη, όταν το Skoda των Ισπανών Άλεξ Βιγιανουέβα/Χοσέ Μουράδο τούμπαρε και μπλόκαρε το δρόμο, με αποτέλεεσμα τα αυτοκίνητα να επιστρέψουν στο σέρβις.

Στο μεταξύ, ο Αντρέας Μίκελσεν… προσπέρασε τον Γκας Γκρίνσμιθ στην προτελευταία ειδική και τερμάτισε έβδομος στη γενική, πανηγυρίζοντας, παράλληλα, σημαντική νίκη στην κατηγορία WRC2, ενώ ο Γουίλιαμ Κρέιτον στέφθηκε πρωταθλητής στο Junior WRC και έγινε ο πρώτος Ιρλανδός που κατακτά τον τίτλο στη διοργάνωση μετά τον αείμνηστο Κρέιγκ Μπριν το 2011.

Καλύτερος Έλληνας ήταν ο Ιορδάνης Σερδερίδης με το εργοστασιακό Ford Puma Rally 1 Hybrid, στην τελευταία χρονιά της καριέρας του στο WRC, ο οποίος ολοκλήρωσε την προσπάθειά του στο «Ράλι των Θεών» στη 16η θέση της γενικής, όντας 23 λεπτά και 51.2 δεύτερα πίσω από τον νικητή.

Το εφετινό WRC συνεχίζεται το διάστημα 28 Σεπτεμβρίου-1 Οκτωβρίου με το Ράλι Χιλής, το οποίο είναι ο 11ος αγώνας της χρονιάς στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Η πρώτη δεκάδα της τελικής κατάταξης του Ράλι Ακρόπολις έχει ως εξής:

 1. Κάλε Ροβάνπερα (Φινλανδία/Toyota)    3 ώρες 00:16.7

 2. Έλφιν Έβανς (Μ. Βρετανία/Toyota)           + 1:31.7

 3. Ντάνι Σόρντο (Ισπανία/Hyundai)             + 1:35.9

 4. Οτ Τάνακ (Εσθονία/Ford)                    + 4:28.4

 5. Εσαπέκα Λάπι (Φινλανδία/Hyundai)           + 6:22.3

 6. Τακαμότο Κατσούτα (Ιαπωνία/Toyota)         + 7:20.9

 7. Αντρέας Μίκελσεν (Νορβηγία/Skoda)          + 9:41.0 --1ος στην κατηγορία WRC2--

 8. Γκας Γκρίνσμιθ (Μ. Βρετανία/Skoda)         + 9:51.3 --2ος στην κατηγορία WRC2--

 9. Γιοάν Ροσέλ (Γαλλία/Citroen)              + 11:07.0 --3ος στην κατηγορία WRC2--

10. Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Toyota)           + 11:43.4

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
1. Κάλε Ροβάνπερα (Φινλανδία/Toyota)           200 βαθμοί
2. Έλφιν Έβανς (Μ. Βρετανία/Toyota)            167
3. Τιερί Νεβίλ (Βέλγιο/Hyundai)                134
4. Οτ Τάνακ (Εσθονία/Ford)                     119
5. Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Toyota)              99
6. Εσαπέκα Λάπι (Φινλανδία/Hyundai)             98
7. Τακαμότο Κατσούτα (Ιαπωνία/Toyota)           66
8. Ντάνι Σόρντο (Ισπανία/Hyundai)               63
9. Τεέμου Σούνινεν (Φινλανδία/Hyundai)          34
10. Πιέρ-Λουί Λουμπέ (Γαλλία/Ford)               28
11. Όλιβερ Σόλμπεργκ (Σουηδία/Skoda)             25
12. Αντρέας Μίκελσεν (Νορβηγία/Skoda)            23
13. Γκας Γκρίνσμιθ (Μ. Βρετανία/Skoda)           20
14. Κρέιγκ Μπριν (Ιρλανδία/Hyundai)              19
15. Γιοάν Ροσέλ (Γαλλία/Citroen)                 14
16. Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα (Φινλανδία/Toyota)        11
17. Καγετάν Καγετάνοβιτς (Πολωνία/Skoda)         11
18. Σάμι Παγιάρι (Φινλανδία/Skoda)                8
19. Εμίλ Λίντχολμ (Φινλανδία/Skoda)               6
20. Νικολάι Γκριάζιν (Ρωσία/Skoda)                5*
21. Αντριάν Φουρμό (Γαλλία/Ford)                  4
22. Μίκο Μάρτσικ (Πολωνία/Skoda)                  2
23. Όλε Κρίστιαν Βέιμπι (Νορβηγία/Volkswagen)     2
24. Μάρτιν Πρόκοπ (Τσεχία/Ford)                   1
25. Έρικ Κάις (Τσεχία/Skoda)                      1

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Toyota Gazoo Racing WRT      430 βαθμοί
2. Hyundai Shell Mobis WRT      339
3. M-Sport Ford WRT             220

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

23 Ιουλίου 2024